Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:30

Oeh TS ik denk dat je nu een hele goede keuze maakt door voor jezelf en de kleine te kiezen! Als hij echt zo modern is en je graag wil voorstellen bij zijn ouders dan had ie dat gedaan, zwanger of niet. Laat je niet manipuleren en kies voor je eigen gevoel! Zijn je ouders op de hoogte ook van zijn gedrag? Kan maar zo zijn dat hij verder gaat met bedreigen dus zorg dat je niet alleen staat hierin.

Heel veel sterkte!

danzzz

Envoler schreef:
Ik heb inderdaad alle tijd meegelezen en wil nu toch graag reageren.

Ik ben er zoals gezegd is, achter gekomen dat ik al bijna 2 maanden zwanger ben. Iets wat dubbele emoties met zich meebrengt.
Echter ik wil het houden, abortus is voor mij een absolute NO GO. En hij wil het weg halen.

En daar sta ik; voor de keuze. Deze man of het kind.
Hij was dreigend. Slechte timing, nog zoveel leuke dingen doen. Als hij het thuis verteld raakt hij zijn ouders kwijt en zijn huis.

Kortom, hij of de baby.
Mijn hart zegt de baby. Alleenstaande mama maar heb liefdevolle ouders en vrienden die mij overal doorheen willen helpen. Maar ik raak de man 'van mijn dromen' kwijt.

Maar kan ik dat maken tegenover hem?

He, niet om het een of het ander, maar kan jij het maken tegenover dat ongeboren kind!! Hij, HIJ?? Die lapzwans doet al niet meer mee toen hij zei dat hij het niet wilde.

Ik heb ook voor die keuze gestaan, en ik ben heel, heel blij dat ik voor mijn kind gekozen heb. Was niet altijd makkelijk als single mom, maar nog nooit een minuut spijt van gehad, en mijn kind is nu 18 jaar.

Deur dicht doen, en op slot houden is mijn advies
Laatst bijgewerkt door danzzz op 23-09-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

smileydees

Denk ook wel dat het nu duidelijk is dat hij je dus idd al die tijd aan het lijntje gehouden heeft TS. Want als het nu ineens wel zou kunnen...
Wees trots op jezelf, ik weet dat dat heel moeilijk is, maar je kiest voor jezelf en je baby. Geloof me het zal idd zwaar zijn maar als je al zo sterk ben gaat dit je ook zeker lukken. Blijf bij jezelf, jouw principes.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:35

Duidelijk toch? Zo'n lapzwans wil je toch niet als vader voor je kind?
Dat hij nu al zegt dat je een klap verdient, ik beloof je, die ga je in de toekomst werkelijk krijgen als je bij die sukkel blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:37

Wat een rotsituatie. En ik ben het eens met iedereen hierboven.

De man van je dromen zou je nooit dwingen om abortus te plegen.
De man van je dromen zou nooit zeggen dat je gemeen bent en een klap verdient omdat je je kind niet kwijt wilt.
De man van je dromen zou je al 10x voorgesteld hebben aan zijn familie.

Dit is geen goede jonen, TS. Hij is verknipt. Heel goed dat je voor je kind kiest, kinderen zijn geweldig! En als ik uit je berichten opmaak wat voor liefdevolle familie je hebt, denk ik dat jij en je familie heel gelukkig gaan zijn met de kleine. :j In het begin zal het even moeilijk zijn zodra je van hem breekt, maar met een kind op komst heb je weinig tijd om daaraan te denken, dus ik denk dat het al heel snel beter zal gaan! :)

Ik wens je zo ontzettend veel vreugde met je lieve kind! En bij het gesprek over dat je voor het kind kiest: neem alsjeblieft iemand mee. Of zelfs twee mensen. Je vader en nog een stevige jongen ofzo. Als hij al ging dreigen en hij krijgt zijn zin nu niet, dan wil ik niet weten waar hij tot in staat is. Pas alsjeblieft op, lieve TS.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:41

Och meid toch, wat reageert hij bot en hard, zo in en in triest!

Kies voor jezelf en de kleine en als hij echt van je houdt, bedenkt hij zich, zo niet dat was het toch niet de man van je dromen.

Net als de meesten verbaas ik me er over hoe gemakkelijk hij de regels van zijn eigen geloof, van de regels die hij zelf thuis geleerd heeft, naast zich neer legt als het hem niet uit komt.

Heel veel sterkte TS :(:) , geniet van je zwangerschap, er groeit een wondertje in jou buik :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:42

Inderdaad Resistance, uit de TS haar verhalen krijg ik ook zeker het gevoel dat de baby een hele liefdevolle familie gaat krijgen, daarvoor heeft TS die loser echt niet nodig. En inderdaad, speel op safe en zorg dat je niet meer alleen bent met hem.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:42

Ts, een rotzak die doet of jij bezit bent van hem of een onschuldig kind? Lijkt me een steeds makkelijkere keuze worden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:43

Envoler schreef:
Ik heb inderdaad mijn beslissing al gemaakt.
Ik kies nu voor mijzelf en mijn kind.
Al ga ik het emotioneel heel erg zwaar krijgen dat hij ons laat vallen.

