Het overlijden van bokker LS_fotos

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:34

Reden dat ik zo reageerde was omdat HD vroeg zonder het topic doorgelezen te hebben hoe ze is overleden. En dat kwam voor mij op sensatiezoeken neer. Ik begrijp dat HD het allemaal niet zo goed inziet zoals anderen(af en toe kan ik ook dat onderscheid niet maken wat men nou precies bedoeld). Ik wil iedereen morgen heel veel sterkte toewensen met deze zware dag

Urbanus

Re: Het overlijden van bokker LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:36

Misschien even een excuus maken en het verder zo laten. Sterkte iedereen die haar liefhad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:37

JoyCiej007 schreef:
Van HorseyDude kan ik het nog wel degelijk begrijpen.
Niet van mensen die mij via pb of zelfs whatsapp vragen. nee dat begrijp ik niet.

HD: letterlijk gezegd heeft zij er zelf voor gekozen uit het leven te stappen, en 'dus naar Buck te gaan'.

Dat snap ik inderdaad, niet waar je nu op zit te wachten in alle emotie :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:39

Ok dat snap ik,
Iedereen morgen heel veel sterkte bij het afscheid

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:40

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst voor iedereen die haar liefhad!
Het is vreselijk, ben er van geschrokken dat zij het is.
Zag haar topics voorbijkomen, toen met Buck inderdaad en nu was het mooi om te zien dat ze het plezier terug had gevonden met Amadeus.

Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:47

JoyCiej007 schreef:
Laat ik het zo zeggen;
als familie/nabestaanden/ik dit kwijt hadden gewild openbaar, had dit wel openbaar gestaan in bijv. de beginpost.

Dat staat er niet. Daar is bewust niet voor gekozen.
Iemand met een beetje gezond verstand kan dan gewoon ruiken en voelen dat dit niet iets is om openbaar te plaatsen, anders was het dus wel gebeurd.

Ik noem dat enkel en alleen sensatie zoeken. en daar kan ik mij idd heel erg boos over maken.

Dat gevoel krijg ik ook met een deel van de dingen die hier wél gepost worden.
Terwijl LS_fotos zelf heel duidelijk was in wat ze tegen wie vertelde en er ook voor koos om dat deels privé te doen in plaats van openbaar, posten Bokkers hier na haar dood zomaar ineens alle diagnoses, ziektes en aandoeningen waar ze last van had zodat iedereen daarover kan lezen - tot en met de aankondigingen die ze net voor haar dood zou hebben gedaan over wat ze wilde gaan doen aan toe.

Natuurlijk was LS_fotos redelijk open in wat ze vertelde over haar problemen en dacht ze er zelfs over om hier een boek over te schrijven, maar het grote verschil is dat zij hierbij zélf de regie in handen had en precies bepaalde hoe & wat ze vertelde. Als ze ervoor koos om meer te vertellen, dan vertrouwde ze bepaalde mensen meer toe dan anderen. Ik zou het netjes vinden als deze mensen dat wat ze hen in vertrouwen vertelde ook gewoon privé zouden houden; niet alleen voor de privacy van haar échte directe naasten, maar ook ter nagedachtenis aan de persoon die LS_fotos hier op het openbare Bokt wilde zijn: iemand die schitterende foto's maakte en deze foto's en de avonturen met haar pony's met aanstekelijk plezier met alle andere Bokkers deelde. Ja, ze liet wel eens doorschemeren in topics dat ze het zwaar had, maar het beeld dat zij hier van zichzelf creeerde was dat van iemand die anderen ontzettend veel te bieden had - dus laten we dat alsjeblieft respecteren en niet haar dood aangrijpen om al haar persoonlijke problemen openbaar te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-16 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:48

Ik denk niet dat het sensatie is hoor maar dat mensen graag willen weten hoe haar laatste momenten zijn geweest, niet letterlijk natuurlijk maar het scheelt nogal of je relatief rustig inslaapt op een overdosis pillen of dat je in de kou op de trein staat te wachten. Bij wijze van dan hè.
Toen mijn moeder overleed hebben ook best wat mensen daarnaar gevraagd en heb ik daar ook zonder in details te treden antwoord op gegeven.
De dood is een ongrijpbaar iets en mensen zijn daar onbewust toch nieuwsgierig naar, heeft niks met sensatie te maken.

Neemt niet weg dat ik de reactie van Joyce heel erg goed begrijp.

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:54

Wat een onzettend verschrikkelijk nieuws. Ik volgde altijd met plezier topics over haar knappe pony's, maar heb ook de wat minder leuke topics gevolgd. Ik heb nog steeds zo inmens veel respect voor Lieselotte, want wauw, wat een sterk persoon was ze. Ik hoop dat ze nu gevonden heeft waar ze naar zocht, en ze weer samen is met haar knappe Buck.

Voor iedereen die haar liefhad, ontzettend veel sterkte. Y;(

JoyCiej007:
Wat ontzettend naar dat je berichten krijgt over hoe het is gebeurd. Ik snap dat mensen nieuwschierig zijn maar ik weet ook precies hoe je je voelt wanneer je dat soort berichten krijgt. Gewoon een enkeltje prullenbak geven en niet op reageren. Nogmaal, ontzettend veel sterkte en een ontzettend dikke digitale knuffel :(:)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:59

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om elkaar in zijn of haar waarde te laten :)
Het is een ontzettend moeilijk onderwerp en voor de betrokken ook geen prettige situatie.

Mocht je in dit topic een berichtje willen plaatsen ( of een PB naar een gebruiker sturen) hou dan rekening met elkaar en hoe je bericht over kan komen op een ander, dan zijn berichten als voorgaand niet nodig :)

Het verzoek om de berichten voor nu te laten rusten, waardoor de sfeer weer prettig wordt.

