Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tillie20 schreef:Ons verteringsstelsel en gebit ligt dus tegen de grens van herbivoor aan. Alleen al als je gaat kijken naar de lengte van je darmstelsel en de enzymen en zuren.
Het feit dat we als omnivoren eten staat daar los van. We zijn binnen enkele tientallen jaren 5% meer carnivoor geworden, wat normaal dus echt honderden of duizenden jaren in evolutie duurt. We zijn dus 5% meer carnivoor geworden terwijl ons verteringsstelsel ingesteld is op een béétje vlees en vooral veel planten. Als je ons verteringsstelsel gaat vergelijken met die van een paard zie je veel overeenkomsten. Paarden kunnen vaak cellulose niet verteren, vandaar dat hun mest er zo anders uit ziet dan die van koeien. Maar toch zijn het herbivoren. Verder vind ik het jammer dat er wéér op een punt wordt ingegaan. Ik heb al zeker 10 argumenten genoemd tegen vleeseten. 1tje zou normaal gezien al genoeg moeten zijn om minder of geen vlees te eten.
269_life schreef:Maartje1990 schreef:Gelukkig staan niet alle dieren er zo bij Iris, niet echt representatief...
Ben ik het mee eens, veel varkens hebben nog veel minder ruimte...
Maartje1990 schreef:Ja, door vlees te eten gaat een ander wezen dood ja, maar waarom is dat erg?
Vlees eten is net zoals niet vlees eten een keuze ja.
Sizzle schreef:Sjonge jonge wat een jehova gedrag hier.
Mijn keuze is de enige keuze, jouw keuze is geen keuze want die is fout.
Dit topic wordt gewoon expres misbruikt voor propaganda.
WildWings schreef:Sizzle schreef:Sjonge jonge wat een jehova gedrag hier.
Jammer dat je nu 1 van de vele wordt die overgaat tot vingers wijzen en aanvallen zonder in te gaan op inhoud en argument en zelfs eerdere oprechte interesse/verzoek om bronnen en info.
Maartje1990 schreef:Wildwings: je legt me nu woorden en dingen in de mond en maakt aannames die totaal niet kloppen.
Sizzle schreef:Niets vingers wijzen.
Er is mbt de vraag gewoon niets on-topic in het proberen te winnen van zieltjes voor het al dan niet eten van vlees.
Het zal mij persoonlijk een worst/wortel zijn of iemand alleen maar bloemblaadjes eet of dagelijks een heel speenvarken.
De TS vrieg niet om argumenten voor/tegen maar om hoe ze dit een kind zou vertellen.
Er blijven hier mensen expres off topic gaan om hun meningen die of topic zijn te ventileren. Daar zijn genoeg andere topics voor.
WildWings schreef:Citaat:Als jij geen zin hebt om met een kind naar de speeltuin te gaan ga je toch ook geen heel urenlang betoog houden?
Dan zeg je ook gewoon, nu even niet, gewoon, omdat ik daar nu geen zin in heb.
Precies. En zo zeg ik "omdat ik het zielig voor de dieren vind" als iemand mij vraagt waarom ik geen vlees wil eten.
Maar dat antwoord bleek niet geheel geaccepteerd te zijn, leidde tot discussie, waar iedereen in mee gaat. Daar maak jij geen probleem van bij de voorstanders van jouw punt. Sterker nog; je discussieert mee. En nu ineens val je terug op "waarom willen jullie de discussie perse blijven aansturen op de welles nietes vlees argumenten terwijl dat de hele vraag niet was?"
Waarom stel je die vraag alleen aan degene die anders erin staat dan jijzelf?
Maartje1990 schreef:Ten eerste vind ik het slachten van een dier niet onnodig. Het leven (en vooral hun welzijn) van dieren hecht ik wel zeker waarde aan. Daarom probeer ik ook niet teveel vlees te eten en geen vlees uit de bio-industrie.
269_life schreef:Maartje1990 schreef:Ten eerste vind ik het slachten van een dier niet onnodig. Het leven (en vooral hun welzijn) van dieren hecht ik wel zeker waarde aan. Daarom probeer ik ook niet teveel vlees te eten en geen vlees uit de bio-industrie.
Hoe kan je hechten aan het welzijn van de dieren als je het slachten ok vindt? Doodgaan is namelijk niet echt goed voor je welzijn...
Maartje1990 schreef:Ten eerste vind ik het slachten van een dier niet onnodig.
269_life schreef:Maartje1990 schreef:Het welzijn als ze leven dan. Doodgaan merken ze niks van (als het goed gebeurt)
Ik vraag me af of je dit ook zou betrekken op een huisdier, paard of een mens. Is het niet erg dat zij een pin door hun kop krijgen in een slachthuis, als ze maar een goed leven hebben gehad?
Sizzle schreef:Sjonge jonge wat een jehova gedrag hier.
Sizzl
[quote="WildWings schreef:Sizzle schreef:Sjonge jonge wat een jehova gedrag hier.
Jammer dat je nu 1 van de vele wordt die overgaat tot vingers wijzen en aanvallen zonder in te gaan op inhoud en argument en zelfs eerdere oprechte interesse/verzoek om bronnen en info.