Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:21

Al enig idee, hoe je het logistieke probleem gaat oplossen TS?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:22

Palmera schreef:
shilady schreef:
En tja als mijn vriend toch zou gaan
zonder te eisen dat ik ook gewoon de hele dag en avond mee ga dan is het voor mij uit wegens gebrek aan ruggengraat :D

Als je dit echt meent vraag ik mij af wie er flauwer is: de aankomende bruid of jij! :)

Ontopic: ik vind dit een tikkeltje vreemd. Iedereen valt over de aankomende bruid. Enerzijds ben ik het ermee eens. Een stel hoort bij elkaar en dat stel nodig je gezamelijk uit of niet.

Anderzijds zeg ik dat het zo niet persé moet. In dit geval is de vriend van TS een goede vriend van de a.s bruidegom. Het is dus redelijk logisch dat hij belangrijk is voor de a.s bruidegom. TS is 'slechts' de vriendin van deze voor de a.s bruidegom belangrijke persoon. Met de a.s bruid is weinig klik.

Dus ja, we kunnen op strepen gaan staan want: "stel=stel".

Maar anderzijds zeg ik: als de ceremonie nou in intieme kring plaatsvind snap ik dat TS er in dat geval niet bij hoort. Zíj is namelijk geen intieme kring, maar haar vriend wel. En natuurlijk kunnen we intieme kring weer zo smal of zo breed zien als we willen. Maar érgens begrijp ik het wel.

@TS: doe vooral jezelf een groot plezier en voel je niet beledigd. Dat is namelijk nergens voor nodig. We kunnen niet met iedereen een klik hebben. Laat dat vrijgezellenfeest zitten, want daar ging het tenslotte ook al niet van harte. Accepteer (indien je kan en wilt) de uitnodiging die je hebt gekregen. En laat je vriend hetzelfde doen met zijn uitnodiging. Het is niet waard om door slechts (ondanks dat het voor jou niet zo voelt) dit akkefietje een vriendschap (jouw vriend en de a.s bruidegom) op de spits te drijven.

Ik ga mee met Palmera.

Sterker nog, ik was de hele dag uitgenodigd op de bruiloft van mijn goede vriendin samen met mijn partner. Een beetje dezelfde contacten als in de situatie van ts alleen waren wij wel beide uitgenodigd.
Ik heb zelf de keus gemaakt om de hele dag te gaan en mijn partner is 's avonds naar het feest gekomen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:24

Brainless schreef:
Sees schreef:
Brainless, nee vind ik niet. Wat als dit de enige beschikbare locatie was? Wij hebben geen stellen hiervoor uit elkaar hoeven halen maar wel heel kritisch moeten kijken naar wie we uitnodigden. Want je zit al snel aan 35 man. Dat hield dus in dat een paar vrienden pas daarna kwamen.

Maar dat zeg je dan ook van tevoren aan die mensen?
En dan zijn er dus meerdere die niet kunnen komen omdat jij een (te) kleine locatie hebt gekozen.

Ik denk dat dat er ook wel vanaf zou hangen wie je moet schrappen dan. Ik vind het ook niet zo heel redelijk om van een bruidspaar te verwachten dat ze hun droomlocatie laten varen omdat je dan een of twee partners van moet schrappen waar je niet close mee bent oid. Als je je beste vrienden niet meer uit kan nodigen omdat je ouders er anders niet bij passen dan is het wel redelijk om te zeggen dat je een te kleine locatie hebt gekozen denk ik, anders is het toch jou feestje Y)(^)
Sommige mensen hebben al een locatie in hun hoofd als ze nog single zijn ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:27

Ts fijn dat je M vanavond telefonisch spreekt.
De vriendschap die er was zal wel nooit meer hetzelfde worden denk ik.

Ik zou zelf het geld/cadeau voor de bruiloft heerlijk samen met partner gaan vernrassen.
Lekker samen uit eten gaan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:28

Sees schreef:
Oei TS ik vind je nu ook wel wat te ver gaan :o. Dit is de uitleg die zij gegeven hebben en of het nu wel of niet waar is, je zult het er mee moeten doen.

Wat nou als blijkt dat er volgens de locatie nog wel een stoel bij zou kunnen? Dan is jouw relatie met de beste vriend van je vriend dus goed verstoord. Daar plaats je hem dan toch alleen nog maar in een veel lastiger parket?

