Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:06

Mirere, als je beter gelezen hebt, zie je dat dat geen optie is.
Ts heeft al meerdere keren aangegeven dat Australië niet is waar ze wil blijven

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:13

Ik denk dat de PB die je hier liet zien wel de spijker op zn kop is.. Ik hoop dat hij de therapie echt gaat doen alleen al voor hemzelf..

En jij moet nu idd voor jezelf uitvinden wat het precies is dat jij wil.. dat lijkt me geen makkelijke opgave.. weet je hoe hij tegen de toekomst aan kijkt? Kunnen jullie elkaar daar vinden?

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:14

je kunt niet iemand volledig toelaten en onvoorwaardelijk houden van iemand als je niet van jezelf houdt.

onthoud dat. je moet dat nu ook zelf merken; je voert een innerlijke struggle met jezelf en je merkt dat je steeds een klein stapje verder eraf kunt staan.
zolang hij niet in staat is van zichzelf te houden kan hij in gevoel heel ver van je af gaan en onbedoeld je kwetsen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:23

Al jou berichten gelezen.
Maar wat ik wil vragen. Jij wilt graag dichter bij huis wonen.
Voordat deze sh.t begon hoe stond hij daar toen in?
Als hij daar toen al negatief instond hoef je die Mount Everest ook niet te gaan beklimmen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:31

Allereerst TS, het spijt me dat je in deze situatie bent beland en ik wens je echt heel veel wijsheid toe.

Waar ik een beetje moeite mee heb is dat zoveel mensen direkt roepen dat jij bij hem weg moet. Niemand kent jou echt. Wil je afgaan op wat vreemden zeggen of op je eigen gevoel? Daarnaast had ik een neetje moeite dat je zijn persoonlijke bericht op internet zet. Wat zou dat voor hem betekenen denk je? Natuurlijk siert hem niet wat hij jou aan doet maar denk goed na voor je iets plaatst op het world wide web

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:32

Ts ik wil je even sterkte wensen. Wat een hel zit je op het moment in.

Heel lastig om te bepalen wat goed en fout is op het moment. Hopenlijk kom je er uit of dat nu samen of alleen is.

Ik wens je het beste toe en hopenlijk maak je de keuze waar je zelf achter 100% staat. Zolang je nog niet 100% zeker bent zou ik geen overhaaste beslisingen nemen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:35

Stel dat jullie niet in Australië woonden, maar dat je dichter bij je familie en vrienden was, zou je dan eerder bij hem weg gaan dan nu?

Stel dat hij niet depressief was, zou je wat ie deed dan erger vinden en bij hem weg gaan?
In hoeverre vind je zijn depressie een excuus voor wat hij deed?

En in hoeverre is het wonen in Australië en zijn depressie in zijn 'voordeel' in de beslissing die je moet maken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:48

Er zijn mij twee zinnen bijgebleven uit zijn berichtje:
Citaat:
I'm hoping your phone is on silent and these messages don't wake you up. I just feel like I need to talk to you or write this message and get it off my chest.
.

Zelfs toen vond hij het belangrijker dat hij het van zich af kon schrijven, dan dat jij een goede nachtrust had. Alles wat hij schrijft en zegt, het draait nog steeds allemaal om hem. Wat hij gaat doen of wil gaan doen, wat hij nodig heeft, hoe hij het op gaat lossen. Heeft hij in al deze ellende ook maar 1 keer oprecht gevraagd hoe het met jou is? Als je alles hier hebt geplaatst, is het antwoord daarop nee. Hij vult van alles voor je in, maar aandacht voor jou is er niet. Het draait nog steeds om hem en hoe hij het ziet en denkt dat het (voor zowel jou als hemzelf) is. Hoewel hij zegt dat hij het heel erg voor jou vind, heeft hij nog steeds niet écht oog voor jou, jouw gevoelens en wat jíj nodig hebt. Is dat wederzijdse liefde?

Je moet in elk geval je twee weken voor werk daar vol maken heb je aangegeven. Ik zou je adviseren, doe dat eens zonder hem. Kijk eens hoe dat voelt. Dus echt geen contact. Vraag hem om jou ruimte te geven door geen contact met je te zoeken. Dan kan je meteen zien of hij daadwerkelijk bereid is te doen wat goed is voor jou, ipv zichzelf toch weer op de eerste plaats te zetten zoals hij tot nu toe blijft doen. En kijk dan na die twee weken waar je staat.

In elk geval heel veel sterkte, dit soort situaties zijn gewoon k*t en als je dan aan de andere kant van de wereld zit.... ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:51

Bij 'sorry i ruined your week' zei ik letterlijk hardop 'WAT!'

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:55

Qimm schreef:

Nou, ik ook.
Wat dacht je van haar leven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:56

Lalidan schreef:
Er zijn mij twee zinnen bijgebleven uit zijn berichtje:
Citaat:
I'm hoping your phone is on silent and these messages don't wake you up. I just feel like I need to talk to you or write this message and get it off my chest.
.

