Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:10

shilady schreef:
Your welcome
en ja iedereen is anders inderdaad... zou ook saai zijn als iedereen hetzelfde dacht
tenzij het over geen dierenmishandeling , kindermishandeling ,honger,en oorlog gaat dan zou dat wel goed zijn

het is you're...

Haha, ja, als het over dierenmishandeling, kindermishandeling, honger, oorlog (en misschien mogen armoede en het klimaat er ook bij) hetzelfde dacht dan zou de wereld van mij een stuk saaier mogen.

Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat een ex sneller weer een 'normaal' mens wordt als ik 'm af en toe blijf tegenkomen. Wat dat betreft kan het ook juist heel heilzaam voor jezelf zijn om hem te zien, juist bij een wat moeilijker einde van de relatie is het ontzettend goed voor je zelfvertrouwen om te ontdekken dat je gewoon met je ex over koetjes en kalfjes kunt praten. Maar goed, misschien speelt hier toch ook een leeftijdsdingetje, ik heb de indruk dat in dit topic de oudere garde (waar ik zeker bij hoor, maar volgens mij ook Rocamor, Bruintje en Kinke) gemakkelijker over de kwestie denken dan de twintigers. Daarmee wil ik niet beweren dat de twintigers ongelijk zouden hebben, eerder dat 'wij' misschien al zo lang in een stabiele relatie zitten dat we misschien een beetje vergeten zijn hoe het was toen de kroeg vol stond met naar elkaar loerende exen. Okee, nu voel ik me echt stokoud :Y) .

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:15

shilady schreef:
Dan nog een andere vraag aangezien hier alles normaal is aangezien het toch je ex is

Is het dan ook prima als je moeder of zus er iets mee aan knoopt? Gebeurt ook vaak genoeg


Zus lijkt mij geen probleem. (Ik ken ook iemand die nu al jaren getrouwd is en kinderen heeft met de broer van haar ex...)
Mijn moeder is een ander verhaal, die is getrouwd met mijn vader en ik zou het nogal raar vinden als je dan gaat aanpappen met iemand die 30jaar jonger is.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:39

maura schreef:
shilady schreef:
Your welcome
en ja iedereen is anders inderdaad... zou ook saai zijn als iedereen hetzelfde dacht
tenzij het over geen dierenmishandeling , kindermishandeling ,honger,en oorlog gaat dan zou dat wel goed zijn

het is you're...

Haha, ja, als het over dierenmishandeling, kindermishandeling, honger, oorlog (en misschien mogen armoede en het klimaat er ook bij) hetzelfde dacht dan zou de wereld van mij een stuk saaier mogen.

Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat een ex sneller weer een 'normaal' mens wordt als ik 'm af en toe blijf tegenkomen. Wat dat betreft kan het ook juist heel heilzaam voor jezelf zijn om hem te zien, juist bij een wat moeilijker einde van de relatie is het ontzettend goed voor je zelfvertrouwen om te ontdekken dat je gewoon met je ex over koetjes en kalfjes kunt praten. Maar goed, misschien speelt hier toch ook een leeftijdsdingetje, ik heb de indruk dat in dit topic de oudere garde (waar ik zeker bij hoor, maar volgens mij ook Rocamor, Bruintje en Kinke) gemakkelijker over de kwestie denken dan de twintigers. Daarmee wil ik niet beweren dat de twintigers ongelijk zouden hebben, eerder dat 'wij' misschien al zo lang in een stabiele relatie zitten dat we misschien een beetje vergeten zijn hoe het was toen de kroeg vol stond met naar elkaar loerende exen. Okee, nu voel ik me echt stokoud :Y) .


hahahaha, dat zou zo maar eens waar kunnen zijn.
Vergeet mij niet, volgens mij ben ik de oudste :')

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:48

AlwaysH schreef:
We kunnen wel zeggen: Er zwemmen genoeg vissen in de zee, maar als er zoveel leuke jongens zijn zullen er vast wel leuke vriendinnen rondzwemmen. :Y)



De intelligentste opmerking van het hele topic. +:)+

Ik vermaak me prima met het lezen, bizar hoeveel mensen jaloers zijn als hun ex iets met een vriendin krijgt.
Ik had vroeger klasgenootjes/ vriendinnen die elk weekend een ander hadden. Lastig bijhouden hoor.

