Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Walrus

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:02

Mijn vriend is 7 jaar jongen dan mij. Zelf ben ik vrij jong in mijn doen en laten en hij is best volwassen in zijn doen en laten. Ik heb ooit eens met een gozer van 10 jaar ouder gezeten en dat vond ik een verschrikkelijke kleuter dus daar was ik snel klaar mee.

Mijn vriend en ik gaan nu samen wonen. Voor hem best een stap hij is pas 19 en ik ben er met mijn 26 ondertussen wel aan toe. Hij heeft daar dus langer over na moeten denken dan ik. Dat zijn dan wel de dingen waar je tegenaan kunt lopen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:52

Dat was ook "best wel een dingetje" voor mij, ik was 19, bijna 20 toen ik een relatie kreeg met mijn vriend en hij had gewoon zijn eigen huis al, eigen bedrijf als 32-jarige.. Aan de ene kant heel fijn en makkelijk, aan de andere kant vond ik het heel moeilijk omdat het toch wel heel snel ging allemaal.. Maar nu gaat het lekker! We wonen nu een klein jaartje samen en de paarden zijn meeverhuisd :D En ik vind het wel lekker om een man te hebben die alles al uitgevogeld heeft, bespaart mij weer een enorme hoop stress ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:21

Ik ben 21 en mijn vriend is 38. Er is geen mens die mij gelukkiger maakt dan hij. We wonen samen in ons koophuis en werken beide fulltime.
Hij was mijn baas op mijn vorige werk, zo heb ik hem leren kennen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:02

Ik las gisteren dat Maurice de Hond ook een vriendin heeft van 34 jaar jonger :+ :D ach dan valt alles mee toch daarmee vergeleken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:38

Het belangrijkste in een relatie is gelijkwaardigheid. En dat heeft niks met geld of niveau te maken, maar met respect en vertrouwen. Gucci haalde aan dat ze vaak veel oudere mannen heeft, maar dat zijn, als ik het op bokt lees, geen fijne betrouwbare types.

Leeftijd is echt maar een nummer en hoe 2 mensen een relatie invullen is helemaal aan hen. Maar als er geen respect en vertrouwen is, maakt het niet of je een dag, een jaar of 10 jaar scheelt, dan is het gewoon ronduit k*t.

En volwassen, wat is volwassen? Ik woon al meer dan 10 jaar op mezelf, ik heb een goede algemene ontwikkeling en brede interesses, ik kan omgaan met teleurstellingen en tegenslag maar ik word blijer van een Bart Smit tas dan een cadeautje van de juwelier.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:57

Ik denk niet dat dat met leeftijd te maken heeft. Die waren gescheiden. Maar ik ken net zo goed jonge mannen van rond de 30 die al een relatie hebben en gewoon vreemdgaan. Maar juist degenen die wel respect hadden en mij wilden om mijn karakter/persoonlijkheid vond ik dan weer niet leuk genoeg. Of ik val gewoon op foute mannen :+

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:34

Gucci_ schreef:
Ik denk niet dat dat met leeftijd te maken heeft. Die waren gescheiden. Maar ik ken net zo goed jonge mannen van rond de 30 die al een relatie hebben en gewoon vreemdgaan. Maar juist degenen die wel respect hadden en mij wilden om mijn karakter/persoonlijkheid vond ik dan weer niet leuk genoeg. Of ik val gewoon op foute mannen :+

Hahaha, daar hebben meer dames last van, foute mannen hebben een bijzondere aantrekkingskracht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:41

alexonline schreef:
Gucci_ schreef:

Hahaha, daar hebben meer dames last van, foute mannen hebben een bijzondere aantrekkingskracht.

Ik heb daar een onbewezen en amateuristische theorie over. Vrouwen die een fijne vader/fijne ouders hebben gehad zijn niet gevoelig of minder gevoelig voor voor foute mannen.