Maar het is beter.
Ik laat me niet meer manipuleren.

Ik schrok gisteren van hem, hij manipuleerde me en bedreigde me. Hij zei dat ik gemeen was en een klap verdien (omdat ik voor mezelf opkwam) en hij zei ook dat als ik het kind weghaal hij me als beloning voorstelt aan zijn vader.

Hij heeft mij diep geraakt

Wat een ongelooflijke zak zeg, maar ik ben blij voor jou dat je ogen nu geopend zijn, hoe banketstaaf dat nu ook klinkt om te zeggen.
Kies voor jezelf en je kind en de echte man van je dromen komt heus nog wel.

al zou ik het zelf waarschijnlijk niet kunnen laten om bij het afscheid hem toe te snauwen; ik hoop dat het een jongetje is en dat dat het enige jongetje zal zijn die jij voortbrengt....daar raak je zijn type moslim heel hard mee namelijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:48

Super dat je voor je eigen kiest, en je ongeboren kind.
Maar wat een sneu figuur. Je willen slaan.... chanteren....... Zo'n man kan je beter kwijt dan rijk zijn.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jouw!

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:49

Bedankt voor de fijne reacties, wat heb ik jullie gemist.
Mijn ouders willen min nu erg beschermen voor hem en zijn familie (mochten ze erachter komen). Het hele dorp weet immers dat het van hem zal zijn. Enkel zijn familie niet.

Mijn ouders willen ook dat ik het hou en ze zullen er alles aan doen om mij te helpen en het kind groot te krijgen. Ik heb helaas niet veel vrienden meer maar een mooie kans om mijn normale leven op te pakken.

Dit kind zal het beste zijn wat mij zal overkomen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:54

Wat fijn dat je ouders je steunen en achter je beslissing staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:54

Lieve TS, ik vind het ontzettend moedig dat je hier weer post en ook weer open en eerlijk. Dat op zich geeft al weer hoeveel kracht je werkelijk in je hebt! Nu moet je het alleen zelf nog zien!

Ik ben blij dat je voor jezelf gekozen hebt! Samen met je ouders kom je er wel met die kleine! :) en weet dat mijn PB-box nog altijd voor je open staat! :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:56

De enige persoon in jouw leven waar je je hele leven mee hebt gedaan en waar je de rest van je leven nog mee moet, dat ben je zelf. En uiteindelijk moet jij jezelf in de spiegel aankijken. Hou vast aan je eigen normen en waarden en doe datgeen wat voor jou belangrijk is. Dat is de enige manier waarop je jezelf kan blijven aankijken en waardoor je gelukkig kan zijn met jezelf.

De man van je dromen moet naast je staan in die spiegel. Zijn normen en waarden moeten grotendeels overeenkomen met de jouwe. En hij moet al helemaal niet jouw eigen 'zijn' willen veranderen.

Kies voor jezelf en in dit geval voor je ongeboren kind. En laat hem lekker rotten in de hel (want geloofstechnisch is dat wat hem wacht).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:04

xxCYNNxx schreef:
al zou ik het zelf waarschijnlijk niet kunnen laten om bij het afscheid hem toe te snauwen; ik hoop dat het een jongetje is en dat dat het enige jongetje zal zijn die jij voortbrengt....daar raak je zijn type moslim heel hard mee namelijk

Lijkt me echt heel verstandig om zoiets te zeggen tegen deze persoon. Ik vermoed dat de TS wel slimmer is dan zich te verlagen tot zo'n niveau.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:06

Ik zou ook zeker niet alleen gaan als je het tegen hem gaat vertellen en later ook ervoor zorgen dat hij geen zeggenschap heeft over het kind. Het is niet de eerste die zijn kind naar het buitenland brengt, niet omdat hij het kind graag ziet, maar gewoon om de moeder te treffen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:16

chanel1985 schreef:
Ik zou ook zeker niet alleen gaan als je het tegen hem gaat vertellen en later ook ervoor zorgen dat hij geen zeggenschap heeft over het kind. Het is niet de eerste die zijn kind naar het buitenland brengt, niet omdat hij het kind graag ziet, maar gewoon om de moeder te treffen.

Gezien zijn reacties op de zwangerschap zou ik dat ook in m'n achterhoofd houden.

TS: ik vind het echt top dat je nu voor jezelf en je kindje opkomt. Wat hij wil is, heel bot gezegd, niet belangrijk en hij heeft zich maar te schikken naar wat jij beslist. Normaal gesproken zou ik vinden dat de vader nog wel enige vorm van zeggenschap heeft, maar hij heeft je proberen te chanteren met als inzet het leven van een ongeboren kindje.

En dat het de man van je dromen is/was: soms wordt je wakker uit een mooie droom en blijkt de volgende droom nog veel mooier te zijn :)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:19

Traiectum schreef:
chanel1985 schreef:

Gezien zijn reacties op de zwangerschap zou ik dat ook in m'n achterhoofd houden.