:')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:50

Haha ja en dan ook nog een vriendinnengroep van 25 man. Wordt toch knap lastig dan!

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:53

Aan de enne kant een beetje krom van die vriendin.
Zij heeft:
* Het uitgemaakt een jaar geleden.
* "Gescharreld" met zijn vrienden.
Maar is nu boos omdat ts en haar ex iets hebben/zien zoenen?

Aan de andere kant. Ze waren nog goede vrienden. Had ze misschien nog steeds twijfels waar ze zich niet over uitliet?
Want dan kan ik het ergens begrijpen dat het haar zeer doet. Maar misschien had ze daar zelf dan ook eerlijk/open naar ts in moeten wezen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:52

shilady schreef:
Kinke schreef:
Maar dat is toch de boel omdraaien shilady? Omdat jij het niet kan handelen mag een ander het niet doen?


Ze mag het doen en kan het doen
maar het nadeel zal zijn dat ze dan geen vriendschap meer met mij heeft dus ja even een offer maken
maar als zij zielsgelukkig is met mijn ex heeft ze mij toch ook niet meer nodig? prima toch en ook voor mij geldt er zijn nog heel veel andere meiden waar ze "vriendinnen"mee kan zijn ;)

Nou Misschien is dat dan ook maar beter. Ik zou zo'n vriendschap iig liever kwijt dan rijk zijn. En jij vast ook. Dus iedereen blij.

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 16:43

Ik lees zeker nog mee! Toen ik het topic aanmaakte had ik zeker ook een hoop "negatieve" reacties verwacht en ook die wil ik graag lezen. Ik heb zelf ook fout gezeten, dus ook kritiek is hier op zijn plaats en wil ik niet uit de weg gaan. Ik had echter niet verwacht dat het zoveel op zou roepen bij de bokkers :=

Ik heb gister toch besloten de brief te versturen en die gister eind vd middag op de bus gedaan. Zo heb ik het voor mijzelf afgerond en geeft het mij rust in mijn hoofd. Ik hoop het nu achter me te kunnen laten en vol voor mijn relatie met B te kunnen gaan. Maar man, dat was wel lastig...

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:51

Goed zo..
En nu genieten van je leven met B!!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:30

Hoe de dame in kwestie (zo te lezen?) reageert: Die ben je beter kwijt dan rijk. Wat een afgunst zeg, gatverdamme. Zo iemand is geen vriendin van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:37

marjo1996 schreef:
Ik heb gister toch besloten de brief te versturen en die gister eind vd middag op de bus gedaan. Zo heb ik het voor mijzelf afgerond en geeft het mij rust in mijn hoofd. Ik hoop het nu achter me te kunnen laten en vol voor mijn relatie met B te kunnen gaan. Maar man, dat was wel lastig...


Goedzo! Veel geluk samen!

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:49

Ik vind zelf ook dat het geen beste vriendin is, echt niet.
Die ben je liever kwijt dan rijk.

cjb
Berichten: 694
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:50

Leuk dat ik in topics over vreemdgaan lees dat dit komt omdat er iets niet goed is in de relatie en dat hij/zijn het daardoor op een ander gaat zoeken. En dat zijn/haar goed recht is.

En een vriendin die een oude ex van haar vriendin zoent wordt met de grond gelijk gemaakt.

Als ik van alle exen af had moeten blijven in mijn vriendengroep was de keuze wel heel beperkt geweest. Dus ga er lekker voor. En als je vriendin een echte vriendin is neemt ze contact met jou op om excuses te maken. Veel gelukkige momenten samen.

En we zien de uitnodiging voor het toekomstige trouwfeest wel in dit topic over een paar jaar. Want ik neem aan dat we mogen komen :+

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:18

cjb, mooi gezegd en zo is het.

