Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet4You

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:01

Stockholm Syndroom heet dat.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:17

marije1109 schreef:
Zal nu wel een bak ellende over me heen krijgen maar ik vind dat wanneer een volwassen vrouw (want dat is ts) zover meegaat in de avances en dan op deze manier hoog spel speelt, de school helemaal gelijk heeft.

Natuurlijk was deze man wellicht naïef, maar relaties met leeftijd verschil komen toch echt vaker voor.

Nu is het leven van deze man beschadigd, de school is gedwongen tot actie....ik vind het niet meer dan logisch dat je niet terug mag komen en dat ze dus eigenlijk nu ook uitgesproken zijn.

Jouw mening geven mag. Ik vind deze wel heel keihard gesteld. Ja, TS heeft ook haar fouten gemaakt. Echter kan ik het nooit of te nimmer goed keuren wat deze man heeft gedaan. Zoals jij het stelt is het iedereen (volwassen persoon dan) eigen schuld als hij of zij misbruikt wordt. Tja had je maar moeten zeggen dat je het niet wou, of geen minirok aan moeten trekken. Ik ga ervanuit dat je enige nuance hebt in je mening, maar bij verkeerd interpreteren komt het wel zo over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:28

Als iemand eerst een serieuze melding van sexueel overschrijdend gedrag en daarna toch vol blijft houden dat zij het erg vind voor de dader ga ik me toch afvragen of ze het wel zo erg gevonden heeft. Met andere woorden dan was het toch geen overschrijdend gedrag

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:29

TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen en zoals je er nu in staat, ben ik het eigenlijk helemaal met je eens :j

Toen je berichten gaandeweg vertelden wat er aan de hand was, was het een simpele kwestie: de man was duidelijk erg gesteld op je en het was duidelijk dat er een hele dunne lijn zat tussen of het nu ging om een man die gewoonweg een beetje door je betoverd was, of dat het een viezerik betrof.

Het is natuurlijk altijd makkelijk om er vanuit te gaan dat het wel een ouwe viezerik zal zijn die een heel stappenplan gesmeed heeft om een onschuldig meiske eens zover te krijgen dat hij zijn lusten op haar kan botvieren.

Natuurlijk komt dat voor, maar de kans is zo ontzettend veel groter dat het gewoon gaat om ook maar een gewone man die die gewoonweg affectie voelt en waarbij dit groeit...en die gewoonweg een beetje betoverd wordt en steeds warmere gevoelens krijgt... omdat hij daarin niet duidelijk gecorrigeerd wordt.

Je berichtjes lezend dacht ik: zeg nu eens ècht duidelijk dat je dat lichamelijke contact niet wilt.
En goedzo +:)+ dat je niet naar zijn huis bent gegaan.

Toen verdorie dat je hem die gymzaal op slot ziet doen en meer van dat soort fratsen daarvoor, en dat je dan nog steeds niet even héél duidelijk de spelregels met hem doorneemt...terwijl dat wel hoog nodig was... -O-

Maar ik begrijp het ook wel, je wilt geloven in de goede intenties èn hij heeft natuurlijk heel specifiek gezegd dat hij je geen kwaad zou doen.

Maar jij vatte dat denk ik op als dat hij wel een gepaste afstand zou houden, terwijl hij er denk ik mee bedoelde dat hij niets tegen je zin zou doen.... en dat hij daarmee bedoelde dat hij geduld zou hebben ofzo zodat jij je meer op je gemak kon gaan voelen :=

Wat dat betreft zie ik dus ook niet direct kwade bedoelingen van een ouwe viezerik, maar meer een man die de betoverde indruk had dat er iets tussen jullie aan het opbloeien was. Nog steeds niet netjes natuurlijk zeker gezien zijn machtspositie en het leeftijdsverschil en dat je toch wèl subtiel hebt aangegeven dat je geen interesse had.