Je leek redelijk kalm over de situatie maar nu na de uitleg ben je toch wel erg gekwetst en boos, dan had je het beter niet kunnen weten.

Je vriend laat jou imo niet zitten als hij wel de hele dag gaat. Het gaat namelijk niet om jou die dag :o.

Wij konden ook maar 35 mensen kwijt voor de ceremonie en hebben dus ook streng moeten schrappen.

Partners van collegae hebben wij ook niet uitgenodigd. Alsof het niet al duur genoeg is :D. Ik heb die mensen nog nooit gezien. Geen van mijn collegae had er moeite mee. Vonden het zelfs leuker als collegae onder elkaar. De vroegere buurjongens van mijn man besloten niet te komen omdat we hun partners niet hadden uitgenodigd. Prima wat mij betreft :evaw:.

En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.

@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.

Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...

Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.

Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:32

Zo zie ik het ook Eline. Mijn vriend was ook niet overdag gegaan maar alleen met mij in de avond. De vriendschap zou daarna toch anders zijn.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:46

Maar 1 van beide uitnodigen van een samenwonend stel... Is not done... Je hebt toch een bepaalde vorm van etiquette..... Los van het feit of je nu een beter contact hebt met de 1 of de ander....

Ik kan TS wel begrijpen, als zij in staat is om het uit te maken..... Hij maakt immers een keuze.... Vriend of je levenspartner..... Zelf zou ik het niet zo hoog laten oplopen.... , maar ik kan me haar gedachtegang wel voorstellen.

Omgekeerd, zou ik dus niet zijn gegaan.... Want in mijn ogen zijn dat geen vrienden. Natuurlijk heb je het recht uit te nodigen op je bruiloft wie je wil, maar dit is gewoon zo 'not done'

De reden waarom ik het een wijvenstreek noem, Sammy.... Is omdat TS zelf aangeeft dat mogelijk de bruid hier achter zit en de vriend van TS,probeert te koppelen aan zijn ex- haar beste vriendin....
Ik vind het rot als ik daarmee een gevoelige snaar raak, maar zo ervaar ik dat.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:53

Avelienvd schreef:

Dat zal vast niet zo een groot probleem zijn ts is niet de enigste die (misschien) savonds gaat.

Hoop dat je met je telefoontje vanavond even goed kunt praten. Hoop ook dat je het een beetje los kunt laten, ga er boven staan. Dit zegt meer over hun dan over jou. Als je telefoontje waardeloos is zou ik er verder ook niet over door gaan en het zo laten, vriend zelf de keus geven on te gaan. Probeer het ook niet te zien als keus die je vriend maakt tussen jou en zijn beste vriend....

Wat irritant al die speculaties over die ex enz daar kun je imo niks nuttigs over zeggen, behalve dat het een leuke soap zou zijn %)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:00

finnens schreef:
Avelienvd schreef:

Dat zal vast niet zo een groot probleem zijn ts is niet de enigste die (misschien) savonds gaat.

Hoop dat je met je telefoontje vanavond even goed kunt praten. Hoop ook dat je het een beetje los kunt laten, ga er boven staan. Dit zegt meer over hun dan over jou. Als je telefoontje waardeloos is zou ik er verder ook niet over door gaan en het zo laten, vriend zelf de keus geven on te gaan. Probeer het ook niet te zien als keus die je vriend maakt tussen jou en zijn beste vriend....

Wat irritant al die speculaties over die ex enz daar kun je imo niks nuttigs over zeggen, behalve dat het een leuke soap zou zijn %)

Daar maak ik me geen zorgen om. Ik kan vast wel de auto van mijn ouders lenen en anders rij ik met een ander stel mee.
En als mijn vriend de hele dag gaat hoop ik natuurlijk dat hij teruggaat om mij op te halen :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:08

ElineS schreef:
Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.

Ik denk dat het misschien ook te maken kan hebben met hoe je zelf staat tegenover het belang van "gezamenlijke" vrienden.
Mijn vriend en ik zijn een koppel die het wel leuk vinden om met beide vriendenkringen overeen te komen. Wij zijn niet aan elkaar gelijmd en we doen heus wel eens dingen alleen met onze vrienden, maar ook voor veel gelegenheden dat we gewoon per koppel gaan. Iedereen in zijn vriendenkring en dat is vrij normaal. Eigenlijk is de regel bij ons een beetje de uitnodigingen zijn voor beide bedoeld, tenzij anders gezegd.

