Fysiotherapeut mee uit vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat moet ik doen?

- Nu mee uit vragen en van fysio wisselen
76 (15%)
- Na de laatste behandeling mee uit vragen
247 (50%)
- Niet mee uit vragen
162 (33%)

Totaal aantal stemmen: 485

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 18:12

Oh goed punt F_orumster.

Haha Jolandeee, zal die leuk vinden :+
Laatst bijgewerkt door Eilish op 29-08-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Re: Fysiotherapeut mee uit vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:19

Snap ik helemaal hoor, maar toch vervelend mocht het ooit uitkomen.
Bokkers snappen het nu niet meer, maar dat doet er niet toe.

Ik vertrouw ook niet echt op de gelezen-status. Als hij het wel heeft gelezen is het een kleine moeite om te bedanken indien geen interesse. Dus ik zou het nog niet wegstrepen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:15

amado7 schreef:
Je kan ook als hij volgende week niet geantwoord heeft een linkje van dit topic sturen _O-

Dat zijn wel veel bladzijdes om te lezen voor hem. Ik zou er meteen een samenvatting bij doen:
"Er zitten meer dan 400 personen op een antwoord van jou te wachten"

Of nee, doe dat toch maar niet :D
Ik vind het heel slim dat je het nu gewoon laat bezinken en er niks mee doet.
Laatst bijgewerkt door Scum op 29-08-16 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:22

Scum schreef:
amado7 schreef:
Je kan ook als hij volgende week niet geantwoord heeft een linkje van dit topic sturen _O-

Dat zijn wel veel bladzijdes om te lezen voor hem. Ik zou er meteen een samenvatting bij doe:

Of we sturen hem allemaal een vriendschapsverzoek via Facebook.

Ruim 400 uitnodigingen moet hem wakker schudden ;-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:22

Vanuit zijn beroepscode mag hij hier niets mee. Je bent nog steeds client, ook al is hij niet meer je directe behandelaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:26

Misschien reageert hij liever persoonlijk (ook meestal geen goed teken maar ja)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:45

Petpa schreef:
Scum schreef:

Dat zijn wel veel bladzijdes om te lezen voor hem. Ik zou er meteen een samenvatting bij doe:

Of we sturen hem allemaal een vriendschapsverzoek via Facebook.

Ruim 400 uitnodigingen moet hem wakker schudden ;-)

En dan ook 400 keer hetzelfde berichtje sturen? }>
Arme fysio :+ Die weet niet wat hem overkomt.

Senna21, wat zegt de beroepscode daar dan precies over? En kan hij dan ook niet een afwijzing sturen?

Urielle, dat zou kunnen, zou idd niet positief zijn wss. Maar in principe zie ik hem niet meer. Zover ik weet dan. Tenzij ik hem tegen kom in de wachtkamer. Dat zou hij kunnen timen door te kijken wanneer ik de afspraak heb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:01

Eilish schreef:
Senna21, wat zegt de beroepscode daar dan precies over? En kan hij dan ook niet een afwijzing sturen?

Dit komt nu al een aantal keer terug in je topic, maar een echt duidelijk antwoord is er niet :+ het staat dus waarschijnlijk heel onduidelijk erin of niet, want ik ben zelf fysio en heb het nog nooit ergens gelezen, maar anderen zeggen van wel :D
Maar heb het al een aantal keer hier gevraagd, maar niemand komt met het verlossende stuk tekst waar het dan staat :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:10

Haha ja, dat dus :+ en dan is het voor jou als fysio ook niet duidelijk, raar hoor. Heb weleens dingen gelezen, maar die waren nogal vaag. Nergens iets over na de behandeling of de afkoelperiode (dat ik gezien heb dan).

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:19

helaas heb geen facebook had me anders wel willen aansluiten bij die 400 mensen met verzoeken en berichtjes :+ :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:41

Dat vind ik wel flauw hoor croyslover. Ik verwacht op zijn minst dat je speciaal hiervoor een fb account maakt :D

Ik heb dit gevonden:
Indien tussen patiënte en hulpverlener gevoelens ontstaan die kunnen leiden tot een seksuele relatie, dient de hulpverlener zich dit te realiseren en maatregelen te treffen. Tot die maatregelen behoort in elk geval dat hij onmiddellijk de hulpverleningsrelatie beëindigt en zo nodig zorg draagt voor een goede overdracht aan een collega. Daarnaast dient de hulpverlener zich ervan te vergewissen dat de wens van de patiënte tot seksueel contact geheel onafhankelijk van de behandelrelatie tot stand is gekomen. Daartoe zal in het algemeen een wachtperiode, waarin hulpverlener en patiënte elkaar niet zien, aangewezen zijn. In dit verband wijst het College op de beroepscode voor psychotherapeuten van de Nederlandse Vereniging van Psychotherapeuten, die verbiedt om een seksuele relatie te beginnen binnen zes maanden na het afsluiten van de behandeling.

Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rmonen.htm

Dus 6 maanden niet met elkaar naar bed. Als je de beroepscode voor psychotherapeuten aanhoudt. Zou wel handig zijn als de regels en periodes wat duidelijker zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:51

maar hij is toch fysio en geen psychotherapeut?
daar zit wel een groot verschil in

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:58

Klopt! Zou een heel ander topic worden anders denk ik.