Hij is gewoon te ver gegaan, is er te makkelijk vanuit gegaan dat jij het toch ook wel prettig leek te vinden, heeft zijn ogen gesloten voor de aanwijzingen dat dat niet zo was.... iets met een roze bril denk ik :P

Vond het jammer dat je na dat gymzaal gedoe niet gewoon die man zelf confronteerde met de hele duidelijke boodschap dat je dit absoluut niet wilde en dat je zo zou peilen of je gewoon samen met hem afspraken kon maken om dit achter jullie te laten. En dan even heel goed duidelijk zijn ogen openen dat dit dus echt NIET verder zou gaan zo en dat het lichamelijke contact gewoonweg over moest zijn.

Als het dan nog niet duidelijk genoeg was geweest dan had je altijd nog "hogerhand" er bij kunnen halen.

Denk ook niet dat je dan in gevaar had geweest in de tussentijd want je was zelf na dat gymzaal-incident ook plotseling heel bewust van de grens die overschreden was, zodat je jezelf daar duidelijker tegen had kunnen beschermen.

Maar het is anders gelopen.

Ik kan me voorstellen dat ze deze man nu niet kwijt willen als hij verder gewoon een fijne kerel is die goed zijn werk doet en zich niet misdraagt jegens de leerlingen of iets. Zeker gezien hij zo te horen niet zomaar vervangen kan worden. Het is gewoon een domme lül geweest dat hij door die veels te roze bril naar je gekeken heeft... die fout kunnen ze hem vergeven. Als het bij 1x blijft.

Dat snap jij, dat snap ik :)

Ik kan me ook voorstellen dat ze niet het risico willen lopen dat hij nogmaals door je betoverd raakt en ze jullie niet meer samen willen laten werken. Om jou te beschermen. Maar ook de man en de school te beschermen natuurlijk.

Ik denk dat het risico ook te groot is dat jullie weer regelmatig 1 op 1 "alleen" zouden zijn gezien zijn werk en jouw werk dat je daar doet? Denk je zelf niet dat het min of meer onmogelijk is om volgend jaar weer in dezelfde situatie te zitten...? Dat het dan niet "gevaarlijk" wordt om weer dezelfde problemen te krijgen of dat het na dit gebeuren voor alle partijen heel erg ongemakkelijk aan gaat voelen...?

Kortom: denk je zelf dat het wèl goed mogelijk is om volgend jaar weer op een hele leuke manier hetzelfde werk te komen doen op de school?

Of is er eigenlijk geen andere conclusie mogelijk is dan: 1 van de 2 kan blijven, maar samen in dezelfde functie is geen optie meer?

En tja als de man er blijft werken, dan ben jij dus degene die niet mag werken.

Zie je wel een mogelijkheid om "gewoon" weer leuk verder te gaan volgend jaar, na een goed gesprek met vertrouwenspersoon + directeur + deze man waarbij de lucht geklaard wordt en iedereen het prima achter zich kan laten, dan kan je er natuurlijk voor gaan :j

Maar het lijkt me best lastig voor alle partijen om er nog een goed gevoel bij te kunnen krijgen? :)

Nog even afsluiten met dat het natuurlijk duidelijk is dat de man te ver is gegaan, dat boven alles, voordat mensen beweren dat ik zeg dat het jouw schuld is TS...want dat zeg ik absoluut niet. Jouw melding is het gevolg van deze man zijn acties :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:58

pmarena _/-\o_

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:12

Ik denk als een man te ver gaat in jouw ogen, dus jouw grenzen overschrijdt, er twee mogelijkheden zijn. De eerste is om zelf de man heel duidelijk te maken dat jij dit niet accepteert en dat hij moet stoppen. Is de grens te ver overschreden of ben je hier niet toe in staat, dan geef je het aan bij de desbetreffende instantie, dus de school/leidinggevende.

Echter ga je dan wel een stap verder.

Je kunt dan niet terug naar dezelfde werkplek. De persoon krijgt een officiële waarschuwing, dus er zijn stappen ondernomen. De school zal het houden op een verstoorde werkrelatie, en jullie niet meer op dezelfde werkplek willen hebben.

