Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:26

Hahaha die parkiet zou ik ook wel geinig vinden! Ik wil ook altijd alle honden aaien die in de trein zitten, maar vaak zijn het hulphonden.

Nog een ergenis: er zit nu een jongen naast me al 5 minuten uitgebreid zijn vingers te knakken. Ik keek hem net even wat langer aan dan normaal maar hij ging gewoon door := Krijg echt kippenvel van dat geluid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:29

Heb je een pen bij je?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:30

Sammie schreef:
Heb je een pen bij je?

Hoe bedoel je? :+ Net zolang klikken tot 'ie weg is?

Oh, hij gaat nu weg gelukkig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:34

Ja gewoon op zijn ritme mee gaan klikken of tikken. En als ie dan kijkt even met een glimlach aan kijken :D

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:52

Herkenbaar dat reizen met een valkparkiet! Die van mij reist ook regelmatig mee met de trein en praat vaak aan een stuk door. Hoop kiekeboe en hoi poppie komt er dan uit het reismandje en een hoop gelach en gefluit. Voel me soms wel een beetje ongemakkelijk als het een echt volle trein is en de vogel zijn kop niet houd :+

Verder kan ik het openbaar vervoer in nederland momenteel wel waarderen, zit nu in de UK en mijn hemel wat een verschil.
Vervelendste vind ik toch wel de bussen die totaal niet aangeven wat de haltes zijn of wat de volgende halte is. Ik moet enorm goed opletten waar ik er nou uit moet. En de treinen waar je via internet van te voren plaatsen kan reserveren.. Kan heel handig zijn maar als je dat dus niet gedaan hebt moet je opzoek naar een stoel die niet gereserveerd is, wat soms nog een hele opgave is.

En inderdaad stikende mensen of pratende mensen in de stilte coupe zijn een grote ergenis.. Overigens ook kinderen die de boel bij elkaar schreeuwen in de trein of de hele tijd door het gangpad rennen.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:32

Sammie schreef:
Ja gewoon op zijn ritme mee gaan klikken of tikken. En als ie dan kijkt even met een glimlach aan kijken :D

Hahaha oke dat vind ik wel een goeie :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:47

Mensen die heel hard hun drinken wegslikken. Waarbij je het zo hoort

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:51

die parkiet in de trein zou ik wel kunnen waarderen! vind dat juist wel leuk.. gezellig beest lijkt me dat haha. maar van die kinderen die aan het janken zijn of aan het etteren.. nee dankje. maar zo'n klein schattig meisje dat een "gesprek" voert met haar moeder vind ik dan wel weer heel leuk om naar te luisteren. maar over het algemeen heb ik mn oordoppen in en gewoon lekker mn muziekje aan..

wat ik ook errug irritand vind is dat ik laatst vertelde aan mn vriendinnen dat als ik in slaap viel toch vlak voor ik er uit moest wakker werd. je raad nu al,die middag zat ik al 3 woonplaatsen verder :+ :') kon ik weer met de bus terug.. ik was ook echt in paniek toen ik wakker werd.. had geen idee waar ik was _O-

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:13

Ohhhh dat ja! In slaap vallen in de trein. Ik woon vlakbij de duitse grens dus je raad t al.. ik ben eens wakker geworden in Bad Bentheim. En ik spreek amper duits :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:42

De Randstadrail vanmorgen :x Den Haag --> Zoetermeer duurt normaal 35 minuten, vanmorgen was het bijna een uur |o

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:01

ik erger me er ook altijd verschrikkelijk aan dat mijn bus maar elk half uur rijd.. en dat ik het met school net niet red om de bus van 15.06 te redden, maar dat ik dan wel een half uur moet wachten (want ik ben 15.10 op station) voor de bus van 15.36. ook komt mijn bus nooit uit met de tijd voor school.. ben 7.58 op het station en om 8.03 gaat de bel, moet dan ook nog 10 minuten fietsen dus ik ben bijna altijd te laat op school. vind het jammer dat er met bustijden geen rekening word gehouden met eventuele begintijden van school of werk etc

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:12

over dieren in het OV gesproken, nu zit ik in de bus met een mevrouw en een hondje tegen over mij (ik zit op de 4zits) en de hond zit inmiddels bij mij op schoot _O- :') is een lief beest dus ik heb er geen problemen mee.. vind het wel leuk, is weer eens wat anders in het OV haha. inmiddels zit er nog een blindegeleiden hond in opleiding in de bus naast mij, dus ik zit tussen 2 honden in :+ wat een gezelligheid hier hahaha

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:20

Jaaaa, een zeurtopic over het openbaar vervoer!

komtie dan:

-Waaaaarom zoveel 1e klas treinstellen? 2e klas zit altijd bomvol hier met de spits en dan zijn er nog hele stukken 1e klas waar vrijwel niemand zit.

-Dat bomvolle... Het is op traject Nijmgen-Den Bosch echt druk, heeeeel erg druk. En gewoon altijd, waarom kan de NS dan niet eventjes wat meer wagonnetjes aan elkaar knopen?
En dan waarschuwen ze dat er volgend jaar minder treinen zijn omdat de nieuwe er dan nog niet zijn maar de oude eruit gaan... kunnen die oude treinstellen dan niet nog een paar maandjes mee?

