Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:50

Ik vind het bijvoorbeeld leuk om in de winter zelf mijn kerstkaarten te maken. De hele avond op de bank hangen en tv kijken is niets voor mij. Vind dat prutsen dan veel leuker. Afgelopen kerst dus ook weer de kaarten zelf gemaakt. Krijgt mijn man te horen van zijn moeder: het lijkt wel of de kaart zelf gemaakt is, waar heeft ze die gekocht... Ja dat klopt zei mijn man, daar is ze avonden zoet mee om te doen. Maar dan is de kaart ineens niet meer zo leuk omdat ik hem gemaakt heb. Zo kinderachtig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:20

Dat soort mensen zou ik echt per direct verbannen uit mijn leven := Ondankbaar zeg bah

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:24

Ik snap dus echt totaal niet wat dat soort schoonmoeders nou eigenlijk bezielt.

Snappen die nou echt niet dat ze hun eigen zoons/dochters doodongelukkig maken, omdat die in een spagaat komen te zitten van kiezen tussen hun vrouw/man en hun moeder?
En als hun zoon/dochter een slapjanus is en de kant van hun moeder kiest en het huwelijk/de relatie sneuvelt krijgen ze hun zin ook nog, maar dan realiseren ze zich weer niet dat hun schoondochter/-zoon in feite wint omdat die beter af is zónder die slapjanus :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:55

Shaggy09 schreef:
Dat soort mensen zou ik echt per direct verbannen uit mijn leven := Ondankbaar zeg bah

Voor zover mogelijk heb ik dat ook gedaan Shaggy09, mijn man ook grotendeels, hij verteld haar niet veel meer en betrekt haar ook niet meer bij dingen. Het contact tussen hem en zijn moeder is ook minimaal. Afsluiten of niet naar toe gaan zal ik nooit aan hem vragen of van hem verwachten. Hij weet heel goed waar toe ze in staat is en het zich er tegen weren gaat steeds beter en een weerwoord geven ook.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:56

Pfoeh wat een moeilijke verhalen komen hier voorbij zeg, dat je je wel eens afvraagt waaarom eigenlijk? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:12

lieveli schreef:
:= wat gek!

Jawel he :+ Ik denk ook wel echt dat het aan mij ligt hoor, ik nodigde haar overal voor uit en dat zij op het laatste moment nooit op komt dagen is dan ook echt mijn schuld :j

meggiemeg schreef:
[***] schreef:
Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluiten := Niet dat ik daar heel blij mee ben _O- Wel een 'opluchting' dat ik niet de enige ben en gelukkig valt het hier nog wel mee. Ik lees hier sommige dingen :oo Dat mensen zo kunnen zijn! Ongelofelijk!

Hier zijn het een hoop van die kleine nare steken onder water, desinteresse in haar zoon en onze dochter (Ik zeg geen kleindochter, want ze kent haar niet eens), na bijna 11 jaar samen zijn zegt ze dat ze 'mij niet kent', ik mocht geen afscheid nemen van mijn schoonvader die op sterven lag want ik hoorde niet bij het gezin (Man en ik woonde toen al 6? jaar samen en waren verloofd) én ze droeg op mijn bruiloft een witte jurk in exact dezelfde kleur als mijn trouwjurk was.

Ik vind haar niet zo aardig :+

Wat raar hé dat ze je nog niet kent na die jaren als ze geen belangstelling toont, hier precies zo na bijna 21 jaar....
Ook al had je voor jezelf geen afscheid willen nemen van je schoonvader dan had je het voor je verloofde wel gedaan om hem bij te staan in zijn verdriet, iets wat hij erg kon waarderen op dat moment denk ik.