Ik krijg bij jouw berichten het gevoel dat je op zoek bent naar een tussenweg. De melding is gemaakt, maar verder wil je niets veranderen. Ben bang dat dat niet gaat werken...

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:02

pmarena schreef:
TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen en zoals je er nu in staat, ben ik het eigenlijk helemaal met je eens :j

Toen je berichten gaandeweg vertelden wat er aan de hand was, was het een simpele kwestie: de man was duidelijk erg gesteld op je en het was duidelijk dat er een hele dunne lijn zat tussen of het nu ging om een man die gewoonweg een beetje door je betoverd was, of dat het een viezerik betrof.

Het is natuurlijk altijd makkelijk om er vanuit te gaan dat het wel een ouwe viezerik zal zijn die een heel stappenplan gesmeed heeft om een onschuldig meiske eens zover te krijgen dat hij zijn lusten op haar kan botvieren.

Natuurlijk komt dat voor, maar de kans is zo ontzettend veel groter dat het gewoon gaat om ook maar een gewone man die die gewoonweg affectie voelt en waarbij dit groeit...en die gewoonweg een beetje betoverd wordt en steeds warmere gevoelens krijgt... omdat hij daarin niet duidelijk gecorrigeerd wordt.

Je berichtjes lezend dacht ik: zeg nu eens ècht duidelijk dat je dat lichamelijke contact niet wilt.
En goedzo +:)+ dat je niet naar zijn huis bent gegaan.

Toen verdorie dat je hem die gymzaal op slot ziet doen en meer van dat soort fratsen daarvoor, en dat je dan nog steeds niet even héél duidelijk de spelregels met hem doorneemt...terwijl dat wel hoog nodig was... -O-

Maar ik begrijp het ook wel, je wilt geloven in de goede intenties èn hij heeft natuurlijk heel specifiek gezegd dat hij je geen kwaad zou doen.

Maar jij vatte dat denk ik op als dat hij wel een gepaste afstand zou houden, terwijl hij er denk ik mee bedoelde dat hij niets tegen je zin zou doen.... en dat hij daarmee bedoelde dat hij geduld zou hebben ofzo zodat jij je meer op je gemak kon gaan voelen :=

Wat dat betreft zie ik dus ook niet direct kwade bedoelingen van een ouwe viezerik, maar meer een man die de betoverde indruk had dat er iets tussen jullie aan het opbloeien was. Nog steeds niet netjes natuurlijk zeker gezien zijn machtspositie en het leeftijdsverschil en dat je toch wèl subtiel hebt aangegeven dat je geen interesse had.

Hij is gewoon te ver gegaan, is er te makkelijk vanuit gegaan dat jij het toch ook wel prettig leek te vinden, heeft zijn ogen gesloten voor de aanwijzingen dat dat niet zo was.... iets met een roze bril denk ik :P

Vond het jammer dat je na dat gymzaal gedoe niet gewoon die man zelf confronteerde met de hele duidelijke boodschap dat je dit absoluut niet wilde en dat je zo zou peilen of je gewoon samen met hem afspraken kon maken om dit achter jullie te laten. En dan even heel goed duidelijk zijn ogen openen dat dit dus echt NIET verder zou gaan zo en dat het lichamelijke contact gewoonweg over moest zijn.

Als het dan nog niet duidelijk genoeg was geweest dan had je altijd nog "hogerhand" er bij kunnen halen.

Denk ook niet dat je dan in gevaar had geweest in de tussentijd want je was zelf na dat gymzaal-incident ook plotseling heel bewust van de grens die overschreden was, zodat je jezelf daar duidelijker tegen had kunnen beschermen.

Maar het is anders gelopen.

Ik kan me voorstellen dat ze deze man nu niet kwijt willen als hij verder gewoon een fijne kerel is die goed zijn werk doet en zich niet misdraagt jegens de leerlingen of iets. Zeker gezien hij zo te horen niet zomaar vervangen kan worden. Het is gewoon een domme lül geweest dat hij door die veels te roze bril naar je gekeken heeft... die fout kunnen ze hem vergeven. Als het bij 1x blijft.

