Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:Precies HC, die man kan zijn liefde ook geven zonder vreemd te gaan. Maar nee, dat mag hier niet gezegd worden want dan zijn we moraalridders etc.
Blijkbaar heeft die vrouw niet tegen haar man gezegd dat hij alvast een andere partner moet zoeken, en dat is ook haar goed recht. Heeft blijkbaar ook niet in hun trouwgeloftes gestaan dat een andere partner erbij ok is, en dat is ook helemaal prima.
Kinke schreef:Mijn vader heeft ook voor mijn moeder gezorgd toen ze ernstig ziek werd en terminaal was en uiteindelijk haar laatste adem uitblies. En dat was ook verschrikkelijk zwaar voor mijn vader, broer en mijzelf. Mijn vader zou het niet in z'n hoofd halen om vreemd te gaan, is dat dan moralistisch?
Kinke schreef:Daar doe jij dan vrolijk aan mee HC, dat veroordelen, want jij veroordeelt iedere opvatting die anders is dan de jouwe hierover.
Wondering schreef:Ik denk dat liefde een ander iets gunnen is zonder eigenbelang daarin. En als dat in dit geval is dat hij zijn eigen geluk tijdelijk op moet offeren, dan is dat zo voor nu.
Huertecilla schreef:Kinke schreef:Daar doe jij dan vrolijk aan mee HC, dat veroordelen, want jij veroordeelt iedere opvatting die anders is dan de jouwe hierover.
Wat mij betreft kies je WEL voor exclusief jezelf wegcijferen. Helemaal jouw vrije keuze.
Mijn opmerking dat liefde GEGEVEN wordt en verder niet, is geen mening maar evident.
Iemand aan beloftes houden is opsluiten, afdwingen en geen liefde.
Waarom hamer je zo op zwart/wit??
Waarom OF jezelf wegcijferen voor de belofte OF scheiden?
Moet deze man dan scheiden en NIET voor zijn vrouw zorgen?
Dat WIL hij WEL; liefdevol!!
Waarom kan je niet zien dat de liefde tussen de TS en deze man de zorg voor de terminaal zieke makkelijk/beter maakt?! Dat dit ook in haar belang is?!
. Ik kan mezelf elke dag nog in de spiegel aan kijken wetende dat ik nooit en ook nooit iemand op die manier zou kwetsen... En wie weet, het leven is onbekend, wie weet overkomt het me wel... Maar ik weet dat mocht er een gestolen kus voorkomen in mijn leven, ik eerlijk zal zijn naar mijn partner en mijn partner de keuze zal geven om te besluiten of hij/zij verder met me wil. Zoals het hoort.
, maar het is een aanname. Hij is niet puur voor mijn uiterlijk gevallen. Huertecilla schreef:.
Hij IS er toch voor haar?
Zorgt toch liefdevol voor haar?
Dat is OOK liefde.
Wondering schreef:Ehm, Eline? Je hebt gelezen dat we elkaar hebben leren kennen via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp en niet via een datingsite? We waren beiden nergens naar op zoek.
En daarbij is het ook een aanname dat ik 'een lekkere stoot' ben. Nu ben ik dat toevallig wel![]()
, maar het is een aanname. Hij is niet puur voor mijn uiterlijk gevallen.
Omdat jouw situatie voor nu 'opgelost' is, of nuja, er is een beslissing gemaakt. Kijk, je kan niet beslissen op wie je verliefd word en als jij en hem het echt zijn... Als jullie echt op elkaar verliefd zijn, dan kan er ook op elkaar gewacht worden. Mocht zijn vrouw overlijden, en mochten jullie dan nog altijd die gevoelens hebben dan hoop ik echt dat daar iets moois uitkomt en dat hij ook steun aan jouw heeft. Maar tijdens het leven van zijn vrouw met elkaar zijn op een liefdevolle manier vind ik niet oké, als zij hiervan niet in kennis is gesteld. Dus nogmaals, ik vind je keuze erg goed, en ook dapper... Want als je verliefd bent op iemand wil je bij die persoon zijn, dus dit moet voor jouw ook erg moeilijk zijn.