Mijn ex daarentegen was helemaal het tegenovergestelde en wilde absoluut zo weinig mogelijk met mijn vriendenkring te maken hebben en wilde absoluut dat alles zo veel mogelijk gescheiden bleef. Hij vond het dan ook compleet onnodig om samen met mij naar uitnodigingen te gaan, negen van de tien keer kon ik alleen gaan. Hij vond dat "gezamenlijke vrienden op lange termijn alleen maar drama brengt".
Als ik mijn huidige vriend de situatie van TS zou vertellen snapt hij dit ook niet, omdat we anders ook altijd als koppel zouden gaan en heel raar vinden dat net hij of ik er niet bij zou mogen zijn.
Maar mijn ex zou zijn schouders opheffen en zeggen, joh waar maken ze nu weer een drama rond, wees blij dat je lekker thuis kan blijven. En die zou totaal niet snappen waarom andere mensen hier wel iets achter zoeken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:15

Lizzyy schreef:
Nou ik ga eerst iedereen 1 voor 1 opschrijven en dan pas op zoek naar een locatie :Y)

En dan nóg kun je moeten gaan schrappen omdat de locatie die je het leukst vindt, minder mensen aan kan. Of dat het te duur wordt, of... ;).

Brainless schreef:
Maar dat zeg je dan ook van tevoren aan die mensen?
En dan zijn er dus meerdere die niet kunnen komen omdat jij een (te) kleine locatie hebt gekozen.

Bij mij op het werk verplaatsen wij dan de mensen naar een grotere zaal.
Als dat niet kan (of als ze niet willen) zetten wij of het terras bij mooi weer erbij open of wij vergroten de zaal en zetten extra schermen.

Nee. We hadden 3 verschillende uitnodigingen. 1 voor de hele dag, 1 voor het eten en het feest en 1 voor alleen het feest. Er was geen grotere zaal, gewoon 1 zaal.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:20

Wat ik mij nu dus ook wel een beetje afvraag is of dat de ex van jouw vriend hem terug wil?
Ligt die meid nu al 2,5 jaar in der bedje en op de schouders van bridezilla te grienen dat ze hem terug wil.
Als het niet zo is is het voor ex en jouw vriend toch wel heeeeeel akward om naast elkaar gezet te worden (ervan uitgaande dat ze qua tafelschikking naast elkaar zitten).
Zijn er 2 die met een lang gezicht aan tafel zitten, gezellig -O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:21

ElineS schreef:
En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.

@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.

Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...

Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.

Wie zegt dat (alleen) de bruid hier achter zit? Onbeschoft vind ik trouwens ook overdreven :o.

Ik vind dat sommige Bokkers zich nogal laten kennen met hun heftige reacties :o. De wereld vergaat niet als je niet wordt uitgenodigd en je partner gaat wel de hele dag. LET OP: ik vind deze situatie ook vreemd maar ik zou er ook niet meer energie in steken dan nodig is of allerlei 'wraakacties ondernemen die hier geopperd worden.'

TS, ik hoop dat de uitleg van M eea opheldert vanavond.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:25

colinneke schreef:
Wat ik mij nu dus ook wel een beetje afvraag is of dat de ex van jouw vriend hem terug wil?
Ligt die meid nu al 2,5 jaar in der bedje en op de schouders van bridezilla te grienen dat ze hem terug wil.
Als het niet zo is is het voor ex en jouw vriend toch wel heeeeeel akward om naast elkaar gezet te worden (ervan uitgaande dat ze qua tafelschikking naast elkaar zitten).
Zijn er 2 die met een lang gezicht aan tafel zitten, gezellig -O-

Waarschijnlijk gebeurt dat allemaal niet en heeft die ex hier niks mee te maken :') en als het wel zo is merken ze dat vanzelf. Die speculaties pfffff

Naja succes vanavond ts! En als je vriend je savonds wil halen is helemaal lief natuurlijk :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:26

ElineS schreef:

