Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Envoler schreef:Ik heb inderdaad alle tijd meegelezen en wil nu toch graag reageren.
Ik ben er zoals gezegd is, achter gekomen dat ik al bijna 2 maanden zwanger ben. Iets wat dubbele emoties met zich meebrengt.
Echter ik wil het houden, abortus is voor mij een absolute NO GO. En hij wil het weg halen.
En daar sta ik; voor de keuze. Deze man of het kind.
Hij was dreigend. Slechte timing, nog zoveel leuke dingen doen. Als hij het thuis verteld raakt hij zijn ouders kwijt en zijn huis.
Kortom, hij of de baby.
Mijn hart zegt de baby. Alleenstaande mama maar heb liefdevolle ouders en vrienden die mij overal doorheen willen helpen. Maar ik raak de man 'van mijn dromen' kwijt.
Maar kan ik dat maken tegenover hem?
Envoler schreef:Ik heb inderdaad mijn beslissing al gemaakt.
Ik kies nu voor mijzelf en mijn kind.
Al ga ik het emotioneel heel erg zwaar krijgen dat hij ons laat vallen.
Maar het is beter.
Ik laat me niet meer manipuleren.
Ik schrok gisteren van hem, hij manipuleerde me en bedreigde me. Hij zei dat ik gemeen was en een klap verdien (omdat ik voor mezelf opkwam) en hij zei ook dat als ik het kind weghaal hij me als beloning voorstelt aan zijn vader.
Hij heeft mij diep geraakt
xxCYNNxx schreef:al zou ik het zelf waarschijnlijk niet kunnen laten om bij het afscheid hem toe te snauwen; ik hoop dat het een jongetje is en dat dat het enige jongetje zal zijn die jij voortbrengt....daar raak je zijn type moslim heel hard mee namelijk
chanel1985 schreef:Ik zou ook zeker niet alleen gaan als je het tegen hem gaat vertellen en later ook ervoor zorgen dat hij geen zeggenschap heeft over het kind. Het is niet de eerste die zijn kind naar het buitenland brengt, niet omdat hij het kind graag ziet, maar gewoon om de moeder te treffen.
Traiectum schreef:chanel1985 schreef:Ik zou ook zeker niet alleen gaan als je het tegen hem gaat vertellen en later ook ervoor zorgen dat hij geen zeggenschap heeft over het kind. Het is niet de eerste die zijn kind naar het buitenland brengt, niet omdat hij het kind graag ziet, maar gewoon om de moeder te treffen.
Gezien zijn reacties op de zwangerschap zou ik dat ook in m'n achterhoofd houden.
TS: ik vind het echt top dat je nu voor jezelf en je kindje opkomt. Wat hij wil is, heel bot gezegd, niet belangrijk en hij heeft zich maar te schikken naar wat jij beslist. Normaal gesproken zou ik vinden dat de vader nog wel enige vorm van zeggenschap heeft, maar hij heeft je proberen te chanteren met als inzet het leven van een ongeboren kindje.
En dat het de man van je dromen is/was: soms wordt je wakker uit een mooie droom en blijkt de volgende droom nog veel mooier te zijn
Envoler schreef:Bedankt voor de fijne reacties, wat heb ik jullie gemist.
Mijn ouders willen min nu erg beschermen voor hem en zijn familie (mochten ze erachter komen). Het hele dorp weet immers dat het van hem zal zijn. Enkel zijn familie niet.
Mijn ouders willen ook dat ik het hou en ze zullen er alles aan doen om mij te helpen en het kind groot te krijgen. Ik heb helaas niet veel vrienden meer maar een mooie kans om mijn normale leven op te pakken.
Dit kind zal het beste zijn wat mij zal overkomen.
LukieBradley schreef:Ik hoop nu dat je niet nog steeds denkt dat het de man van je dromen was
Zelf denk ik, dat de zwangerschap eigenlijk heel goed is.
Je hebt gezien wat voor daadwerkelijke zak het toch echt is.
Iets wat wij al door hadden maar jij nog niet helemaal.
Ik wens je alle geluk toe met je kindje.
Wou dat ik je een knuffel kon geven, je bent al heel sterk nu maar zal dat ook moeten blijven
Weet zeker dat je dat kan
Vergeet hem zo snel mogelijk en ga je richten op de toekomst.
Ayasha schreef:LukieBradley schreef:Ik hoop nu dat je niet nog steeds denkt dat het de man van je dromen was
Zelf denk ik, dat de zwangerschap eigenlijk heel goed is.
Je hebt gezien wat voor daadwerkelijke zak het toch echt is.
Iets wat wij al door hadden maar jij nog niet helemaal.
Ik wens je alle geluk toe met je kindje.
Wou dat ik je een knuffel kon geven, je bent al heel sterk nu maar zal dat ook moeten blijven
Weet zeker dat je dat kan
Vergeet hem zo snel mogelijk en ga je richten op de toekomst.
Ik denk dat het besef van wat deze jongen nu tegen haar gezegd heeft, nog even moet door dringen.Ik vind het flink schokkerende woorden (en ik ben niet zo heel snel van mijn stuk normaal.) en ik snap best dat TS nu nog even niet "wil zien" / "wil voelen" dat deze woorden echt betekenden...
![]()
Ik maak uit haar berichten op dat ze haar keuze wel gemaakt heeft dus ergens weet ze het wel. Maar volgens mij heeft ze gewoon nu even nodig om weer te herpakken voor ze het volle besef laat doorkomen.