Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:10

Wij kregen vanuit school te horen dat we ons gewoon niet opnieuw hoefden in te schrijven bij studielink/duo want dan loopt je inschrijving automatisch af. Zodoende moet je je OV en stufi opzeggen vóór de 5de dag van de maand dat jij er geen recht meer op hebt :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:39

Wij moeten ons wel in studielink en duo explicitiet aangeven en stopzetten. Is leuk want studielink komt dus terug met keiharde errors, maar als het goed is is dat morgen opgelost ;)

Ik ben hier bezig met de laatste dingen, oa conclusie en aanbevelingen nog een keer doornemen en aanpassen/aanvullen waar nodig :D

PS. Het is niet NS die de boete uitschrijft maar DUO, daar dus even na 5 dagen controleren of het ook echt is stopgezet!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:15

Gefeliciteerd geslaagden! :)

Domi_94 en Kimmess: Wat balen voor jullie dat het (totaal) niet goed loopt.. Heel veel succes/sterkte met de laatste loodjes!

Ik kreeg ook een foutmelding op Studielink toen ik mij wilde uitschrijven. School gaat dit nu voor mij regelen. Inderdaad: let goed op met het stopzetten van je OV. Ik zet hem voor de zomerperiode waarschijnlijk al stop, just in case.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:28

Oohja, grapje da's duo :')
Ik weet dus niet tot wanneer ik recht heb op stufie en ov. Net maar even een berichtje gedaan naar school. Heb 29 juni mijn verdediging en 12 juli de diploma uitreiking. De ene klasgenoot zegt dat je ingeschreven bent tot de diploma uitreiking en de ander zegt tot 1 juli dus daar word ik ook niet veel wijzer van _O-

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:05

Wat fijn Courses! Gefeliciteerd!

Ik heb zojuist mijn conceptversie ingeleverd, morgenochtend bespreking. Bachelorthesis van pakweg 10.000 woorden, zal wel weer moeten gaan schrappen :=

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:13

Hoe zit dat sowieso met stufi en ov? In mijn hoofd loopt stufi automatisch af. Maar heb ik met mijn master nog gewoon een studentenreisproduct...toch?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:16

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:27

Ik heb net contact gehad met DUO en het STIP (vanuit mijn eigen school). Je stufi en OV hangt af van de datum dat je uitgeschreven wordt. In mijn geval is dat 31 augustus (je schrijft je gewoon niet voor het nieuwe schooljaar in) wat betekent dat ik uiterlijk 5 september m'n OV moet stop zetten en uiterlijk 31 augustus m'n stufi moet stopzetten (let wel op, dit gaat per maand, niet per dag!) Stufi moet je wel zelf stop zetten :)

Wat betreft het wel of niet hebben van je OV zou ik even over bellen. In principe lijkt me dat je 'm dan niet hoeft op te zeggen maar zeker weten weet ik dat niet.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:08

Gefeliciteerd courses!
Ik heb vandaag ook mn verdediging gehaald dus geslaagd :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:45

Courses schreef:
Ik heb net contact gehad met DUO en het STIP (vanuit mijn eigen school). Je stufi en OV hangt af van de datum dat je uitgeschreven wordt. In mijn geval is dat 31 augustus (je schrijft je gewoon niet voor het nieuwe schooljaar in) wat betekent dat ik uiterlijk 5 september m'n OV moet stop zetten en uiterlijk 31 augustus m'n stufi moet stopzetten (let wel op, dit gaat per maand, niet per dag!) Stufi moet je wel zelf stop zetten :)

Wat betreft het wel of niet hebben van je OV zou ik even over bellen. In principe lijkt me dat je 'm dan niet hoeft op te zeggen maar zeker weten weet ik dat niet.

Bedankt voor deze uitleg!
Ben er net achter dat de data voor mij hetzelfde zijn. Super bedankt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:19

Mijn onderzoek bleek vandaag ingeleverd te moeten worden :S
Mag het nu vanavond laat inleveren en dan gaat mijn docent nog morgen feedback geven en dan mag ik het morgen inleveren, maar pfff nu nog ff stress. Al schiet ik aardig op. Moet nog ff een korte aanbeveling schrijven, de resultaten opnieuw ordenen op thema, dan nog samenvatting en voorwoord, bijlagen in orde maken en dan is het klaar.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:17

Annenas: Gefeliciteerd!! :D

Wat Courses zegt over OV en stufi klopt. Ik heb een tijd geleden zelf contact gehad met o.a. DUO en DUO zei exact hetzelfde.

@ 1234: Balen zeg.. succes met de laatste loodjes! Hoop dat je het snel kunt inleveren :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:36

Het is gelukt _O- en hoe..... Laat ik het zo zeggen, korte nacht gehad :')

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:02

Mijn PVA is afgekeurd o.a. doordat het complex, ingewikkeld en moeilijk leesbaar is. Ook staat er commentaar in dat er niet instaat waarom ik voor iets gekozen heb terwijl dit in de introductie staat. De methodologie is niet bekeken omdat ze probleemomschrijving en theoretisch kader niet goed vinden. Hoe kan het dat er z'n groot verschil zit in mij begeleider van school die vond het goed en begeleider bedrijf ook. Ook twee externe experts in vakgebied vonden het onderzoeksmodel, hoofdvraag plus deelvragen goed en onderzoeksmethode daarvoor.