In dit artikel raden ze aan om psychotherapeut te vervangen door fysiotherapeut, zodat je een richtlijn hebt:

"Vul voor ‘fysiotherapeut’ de eveneens BIG-geregistreerde titel ‘arts’ in en u kunt in onderstaande tuchtzaak lezen welk oordeel het tuchtcollege van de fysiotherapeut ook voor u in petto zou hebben."

Of lees ik het verkeerd? Nu raak ik in de war..

*Edit, ik denk dat de fysio in bovenstaand artikel psychoterapeut was? En dat het daarom niet te vergelijken is. Als ik het artikel goed begrijp.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:24

eehm, een psychotherapeut werkt per definitie met mensen die in een staat van verminderde mentale weerbaarheid verkeren. Dat ligt bij patiënten van een fysiotherapeut toch meestal net iets genuanceerder. Die uitspraak is daarom denk ik niet één op één te vertalen naar een fysiotherapeut die jou voor je sms-duim ( :P ) behandelt...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 22:43

Haha ja :D Maar dan zal de afkoelingsperiode bij een fysiotherapeut nog minder dan 6 maanden zijn toch? Stom dat het zo onduidelijk is.

Hoewel het nu waarschijnlijk toch niet meer uitmaakt.

Morgen (uiterlijk woensdag) heb ik mijn rooster en dan kan ik de afspraak inplannen bij zijn collega.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:47

Wie weet is zijn collega wel veel leuker.. ~~}> <<)

Heb het hele topic meegelezen, beetje een pussy dat hij niks meer terug zegt. Het zou hem sieren om iets terug te zeggen, of hij nou interesse heeft of niet :D
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 29-08-16 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:48

Pfff blijft spannend zo !

Vind het knap dat je nog naar de zelfde pratijk wilt.
Ik had gelijk overgestapt denk. :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 23:01

Ja wie weet Esmee :Y) Dan doen we gewoon een vervolg! Haha nee, dan moet ik mij door die fysio ook laten doorverwijzen. Of weer wachten tot de laatste behandeling :+

Voor mijn gevoel heb ik weinig keuze Angelique, het is ergens bij aangesloten waar ik graag bij wil blijven. En in het ergste geval kom ik hem daar tegen in de wachtkamer, dat overleef ik wel. Alleen behandelingen door hem zouden ongemakkelijk zijn, maar dat is ook niet meer ethisch verantwoord denk ik :Y)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:05

Eilish schreef:
Ja wie weet Esmee :Y) Dan doen we gewoon een vervolg! Haha nee, dan moet ik mij door die fysio ook laten doorverwijzen. Of weer wachten tot de laatste behandeling :+

Dan wordt het nog een lange zit! :))

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:25

Eilish schreef:
Haha ja :D Maar dan zal de afkoelingsperiode bij een fysiotherapeut nog minder dan 6 maanden zijn toch? Stom dat het zo onduidelijk is.

Eigenlijk is het heel logisch dat het een betrekkelijk open norm is, want er zijn fysiobehandelingen die weinig fysieke impact hebben en met twee keer klaar zijn, en er zijn mensen die na een forse operatie een langdurige en intensieve relatie (inclusief bijpassend risico op afhankelijkheid) moeten onderhouden. Het zou heel raar zijn als je dan als behandelaar (en als patient) altijd aan dezelfde normen vast zit.

Ga er dus vanuit dat de norm - tuchtrechtelijk voor hem - zal zijn dat hij zich ervan vergewist dat jouw interesse in hem volkomen los staat van zijn rol als jouw behandelaar. En of dat een wachtperiode omvat en zo ja, hoe lang die is, is denk ik zeer afhankelijk van de omstandigheden van het geval.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 23:39

Esmee_98 schreef:
Eilish schreef:

Dan wordt het nog een lange zit! :))

Ik hoop eigenlijk wel binnenkort van de klachten (en de fysiobehandelingen) af te zijn :')
En zonder leuke fysio zijn de behandelingen ook minder leuk :+
De verliefdheid heeft wel geholpen bij de revalidatie trouwens, ik keek altijd uit naar mijn afspraak!
Dus ik zie wel een markt voor leuke fysio's :Y) Extra motivatie enz.

Bedankt FloortjeM! Dat klinkt wel logisch.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:26

*stille meelezer*
Vind het heel knap van je TS dat je een berichtje naar hem hebt gestuurd!
Ik heb de Facebook messenger app en moet zeggen dat ik al een aantal keer veel later een melding kreeg van een bericht dan het bericht eigenlijk verzonden was... Dus wie weet is dat bij hem toch ook het geval?!
Verder zou het ik het wel onprofessioneel van hem vinden om geen berichtje te sturen, maar ik kan me ook voorstellen dat hij er over na moet denken en misschien zoekt naar juiste woorden. Hij heeft je toch een hele tijd behandeld en iemand 'afwijzen' is nooit leuk, dat wil je toch zo netjes mogelijk doen zeg maar.

We houden hoop :o

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:34

Lief van je :)
Ik zou tot vandaag hoop houden :P
Maar wie weet wat er nog gebeurt. Ik ga er alleen niet meer op wachten :Y)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:24

Jammer dat ie niet heeft gereageerd.. Je kan m quasi nochalant vragen 'he heb je mn berichtje niet gezien?' Als je m tegenkomt in de praktijk.. Verder dan dat zou ik niet gaan in elk geval :)
Succes meid

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:33

:oo :oo :oo