Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:58

Van dat geld is een illusie, zie nu al dat het op werkplekken verboden is.
Werd altijd geroepen, maar er komen toch echt steeds meer rookvrije zones

Daarbij is het is sommige andere landen al uitgebreid naar publieke parken stranden en winkelstraten waar een rookverbod is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:01

Daarmee dat ik zeg, In Belgie, hoe het er in andere landen aan toe gaat, gaat me geen drol aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:15

sneeuwpop schreef:
Van dat geld is een illusie, zie nu al dat het op werkplekken verboden is.
Werd altijd geroepen, maar er komen toch echt steeds meer rookvrije zones

Daarbij is het is sommige andere landen al uitgebreid naar publieke parken stranden en winkelstraten waar een rookverbod is.

Ja en dat is in NL niet het geval.
Dus helaas, je zult soms last van mij en mijn medepaffers hebben. Net zoals ik ook wel eens last heb van een ander, maar in dit volgepropte land is dat niet te vermijden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:20

Mars schreef:
Ja en dat is in NL niet het geval.
Dus helaas, je zult soms last van mij en mijn medepaffers hebben. Net zoals ik ook wel eens last heb van een ander, maar in dit volgepropte land is dat niet te vermijden.

Totdat er weer wetten en regels worden gemaakt.
Ik zou liever hebben dat dat niet nodig zou zijn. Er zijn rokers die weglopen, die wachten met roken ipv in de rij er 1 of meer opsteken. Die zijn straks weer de dupe van strengere wetten of regels.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:23

Tja of je rookt in je eigen huis, de wind neemt je rook mee naar buiten en dan heb je weer buren die daarover gaan zeiken :') Zoals iemand hierboven ook zei, voor mensen die willen zeuren is het nooit goed genoeg.

Overigens heb ik nog nooit iemand gezien die wegliep van een terras om te gaan roken. Die mensen zijn dan wel zeer zeldzaam...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:27

Mars toch ben ik er zo een. Ik loop ALTIJD weg . Kleine moeite en peuk is zo op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:47

Maar is dat de definitie van rekening houden?
Want als je weg loopt en ergens anders ga staan, hebben de mensen daar in de buurt weer last?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:51

Daarom blijf ik ook lekker zitten :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:53

chanel1985 schreef:
Maar is dat de definitie van rekening houden?
Want als je weg loopt en ergens anders ga staan, hebben de mensen daar in de buurt weer last?

goh, dat is wel makkelijk afdoen hè.
Willl65 kan ook een plekje een vinden.

Heb er genoeg gezien die dat ook kunnen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:57

Maar de rook waait toch nog weg, want mensen hebben daar ook last van als men achter in de tuin rookt want de wind blaast de rook naar de huizen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:04

Maar maar maar....
Dan staan ze niet op de goede plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:15

Hebben de mensen hier met een ernstige afkeer tegen rokers, zich ooit wel eens afgevraagd, dat hun net zo goed intolerante gedrag, wel eens flink tegen hun kan gaan werken?

Ik probeer ook altijd rekening met een ander te houden en als ik het vergeet, waardeer ik het ontzettend als dit mij gezegd wordt, op normale en respectvolle wijze.

Maar kan je wel vertellen, als iemand tegen mij zo van kiet zou gaan als dat sommigen hier nu doen, je serieus een gasmasker nodig gaat hebben... ~~}>

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:21

ohjajoh6 schreef:
Hebben de mensen hier met een ernstige afkeer tegen rokers, zich ooit wel eens afgevraagd, dat hun net zo goed intolerante gedrag, wel eens flink tegen hun kan gaan werken?

Ik probeer ook altijd rekening met een ander te houden en als ik het vergeet, waardeer ik het ontzettend als dit mij gezegd wordt, op normale en respectvolle wijze.