Dank jullie wel :) !

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:10

Wat onwijs naar..
Heel veel sterkte voor iedereen die haar (via bokt en/of persoonlijk) kende! Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:29

Ik snap de emoties. Ik snap ook dat mensen ernaar vragen. Bij zo'n naar bericht als een overlijden, wordt de vraag van "hoe is het gebeurd" vrij snel gesteld. ook als er geen sprake is van Eigen keuze.

Maar ik snap ook dat de mensen die dichtbij LS hebben gestaan, dit (zouden kunnen) zien als sensatiezoeken.

Voor de mensen die dichtbij LS hebben gestaan, hoe gaat het met de ouders. En ja, dat zal ongetwijfeld een domme vraag zijn, maar zo is ie niet bedoeld. Hebben ze alle condoleances hier meegekregen?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:34

Als ik het zo op facebook zie worden haar ouders bedolven onder de kaarten. Waar ik echt kippenvel van krijg zoveel zijn het er. Kaart die ik heb gestuurd zag ik ook op de foto staan.

Ik ga zo naar het condoleren dat is het minste wat ik nog kan doen. Verder hou ik de mooie momenten die ik met LS had goed bij me. Ook dankzij haar heb ik nog steeds mijn pony's en dat zal ik echt nooit vergeten.

Voelt alleen nog steeds onwerkelijk... Voor mijn gevoel kan ze nog zo een appje sturen van zullen we de pony's op de foto zetten. Foto die ik hier ook als avatar heb is door LS gemaakt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:14

Nogmaals Voor familie,vrienden en iedereen die haar kende. Veel sterkte voor komende tijd!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:18

Voor ieder die naar de condeleance is geweest :(:)
Heb in dubio gelopen. Maar ik kan het niet. Ook voor de mensen die morgen bij het afscheid zijn heel veel sterkte.

Ik denk dat het ook ergens " fijn" is voor lots ouders dat zij zoveel kaarten mogen ontvangen. Dat zoveel mensen hen verdriet willen steunen.
Al is het uiteraard een schrale troost....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:31

Wat heftig dit! Joycie wat een lieve en goede vriendin ben jij!
Heel veel sterkte met dit verlies aan alle nabestaanden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:34

Ohjeetje zeg, zag net die foto's van het Halloween concours...

En meiden, sorry dat ik zo supernaar reageerde net... Was totaal niet mijn bedoeling of wat... Spijt me vreselijk... ;(

Arme arme arme Amadeus! ;(

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:53

Ik brand morgen een kaarsje en mijn gedachten zijn bij haar en haar familie/ vrienden.
Het bericht over haar dood heeft bij mij enorm veel losgemaakt, ondanks dat ik haar alleen kende van haar ponytopics.
Enerzijds ben ik "jaloers" dat ze die stap heeft durven/ kunnen maken, anderzijds voel ik enorm mee met de mensen die achterblijven.
Zelfmoord is veel in het nieuws en voor mij een heel heikel onderwerp. Ik begrijp de keuze van Ls-foto/ lieselotte te goed. Erg heftig! Dus mijn gedachten en emoties laat ik morgen gewoon komen. Dat verdient zij, verdienen haar nabestaanden en verdien ik.
Lieve Lotte, hopelijk weet je op een of andere manier wat voor moois je hebt achtergelaten/ bereikt in leven en in de dood. Rust zacht en ik hoop uit de grond van je hart dat je rust hebt nu en dat er iets moois aan de andere kant is. Y;(

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:03

Al een aantal dagen stil meegelezen met een brok in mijn keel. Arme meid, dat het leven hier zo zwaar was dat het niet meer draagbaar was. Wat had ik graag wat willen overnemen om de last te minderen, maar dat is helaas niet mogelijk.

Als je dicht naast iemand staat, kan je liefde en aandacht geven. Oprecht er voor iemand zijn, luisteren of meedenken. Maar je loopt je eigen pad in het leven en niet die van een ander. Ik hoop dat ze, daar aan de andere kant, vindt wat ze hier niet had. Dat ze de geliefden tegenkomt die daar al zijn.

Voor de direct betrokkenen: heel veel sterkte morgen. De condoleance vandaag is hopelijk mooi en fijn verlopen (in hoeverre dat natuurlijk kan). Vragen zal je altijd houden. Ga op zoek naar het het antwoord maar accepteer ook dat de antwoorden er niet altijd zijn. Dat de tijd de pijn moet verzachten. Dat de tijd de altijd weer op nieuw gestelde vragen: had ik wat kunnen doen? Had ik wat anders moeten doen? Wat had ik... uiteindelijk minder zwaar gaan voelen. Dat het verdriet plaats maakt voor mooie herinneringen. Hoewel je je dat nu niet kan voor stellen.

Sterkte!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:11

Dat heb je heel mooi geschreven, Marg.

Ik wil ook graag iedereen morgen, maar zeker ook voor de tijd die daarna volgt, ontzettend veel sterkte toewensen en ik wens jullie allemaal heel erg veel kracht toe.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 05:17

Heel veel sterkte vandaag.. Mijn gedachten zijn bij jullie :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:30

Heel veel sterkte iedereen vandaag.. ook mijn gedachten zijn bij jullie Y;(

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:34

Heel veel sterkte vandaag, ook mijn gedachte zijn bij jullie.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:39

Heel veel sterkte vandaag !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:46

Superveel sterkte op deze zwarte Bokt-dag. En huilen mag hoor!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:48

Heel veel sterkte vandaag!!