Help vriend wil morgen vreemd gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:23

nou ja als hij ook bij haar moet oprotten vanwege zijn losse handjes is dat toch zijn probleem, en niet die van beide dames.
ik heb t zojuist toch maar even via een pb door gegeven, met de tip dat ze op moet letten.
wat ze er mee doet is aan haar, maar dan is t in ieder geval uit veiligheid verteld.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:38

Was eigenlijk die vrouw op de hoogte van het feit dat hij een vaste relatie had? Zoja dan had ik niets gezegd waarschijnlijk.....

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:53

amies100 schreef:
Was eigenlijk die vrouw op de hoogte van het feit dat hij een vaste relatie had? Zoja dan had ik niets gezegd waarschijnlijk.....

Dus jij wilt dat die vrouw niks weet en dus misschien zo in elkaar geslagen word of hoe moet ik dit begrijpen? Vreemdgaan is hartstikke fout maar als jij niet iemand waarschuwt voor een man die losse handjes heeft ben je net zo fout bezig imo. Wat die vrouw ermee doet is aan haar maar jij hebt haar tenminste gewaarschuwd...

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:58

Ik geloof dat het zelfs een "vriendin" was van de Ts

Zoals de titel al aangeeft wil mn vriend morgen vreemdgaan met een oud-collega {en "vriendin" van me}. -O-

heb je echt wat aan aan zulke vriendinnen NOT!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:16

Wat een hartverwarmend topic.

Angrywolf, je bent een topper.
Je mag dan wel een "beperking" hebben, je hebt wel iets gedaan wat veel vrouwen zonder rugzakje niet eens voor elkaar krijgen.
Je hebt gedurfd om voor jezelf op te komen, je hebt gedurft om hulp te vragen èn te accepteren en je hebt gedurft die hufter aan te pakken. Dat is echt een glansprestatie.
Geloof me, wat hij ook voor goeds ook in je leven heeft gedaan, wat je ook ooit aan hem hebt gehad, wat jij zelf ooit hebt meegemaakt, niks vergoedt wat hij je heeft aangedaan. Niks. Een respectvolle man raakt je met geen vinger aan, wat jij ook ooit zou gedaan hebben.

Ik wens je enorm veel moed en sterkte voor het komende traject, want het is uiteraad nog niet afgelopen. Het moeilijkste gaan nog komen, het volhouden! Het niet vergeten wat hij gedaan heeft, het je niet laten ompraten. Maar je hebt zo te horen een sterk team achter je, die zullen je vast zo veel ondersteunen als ze kunnen.

Over die vriendin inlichten, ik had het ook gedaan. Gewoon neutraal niet te veel poespas, maar dat ze ingelicht is over de situatie. Ik verbaas me er altijd over hoe vrouwen al het over zulke dingen gaat plots geen blok vormen maar het ieder voor zich is of "dat zijn mijn zaken niet". Ik hoop dat als ik ooit een relatie zou krijgen met zo'n type, er tenminte 1 vrouw moedig genoeg is om mij met de neus op de feiten te drukken en mij misschien wel te behoeden van een gigantische fout.

Of ik het geloof is natuurlijk iets anders. Liefde maakt nogal eens erg blind. Misschien bij deze "vriendin" ook. Je weet nooit wat voor l*lverhaal hij kan ophangen om het goed te praten. Zegt hij nog dat ze zichzelf vrijwillig van de trap heeft gegooid of iemand anders heeft gevraagd om haar in elkaar te trappen, zodat hij nu alle zeik krijgt. Soms zijn ze nogal vindingrijk en soms hebben vrouwen niet veel goede excuses nodig om te geloven "dat hij zoiets noooooit zou doen". Maar tenminste heb je haar gewaarschuwd. Dat is het beste wat je kan doen. Ookal zal ze goed genoeg hebben geweten dat hij een vriendin had en is dat ook niet helemaal ok, dit staat er toch nog even boven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:29

Misschien van mij heel slecht, maar weet niet of ik het haar zou vertellen.
Neem aan dat die vriendin weet dat ts met hem samenwoont, maar wel met hem gaat aanpappen met de intentie hem vreemd te laten gaan.

Maar misschien ook wel, weet ze gelijk hoe hij is. En hoe hij met zijn vriendin omgaat als ze tegengas geeft (willen vreemdgaan) waar zij ook een aandeel in heeft.
Maar dat komt misschien wel uit het feit een schuldgevoel willen aanpraten.

Vrienden blijven van elkaars relatie af!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:32

Je zegt nu dus eigenlijk dan iemand die vreemd gaat maar gewoon in elkaar geslagen moet kunnen worden? Wie weet gaat hij bij haar nog wel veel verder en wat zeg je dan als zij in het ziekenhuid ligt? "Ik wist wel dat hij dat deed, maarja jij gaat vreemd dus uhh boeiend"? Dan ben je geen haar beter dan de (ex)vriend van TS.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:37

NathalietjeB, dank voor je update.
Fijn dat jij een oogje in het zeil houdt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:42

Ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt dat je vriend heel goed weet wat jouw angsten en tekortkomingen zijn en daar misbruik van maakt. Hij weet dat je niet weg kan/wil en gaat zo lekker zijn gang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:44