Zelfs toen vond hij het belangrijker dat hij het van zich af kon schrijven, dan dat jij een goede nachtrust had. Alles wat hij schrijft en zegt, het draait nog steeds allemaal om hem. Wat hij gaat doen of wil gaan doen, wat hij nodig heeft, hoe hij het op gaat lossen. Heeft hij in al deze ellende ook maar 1 keer oprecht gevraagd hoe het met jou is? Als je alles hier hebt geplaatst, is het antwoord daarop nee. Hij vult van alles voor je in, maar aandacht voor jou is er niet. Het draait nog steeds om hem en hoe hij het ziet en denkt dat het (voor zowel jou als hemzelf) is. Hoewel hij zegt dat hij het heel erg voor jou vind, heeft hij nog steeds niet écht oog voor jou, jouw gevoelens en wat jíj nodig hebt. Is dat wederzijdse liefde?

Je moet in elk geval je twee weken voor werk daar vol maken heb je aangegeven. Ik zou je adviseren, doe dat eens zonder hem. Kijk eens hoe dat voelt. Dus echt geen contact. Vraag hem om jou ruimte te geven door geen contact met je te zoeken. Dan kan je meteen zien of hij daadwerkelijk bereid is te doen wat goed is voor jou, ipv zichzelf toch weer op de eerste plaats te zetten zoals hij tot nu toe blijft doen. En kijk dan na die twee weken waar je staat.

In elk geval heel veel sterkte, dit soort situaties zijn gewoon k*t en als je dan aan de andere kant van de wereld zit.... ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan

Precies mijn gedachten alleen zo te lezen kan jij het beter verwoorden dan ik. Hoe oprecht zijn woorden ook zijn: het is nu zijn show en alle ellende draait nu om hem. En ook hij mag zich rot voelen maar hij heeft jou hier wel in meegetrokken zonder dat jij hier om hebt gevraagd.

En het feit dat hij zegt dat hij jouw week heeft verpest doet mij afvragen of hij echt wel weet wat voor een impact dit heeft op jou en jouw leven.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:01

CarinaR schreef:
Qimm schreef:

Nou, ik ook.

Precies mijn gedachte.. Volgens mij heeft ie heel even niet door hoeveel impact dit op het leven van TS heeft..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:03

Ik vraag me af wat volgens jullie wel goed genoeg was geweest? :)

Ik vind juist dat hij zich kwetsbaar opstelt nu door zich open te geven in dat verhaal, zeker als het normaal een echte binnenvetter is.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:04

Yunomi schreef:

Ik vind juist dat hij zich kwetsbaar opstelt nu door zich open te geven in dat verhaal, zeker als het normaal een echte binnenvetter is.

Idd, ik heb het gevoel alsof jullie alles een beetje te letterlijk nemen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:07

Volgens mij ben ik daar vrij duidelijk in? Dat hij aandacht heeft voor háár. Dat hij háár vraagt hoe het met haar is. Dat hij haar nu op de eerste plaats stelt, ipv zichzelf. Ik vind niet dat hij zich kwetsbaar opstelt, ik vind het een hoop gezwam zonder aandacht voor TS. Hij is zo zielig, hij heeft het zo zwaar, hij heeft haar zo'n pijn gedaan, hij is zo'n klootzak, hij hij hij hij hij hij. Al zijn berichten staan vol met I. Ikke, ikke, ikke ikke. En dan invullen voor haar, zodat het lijkt alsof hij ook nog aan haar denkt. Maar dat doet hij niet. Er is absoluut geen enkele oprechte aandacht voor haar. En dat lijkt mij het enige wat een relatie in dit geval nog een kans van slagen zou geven.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:11

Citaat:

Volgensmij zegt hij juist "hopelijk staat je telefoon op stil zodat je niet wakker word van mijn berichtje".

Ts, heel veel sterkte met de beslissing die je gaat maken. Niemand kan die voor jou maken :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:12

Judass schreef:
Yunomi schreef:

Idd, ik heb het gevoel alsof jullie alles een beetje te letterlijk nemen.

Wederom wat Lalidan zegt, ik denk er precies zo over. De oorzaak ligt wel bij hem dus daar moet het probleem aangepakt worden maar TS is hier het slachtoffer. Zij heeft hier nooit om gevraagd en het lijkt alsof hij enkel en alleen maar met zijn eigen ellende bezig is.

Maar zoals ik gisteravond ook al zei: in dit soort situaties is rationeel denken niet mijn sterkste kant.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:15

Steeph schreef:
Citaat:

Volgensmij zegt hij juist "hopelijk staat je telefoon op stil zodat je niet wakker word van mijn berichtje".