Dat snap jij, dat snap ik :)

Ik kan me ook voorstellen dat ze niet het risico willen lopen dat hij nogmaals door je betoverd raakt en ze jullie niet meer samen willen laten werken. Om jou te beschermen. Maar ook de man en de school te beschermen natuurlijk.

Ik denk dat het risico ook te groot is dat jullie weer regelmatig 1 op 1 "alleen" zouden zijn gezien zijn werk en jouw werk dat je daar doet? Denk je zelf niet dat het min of meer onmogelijk is om volgend jaar weer in dezelfde situatie te zitten...? Dat het dan niet "gevaarlijk" wordt om weer dezelfde problemen te krijgen of dat het na dit gebeuren voor alle partijen heel erg ongemakkelijk aan gaat voelen...?

Kortom: denk je zelf dat het wèl goed mogelijk is om volgend jaar weer op een hele leuke manier hetzelfde werk te komen doen op de school?

Of is er eigenlijk geen andere conclusie mogelijk is dan: 1 van de 2 kan blijven, maar samen in dezelfde functie is geen optie meer?

En tja als de man er blijft werken, dan ben jij dus degene die niet mag werken.

Zie je wel een mogelijkheid om "gewoon" weer leuk verder te gaan volgend jaar, na een goed gesprek met vertrouwenspersoon + directeur + deze man waarbij de lucht geklaard wordt en iedereen het prima achter zich kan laten, dan kan je er natuurlijk voor gaan :j

Maar het lijkt me best lastig voor alle partijen om er nog een goed gevoel bij te kunnen krijgen? :)

Nog even afsluiten met dat het natuurlijk duidelijk is dat de man te ver is gegaan, dat boven alles, voordat mensen beweren dat ik zeg dat het jouw schuld is TS...want dat zeg ik absoluut niet. Jouw melding is het gevolg van deze man zijn acties :j

Wauw pmarena, wat een prachtig verhaal heb je geschreven! _/-\o_
Dit is precies hoe ik het zou willen verwoorden, maar jij hebt dat veel mooier kunnen doen dan ik. Dank je wel!

Om op de anderen ook te reageren en wat vragen te beantwoorden:
Ik wil nu niet (in de eerste plaats) in gesprek met school omdat ik niet terug mag komen, maar omdat mij in het rapport woorden in de mond zijn gelegd die ik nooit heb uitgesproken en op diverse plaatsen woorden die ik wél heb uitgesproken volledig uit de context zijn getrokken. Ik wil op z'n minst laten weten dat ik daarvan niet gecharmeerd ben. En ik wil daarnaast wel vragen waarom ik niet terug mag komen (zijn hier juridische redenen voor of is dit een keuze van school) en in het laatste geval vragen of daarover gepraat kan worden. Zo niet, dan houdt het gewoon op. Het kan ook gewoon zijn dat hij niet meer met mij wil werken, ook prima. Maar ik wil graag het rapport doornemen (de fouten rechtzetten), weten waarvoor hij exact de berisping heeft gekregen (het fysiek contact zoeken of het feit dat het uiteindelijk ongewenst was) en wat de exacte reden is dat ik niet terug mag komen (juridisch of een keuze van school). Ik wil in ieder geval die duidelijkheid, zodat ik stukje bij beetje alles kan verwerken en uiteindelijk kan laten rusten.

Overigens wilde hij niet meer van mij. Dat heeft hij ook letterlijk aangegeven: 'er zal nooit iets tussen ons gebeuren, dat beloof ik je'. Hij heeft dus ook nooit de verwachting gehad mij in bed te krijgen oid. Daarnaast heb ik natuurlijk ook al eerder aangegeven via de app dat ik niet verliefd op hem was. Het staat daarom voor mij wel buiten twijfel dat hij te ver is gegaan, het had gewoon niet mogen gebeuren. En ik had daar eerder hard in moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door schaduw15 op 30-09-15 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:05

Ooit van het gezegde leugentje om bestwil gehoord?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:22

Citaat:
Overigens wilde hij niet meer van mij. Dat heeft hij ook letterlijk aangegeven: 'er zal nooit iets tussen ons gebeuren, dat beloof ik je'. Hij heeft dus ook nooit de verwachting gehad mij in bed te krijgen oid.