- de prijs... niet dat ik daar veel last van heb als student, maar ik vind het behoorlijk tegenstrijdig. Allemaal propaganda om met het ov te gaan ipv met de auto omdat het beter is, en dan zoveel betalen voor een kaartje.

-Of niet eens meer kaartjes, dat nieuwe kaartloze systeem is vreselijk onhandig voor de meeste mensen. Laat staan voor ouderen en buitenlanders.

- En de bekende tas op de stoel in een overvolle trein/bus. Ja tuurlijk mag je daar zitten als je het vraagt. Maar waarom dan niet gelijk die tas wegzetten als je ziet dat het druk wordt? Als het niet druk is snap ik het natuurlijk wel.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:31

Ilse_123 schreef:
Jaaaa, een zeurtopic over het openbaar vervoer!

komtie dan:

-Waaaaarom zoveel 1e klas treinstellen? 2e klas zit altijd bomvol hier met de spits en dan zijn er nog hele stukken 1e klas waar vrijwel niemand zit.

-Dat bomvolle... Het is op traject Nijmgen-Den Bosch echt druk, heeeeel erg druk. En gewoon altijd, waarom kan de NS dan niet eventjes wat meer wagonnetjes aan elkaar knopen?
En dan waarschuwen ze dat er volgend jaar minder treinen zijn omdat de nieuwe er dan nog niet zijn maar de oude eruit gaan... kunnen die oude treinstellen dan niet nog een paar maandjes mee?

- de prijs... niet dat ik daar veel last van heb als student, maar ik vind het behoorlijk tegenstrijdig. Allemaal propaganda om met het ov te gaan ipv met de auto omdat het beter is, en dan zoveel betalen voor een kaartje.

-Of niet eens meer kaartjes, dat nieuwe kaartloze systeem is vreselijk onhandig voor de meeste mensen. Laat staan voor ouderen en buitenlanders.

- En de bekende tas op de stoel in een overvolle trein/bus. Ja tuurlijk mag je daar zitten als je het vraagt. Maar waarom dan niet gelijk die tas wegzetten als je ziet dat het druk wordt? Als het niet druk is snap ik het natuurlijk wel.

Dat van die 1e klas vraag ik mij ook regelmatig af. Ik vind dat echt niet meer iets van deze tijd.

Ik snap best dat het fijn is in intercity's enzo, maar in sprinters/stoptreinen vind ik het zo overbodig! Toen ik nog op het traject Amsterdam-Amersfoort reisde stond ik regelmatig helemaal opgepropt tegen het raam aangeduwd terwijl de 1e klas helemaal leeg was...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:32

Nog veel mooier, je mag officieel niet eens staan in de eerste klas zonder kaartje voor de eerste klas. |o

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:37

MarlindeRooz schreef:
Nog veel mooier, je mag officieel niet eens staan in de eerste klas zonder kaartje voor de eerste klas. |o

Klopt.. Maar als de trein zo vol is dat je zelfs in de tweede klas niet meer kunt staan of op het balkon, sta ik er toch mooi. Voor conducteurs is er dan toch geen doorkomen aan en ik veroorzaak veel meer overlast als ik ga flauwvallen in de trein. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:38

Hoezo 1e klas niet meer van deze tijd?

Als je meer wilt betalen om luxer te zitten moet dat toch gewoon kunnen?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:42

Grootste ergenis vind ik mensen die denken dat hun tas een persoon is en de tas rustig naast zich op de stoel laten liggen terwijl er heel veel mensen moeten staan omdat er geen plek meer is. En dan nog onschuldig wegkijken ook.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:43

Als mensen blijven staan omdat ze niet vragen of ze op de plek van een tas mogen zitten....

tja... niet zo doortastend van die staanders dan ook.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:05

Denk niet dat iedereen dat zomaar durft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:08

Ja dan moet je toch echt even nagaan of dat wel normaal is. Als je dat al niet durft te vragen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:09

Ik kan het me soms wel voorstellen. Ik ben niet op mijn mond gevallen maar als mensen met oortjes in en hun zware tas zitten...

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:10

Dat valt wel mee denk, heb nog nooit iemand zien staan terwijl er nog plekken zijn met een tas. En ik reis elke dag met de trein.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:12

Amaris schreef:
Hoezo 1e klas niet meer van deze tijd?

Als je meer wilt betalen om luxer te zitten moet dat toch gewoon kunnen?

Dat is het probleem ook niet, alleen zijn er heel weinig mensen die 1e klas willen reizen. En wat je nu dus ziet is dat er heel veel lege 1e klas coupe's zijn terwijl de 2e klas bomvol zit. 1e klas mag best blijven, geen probleem, maar waarom niet wat 1e klas treinstellen omtoveren tot 2e klas treinstellen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:15

Arantes schreef:
Dat valt wel mee denk, heb nog nooit iemand zien staan terwijl er nog plekken zijn met een tas. En ik reis elke dag met de trein.

Ik dus ook niet.

Alleen met echt grote koffers vraag ik het niet. Verder, laptop of niet, oortjes of niet, tas of niet, ik vraag het al-tijd. En er heeft nog nooit iemand nee gezegd :)