Ts, heel veel sterkte met de beslissing die je gaat maken. Niemand kan die voor jou maken :(:)

Ja, precies. Hij hoopt het, maar als het niet zo is, heeft TS pech, want hij moet het kwijt. En dat is belangrijker dan gewoon zeker weten dat je haar niet wekt door tot de volgende ochtend te wachten met versturen. Als hij echt om haar gegeven had, had hij gewacht met verzenden zodat er geen enkel risico was dat ze er wakker van zou worden. Had hij zich zelf gewoon wat langer ellendig gevoeld zodat TS zeker weten niet gestoord zou worden. Maar nee, dat hij zich ellendig voelt en het van zich af wou schrijven was belangrijker.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 17-06-17 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:16

Ik vind hem ook een kloothommel. Nu kan hij in een keer wel alles vertellen, ook al is het via appen. Hij heeft je dus, zolang jullie samen zijn virtueel bedonderd. Want dit is niet iets waar je in een relatie die blijkbaar goed liep, zo maar even mee begint. En de app die hij stuurde gaat alleen over hem, zeer berouwvol maar in mijn ogen alleen een poging om jou daar te houden en op je gemoed te spreken.
Ts, wat is er mis met terugkeren naar Europa, hier weer een bestaan op te bouwen en wanneer jullie voor elkaar bestemd zijn dan komt hij, na zijn therapie, maar achter je aan. Hij bouwt nu al reserves in, kan niet weg want pa en ma??? Tja, dat zijn altijd zaken wanneer je zo ver weg woont voor werk of liefde die een rol zullen spelen. IK vind dat hij gigantisch in de slachtofferrol duikt terwijl jij het enigste slachtoffer in deze situatie bent.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:17

Yunomi schreef:

Hij stelt zich zeker kwetsbaar op. Hij heeft het er heel moeilijk mee. Gossie...

Vind het een beetje zoals bij 'wegmisbruikers'
'Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, zonder rijbewijs heb ik geen inkomsten!!!!'

Ja had je maar niet als een mongool moeten rijden. Je hebt willens en wetens iets gedaan wat niet mag, waar een wettelijke straf op staat. Draag de consequenties. Hij had nota bene beloofd dat hij het niet weer zou doen. 1 week later.... sorry hoor, maarre :evaw:

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:26

Qimm schreef:
Yunomi schreef:

Hij stelt zich zeker kwetsbaar op. Hij heeft het er heel moeilijk mee. Gossie...

Vind het een beetje zoals bij 'wegmisbruikers'
'Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, zonder rijbewijs heb ik geen inkomsten!!!!'

Ja had je maar niet als een mongool moeten rijden. Je hebt willens en wetens iets gedaan wat niet mag, waar een wettelijke straf op staat. Draag de consequenties. Hij had nota bene beloofd dat hij het niet weer zou doen. 1 week later.... sorry hoor, maarre :evaw:

Hij praat toch ook niet goed wat hij gedaan heeft?
Natuurlijk draait wat hij schrijft ook om hem, want hij heeft de misstap gemaakt en daar zullen redenen/gedachten achter zitten. Dus ja veel ik, maar ook het verplaatsen in haar komt wel echt naar voren.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:30

Lalidan schreef:
Steeph schreef:

Ja, precies. Hij hoopt het, maar als het niet zo is, heeft TS pech, want hij moet het kwijt. En dat is belangrijker dan gewoon zeker weten dat je haar niet wekt door tot de volgende ochtend te wachten met versturen. Als hij echt om haar gegeven had, had hij gewacht met verzenden zodat er geen enkel risico was dat ze er wakker van zou worden. Had hij zich zelf gewoon wat langer ellendig gevoeld zodat TS zeker weten niet gestoord zou worden. Maar nee, dat hij zich ellendig voelt en het van zich af wou schrijven was belangrijker.

Maar hij begint nou met iets wat hij wil veranderen hij stelt zich open tegenover TS. Of het oprecht is of niet even daar gelaten. Maar hij praat tenminste.

Tot de volgende ochtend wachten met versturen had ook de andere kant op kunnen gaan. Helemaal niet versturen omdat hij zich niet meer zo ellendig voelt na een nacht slapen, maar nu heeft TS hem op een andere manier gezien. Of dan waren de comments geweest "jah, hij heeft vannacht goed geslapen zeker en vanochtend even zo'n zielig berichtje in elkaar geflanst".

Anyhow, ik hoop dat TS de beste keuze maakt voor haarzelf.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:30

Jeetje Sanne.. wat heftig. Ik zag jullie zo vaak op instagram voorbij komen en nu dit. Heel veel sterkte meis en je moet goed voor jezelf nadenken wat en hoe je het wilt. Niemand kan dat voor je beslissen. Alleen jij zelf. :*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:31

Ja... te laat. Sorry hoor, maar nog niet eens 1 week je aan je woord kunnen houden. Een belofte om de gene van wie je zo veel houdt, en die zo veel van jou houdt, niet te kwetsen. Als hij DAT nog niet vol kan houden heb ik weinig goede hoop voor de toekomst.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:34

CarinaR schreef:
Qimm schreef:

Nou, ik ook.

Je kunt natuurlijk ieder woord gaan herkauwen. Maar ik denk dat deze man een paar problemen heeft.

Eén daarvan is dat hij nauwelijks praat en een tweede is dat hij zich onhandig uitdrukt.
En verder zijn er nog wat andere problemen die niet met communicatie van doen hebben.

Hoe dan ook, een paar zinnetjes van hele lappen tekst blijven herkauwen heeft geen zin.