Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sneeuwpop schreef:Van dat geld is een illusie, zie nu al dat het op werkplekken verboden is.
Werd altijd geroepen, maar er komen toch echt steeds meer rookvrije zones
Daarbij is het is sommige andere landen al uitgebreid naar publieke parken stranden en winkelstraten waar een rookverbod is.
Mars schreef:Ja en dat is in NL niet het geval.
Dus helaas, je zult soms last van mij en mijn medepaffers hebben. Net zoals ik ook wel eens last heb van een ander, maar in dit volgepropte land is dat niet te vermijden.
ohjajoh6 schreef:Hebben de mensen hier met een ernstige afkeer tegen rokers, zich ooit wel eens afgevraagd, dat hun net zo goed intolerante gedrag, wel eens flink tegen hun kan gaan werken?
Ik probeer ook altijd rekening met een ander te houden en als ik het vergeet, waardeer ik het ontzettend als dit mij gezegd wordt, op normale en respectvolle wijze.
Maar kan je wel vertellen, als iemand tegen mij zo van kiet zou gaan als dat sommigen hier nu doen, je serieus een gasmasker nodig gaat hebben...
Willl65 schreef:[naam] het is hypocriet als je als ex roker denkt te kunnen aangeven wat een roker moet doen en vooral niet moet doen.
ohjajoh6 schreef:Hebben de mensen hier met een ernstige afkeer tegen rokers, zich ooit wel eens afgevraagd, dat hun net zo goed intolerante gedrag, wel eens flink tegen hun kan gaan werken?
Ik probeer ook altijd rekening met een ander te houden en als ik het vergeet, waardeer ik het ontzettend als dit mij gezegd wordt, op normale en respectvolle wijze.
Maar kan je wel vertellen, als iemand tegen mij zo van kiet zou gaan als dat sommigen hier nu doen, je serieus een gasmasker nodig gaat hebben...
Willl65 schreef:[naam] het helpt niet echt maar 1 zin uit mijn post te halen. Wees dan zo sportief en haal de actie en reactie er helemaal bij.
maar goed als een ex roker een roker zo loopt te baschen dan noem ik dat hypocriet. Er is namelijk een tijd geweest dat diegene er zelf vrolijk op los pufte overal en bij iedereen.
Waarschijnlijk ook nog lekker in de kroeg.
Nee dat kan ik niet serieus nemen.
Dat is zelfs knap ongeloofwaardig te noemen.
Anoniem schreef:Als iedereen dan zo tolerant wil zijn, tolereer dan ook dat er mensen zijn die willen dat het roken zal verdwijnen en wordt verboden.
Als ex roker ben je niet hypocriet als je compleet tegen roken bent. Je hebt jezelf tenslotte tot in het maximale verbeterd wat betreft de overlast die je een ander voorheen bezorgde. Je hebt iets wat jezelf en anderen schade toebracht gestopt en hebt nieuw inzicht gekregen.
Ben je dan een beter mens? Ja, beter dan dat je was toen je nog rookte. Ben je dan geen slecht mens meer? Dat ligt eraan wat je verder nog allemaal uitvreet, maar dat is weer een heel ander topic.
Ikeje schreef:[naam] schreef:Als iedereen dan zo tolerant wil zijn, tolereer dan ook dat er mensen zijn die willen dat het roken zal verdwijnen en wordt verboden.
Als ex roker ben je niet hypocriet als je compleet tegen roken bent. Je hebt jezelf tenslotte tot in het maximale verbeterd wat betreft de overlast die je een ander voorheen bezorgde. Je hebt iets wat jezelf en anderen schade toebracht gestopt en hebt nieuw inzicht gekregen.
Ben je dan een beter mens? Ja, beter dan dat je was toen je nog rookte. Ben je dan geen slecht mens meer? Dat ligt eraan wat je verder nog allemaal uitvreet, maar dat is weer een heel ander topic.
Ik ben van mening dat iedereen van zichzelf mag bepalen wat je wel en niet tolereert.
En ieder zijn eigen mening, maar ik ga niet mee in jou beredenering dat je per definitie een beter mens wordt op het moment dat je stopt met roken.
Mensen die zo stellig zijn in hun gelijk en zichzelf superieur voelen boven anderen vind ik namelijk niet goed, maar eng.
[naam] schreef:Beter wil niet zeggen dat je jezelf boven een ander stelt. Beter is een verbetering, je bent beter dan toen je rookte. Vooral beter voor jezelf.