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:55

Maar is jullie keuze serieus zo beperkt wanneer je niet aan exen van vriendinnen zou mogen komen? Lees dat een aantal keer en kan het mij niet voorstellen. :D

cjb
Berichten: 694
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:25

Jildau schreef:
Maar is jullie keuze serieus zo beperkt wanneer je niet aan exen van vriendinnen zou mogen komen? Lees dat een aantal keer en kan het mij niet voorstellen. :D


Er was daarnaast gelukkig nog genoeg te kiezen. Maar kan niet ontkennen dat het wel eens is voorgekomen. Daarbij stond mijn fiets trouwens altijd nog gewoon waar hij moest staan. En is er nooit iemand boos geworden.

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 20:43

Hahaha ja hoor, jullie zijn van harte welkom :+ maar geen geruzie hoor :=

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:51

Het is niet altijd een keuze. (Ja, wel als je anders alleen wilt blijven :P)
Je laat toch niet serieus de liefde van je leven lopen omdat het een ex van je vriendin is?

Overigens kom ik het in mijn omgeving nog best eens tegen, bv dat iemand is getrouwd met de broer van haar ex, ik ken iemand die is getrouwd met de man van haar overleden zus, en in de vriendengroep ook twee mensen die exen zijn van elkaar en waarvan een iemand nu een ander uit de vriendengroep heeft.

Ik heb er bij alle drie deze voorbeelden, die in mijn nabije omgeving zijn voorkomen, nog nooit over nagedacht dat dit raar zou zijn... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:12

verootjoo schreef:
Het is niet altijd een keuze. (Ja, wel als je anders alleen wilt blijven :P)
Je laat toch niet serieus de liefde van je leven lopen omdat het een ex van je vriendin is?

Overigens kom ik het in mijn omgeving nog best eens tegen, bv dat iemand is getrouwd met de broer van haar ex, ik ken iemand die is getrouwd met de man van haar overleden zus, en in de vriendengroep ook twee mensen die exen zijn van elkaar en waarvan een iemand nu een ander uit de vriendengroep heeft.

Ik heb er bij alle drie deze voorbeelden, die in mijn nabije omgeving zijn voorkomen, nog nooit over nagedacht dat dit raar zou zijn... :=



Precies. Ik zou alles opgeven voor de persoon waar ik écht mee hoor ye zijn. Waarom zou het dan opeens niet mogen omdat het iemands ex is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:17

Resistance schreef:
verootjoo schreef:
Het is niet altijd een keuze. (Ja, wel als je anders alleen wilt blijven :P)
Je laat toch niet serieus de liefde van je leven lopen omdat het een ex van je vriendin is?

Overigens kom ik het in mijn omgeving nog best eens tegen, bv dat iemand is getrouwd met de broer van haar ex, ik ken iemand die is getrouwd met de man van haar overleden zus, en in de vriendengroep ook twee mensen die exen zijn van elkaar en waarvan een iemand nu een ander uit de vriendengroep heeft.

Ik heb er bij alle drie deze voorbeelden, die in mijn nabije omgeving zijn voorkomen, nog nooit over nagedacht dat dit raar zou zijn... :=



Precies. Ik zou alles opgeven voor de persoon waar ik écht mee hoor ye zijn. Waarom zou het dan opeens niet mogen omdat het iemands ex is?


Zodra je een bepaalde leeftijd hebt, is je vriend altijd iemands ex en je zit snel aan die leeftijd hoor. Miljoenen mannen op de wereld, juist ja, maar je moet het wel doen met zij die je pad kruisen. Een nichtje vd ex v mijn vriend wa getrouwd met de beste vriend v mijn vriend. Zij had ze ooit gekoppeld en toch ben ik bij hen met open armen ontvangen destijds. Blij dat ze het geluk van mijn vriend belangrijker vonden als familie.

