Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Air schreef:Ik denk dat je wereld wel heel bekrompen is als je op basis van een fictief boek denkt te weten wat BDSM is, of als je überhaupt vind dat iets zo zwart/wit moet zijn. Talking about 50 shades of grey.
Maar misschien zijn er ook mensen die denken dat wanneer je een kikker kust het een prins wordt.
Hhilde schreef:Ik denk echt nog steeds dat het om dit soort redenen belangrijk is om van te voren je voorkeuren te bespreken. Dus al voor of op je eerste date. Het lijkt me verschrikkelijk om op je tiende date erachter te komen dat de ander compleet andere verwachtingen heeft in bed. Terwijl je helemaal hoteldebotel ben van zo iemand.
Huertecilla schreef:Munnie schreef:HC wat ik me nu afvraag waarom ben jij zo gedreven op dit onderwerp? Ze zeggen wel eens alles heeft een reden.
Ik zie, hoor, lees veel relatieleed van frustraties tot bedrog.
Met een béétje levenservaring is dat voor de meerderheid te voorkomen.
Kost me geen moeite om in puazes wat te delen.
Voor de slechte lezers; ik doel met voorkomen níet op betere/slechter keuzes; juist op het inzicht dat er geen betere/slechtere keuzes zijn. Dat je er over moet praten vóór wat dan ook.
Leren door negatief resultaat is gezond, doch niet als het een belasting op de toekomst wordt zoals veel te vaak gebeurt. Leren door schade en schande is imo helemaal niet nodig.
Kortom Munnie;
Mijn ´gedreven´ zijn zoals jij dat noemt is de empathie voor de (jonge) mensen die vol hoop aan een relatie beginnen en in overgrote meerderheid teleurstellingen tot heuse traumas oplopen.
Ailill schreef:Uiteindelijk gaat het om chemie, een klik en veel wilskracht. Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie, soms is het hard werken, vaak veel lol en de groei is constant. Ik ben het met je eens dat bepaalde facetten meer aan de orde zijn naarmate iemand ouder wordt, al staat daar tegenover dat andere zaken juist afzwakken.
Shiloh schreef:Maar dat heeft denk ik ook te maken met dat het bijzonder lastig is iemand te vinden met dezelfde wensen en grenzen als jij.
veranderingsclausule?Hhilde schreef:Ik heb het geprobeerd, 50 tinten grijs lezen. Halverwege boek één kon ik er niet meer tegen dat ze telkens in duizend stukjes barstte. Dus toen was ik eigenlijk al klaar mee haha.
Ik denk echt nog steeds dat het om dit soort redenen belangrijk is om van te voren je voorkeuren te bespreken. Dus al voor of op je eerste date. Het lijkt me verschrikkelijk om op je tiende date erachter te komen dat de ander compleet andere verwachtingen heeft in bed. Terwijl je helemaal hoteldebotel ben van zo iemand.
Munnie schreef:Ook al leef he via het boekje.
Huertecilla schreef:Dat verliefd worden met ´verkeerde´; ándere, verwachting is een imo cruciaal punt wat je uit respect voor beíden wil voorkomen.
Dat leidt ons eigenlijk tot een volgend onderwerp in deze serie![]()
Wat wanneer gaandewég zich compleet andere verwachtinge ontwikkelen? Wanneer het ´tot we anders overeenkomen´ van toepassing wordt.
Gooi je dán, na een paar jaar samen met een geweldige partner, de relatie op de klippen omdat er een onbevredigend sexleven is gegroeid bij jou of de ander?
sallandval schreef:Huertecilla schreef:Dat verliefd worden met ´verkeerde´; ándere, verwachting is een imo cruciaal punt wat je uit respect voor beíden wil voorkomen.
Dat leidt ons eigenlijk tot een volgend onderwerp in deze serie![]()
Wat wanneer gaandewég zich compleet andere verwachtinge ontwikkelen? Wanneer het ´tot we anders overeenkomen´ van toepassing wordt.
Gooi je dán, na een paar jaar samen met een geweldige partner, de relatie op de klippen omdat er een onbevredigend sexleven is gegroeid bij jou of de ander?
Dát is niet het volgende onderwerp in dit topic maar jouw persoonlijke stokpaardje en hier off topic. Ik heb getemd.
Munnie schreef:Dat was ook niet serieus de bedoeling, wel een aantal pb's ontvangenAilill schreef:Uiteindelijk gaat het om chemie, een klik en veel wilskracht. Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie, soms is het hard werken, vaak veel lol en de groei is constant. Ik ben het met je eens dat bepaalde facetten meer aan de orde zijn naarmate iemand ouder wordt, al staat daar tegenover dat andere zaken juist afzwakken.
Maar goed dat je date niet door ging dan!
Ik kom net uit een relatie van 3,5 jaar maar ook al zijn al die dingen aanwezig hoeft het nog niets te zeggen en kan het toch zomaar in een keer afgelopen zijn.
Niks is zeker en je kan nooit weten hoe het loopt. Ook al leef he via het boekje.
Huertecilla schreef:Dan is de hamvraag hoe egoïsme, liefde en compersie zich verhouden. Wat onzeg je elkaar wel/niet om een geweldige relatie te ondersteunen?
Wat doe je met de vanzelfsprekendeveranderingsclausule?
@Munnie; poep gebeurt. In mijn leven bepaald een grote hoop doch je bepaalt wel zélf hoe je ermee omgaat; hoe vol of leeg jouw glas is.
´Geluk´ is vooral een perceptie.
Je kan natuurlijk wel degelijk leren door lezen.
Neem statistieken; die geven je een keihard praktijkperspectief voor verwachtingen.
Ook hoe met je eigen emoties en relaties om te gaan.
Lezen wát jaloezie is bijvoorbeeld helpt bij het begríjpen ervan en dat bij het ermee omgaan.

Ailill schreef:Dat was ook niet serieus de bedoeling, wel een aantal pb's ontvangen![]()
Klopt, niets is zeker in het leven. Door open naar en met elkaar te communiceren kun je veel problemen voorkomen.