Ik wilde heel graag afscheid nemen := Hij vroeg ook nog naar mij, mooiste is nog, ze waren niet eens meer getrouwd, zij was al samen met een andere vent. Maar ze kon eindelijk weer in het middelpunt staan en alle aandacht krijgen.

meggiemeg schreef:
Ik vind het bijvoorbeeld leuk om in de winter zelf mijn kerstkaarten te maken. De hele avond op de bank hangen en tv kijken is niets voor mij. Vind dat prutsen dan veel leuker. Afgelopen kerst dus ook weer de kaarten zelf gemaakt. Krijgt mijn man te horen van zijn moeder: het lijkt wel of de kaart zelf gemaakt is, waar heeft ze die gekocht... Ja dat klopt zei mijn man, daar is ze avonden zoet mee om te doen. Maar dan is de kaart ineens niet meer zo leuk omdat ik hem gemaakt heb. Zo kinderachtig.

Nou wat ontzettend flauw -O- Dat is toch echt zo kinderachtig gedrag en ondankbaar. Snap het niet :(:)

Het verbannen uit het leven is inmiddels aardig gelukt. Zelfs zo dat mijn man haar al heeft aangesproken op haar gedrag, zij kwam met "Maar je bent MIJN zoon..." Hij duidelijk heeft gemaakt dat ik zijn vrouw ben :D

Gelukkig heeft hij dan wel weer een top schoonmoeder, dat trekt alles wel weer wat recht denk ik _O-

Vraagje, hebben jullie wel eens hard de waarheid gezegd of zijn jullie van mening dat hun eigen kind het moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:17

Ik zeg wat ik denk. Niet altijd handig maar goed. Schoonvader kan er mee om, schoonmoeder niet. Die heeft liever dat alles maar wordt verzwegen en vergeten. Zo ben ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:06

Ik hou (voorlopig) wijselijk mijn mond. Wat eruit zou komen is niet zo fraai namelijk :+
Nu ligt de bal/oorzaak bij hem en ik gun het hem niet dat ie dat appelflap naar mij doorflikkert.
Hij is diegene die excuses mag maken. Wil graag die positie zo houden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:47

[***] schreef:
Vraagje, hebben jullie wel eens hard de waarheid gezegd of zijn jullie van mening dat hun eigen kind het moet doen?

Ja vaak genoeg, het heeft mij nergens gebracht in elk geval.
Mijn man vindt dat nog wel eens moeilijk en draait er dan liever om heen, ook al weet hij dat het hem dan nergens brengt. Het ligt er bij hem ook wel aan waar hij wat over moet zeggen.
Hij zegt dan je verandert haar er toch niet (meer) mee, dan zeg ik weer zolang je er in mee blijft gaan niet nee... Hij baalt ook wel van een groot aantal dingen, snapt ook niet waarom het zo moet gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:50

DeMolenhoek schreef:
Ik zeg wat ik denk. Niet altijd handig maar goed. Schoonvader kan er mee om, schoonmoeder niet. Die heeft liever dat alles maar wordt verzwegen en vergeten. Zo ben ik niet.

Ik heb ook liever de dingen uitgepraat, kan je het veel makkelijker achter je laten.
Wij hebben samen een keer geprobeerd om een gesprek aan te gaan met zijn moeder, hadden best wel wat vragen en toen kregen we te horen: als dit de reden is van het gesprek ga ik nu liever naar huis en ik heb hier geen zin. Tja toen was ik er helemaal klaar mee.
Had bijvoorbeeld een vraag: waarom denk je mij nu wel te kunnen accepteren terwijl je dat de afgelopen 20 jaar niet kon. Kreeg er geen antwoord op. Heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat ze mij nooit het gevoel heeft gegeven welkom te zijn en dat dat o.a. de reden is waarom ik mij nu zo opstel. Kon ze niet snappen, dan denk ik kan niet of wil niet...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:15

O Miranda dat van die jurk!

