Nog een ergenis: er zit nu een jongen naast me al 5 minuten uitgebreid zijn vingers te knakken. Ik keek hem net even wat langer aan dan normaal maar hij ging gewoon door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilse_123 schreef:Jaaaa, een zeurtopic over het openbaar vervoer!
komtie dan:
-Waaaaarom zoveel 1e klas treinstellen? 2e klas zit altijd bomvol hier met de spits en dan zijn er nog hele stukken 1e klas waar vrijwel niemand zit.
-Dat bomvolle... Het is op traject Nijmgen-Den Bosch echt druk, heeeeel erg druk. En gewoon altijd, waarom kan de NS dan niet eventjes wat meer wagonnetjes aan elkaar knopen?
En dan waarschuwen ze dat er volgend jaar minder treinen zijn omdat de nieuwe er dan nog niet zijn maar de oude eruit gaan... kunnen die oude treinstellen dan niet nog een paar maandjes mee?
- de prijs... niet dat ik daar veel last van heb als student, maar ik vind het behoorlijk tegenstrijdig. Allemaal propaganda om met het ov te gaan ipv met de auto omdat het beter is, en dan zoveel betalen voor een kaartje.
-Of niet eens meer kaartjes, dat nieuwe kaartloze systeem is vreselijk onhandig voor de meeste mensen. Laat staan voor ouderen en buitenlanders.
- En de bekende tas op de stoel in een overvolle trein/bus. Ja tuurlijk mag je daar zitten als je het vraagt. Maar waarom dan niet gelijk die tas wegzetten als je ziet dat het druk wordt? Als het niet druk is snap ik het natuurlijk wel.
MarlindeRooz schreef:Nog veel mooier, je mag officieel niet eens staan in de eerste klas zonder kaartje voor de eerste klas.
Amaris schreef:Hoezo 1e klas niet meer van deze tijd?
Als je meer wilt betalen om luxer te zitten moet dat toch gewoon kunnen?
Arantes schreef:Dat valt wel mee denk, heb nog nooit iemand zien staan terwijl er nog plekken zijn met een tas. En ik reis elke dag met de trein.