Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Dat soort mensen zou ik echt per direct verbannen uit mijn levenOndankbaar zeg bah
lieveli schreef:wat gek!
meggiemeg schreef:[***] schreef:Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluitenNiet dat ik daar heel blij mee ben
Wel een 'opluchting' dat ik niet de enige ben en gelukkig valt het hier nog wel mee. Ik lees hier sommige dingen
Dat mensen zo kunnen zijn! Ongelofelijk!
Hier zijn het een hoop van die kleine nare steken onder water, desinteresse in haar zoon en onze dochter (Ik zeg geen kleindochter, want ze kent haar niet eens), na bijna 11 jaar samen zijn zegt ze dat ze 'mij niet kent', ik mocht geen afscheid nemen van mijn schoonvader die op sterven lag want ik hoorde niet bij het gezin (Man en ik woonde toen al 6? jaar samen en waren verloofd) én ze droeg op mijn bruiloft een witte jurk in exact dezelfde kleur als mijn trouwjurk was.
Ik vind haar niet zo aardig
Wat raar hé dat ze je nog niet kent na die jaren als ze geen belangstelling toont, hier precies zo na bijna 21 jaar....
Ook al had je voor jezelf geen afscheid willen nemen van je schoonvader dan had je het voor je verloofde wel gedaan om hem bij te staan in zijn verdriet, iets wat hij erg kon waarderen op dat moment denk ik.
meggiemeg schreef:Ik vind het bijvoorbeeld leuk om in de winter zelf mijn kerstkaarten te maken. De hele avond op de bank hangen en tv kijken is niets voor mij. Vind dat prutsen dan veel leuker. Afgelopen kerst dus ook weer de kaarten zelf gemaakt. Krijgt mijn man te horen van zijn moeder: het lijkt wel of de kaart zelf gemaakt is, waar heeft ze die gekocht... Ja dat klopt zei mijn man, daar is ze avonden zoet mee om te doen. Maar dan is de kaart ineens niet meer zo leuk omdat ik hem gemaakt heb. Zo kinderachtig.
[***] schreef:Vraagje, hebben jullie wel eens hard de waarheid gezegd of zijn jullie van mening dat hun eigen kind het moet doen?
DeMolenhoek schreef:Ik zeg wat ik denk. Niet altijd handig maar goed. Schoonvader kan er mee om, schoonmoeder niet. Die heeft liever dat alles maar wordt verzwegen en vergeten. Zo ben ik niet.
watchthesky schreef:Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens verteld dat haar schoonmoeder en schoonzus allebei wit aanhadden naar haar bruiloft.
Man, dan is je dag verpest
Ik zou denk ik per ongeluk verkeerd mikken bij het laten knallen van de champagne...
watchthesky schreef:Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens verteld dat haar schoonmoeder en schoonzus allebei wit aanhadden naar haar bruiloft.
Man, dan is je dag verpest
Ik zou denk ik per ongeluk verkeerd mikken bij het laten knallen van de champagne...
Optiwolk schreef:Rood is enkel traditie in een Chinese/ Aziatische setting toch?
Of je nou wit aanhebt of een zwarte galajurk - op een ander zijn trouw ga jij niet in het middelpunt van de belangstelling staan.
Das zoals een aanzoek doen op een ander zijn trouw. Ook not done.
watchthesky schreef:Ze moest het niet opdrinken, ze moest het “knoeien”
superpony schreef:Optiwolk schreef:Rood is enkel traditie in een Chinese/ Aziatische setting toch?
Of je nou wit aanhebt of een zwarte galajurk - op een ander zijn trouw ga jij niet in het middelpunt van de belangstelling staan.
Das zoals een aanzoek doen op een ander zijn trouw. Ook not done.
Of paars, blauw, een andere kleur dan wit......
In de winter zie je toch wel dat mensen als nette kleding wat donkere kleuren dragen. Maar op een zomerse bruiloft zie je veel meer lichtere kleuren. Het is denk ik niet alleen de kleur, maar ook wat je draagt in die kleur.
Of iemand een aanzoek mag doen, hangt er denk ik ook vanaf. Als een man bijv een broer of beste vriend heeft en het is helemaal samen afgesproken, kan het vast leuk zijn.
Ik wilde eigenlijk gewoon in spijkerbroek trouwen en dan waren onze gasten allemaal netter dan wij gekleed geweest vermoed ik. Als we dan ook gasten hadden uitgenodigd. Maar met enige druk van familie en omdat mijn gehandicapte broer in rolstoel er anders niet bij kon zijn, is het anders gelopen.
[***] schreef:watchthesky schreef:Ze moest het niet opdrinken, ze moest het “knoeien”
Is ook zo! Verdorie, had ik dat maar eerder geweten
En ik had express heel duidelijk tegen hen gezegd dat ze geen wit aan mochten doen.Het is dus niet zo geweest dat ze niet wisten dat het niet mocht. Iedereen had het er ook over op het feest, ze heeft zich vreselijk misdragen, liep te flirten met mijn vrienden die te gast waren en zoop alle wijn op.
Hoe meer ik erover na denk, hoe meer ik besef hoe erg zij zich heeft gedragen. Maar op dat moment heb ik mij er totaal niet aan gestoord, want ik was gelukkiger dan ooit en zo'n mens kan mij niet klein krijgen
Hoe doen jullie het met eventuele kleinkinderen van "oma" dan, gaan die nog wel heen? Mijn dochter heeft haar 1 keer 'gezien', toen wilde dat mens mijn dochter niet terug geven aan mij....
@Superpony, begrijpelijk hoor dat je daar geen zin in hebt en dat niet kan.