Ik heb nu al een aantal vriendlinnen laten beloven dat als ik ooit trouw en schoonloeder heeft ook maar iets wit of trouwjurkachtig aan, ze -oeps- rode wijn gaan morsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:18

Je weet heus wel hoe "toevallig" onhandig ik kan zijn O:)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:05

Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens verteld dat haar schoonmoeder en schoonzus allebei wit aanhadden naar haar bruiloft. :=
Man, dan is je dag verpest -O-

Ik zou denk ik per ongeluk verkeerd mikken bij het laten knallen van de champagne... }:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:15

watchthesky schreef:
Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens verteld dat haar schoonmoeder en schoonzus allebei wit aanhadden naar haar bruiloft. :=

Ik zou denk ik per ongeluk verkeerd mikken bij het laten knallen van de champagne... }:)

Ik denk dat mijn moeder perongeluk haar rodewijb had geknoeid :+
Of even pootje haken zodat ze vol in het gras valt ofz.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:20

Mijn moeder zou zoiets ook durven _O-
En zich er geen seconde voor schamen ook, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:31

watchthesky schreef:

Schoonzus had op mijn bruiloft een witte blouse aan, hetzelfde idee als dat mijn man aan had.. heb mijn dag niet laten verpesten, maar de groepsfoto is wel verpest, mens wilde vooraan staan naast haar zoon. Ze trok hem naar zich toe en hield hem strak vast. (Hij trok zich los en hield mij vast.. degene waarmee hij net getrouwd was :') )

Mijn moeder drinkt geen wijn! Wat jammer had wel een idee geweest! :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:49

Ze moest het niet opdrinken, ze moest het “knoeien” :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:16

_/-\o_ _O-
watchthesky schreef:

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:24

Mijn moeder zou niet eens weten dat je geen wit aan moet doen naar een bruiloft.
Maar als ik haar dat zou zeggen zou ze daar zeker naar luisteren. ( Mam is heel kleurrijk dus die draagt sowieso al nooit wit )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:32

Ik had dat eigenlijk ook niet geweten, maar bruiloften zijn niet zo mijn ding. En wat als je iets roods aan hebt en de bruid heeft een rode jurk?? Hoe moet je dat weten??

Ik heb al 7jr geen contact meer met schoonmoeder en dat ga ik niet uitpraten. Zij wil dan uren doorgaan en ziet ondanks dat wij 40+ers zijn ons als kinderen die moeten kruipen. Die gaat echt net zo lang door tot je ja en amen zit te knikken. Dat kan ik niet.
Mijn man zou wel van tevoren zeggen dat het niet zo moet lopen, maar wanneer het gebeurt, pikt hij het vast niet eens direct op. En hij zegt al helemaal niet snel iets.

Mijn moeder, waar we altijd wel veel contact mee hadden, zeiden we alles tegen.

In onze familie wel mensen die altijd maar door willen gaan en doen alsof er niks aan de hand is. Dat lukt een tijdje en hebben wij wel gedaan, maar op een gegeven moment komt er toch zo een punt dat je dat niet meer trekt. Ik niet in ieder geval. Er wordt echt niks uitgesproken en nu gaan uitspreken zou een soort opstapeling van ergernissen en gebeurtenissen worden door jaren zwijgen.

Sommige dingen die ik lees zijn wel te belachelijk. Ook een man hoort gewoon te zeggen; mijn vrouw komt afscheid nemen, klaar.

Het is wel triest, want ik denk eigenlijk dat veel van die mensen hartstikke ongelukkig zijn en dat ook zo blijft als er niks verandert.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:50

Rood is enkel traditie in een Chinese/ Aziatische setting toch?

Of je nou wit aanhebt of een zwarte galajurk - op een ander zijn trouw ga jij niet in het middelpunt van de belangstelling staan.
Das zoals een aanzoek doen op een ander zijn trouw. Ook not done.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:56

Optiwolk schreef:

Of je nou wit aanhebt of een zwarte galajurk - op een ander zijn trouw ga jij niet in het middelpunt van de belangstelling staan.

Of paars, blauw, een andere kleur dan wit......

In de winter zie je toch wel dat mensen als nette kleding wat donkere kleuren dragen. Maar op een zomerse bruiloft zie je veel meer lichtere kleuren. Het is denk ik niet alleen de kleur, maar ook wat je draagt in die kleur.