Dat is voor iedereen persoonlijk anders natuurlijk. Ik zou er voor passen om als een of ander hysterisch wijf te worden neergezet. Dan wordt je juist het gesprek van de dag. Wel zou ik misschien vragen om de reden, zoals ts nu ook doet, maar dan is het voor mij over. Ik weet alleen niet of ik de avond dan wel zou gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:28

Sees: het kan wel de band voor de rest van je leven verstoren. Hier is iets soortgelijks gebeurd, maar dan in de familie. Ik zie die mensen dus ook niet meer als familie en als mijn oma komt te overlijden zal ik ze nooit weer zien

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:30

Dat je moet keuzes maken wie je uitnodigd begrijp ik wel maar dan in elk geval dat je de partners ook uitnodigd. Zeker als je weet dat ze al samen wonen. Het is niet zo dat ze nog maar pas samen zijn of zo.

Ik weet niet hoe ik zou reageren. Denk dat het er van zou afhangen om wie het gaat. als het om mijn beste vriendin zou gaan die mijn eventuele partner zo zou behandelen zou ik denk ik feestelijk bedanken voor de eer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:32

@Sees:
Ik zeg ook niets over wraakacties. Plus, ik heb in een eerdere post gezegd dat beide er verantwoordelijk voor zijn, bruid en bruidegom en ik zeg hier ook, dat de bruidegom dit naar zijn beste vriend toe niet kan maken. Ze zijn beide verantwoordelijk, niet alleen de bruid. Maar ik ga wat verder in op de bruid omdat TS insinueert dat het waarschijnlijk haar is. Wraakacties nee, maar het maar gewoon allemaal pikken, ook nee. Je hebt toch wel enige eigenwaarde. Ik zou dus gewoon helemaal niet gaan. Niet als wraak, maar gewoon omdat het toch niet leuk is om op een feest te zijn waar je zo duidelijk niet gewenst bent. Dan zou ik daar echt niet heen willen gaan, voor mezelf. Niet om het bruidspaar een hak te zetten.

Ik vind ook dat TS haar vriend het niet kan maken om nu gewoon heen te gaan, de hele dag, alsof alles doodnormaal is, terwijl dat niet zo is. Zijn beste vriend + bruid vind ik onbeschoft ja, naar TS toe, maar al helemaal naar de bruidegom zijn beste vriend. Zoiets flik je toch niet met je beste vriend.. Dat zegt mij al genoeg over wat voor persoon het is en dat die vriendschap mij niet meer waard zou zijn dan mijn gekwetste vriendin. Ik zou dus ook gewoon thuis blijven of in overleg alleen de avond gaan. Maar zeker niet de hele dag.

Een partner is niet 1 persoon en je hoeft niet altijd samen te zijn, maar in dit is het niet helemaal normaal, dat ze zo zijn uitgenodigd. Dat is om een nare standpunt te maken, met dat ze niet gewenst is in de vriendengroep, door waarschijnlijk de bruid of beide... En als mijn vrienden zo naar zouden doen naar mijn vriendin, dan was de vriendschap al snel klaar. Of ze moeten het nog kunnen uitpraten. Maar er zal altijd wat schade zijn aan de vriendschap.

@mbkaatje: Ik zou er niet hysterisch over doen, ik zou gewoon via app of een belletje afzeggen en gewoon niet gaan. Verder geen poespas eromheen. Dan lekker verder gaan met je leven en je nog altijd wel beleefd gedragen naar het stel als je ze tegen komt, maar meer niet. Ze zijn het niet waard om energie aan te verspillen. Dus hysterisch wijf, nee.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:33

Liselot, kan. Ik kan me niet voorstellen dat je je er zo enorm over opwind dat het volledig escaleert :o. Het is 'maar' een bruiloft. Bij ons waren er ook een paar mensen gepikeerd dat de partner niet was uitgenodigd, ja jammer dan. Ik ben van plan maar één keer te trouwen en ga niet voor de lieve vrede jan en alleman uitnodigen. Je wil niet weten wat een crime het is om een gastenlijst samen te stellen en hoeveel mensen menen recht te hebben om zich te bemoeien met wie wel of niet zou moeten mogen komen.