Edit: oud topic. Alex heb je de waarschuwing niet gezien?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:54

Mijn vriend is 17 jaar ouder. Ik viel altijd al op ouder, maar een jaar of 8/10 leek me de max. Toen kwam ik een hele leuke kerel tegen waarmee ik aan de praat raakte zonder dat ik verder had gevraagd om zijn leeftijd. Hij had ook fris en jong gezicht, dus ik ging er niet meteen vanuit dat meneer 17 jaar ouder was en ik een jaar later m'n eerste kindje met hem verwachtte. :+ Al met al: het gaat om de klik, het wederzijds vertrouwen en respect. We kunnen enorm lachen samen en vullen elkaar aan. Allebei best een boel meegemaakt, maar bij elkaar steun en rust kunnen vinden.
Een jaar na dato hebben we samen een huisje gekocht in het dorp waar ik vandaan kom. Ook met wederzijdse vrienden en familie klikt het goed. Kan mezelf niet gelukkiger prijzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:34

Mijn vriend is 12 jaar ouder. Ik 20, hij 32.
Ruim een jaar samen nu, en eigenlijk geen problemen. Zelf ben, doe en denk ik heel volwassen voor mijn leeftijd.
Mijn vriend zegt ook altijd at hij medelijden heeft met elke jongen van mijn eigen leeftijd waarmee ik een relatie zou beginnen, volgens hem wals ik daar overheen :') Thanks _O-

En ach, tuurlijk zijn er wel verschillen, maar de dingen die een "probleem" hadden kunnen worden (bijv kinderen krijgen) zijn allemaal besproken voordat we echt een relatie begonnen. En dat is wel heel fijn moet ik zeggen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:33

No offense maar het valt mij wel op dat iedereen altijd vindt dat ze veel volwassener zijn dan anderen op die leeftijd.

Ik niet overigens, ik ben 25 maar gedraag me er zelden naar.. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:15

Ik ben niet veel volwassener voor mijn leeftijd, mijn man gedraagt zich gewoon veel jonger dan hij is :D :))

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:29

Jildau schreef:
No offense maar het valt mij wel op dat iedereen altijd vindt dat ze veel volwassener zijn dan anderen op die leeftijd.

Ik vraag me ook altijd af wat daar de maatstaf voor moet zijn. Want hoe gedraag je je dan als typische 27-jarige?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:51

Vooral tiener/puber meisjes zeggen dat vaak. Is een erg geliefde uitspraak hoor... "ik voel me ouder dan ik ben"
Het ergste is nog, als je die leeftijd hebt dénk je dat ook echt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:04

Jildau schreef:

Ja, dat is typisch puber/ adolescentie om je ouder te voelen dan je leeftijdsgenoten. Is onderzoek naar gedaan en 80% oid van mensen in die leeftijd had daar 'last' van :') maar bijna niemand wás ook echt volwassener.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:26

Ik heb dat vooral 's ochtends, als ik moet opstaan. Dan voel ik me veeeeeel ouder dan ik ben. :+

Ooit heb ik een relatie gehad met een 19 jaar oudere man. Dat was geweldig en mooi. Maar liep stuk omdat we hele andere dingen wilden op dat moment. Hij had alles al gezien en wilde aan kinderen beginnen. Ik wilde alles nog ontdekken en samen reizen, vrij zijn.
Tja... dat werkte dus niet.
Wel jammer dat die kerel nu net een miljonair was :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:24

Mijn vriendin is onlangs gescheiden van haar 14 jaar oudere man. Wat eerst zo fijn en comfortabel leek op haar eind twintigste, bleek na haar veertigste toch gewoon saai en te veel verschil in interesses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:55

Jildau schreef:
No offense maar het valt mij wel op dat iedereen altijd vindt dat ze veel volwassener zijn dan anderen op die leeftijd

Dat zeg ik niet, maar m'n vriend vind dat van mij ;) (en ouders trouwens ook)
Daarnaast een vaste baan/inkomen, geen student aan een school en ja... Ik denk en doe veel volwassener dat de meeste van mijn leeftijd. Maar ik leidt dan ook wel een ander leven dan zij die nog op school studeren. Merk dat zelf ook tussen mijn vriendinnen, maar daar is toch niks mis mee?
En nee, ik ben geen pubermeisje van 15 die dit roept :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:02

Dreamer, ik heb ook een fulltime baan, een eigen woning, auto en huisje boompje beestje. Mijn ouders zijn trots op mij en mijn (17 jaar oudere) vriend, vind mij niet alleen heel volwassen maar ook verstandig.
Ja jeetje, ik ben gewoon 20 en zo voel ik mij ook.