Of iemand een aanzoek mag doen, hangt er denk ik ook vanaf. Als een man bijv een broer of beste vriend heeft en het is helemaal samen afgesproken, kan het vast leuk zijn.

Ik wilde eigenlijk gewoon in spijkerbroek trouwen en dan waren onze gasten allemaal netter dan wij gekleed geweest vermoed ik. Als we dan ook gasten hadden uitgenodigd. Maar met enige druk van familie en omdat mijn gehandicapte broer in rolstoel er anders niet bij kon zijn, is het anders gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:00

watchthesky schreef:

Is ook zo! Verdorie, had ik dat maar eerder geweten :+
En ik had express heel duidelijk tegen hen gezegd dat ze geen wit aan mochten doen. :o Het is dus niet zo geweest dat ze niet wisten dat het niet mocht. Iedereen had het er ook over op het feest, ze heeft zich vreselijk misdragen, liep te flirten met mijn vrienden die te gast waren en zoop alle wijn op. := Hoe meer ik erover na denk, hoe meer ik besef hoe erg zij zich heeft gedragen. Maar op dat moment heb ik mij er totaal niet aan gestoord, want ik was gelukkiger dan ooit en zo'n mens kan mij niet klein krijgen :D

Hoe doen jullie het met eventuele kleinkinderen van "oma" dan, gaan die nog wel heen? Mijn dochter heeft haar 1 keer 'gezien', toen wilde dat mens mijn dochter niet terug geven aan mij....

@Superpony, begrijpelijk hoor dat je daar geen zin in hebt en dat niet kan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:17

superpony schreef:
Optiwolk schreef:

Of paars, blauw, een andere kleur dan wit......

In de winter zie je toch wel dat mensen als nette kleding wat donkere kleuren dragen. Maar op een zomerse bruiloft zie je veel meer lichtere kleuren. Het is denk ik niet alleen de kleur, maar ook wat je draagt in die kleur.

Of iemand een aanzoek mag doen, hangt er denk ik ook vanaf. Als een man bijv een broer of beste vriend heeft en het is helemaal samen afgesproken, kan het vast leuk zijn.

Ik wilde eigenlijk gewoon in spijkerbroek trouwen en dan waren onze gasten allemaal netter dan wij gekleed geweest vermoed ik. Als we dan ook gasten hadden uitgenodigd. Maar met enige druk van familie en omdat mijn gehandicapte broer in rolstoel er anders niet bij kon zijn, is het anders gelopen.

Ik zou het echt not done en een beetje egoïstisch vinden als iemand op mijn bruiloft een aanzoek gaat doen. :P Er zijn 1000 originele manieren om dat te doen, maar op die dag draait het toch echt om het bruidspaar vind ik..
Evenals dat ik het belachelijk vind om wit te dragen. Die ene dag kun je toch wel een andere kleur dragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:29

[***] schreef:
watchthesky schreef:

Is ook zo! Verdorie, had ik dat maar eerder geweten :+
En ik had express heel duidelijk tegen hen gezegd dat ze geen wit aan mochten doen. :o Het is dus niet zo geweest dat ze niet wisten dat het niet mocht. Iedereen had het er ook over op het feest, ze heeft zich vreselijk misdragen, liep te flirten met mijn vrienden die te gast waren en zoop alle wijn op. := Hoe meer ik erover na denk, hoe meer ik besef hoe erg zij zich heeft gedragen. Maar op dat moment heb ik mij er totaal niet aan gestoord, want ik was gelukkiger dan ooit en zo'n mens kan mij niet klein krijgen :D

Hoe doen jullie het met eventuele kleinkinderen van "oma" dan, gaan die nog wel heen? Mijn dochter heeft haar 1 keer 'gezien', toen wilde dat mens mijn dochter niet terug geven aan mij....

@Superpony, begrijpelijk hoor dat je daar geen zin in hebt en dat niet kan.

Mijn schoonmoeder is wel een fijne lieve oma, dus mijn man gaat er om de 2 weken heen. Maar ik zou mijn kind dan weer niet alleen laten bij haar man.