In het geval van alleen vreemdgaan zou ik niks zeggen, maar ik vind het echt je plicht als mens om het te vertellen als iemand geslagen is in het verhaal. Vind het ook eigenlijk echt misselijkmakend dat er gezegd word dat ze zelf maar moet uitvogelen hoe hij doet als ze tegengas geeft.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:46

Ik zou het zeker melden, wat de persoon ermee doet is aan diegene.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:49

Mensen kunnen we het iets rustig houden in dit topic.
Ik geloof dat ts niet veel heeft aan de informatie en discussie rondom vriendin wel of niet waarschuwen.
Ze heeft momenteel al veel aan haar hoofd en deze discussie gaat het niet makkelijker maken

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:51

En daarbij hoeft de discussie ook al niet meer gevoerd te worden want de 'vriendin' heeft al een berichtje gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:54

En vergeet niet dat die vriendin ook een beperking heeft en misschien dus niet zo fout of naar is als je denkt in eerste instantie. Niet dat ik advocaat van de duivel wil spelen, maar kom op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:11

Jeetje, wat een heftig topic.
Shoutout naar alle bokkers die hulp aanbieden en natuurlijk degene die uiteindelijk zijn gegaan (Jilletje, Nathalietjeb en WendyLotte) Jullie zijn toppers +:)+

TS, heel veel sterkte in deze periode. Ik ga niet doen alsof ik me kan voorstellen waar je doorheen gaat want dat kunnen alleen degene die dit (helaas) ook hebben meegemaakt. Wel wil ik je meegeven om vooral te praten. Ik ben zelf ook autist en weet hoe moeilijk het soms is om écht over je gevoel te praten maar als je het niet doet, ga je jezelf keihard tegenkomen op een verkeerde manier. Weet dat er mensen zijn die een geheimhoudingsplicht hebben (huisarts, psycholoog) waar je altijd je verhaal kan doen he! En schroom niet om die mensen ook te bellen.

Ik vind het echt ontzettend stoer van je dat je aangifte hebt gedaan en naar de huisarts bent geweest. Echt heel knap van je! Besef je dat je niet alleen bent en dat er genoeg mensen zijn die je hierin willen bijstaan.

Heel veel sterkte meis :*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:08

Ik zag het topic vandaag pas en heb met open mond van verbazing bijgelezen. +:)+ dat bokt meer is dan alleen een paardendiscussieforum.

Ook ik wil TS een hart onder de riem steken. Losstaand van je verleden of autisme, je hebt recht op gelukkig zijn en met respect behandeld te worden. Grijp alle hulp die je krijgt met beide handen. Nu lijkt het misschien allemaal gigantisch moeilijk, maar de eerste stappen zijn gezet. Je komt er wel.

Eveneens een dikke pluim voor de bokkers Wendylotte, Jilletje (en vriend) en Nathalie, jullie maakten het verschil in de wereld van TS.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:13

lieveli schreef:
En vergeet niet dat die vriendin ook een beperking heeft en misschien dus niet zo fout of naar is als je denkt in eerste instantie. Niet dat ik advocaat van de duivel wil spelen, maar kom op.

Daar heb ik dan overheen gelezen :+ . Mocht ze idd een beperking hebben dan is ze misschien niet helemaal bewust van haar acties.
Mocht ze geen beperking hebben dan had ik het niet gemeld :Y)

Hopelijk is ts sterk genoeg en krijgt ze voldoende ondersteuning tijdens het maken van verdere beslissingen.
Gelukkig heeft ze hier haar verhaal durven vertellen en is mogelijk door hulp van bokkers erger voorkomen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:16

Het enige probleem dat ik zie is als je die persoon zou willen waarschuwen, zij dat misschien kan opnemen als zwart maken omdat jij als 'verliezend' persoon uit dit alles komt. En kan het misschien helemaal anders uitpakken dan je bedoeld.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:31

NathalietjeB schreef:
nou ja als hij ook bij haar moet oprotten vanwege zijn losse handjes is dat toch zijn probleem, en niet die van beide dames.
ik heb t zojuist toch maar even via een pb door gegeven, met de tip dat ze op moet letten.
wat ze er mee doet is aan haar, maar dan is t in ieder geval uit veiligheid verteld.

Via een pb? Het is dus ook een bokker? Dan kan ze hier toch in het topic ook wel lezen wat er allemaal gebeurd is?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:32

assie schreef:
NathalietjeB schreef:

Via een pb? Het is dus ook een bokker? Dan kan ze hier toch in het topic ook wel lezen wat er allemaal gebeurd is?

Ik noem voor het gemak berichtjes op facebook ook pb dus dat hoeft niet zo zeer.
Wat mij betreft is het goed dat er een berichtje is gestuurd, wat die persoon er verder mee doet is aan haar.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:01

Oja. Dat kan natuurlijk ook. De wereld is groter dan bokt ^) :o?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:18

Hier stille meelezer. Heb alles gevolgd. Ben trots op je! Hoe gaat het nu met je?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:47

Jeetje TS, sterkte!

Nathalie wat ben jij een topper!!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:59

Ik hoop dat het goed gaat met je ts,
Je zal het wel heel zwaar hebben nu...
Neem lekker de tijd om alles op een rijtje te zetten en uit te rusten, en over dit drama heen te komen.
Je hebt al een geweldige stap gezet, nu de rest nog.
Succes meid :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:32

Ts wat een heftig verhaal. Gelukkig heb je hulp. Veel sterkte gewenst!