Maar kan je wel vertellen, als iemand tegen mij zo van kiet zou gaan als dat sommigen hier nu doen, je serieus een gasmasker nodig gaat hebben... ~~}>

_O- _O- _O-
Ik begrijp je helemaal. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:26

Nou sorry ts maar je had aan mij echt de verkeerde gehad.
Ik rook altijd buiten in de achtertuin en ik weiger binnen te roken. Heel simpel ik kies er voor mij longen naar de klote te helpen. Mij kinderen kiezen er niet voor om binnen in mijn rook mee te roken en hun longen naar de klote tegelen.
Bekijk het eens van die kant. Plus je hele huis stinkt en is binnen 3 maanden geel. Nee laat mensen lekker buiten roken zo extreem 's je benoemt lijkt me stuk de rook zal namelijk altijd met de wind mee gaan en die staat echt niet altijd op jou raam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:38

Willl65 schreef:
[naam] het is hypocriet als je als ex roker denkt te kunnen aangeven wat een roker moet doen en vooral niet moet doen.

Ten eerste heb ik nergens aangegeven dat ik een roker in het dagelijkse leven vertel wat die wel en niet moet doen, integendeel, ik heb al eerder aangegeven dat als ik of mijn kind er last van hebben wij onszelf verwijderen uit die situatie.
Daarbij zoek ik het liefst dergelijke situaties helemaal niet op.
Ik heb een vrijstaand huis op een grote lap grond gezet zodat iedereen te ver uit mijn buurt zit om mij lastig te kunnen vallen, dus ook daarin heb ik mijn eigen maatregelen getroffen waarbij ik eventueel rokende buren niet in de weg zit of heb gezeten.
Ten tweede uit ik hier mijn mening, ik geef geen orders. Op het werk kan ik dat wel doen qua roken, maar daar is roken dan ook wettelijk verboden :Y)

Als iedereen dan zo tolerant wil zijn, tolereer dan ook dat er mensen zijn die willen dat het roken zal verdwijnen en wordt verboden.

Als ex roker ben je niet hypocriet als je compleet tegen roken bent. Je hebt jezelf tenslotte tot in het maximale verbeterd wat betreft de overlast die je een ander voorheen bezorgde. Je hebt iets wat jezelf en anderen schade toebracht gestopt en hebt nieuw inzicht gekregen.
Ben je dan een beter mens? Ja, beter dan dat je was toen je nog rookte. Ben je dan geen slecht mens meer? Dat ligt eraan wat je verder nog allemaal uitvreet, maar dat is weer een heel ander topic.
Kan ik de tijd terugdraaien? Nee. Kon ik dat wel met de wetenschap die ik nu als ex roker heb dan was ik nooit aan het roken begonnen. Want de ellende die het roken met zich mee brengt wordt door iedere (beginnende) roker onderschat en in een later stadium van de verslaving ontkend.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:04

ohjajoh6 schreef:

Zo bijdehand als tegenwoordig veilig via internet, kom ik mensen amper tegen. Ik heb een vrij grote mond, die soms te snel open gaat.....
Toch als ik met mensen sta te praten die bijvoorbeeld roken zeg ik echt wat als het mijn kant op komt. Het kan gewoon gebeuren dat je er echt ''in'' staat als de wind mijn kant op komt. Ik zeg dan meestal iets van; hou hem eens uit mn gezicht, of ik ga even aan de andere kant van je staan. Dan wordt er over en weer wat gegrapt en is het echt klaar.
Ken ook genoeg mensen die daarna duidelijk even minder roken. Hoeft niet, maar heel veel rokers beseffen dat het niet goed is en als ze de enige zijn, dat het vervelend KAN zijn voor anderen.

1 roker tussen meerdere niet rokers, rookt vaak minder dan als ze met meer rokers staan.

Als ik als ex roker hypocriet genoemd wordt, zal me dat echt een worst wezen. Toen ik begon was ik 13 en had ik geen flauw benul. Ik hield zeker wel rekening met anderen en vond bijv in rook zitten van anderen tijdens het eten altijd al goor. ( daarna natuurlijk het lekkerste :) )

Ik stopte voor mijn kind en dat vind ik een verdomd goede reden om erover na te denken. En als je stopt, valt de rook je nou eenmaal meer op.
Ik ben niet alleen maar gestopt met roken, maar probeer met veel meer bewust te zijn. Ik sloeg ontbijt over en dat doe ik ook niet meer, dus heb zoveel veranderd toen ik een kind kreeg.