TS: ik vind het echt top dat je nu voor jezelf en je kindje opkomt. Wat hij wil is, heel bot gezegd, niet belangrijk en hij heeft zich maar te schikken naar wat jij beslist. Normaal gesproken zou ik vinden dat de vader nog wel enige vorm van zeggenschap heeft, maar hij heeft je proberen te chanteren met als inzet het leven van een ongeboren kindje.

En dat het de man van je dromen is/was: soms wordt je wakker uit een mooie droom en blijkt de volgende droom nog veel mooier te zijn :)

Heel topic in stilte meegelezen, niet wetend wat te zeggen
Maar mooier als dit kan ik het niet verwoorden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:19

De man van je dromen had achter je keuze gestaan en zou nu zijn best gaan doen voor jou en voor júllie kindje.

Kan je dit maken? Natuurlijk kan je dit maken. Het is een kind en het zit in jouw buik, jij hebt alle recht de beslissing te maken die voor jou en je kindje het beste is. Zonder hem kom je er ook wel en word je kindje ook groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:20

Envoler schreef:
Bedankt voor de fijne reacties, wat heb ik jullie gemist.
Mijn ouders willen min nu erg beschermen voor hem en zijn familie (mochten ze erachter komen). Het hele dorp weet immers dat het van hem zal zijn. Enkel zijn familie niet.

Mijn ouders willen ook dat ik het hou en ze zullen er alles aan doen om mij te helpen en het kind groot te krijgen. Ik heb helaas niet veel vrienden meer maar een mooie kans om mijn normale leven op te pakken.

Dit kind zal het beste zijn wat mij zal overkomen.

Dat laatste zeker! :) Ik kan niet wachten totdat ik zelf mag. :') En ik weet niet precies waar je woont, maar ik weet zeker dat er genoeg bokkers zijn (waaronder ik) die vrienden met je willen zijn! :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:20

Ik hoop nu dat je niet nog steeds denkt dat het de man van je dromen was :j
Zelf denk ik, dat de zwangerschap eigenlijk heel goed is.
Je hebt gezien wat voor daadwerkelijke zak het toch echt is.
Iets wat wij al door hadden maar jij nog niet helemaal.
Ik wens je alle geluk toe met je kindje.
Wou dat ik je een knuffel kon geven, je bent al heel sterk nu maar zal dat ook moeten blijven
Weet zeker dat je dat kan :j
Vergeet hem zo snel mogelijk en ga je richten op de toekomst.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:21

Wat fijn dat je ouders je zo steunen en er voor je zijn. Ik denk dat je een erg verstandige beslissing hebt gemaakt. Niet alleen om je kindje, maar ook voor jou veiligheid, want helaas heeft hij nu wel het e.a. laten zien hoe hij echt is. Sterkte met dit vertellen en zorg inderdaad dat je iemand bij je hebt dan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:24

LukieBradley schreef:
Wou dat ik je een knuffel kon geven, je bent al heel sterk nu maar zal dat ook moeten blijven

Ik denk dat het besef van wat deze jongen nu tegen haar gezegd heeft, nog even moet door dringen. :) Ik vind het flink schokkerende woorden (en ik ben niet zo heel snel van mijn stuk normaal.) en ik snap best dat TS nu nog even niet "wil zien" / "wil voelen" dat deze woorden echt betekenden... :)
Ik maak uit haar berichten op dat ze haar keuze wel gemaakt heeft dus ergens weet ze het wel. Maar volgens mij heeft ze gewoon nu even nodig om weer te herpakken voor ze het volle besef laat doorkomen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:27

Ayasha schreef:
LukieBradley schreef:

Ik denk dat het besef van wat deze jongen nu tegen haar gezegd heeft, nog even moet door dringen. :) Ik vind het flink schokkerende woorden (en ik ben niet zo heel snel van mijn stuk normaal.) en ik snap best dat TS nu nog even niet "wil zien" / "wil voelen" dat deze woorden echt betekenden... :)
Ik maak uit haar berichten op dat ze haar keuze wel gemaakt heeft dus ergens weet ze het wel. Maar volgens mij heeft ze gewoon nu even nodig om weer te herpakken voor ze het volle besef laat doorkomen. :)

En onderschat de zwangerschapshormonen niet :x

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 13:09

Bedankt voor de mooie reacties.
Ondanks de keuze ben ik wel heel bang.
Als alleenstaande mama gaat mijn leven voorgoed veranderen. De mensen om mij heen zijn makkelijk met de keuze 'houden'. Maar uiteindelijk moet ik het ook zonder deze mensen kunnen.

Ik woon thuis, heb een moeilijk leven gehad met een behoorlijke rugzak, straks word alles moeilijker. Ik werk momenteel niet omdat ik na een ongeluk ben afgekeurd. financieel zit ik en de familie verder goed, maar dan nog zal het mijn leven zwaar maken en op z'n kop zetten.
Net ook een vriendin gesproken, alleenstaand met een kind. Dat zet me toch wel aan het denken.

Zonder maar met kind
Zonder hem en zonder kind

Pff zoveel emoties en twijfels. :(