Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 
Maar daar krijg je dan keurig een jaaroverzicht van en dat exacte bedrág was dus ook al ingevuld door d BD , dus so far so good.MamaMiesje schreef:Ja zo'n Het Helpt Toch Geen Reet SpaarplanMaar daar krijg je dan keurig een jaaroverzicht van en dat exacte bedrág was dus ook al ingevuld door d BD , dus so far so good.
Maar dan kun je dus blijkbaar dat bedrag weer aftrekken/terug krijgen en dat had dan weer te maken met het al dan niet declareren van je A factor van je pensioen?? En dat kon dus weer over alle afgelopen jaren tot 2008 of zo. Nou ja, kortom: kweetutnie.
. Lalidan schreef:Een vraag, niet specifiek voor de aangifte van 2015, maar toch: Vakantiegeld, tellen ze daarvoor het bedrag wat je in een jaar verdient hebt, of het bedrag wat in mei van dat jaar uitbetaald word? Om het vaststellen van je jaarinkomen gaat het.
Lalidan schreef:Ja, ik weet dat het daar staat. Maar het gaat om het schatten van mijn jaarinkomen in 2016, dus aan mijn jaaropgaaf heb ik nog niks. Het jaarinkomen is inclusief vakantiegeld, maar wélk vakantie geld.
Als ik bijvoorbeeld naar 2016 kijk, gaat het dan om het vakantiegeld wat ik in 2016 daadwerkelijk verdien (en dus in 2017 uitbetaald krijg) of rekenen ze ook het vakantiegeld wat ik in 2015 verdient heb en dus in mei 2016 uitbetaald krijg mee.
Even een vraag voor de mensen die er veel verstand van hebben.
.veerledec schreef:Ok, dat is dus je BTW aangifte. Dat is iets helemaal anders dan je inkomstenbelasting aangifte.
Om je BTW aangifte te kunnen doen moet je inloggen als ondernemer. Ik weet niet zeker of de link werkt, maar hier: https://mijn.belastingdienst.nl/ppa/
In je aangifte inkomstenbelasting 2015 hoef je dan nog niets te vermelden van je onderneming, als je daar in 2015 nog niet mee bent gestart.
Super bedankt!