Je brein is tot zijn 25e nog aan het groeien. Op die leeftijd denk je terug aan je 20er jaren en dan lach je je rot. Je leeftijd past áltijd bij je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:24

Hihi het mooie is dat ik psycholigie studeer en dat soort dingen bij sommige echt wel sneller kunnen gaan, maar daar heeft je omgeving en manier van opvoeden natuurlijk heel veel invloed op :j

Dus ja, een oudere vriend heeft ook invloed op hoe je gaat denken, of in ieder geval, je gaat over andere dingen nadenken waar andere van jou leeftijd waarschijnlijk nog helemaal niet mee bezig zijn. Dat bedoel ik meer met "mij ouder voelen" in vergelijking met m'n vriendinnen van mijn leeftijd :) Door een oudere vriend ben ik namelijk wel met een aantal dingen bezig waar ik niet mee bezig zou zijn met een vriend van mijn leeftijd. Sommige zijn daar "nog niet klaar voor" op "jongere" leeftijd, en andere wel (waaronder ik). En daar ga je ook naar handelen.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben met wat ik bedoel met mij ouder voelen/gedragen :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:25

Je bent geen student aan een school, maar studeert psychologie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:26

Jennifuur schreef:
Je bent geen student aan een school, maar studeert psychologie?

HBO tuisstudie van de NTI, had ik er misschien bij moeten zeggen sorry!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:49

Hier een leeftijdsverschil van 10 jaar. Vriend is 10 jaar ouder, maar levert hier geen problemen op. Had hij trouwens wel verwacht bij het samenwonen omdat ik vanuit mijn ouders ging samenwonen en dus niet echt 'op eigen benen' had gestaan. Maar gelukkig is altijd alles prima gegaan.
Ik studeerde toen ook niet (nu wel), maar werkte fulltime en betaalde mijn eigen paard gewoon helemaal zelf. Maar om te zeggen dat ik daardoor volwassener ben, nee dat niet. Ben soms net een klein kind hoor als ik mijn zin niet krijg :D
Merkte daarin wel wat verschil met studerende vriendinnen. Die hadden andere prioriteiten, maar dat wilt niet zeggen dat ik daardoor volwassener was/ben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:16

Ik ben nog nooit zo oud geweest als dat ik nu ben, hoe moet ik nu weten hoe ik me moet gedragen naar mijn leeftijd? :')

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:53

Giolli schreef:
Vooral tiener/puber meisjes zeggen dat vaak. Is een erg geliefde uitspraak hoor... "ik voel me ouder dan ik ben"
Het ergste is nog, als je die leeftijd hebt dénk je dat ook echt.

ik voel me niet ouder dan ik ben, ik heb niet het gevoel dat ik volwassener denk dan andere van mijn leeftijd, maar ik denk wel degelijk dat ik een andere kijk heb op bepaalde dingen. groot stuk opvoeding, scholing, vrienden etc. ja inderdaad, iedere 15/16 jarige wilt ouder/wijzer/weet ik veel wat zijn. je maakt op deze leeftijd gewoon veel veranderingen door en iedereen hangt het labeltje "volwassen" vast aan andere waarden. zo is voor de ene persoon iemand volwassen wanneer diegene zelfstandig woont, leeft en voor zichzelf zorgt ten alle tijden. voor de andere persoon is iemand volwassen wanneer de persoon een ontwikkeling heeft gemaakt waarbij diegene op een andere manier met bepaalde situaties om kan gaan. ik vind dat iedereen moet zeggen en denken waarbij diegene zich goed voelt en als diegene zich ouder voelt dat lekker mag uitspreken.

Anoniem schreef:
En nee, ik ben geen pubermeisje van 15 die dit roept :P

en dit vind ik dan weer een kinderachtige opmerking :+ zo zie je maar weer, andere waarden.
lekker doen waar je zin in hebt en daten met wie het goed voelt.
mijn vriend is 20, ik ben (op een kleine 20 dagen na) 16 en we (vooral ik) hebben lang getwijfeld of dit een strak plan is, maar zo iets leuks laten lopen om wat scheve gezichten? Mwah. zelf merken we er niet zo veel van behalve dat ik nog afhankelijk ben van mn ouders. ik vind het heerlijk een oudere vriend. :D