Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:De jeugd doet er alles aan om de tendens voor dit jaar jonger uit te laten komen, gisteravond weer drie jonge mannen dodelijk verongelukt en de bestuurder zwaargewond in het ziekenhuis, eenzijdig ongeval dus oorzaak niet bekend. Maar als ouders zit je niet te wachten op dit soort drama's, kerst zal voor hun nooit meer hetzelfde zijn.
janderegelaa schreef:bigone schreef:De jeugd doet er alles aan om de tendens voor dit jaar jonger uit te laten komen, gisteravond weer drie jonge mannen dodelijk verongelukt en de bestuurder zwaargewond in het ziekenhuis, eenzijdig ongeval dus oorzaak niet bekend. Maar als ouders zit je niet te wachten op dit soort drama's, kerst zal voor hun nooit meer hetzelfde zijn.
De bestuurder zal wel een bakkie opgehad hebben.
Citaat:De jeugd doet er alles aan om de tendens dit jaar jonger uit te laten komen
wel in dezelfde categorie aannames.Citaat:De bestuurder zal wel een bakkie opgehad hebben.
A3a1 schreef:Bigone, waarom schrijf je dan zelfCitaat:De jeugd doet er alles aan om de tendens dit jaar jonger uit te laten komen
Voor mij valt die opmerking, en,wel in dezelfde categorie aannames.Citaat:De bestuurder zal wel een bakkie opgehad hebben.
Overstekend wild en een klapband, treft jong en oud, zonder aanziens des persoons.
A3a1 schreef:En dan wordt ik aangehaald.....![]()
Ik heb die opmerkingen niet gemaakt, slechts gequote
ik vraag aan jou, waarom je een bepaalde opmerking maakt![]()
Maar goed, triest.
Hebben we hier ook eens met een clubje meiden gehad, inschattingsfout bij wegrijden.
De chauffeuse die inderdaad het ook had overleefd, was wel haar rijbewijs kwijt.
Misschien moet de leeftijd waarop je je rijbewijs kunt halen wel omhoog naar bv 21.
janderegelaa schreef:bigone schreef:De jeugd doet er alles aan om de tendens voor dit jaar jonger uit te laten komen, gisteravond weer drie jonge mannen dodelijk verongelukt en de bestuurder zwaargewond in het ziekenhuis, eenzijdig ongeval dus oorzaak niet bekend. Maar als ouders zit je niet te wachten op dit soort drama's, kerst zal voor hun nooit meer hetzelfde zijn.
De bestuurder zal wel een bakkie opgehad hebben.
Huertecilla schreef:A3a1 schreef:Misschien moet de leeftijd waarop je je rijbewijs kunt halen wel omhoog naar bv 21.
Oefff dat wordt een budget-probleem: De NL Staat haalt wel een slordige 1 MILJARD Euros per jaar binnen via sneheidsovertredingen.
Elin_ schreef:maximuss schreef:Een woord voor dergelijke mensen: orgaandonor. Vroeg of laat plakken ze tegen de vangrail (liefst zonder onschuldige slachtoffers) en kunnen er orgaantjes uitgedeeld worden...
Jeetje wat een zieke reactie zeg.
Ik schaam me meer voor jou reactie dan voor de actie van ts haar vriend
en toen bedacht dat ie best vervelend rijgedrag vertoonde. (Geef wel toe, merk dat ik in zijn auto ook harder rij onbewust dan in de mijne, gewoon omdat je het minder merkt.) Misschien dat een optie? Een keer laten rijden in een klein sloom autootje en dan eens zien hoe dat is
"Ow maar als ik nu wil inhalen dan zit ik niet meteen op 120"
Joh! Dus als je dan heel hard komt aanrijden, dan moet je echt gigantisch op de rem.. (Ik kijk altijd 2x zodat ik snelheid kan inschatten, maar dan nog...) suikermeisje schreef:Er rijden er zoveel met drank op... met dat soort ongelukken en dan 's nachts kun je er vaak haast een wedje op leggen. Klinkt banketstaaf maar zo is het wel.
ikke schreef:Huertecilla schreef:
Oefff dat wordt een budget-probleem: De NL Staat haalt wel een slordige 1 MILJARD Euros per jaar binnen via sneheidsovertredingen.
Nou, dan niet gisteravond waar ik reed.
Stuk waar je 130km/h mag, rijd ik 118km/h op cruise control (volgens Truus) en ik haal iedereen in. Slechts een enkeling haalde mij in en dan aan een tempo waarvan je denkt: goh, als dat de 130 haalt is het knap.
Maar wel iemand met een aanhanger die maar net minder hard reed dan ik. Zou de staat het daar dan van moeten hebben gehad, gisteren?
Huertecilla schreef:Dus die 1 miljard/jaar aan snelheidsinkomsten die de rekenkamer opgeeft is niet correct? Jullie weten het beter?!
bigone schreef:De jeugd doet er alles aan om de tendens voor dit jaar jonger uit te laten komen, gisteravond weer drie jonge mannen dodelijk verongelukt en de bestuurder zwaargewond in het ziekenhuis, eenzijdig ongeval dus oorzaak niet bekend. Maar als ouders zit je niet te wachten op dit soort drama's, kerst zal voor hun nooit meer hetzelfde zijn.
Ayasha schreef:De jeugd?
In mijn ervaring zijn het eerder de 30'ers die gevaarlijke toeren uithalen. Die wat net lang genoeg hun rijbewijs hebben om te denken dat ze al heel wat kunnen op de baan maar niet lang genoeg om te weten dat ze onverantwoord rijden.
Citaat:Leeftijd omhoog gooien straf je een hoop onschuldigen mee. Gooi de boetes omhoog of beter nog; 1e zware overtreding rijbewijs half jaar kwijt en opnieuw examen doen + een opleiding over gedrag in het verkeer, de gevaren enz. Natuurlijk op eigen kosten alvorens ze opnieuw examen mogen doen., 2e overtreding rijbewijs kwijt en nooit meer terug. Klaar.
Haal je ze er vanzelf uit, ongeacht hun leeftijd.
verhogen van het maximum naar 130 als de draconische boetes.