Let wel; ik vind dit specifieke geval ook vreemd en niet netjes en ik hoop dat M een uitleg geeft waar TS vrede mee kan hebben. En de relatie met deze mensen zal hier vast door veranderen maar soit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:34

petraaken schreef:
Dat je moet keuzes maken wie je uitnodigd begrijp ik wel maar dan in elk geval dat je de partners ook uitnodigd. Zeker als je weet dat ze al samen wonen. Het is niet zo dat ze nog maar pas samen zijn of zo.

Is toch ook niet meer dan logisch?
Dat is ook precies de reden dat ik een aantal mensen op mijn bruiloft had, de hele dag, waar ik niet veel mee heb. Want zij zijn wel de partners van de vrienden van mijn man, dus horen ze erbij, klaar.
Vanzelfsprekend zijn ze niet op mijn vrijgezellenfeest geweest, dat is immers voor vriendinnen.

Zo heb ik dat zelf ook wel gehad: vriend van mijn man ging trouwen. Mijn zusje (die een relatie heeft met de beste vriend van mijn man) en ikzelf waren wel voor de hele dag zelf uitgenodigd (als partner van...) maar niet voor het vrijgezellenfeest van de bruid. Logisch, want zij is geen vriendin van ons.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:36

ElineS schreef:
@Sees:
Ik zeg ook niets over wraakacties. Plus, ik heb in een eerdere post gezegd dat beide er verantwoordelijk voor zijn, bruid en bruidegom en ik zeg hier ook, dat de bruidegom dit naar zijn beste vriend toe niet kan maken. Ze zijn beide verantwoordelijk, niet alleen de bruid. Maar ik ga wat verder in op de bruid omdat TS insinueert dat het waarschijnlijk haar is. Wraakacties nee, maar het maar gewoon allemaal pikken, ook nee. Je hebt toch wel enige eigenwaarde. Ik zou dus gewoon helemaal niet gaan. Niet als wraak, maar gewoon omdat het toch niet leuk is om op een feest te zijn waar je zo duidelijk niet gewenst bent. Dan zou ik daar echt niet heen willen gaan, voor mezelf. Niet om het bruidspaar een hak te zetten.

Ik vind ook dat TS haar vriend het niet kan maken om nu gewoon heen te gaan, de hele dag, alsof alles doodnormaal is, terwijl dat niet zo is. Zijn beste vriend + bruid vind ik onbeschoft ja, naar TS toe, maar al helemaal naar de bruidegom zijn beste vriend. Zoiets flik je toch niet met je beste vriend.. Dat zegt mij al genoeg over wat voor persoon het is en dat die vriendschap mij niet meer waard zou zijn dan mijn gekwetste vriendin. Ik zou dus ook gewoon thuis blijven of in overleg alleen de avond gaan. Maar zeker niet de hele dag.

Een partner is niet 1 persoon en je hoeft niet altijd samen te zijn, maar in dit is het niet helemaal normaal, dat ze zo zijn uitgenodigd. Dat is om een nare standpunt te maken, met dat ze niet gewenst is in de vriendengroep, door waarschijnlijk de bruid of beide... En als mijn vrienden zo naar zouden doen naar mijn vriendin, dan was de vriendschap al snel klaar. Of ze moeten het nog kunnen uitpraten. Maar er zal altijd wat schade zijn aan de vriendschap.

@mbkaatje: Ik zou er niet hysterisch over doen, ik zou gewoon via app of een belletje afzeggen en gewoon niet gaan. Verder geen poespas eromheen. Dan lekker verder gaan met je leven en je nog altijd wel beleefd gedragen naar het stel als je ze tegen komt, maar meer niet. Ze zijn het niet waard om energie aan te verspillen. Dus hysterisch wijf, nee.

Precies en omdat ik eigenwaarde heb, zou ik hier dus boven staan ;). En zoals ik al zei; de vriendschap zal hier wellicht door aangedaan zijn. Tja...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:38

Sees schreef:
Liselot, kan. Ik kan me niet voorstellen dat je je er zo enorm over opwind dat het volledig escaleert :o. Het is 'maar' een bruiloft.