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:23

Ja en als het straks uitgaat met B? Dan ben je vriend en vriendin kwijt.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:31

Birdie60 schreef:
Ja en als het straks uitgaat met B? Dan ben je vriend en vriendin kwijt.


Zo'n vriendin ben je toch ook liever kwijt dan rijk?

En wie zegt dat dat de enige vriendin van TS is? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:32

Birdie60 schreef:
Ja en als het straks uitgaat met B? Dan ben je vriend en vriendin kwijt.


Ach, niets verbroedert (of verzustert) zo als een gezamenlijke ex. :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:44

Hoelang heeft ze eigenlijk wat gehad met die B?

En meid, je kunt je heel lang rot voelen, maar het is gebeurd, vriendschap voor zover dat vriendschap was is over, je hebt nu een leuke tijd met B. Enjoy!

Ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt, helemaal gek gemaakt door een gozer net zolang tot ik verliefd was. Alleen ging ik om met hem en zijn vriendin. Dat ging uit en op een avond liep het uit de hand.

Tja vriendschap was vrij snel over, met hem heb ik nog een tijd gerommeld en spreek hem nog steeds. Ondertussen 18 jr geleden.

8 jaar geleden met oud en nieuw met iemand gezoend die ik kende. Daar bleek een soort collega van mij gek op te zijn en een jaar mee aan te rommelen. Echter had hij dat net een paar weken ervoor gestopt. Zij was alleen nog steeds gek op hem. Ik wist niet dat dit tussen hen speelde, anders was ik nooit voor hem gegaan.

Ondertussen zijn we ruim 8 jaar samen, wonen bijna 8 jaar samen, 2 jaar getrouwd en weer zwanger.

Je voelt je rot, dat is prima, maar laat je niet gek maken. Zij wil geen contact meer, prima. Wat je nu ook doet, hoeveel spijt je ook betuigt, vriendschap krijg je toch niet meer terug.

Dus laat het los en ga verder.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:44

maura schreef:
shilady schreef:
Your welcome
en ja iedereen is anders inderdaad... zou ook saai zijn als iedereen hetzelfde dacht
tenzij het over geen dierenmishandeling , kindermishandeling ,honger,en oorlog gaat dan zou dat wel goed zijn

het is you're...

Haha, ja, als het over dierenmishandeling, kindermishandeling, honger, oorlog (en misschien mogen armoede en het klimaat er ook bij) hetzelfde dacht dan zou de wereld van mij een stuk saaier mogen.

Mijn persoonlijke ervaring is trouwens dat een ex sneller weer een 'normaal' mens wordt als ik 'm af en toe blijf tegenkomen. Wat dat betreft kan het ook juist heel heilzaam voor jezelf zijn om hem te zien, juist bij een wat moeilijker einde van de relatie is het ontzettend goed voor je zelfvertrouwen om te ontdekken dat je gewoon met je ex over koetjes en kalfjes kunt praten. Maar goed, misschien speelt hier toch ook een leeftijdsdingetje, ik heb de indruk dat in dit topic de oudere garde (waar ik zeker bij hoor, maar volgens mij ook Rocamor, Bruintje en Kinke) gemakkelijker over de kwestie denken dan de twintigers. Daarmee wil ik niet beweren dat de twintigers ongelijk zouden hebben, eerder dat 'wij' misschien al zo lang in een stabiele relatie zitten dat we misschien een beetje vergeten zijn hoe het was toen de kroeg vol stond met naar elkaar loerende exen. Okee, nu voel ik me echt stokoud :Y) .


Ik heb gelukkig met mijn laatste ex die op flinke afstand woont nog best een goede band (ookal heeft hij een nieuwe vriendin nr2 na mij) bij hem ben ik nog wel welkom afentoe om is langs te komen heb er toch een tijd gewoond en zn ouders hadden me ook graag :) en bij ons is hij ook welkom.

Ach ieder zn mening
Ik heb ook vaak genoeg discussies gehad met mensen die het not done vinden om gay te zijn etc dan praat je daar een uur over maar naderhand vinden ze het nog steeds een ziekte of zonde :z