Over het milieu kan je makkelijk doen, maar als we dat allemaal doen, gebeurt er niks. Wij denken na over nieuwe apparaten en die zijn allemaal zuiniger. Minimaal A, liefst met wat ++++ erachter. Kun je de auto laten staan, doe je dat.

Ik snap de hatelijkheid niet zo. Als iedereen zich fatsoenlijk gedraagt, zou heel veel kunnen. En dat is echt bij alles zo.
Vorige week lag er vuil gestort in het bos en net loop ik met de honden, hebben mensen weer vuil gestort. Hier krijgt het snel de naam dat mensen van de campings dat doen, dus stadsmensen op vakantie, tja........Ik ben geboren in de stad en voel me dan echt niet direct aangesproken. Ik snap echt wat ze ermee bedoelen en soms hebben ze gelijk.
Echter kijken ze niet naar wat ze zelf doen.

In principe wordt hier niet in huis of de tuin gerookt. Maar is hier visite die willen roken, zoek ik wel een oplossing voor ze en pas me aan. Niet in huis, maar de tuin of onder het afdak dan. Desnoods in de schuur metd e deur open. Ik ga zeker niet zeggen dat het niet mag.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:43

Repelsteel het helpt niet echt maar 1 zin uit mijn post te halen. Wees dan zo sportief en haal de actie en reactie er helemaal bij.
maar goed als een ex roker een roker zo loopt te baschen dan noem ik dat hypocriet. Er is namelijk een tijd geweest dat diegene er zelf vrolijk op los pufte overal en bij iedereen.
Waarschijnlijk ook nog lekker in de kroeg.
Nee dat kan ik niet serieus nemen.
Dat is zelfs knap ongeloofwaardig te noemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:48

Ja maar Will, Repelsteel is een beter mens dan wij, lees maar in haar post. Dus wij gewone stervelingen moeten eigenlijk gewoon onze mond houden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:16

Of wil je zeggen dat roken beter is naar de maatschappij toe? Beter is voor jezelf? Beter is voor je omstanders?
Vertel eens? Wat is er beter aan behalve dat je jezelf door het roken gigantisch tolerant vindt omdat je rekening houdt met anderen?
Dat je extra belasting afdraagt? Dan kun je beter een hoger loon gaan verdienen want dan draag je niet alleen meer af maar dat is dan nog beter voor je lichaam, omstanders en milieu ook.
Of is een roker gezelliger? Omdat ze niet zeuren?
Moet je eens zien hoe hard ze gaan zeuren als ze nergens fatsoenlijk kunnen/mogen roken of als ze zonder sigaretten komen te zitten. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:21

Ik vind mezelf tolerant naar anderen maar ik zeg nergens dat ik overal rekening hou met anderen hoor := Toch beter lezen... Want ik blijf gewoon zitten met mn sigaret op het terras, hoeveel boze blikken ik ook krijg. Bushokje, lange rij, festivals, noem maar op of ik rook wel als ik daar trek in heb. Nee is niet goed voor mijn lichaam, maar een te hoge bloeddruk omdat je je op loopt te winden over rokers is dat ook niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:28

Mijn bloeddruk is altijd netjes 120/70 of 110/60 in rust.
Beter wil niet zeggen dat je jezelf boven een ander stelt. Beter is een verbetering, je bent beter dan toen je rookte. Vooral beter voor jezelf.

Edit :
Toen ik nog rookte had ik in rust standaard een hartslag van 103, sinds ik gestopt ben 76.
Dus tja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:22

Willl65 schreef:
[naam] het helpt niet echt maar 1 zin uit mijn post te halen. Wees dan zo sportief en haal de actie en reactie er helemaal bij.
maar goed als een ex roker een roker zo loopt te baschen dan noem ik dat hypocriet. Er is namelijk een tijd geweest dat diegene er zelf vrolijk op los pufte overal en bij iedereen.
Waarschijnlijk ook nog lekker in de kroeg.
Nee dat kan ik niet serieus nemen.
Dat is zelfs knap ongeloofwaardig te noemen.