Jawel hoor, dat is bij ons ook gebeurd. Ik had mijn ooms, tantes en de meeste neven en nichten uitgenodigd. Bij de neven en nichten had ik de grens getrokken bij degenen die mijn man ook kende, we waren toen immers al 12 jaar samen.
Dus dat betekende dat o.a. één nichtje niet uitgenodigd is. Dat vonden haar ouders, mijn oom en tante, zo erg dat dit een complete familieruzie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag nog niet opgelost is -O-
Andere ooms en tantes, waarvan de kinderen ook niet uitgenodigd waren, begrepen het volkomen, alleen dat stel dus niet.

En het mooiste is nog: van die kant van de familie zijn alle ooms en tantes geweest, alle neven en nichten niet. Dus....
Maar ja, ik vond het ook vreemd om alle neven en nichten uit te nodigen, behalve die kant van de familie. Dat zou ook niet kloppen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:41

Maar hoe je doe het dan verder nog in de groep, na deze "maar een bruiloft?" . Een bruiloft dus waar alle vrienden met partner uitgenodigd worden, ook degene die verderaf staan, behalve de beste vriend van de bruidegom wiens partner regelmatig heeft deelgenomen aan gezamenlijke acitiviteiten?

Wat moet je dan doen in de toekomst bij verjaardagen, bbq's, babyborrels, spontane afspraken...? Doen alsof je neus bloedt en gewoon braafjes meegaan als puur aanhangsel?
Ik zou toch willen weten hoe de vork echt aan de steel zit. Ik moet niet met iedereen kunnen opschieten dus als ze mij niet leuk vinden om een of andere reden jammer dan, maar dan weet ik ook dat ik bij deze gelegenheden lekker thuis blijf en niet ergens een avond ga verspillen bij mensen die alleen maar doen alsof tegen mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:51

Mijn vriend kwam net even over huis om gezellig samen te eten, ideaal om eens te polsen wat hij over dit topic vindt. Wel, hij snapt het totaal niet. Hij vindt het not done dat je de partner van je beste vriend niet mee uitnodigd. Hij zegt dat zijn vriendschap een serieuze deuk zou krijgen, moest ik niet mee gevraagd worden door zijn beste vriend en visa versa. En ik moet het ook niet wagen om van hem te eisen dat zijn beste vriend alleen zou komen (wat trouwens niet eens in mij zou opkomen).

Mijn mond valt hier trouwens open van verbazing als ik zie hoeveel mensen het wel normaal vinden om te handelen zoals dit bruidspaar doet. Dat je de partners van collega's niet vraagt, dat gebeurd wel meer. Maar alle vrienden als koppel uitnodigen en slechts 1 koppel scheiden, dat is gewoon grof.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:52

Ts succes vanavond.
Ik snap dat je best boos en gekwetst bent maar probeer dat aan de telefoon even los te laten. Hoe je het ook bekijkt jij bent de minst belangrijke persoon in dit drama. Het gaat toch om de trouwdag van 2 mensen en de 'beste'? vriend van 1 van hen. Geef gewoon aan dat je begrijpt dat sommige locaties streng kunnen zijn met aantallen maar dat jullie het bijzonder gewaardeerd zouden hebben als je dit van te voren had geweten. En dan had het gelukkige koppel best het fatsoen kunnen hebben dat jouw kop op het hakblok is gekomen omdat ze met jou het minst hebben uit de groep. Dat mag, daar moet je tegen kunnen. En verder aan m aangeven dat jouw vriend hem als zijn beste vriend ziet en zich behoorlijk verscheurd voelt door de situatie. Hoe zou m zich voelen als hem gevraagd zou worden de liefde van zijn beste vriend te vieren terwijl zijn eigen liefde die dag totaal niet serieus genomen wordt?

Wat betreft wel of niet gaan. Lastig. Aan de ene kant zou ik me niet geroepen voelen een liefde te vieren die niet op mij zit te wachten. Aan de andere kant.... Stel dat het net zo warm is als vandaag, of regent en stormt. Tegen de tijd dat het feest begint is er al wat make up uitgelopen, haar uitgezakt en zal er vast al wel een vlekje op wat jurken zitten. Zowel bij de bruid als de ex. Hoe leuk is het dan om fris en fruitig en uiteraard fabuleus binnen te komen dartelen. Snel het bruidspaar feliciteren en door naar de bar! Iedere 10 minuten een nieuw glas bubbels (niet alles opdrinken) en een geweldige avond hebben.
Dat zou ik tenminste doen als ik in een hekserige bui was }>