Nu mijn vraag mijn 1e examinator is docent Engels en 2e geloof ik in HRM. Terwijl mijn scriptie over project management gaat in R&.D bij mult.inati.onal. Dus aan de ene kant denk ik ja logisch dat ze het wellicht complex en lastig vinden maar daar kan ik toch niks aan doen? Groot bedrijf, complexe werkmethoden. Weet iemand of het mogelijk is om er een 3e examinator bij te halen?
Namelijk alles is zo goed als op het laagst of niet beoordeeld, ben er echt zeer verbaasd over.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:31

1234, top!

Wat vervelend zeg, Miiej!
Bij mij op school zeggen ze altijd dat een onderzoek voor iedereen leesbaar moet zijn, dus ook voor mensen die geen kennis hebben van het specifieke vakgebied. Misschien op korte termijn een gesprek plannen met je beoordelaars om te kijken hoe je het kan verbeteren?
Het blijft echt rot, want je steekt zoveel energie in zo'n plan van aanpak... -.-

Ik heb vandaag mijn eindpresentatie.. De zenuwen beginnen nu toch wel te komen :+

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 17:31

Ik had vanmorgen eindpresentatie van de minor en heb een 9.3! Dus nu AFGESTUDEEEERD!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:03

Wauw wat hoog zeg! Gefeliciteerd!

Ik heb vanmiddag mijn eindverdediging en heb een 6.5 :)
Nu nog een half jaar minor :P

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:24

Ik heb mijn scriptie, presentatie en verdediging ook netjes afgesloten met een 8,4 *\o/*

Gefeliciteerd allebei! :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:06

Balen Miiej!! Dat is inderdaad wel raar. Ik had juist teveel uitgelegd in mijn onderzoek, waardoor mijn docente dan feedback gaf dat dat niet hoefde en ik er vanuit kon gaan dat de lezer het wel zou begrijpen :')

Ik krijg eind deze week het cijfer van mijn afstudeeronderzoek!

Vanmiddag mijn eindgesprek van stage gehad, gehaald met een 7,7 :D Had ik aan het begin van het jaar niet durven dromen. Heb mezelf zooooveel meer ontwikkeld tijdens dit jaar! Alle medewerkers vallen het ook enorm op, hoe grote groei het is geweest. Is een complexe stage, dus ben erg tevreden! :D

Nog wel doorwerken op stage tot aan de zomervakantie en in de zomervakantie waarschijnlijk aantal dagen helpen, maar verder klaar met stage.

Vanaf nu nog 2 weken knallen met het beschrijven van mijn competenties in de vorm van een bewijsstuk en verantwoordingen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:08

Ik kom ook even binnenvallen 8-)
Over 1 week lever ik mijn bachelor thesis in, dan nog een week later m'n eindpresentatie en verdediging en dan na 3 jaar hard werken mijn bachelor levensmiddelentechnologie binnen *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:26

Goed bezig Elitedeux! Spannend! Ook bijna klaar dus.

Het voelt nu wel heerlijk om mijn stage afgerond te hebben. Alleen nog focussen op de beschrijving van mijn competenties in de vorm van een bewijsstuk. + op de werkzaamheden op stage, rondom de cliënten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:56

Whaaa heb een 8 gehaald voor mijn afstudeeronderzoek!! :D zooo blij mee, dat was het vele werk wel waard!! Ze hadden het met heel veel plezier gelezen, zeiden ze in de mail haha.
De rest van de dag op stage met een big smile rond gelopen haha.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:18

Ik heb mijn laatste tentamen niet gehaald..herkansing in augustus hoop dat ik hem dan wel haal anders een jaar vertraging door 1 vak,..,

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:50

Ah das balen, Loes1996! Duimen dat je die herkansing wel haalt!!

Ik zit nu op verschillende plekken te solliciteren, bij één organisatie al op gesprek uitgenodigd :D en bij een ander hoor ik het voor a.s. vrijdag, als ik op gesprek mag komen. Zo benieuwd!! Hier had ik niet op gerekend :')
Had het idee van rustig aan wat rondkijken/mailen en dan kijk ik wel waar ik uiteindelijk beland.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:30

Gefeliciteerd alle geslaagden! *\o/* *\o/*

Spannend 1234! Succes met je gesprek :)

Dat zou balen zijn Loes1996.. Hopelijk haal je hem wel in augustus. :)

Ik heb vandaag mijn eindgesprek gehad op stage en ik heb het gehaald! *\o/* Moet nog een paar dingetjes veranderen in mijn stageverslag. Voornamelijk spelfoutjes en sommige dingen staan niet helemaal op de goeie plek. Dat is een kwestie van verhuizen dus. En mijn casus voor de diagnostiek nog verbeteren. Dan zit het erop! Volgende week nog twee dagen stage en dan vakantieeee!!! <3 *\o/* *\o/*