Dat mag je vinden.
Een mens kan tot nieuwe voortschrijdende inzichten komen, ergens van leren, spijt hebben, waarde gaan hechten aan daadwerkelijk belangrijke zaken in het leven zoals gezondheid en zich daardoor veranderen en verbeteren.
Maar als jij dat ongeloofwaardig en hypocriet vindt moet je vooral in die toestand blijven hangen waarin je je nu bevindt in je leven.... als jij je daar gelukkig bij voelt.
Dan blijf je toch gewoon roken als je stoppen niet als een verbetering ziet.... of als je niet in verbetering geïnteresseerd bent, dat kan natuurlijk ook nog.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:41

Anoniem schreef:
Als iedereen dan zo tolerant wil zijn, tolereer dan ook dat er mensen zijn die willen dat het roken zal verdwijnen en wordt verboden.

Als ex roker ben je niet hypocriet als je compleet tegen roken bent. Je hebt jezelf tenslotte tot in het maximale verbeterd wat betreft de overlast die je een ander voorheen bezorgde. Je hebt iets wat jezelf en anderen schade toebracht gestopt en hebt nieuw inzicht gekregen.
Ben je dan een beter mens? Ja, beter dan dat je was toen je nog rookte. Ben je dan geen slecht mens meer? Dat ligt eraan wat je verder nog allemaal uitvreet, maar dat is weer een heel ander topic.

Ik ben van mening dat iedereen van zichzelf mag bepalen wat je wel en niet tolereert.
En ieder zijn eigen mening, maar ik ga niet mee in jou beredenering dat je per definitie een beter mens wordt op het moment dat je stopt met roken.
Mensen die zo stellig zijn in hun gelijk en zichzelf superieur voelen boven anderen vind ik namelijk niet goed, maar eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:26

Ikeje schreef:
[naam] schreef:

Ik ben van mening dat iedereen van zichzelf mag bepalen wat je wel en niet tolereert.
En ieder zijn eigen mening, maar ik ga niet mee in jou beredenering dat je per definitie een beter mens wordt op het moment dat je stopt met roken.
Mensen die zo stellig zijn in hun gelijk en zichzelf superieur voelen boven anderen vind ik namelijk niet goed, maar eng.

[naam] schreef:
Beter wil niet zeggen dat je jezelf boven een ander stelt. Beter is een verbetering, je bent beter dan toen je rookte. Vooral beter voor jezelf.

Je snapt toch wel dat dat wat ik zei over een slechter mens zijn sarcastisch bedoelt was. Dat zie je toch aan wat er staat. Of moet ik er in het vervolg [sarcasme aan] ... [sarcasme uit] bij zetten?

Je bent beter dan dat je was toen je nog rookte.... tuurlijk, je bent gezonder, je lichaam zal zich waar mogelijk herstellen en je richt op rookgebied geen schade meer aan bij jezelf en bij anderen.
Je hebt de kracht gevonden en gebruikt om je uit je verslaving te trekken en je verlost van de dwangmatige rookhandeling waarvan je afhankelijk was. Dan ben je toch wel stukken beter dan dat je was. Dan ben je zelf baas over je eigen lichaam en dan heeft die sigaret niets meer over je te vertellen.
Ik vraag me af waarom je het zo enorm negatief interpreteert ? Omdat je nog aan de andere kant staat? Aan de kant van de rookverslaving waar de sigaret heerst? Dan kan ik het wel begrijpen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:32

Dan kan je ook gewoon zeggen dat je gezonder bent als je stopt met roken in plaats van beter. Je moet je ook niet van den domme houden. Je weet donders goed dat er op dat woord reactie gaat komen. Dat vind ik aan jou reactie's typerend, altijd stokend en uitlokkend.