Een broekrok of zo´n broek met zo´n rokflap aan de voorkant.
Ziet er uit als een rok en je hebt het gevoel een broek aan te hebben, voor je eigen gemak.
Of je doet een broek/legging onder een lange rok.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(rest tot boven de knie). Tot een paar jaar geleden droeg ik echt geen jurkjes of rokken en ik zou voor een kraambezoek van een collega (niet eens een goede vriendin) ook echt geen jurk gaan aanschaffen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich dusdanig oncomfortabel voelen in een rok of jurk (als ze er al een hebben) dat ze geen trek hebben om er eentje aan te trekken. Of überhaupt vanwege de idiote reden. Lekker makkelijk praten over ego. Lusitana schreef:Ze kan met zoveel andere situaties rekening met je houden en je tegemoed komen en daarin toevallig net niet...maar je rekent haar daar dan op af? Ik heb zoveel vrienden waarvan een kleine factor me niet aanstaat, maar dat staat de rest niet in de weg.
Overigens gaat het hier helemaal niet om een vriendschap, daar zijn de verhoudingen nog weer anders. Hoe oppervlakkiger de relatie, des te belangrijker zijn afspraken/regels/wensen. Je hebt het over een gast/gastheer relatie en niet over een vriendschap waarbij je dronken op de bank zit te kletsen tot de volgende ochtend....
verootjoo schreef:DarkCupid schreef:Zometeen moet je ook in lange rok naar het werk omdat ze anders niet met je werken.
Ik denk eigenlijk dat dit een ex-collega nu is? In deze vormen met je 'geloof' bezig zijn, denk ik dat ze gelijk gestopt is met werken toen ze getrouwd is. En anders nu vast wel.
bigone schreef:Goof, even benieuwd, had zij op haar werk of zolang je haar al kent altijd lange rokken of jurken aan??
) jij denkt wát een onzin, je haat bomen en je bent allergisch voor bomen. Bomen passen niet bij jou en leven in een tuin met bomen en uitzicht met bomen lijkt je maar niks. Toch is dat de enige manier om beschermd te blijven tegen de draak. Zij weet dat, en probeert dat jouw uit liefde en met goede bedoelingen te zeggen, wat misschien wel overkomt als opleggen. Ik bedenk me tijdens het typen echt waar gaaaaat dit verhaal heen hahaha, maar wilde m toch laten staan. Misschien zou ik moeten toevoegen dat de draak iedereen in een tuinbroek voorbij gaat. Om wat dichterbij het voorbeeld te kunnen komen. Goof schreef:Ik heb inmiddels contact gehad. Vanwege geloofsovertuiging en volgen van de bijbel houden zij vast aan het principe 'vrouwen dragen geen broeken'. Ze vindt het spijtig dat ik dat als probleem zie.
Goof schreef:Tja, wie rekent nu precies wie af dan? Ik word in dit verhaal afgerekend op wie ik ben en hoe ik mij kleed. Ik ben niet welkom zoals ik ben. Van mij wordt verwacht andere kleding te dragen. Zij rekent mij toch net zo goed af op wie ik ben dan?
Het is geen bff-relatie nee, maar wel een informele relatie. We zijn als collega's ook wel samen voor ons werk in het buitenland geweest een dag of 5, supergezellig. We kennen elkaar dus beter dan enkel als gastheer - gast.