Ik denk dat je je daar op verkijkt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:53

Nouja, hij heeft wellicht niet die verwachting gehad, maar misschien wel een sluimerende hoop om toch wat intiemer te kroelen dan gebruikelijk is zeg maar :P

Ik vind het jammer dat je misschien 1 stapje te vroeg de school ingeschakeld hebt, maar vind het heel erg goed hoe je er verder mee om gaat +:)+

Vooral ook dat je dit gewoon als een grote meid wilt afhandelen, zonder ouders die het initiatief bij je weg willen trekken, HEEL verstandig +:)+

En ook heel goed denk ik, dat je even het hele plaatje / verhaal duidelijk wilt krijgen zodat je alles kan plaatsen, afwikkelen in je hoofd en er een punt achter kan zetten.

Het is natuurlijk hartstikke vervelend dat dit zo gegaan is en dat je er nu hoogstwaarschijnlijk een op zich fijne werkplek door verloren bent, maar het is wel een super goede stap op weg naar volwassenheid / zelfstandigheid / zelfredzaamheid / je grenzen beter aan leren geven aan het worden zo, en dan is het al met al toch een hele waardevolle ervaring want ik denk dat je echt wel trots op jezelf mag zijn dat je dit zelf zo op een hele verstandige en volwassen manier aan het afhandelen bent :j

En als je over een paar jaar terug kijkt ben je er misschien wel blij om, is het ergens ook wel weer goed om uit je comfort-zone te geraken en elders te gaan werken waar je niet al bekend bent, dat is dan weer een overwinning om elders ook een fijn gevoel op te bouwen :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:50

Jet4You schreef:
Stockholm Syndroom heet dat.

Juist. Hij had/ heeft jou in zijn macht. Ik hoop dat je ooit met een open blik kunt terugkijken op deze situatie TS, de gevoelens die je hebt over deze situatie zijn niet gezond.

En waarom ik dit zeg? Omdat ik net optijd mijn ogen opende in een dergelijke situatie. (In de ergste zin van het woord).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:20

Uuuuh. TS is nooit ontvoert/gegijzeld. Stockholm syndroom is hier echt gene sprake van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:54

antje_vip schreef:
Citaat:
Overigens wilde hij niet meer van mij. Dat heeft hij ook letterlijk aangegeven: 'er zal nooit iets tussen ons gebeuren, dat beloof ik je'. Hij heeft dus ook nooit de verwachting gehad mij in bed te krijgen oid.

Ik denk dat je je daar op verkijkt...

Dat denk ik dus ook en zou ik graag op willen ingaan.

In mijn situatie ging het om een man van eind 50 waarbij ik de pony's verzorgde. Ik was zelf 11 of 12 (en totaal naief, onbezonnen en veel te goedgelovig). Daarbij vulde hij een opa-rol voor mij. Het begon dus ook met een onschuldige knuffel die steeds heel sneaky verder ging dat ik het in eerste instantie niet eens door had (wist amper wat sex was trouwens). Ook hij kwam steeds met 'ik zal je nooit ongewenst aanraken. Je kunt mij vertrouwen' etc etc.
Nu, jaren later, zie ik hoe geraffineerd hij bezig is geweest. Eerst een vals gevoel van veiligheid creeëren en op die manier word je gewoon een soort van gehersenspoeld. En ja, ook hij deed op een gegeven moment de deur op slot.

Ik vind het standpunt van TS dus heel naief. Hoe kun je hem op dat punt in vredesnaam geloven en vertrouwen :?
Ik herken haar gevoel wel, maar toentertijd zag ik op piepjonge leeftijd niet in hoe fout hij bezig was. TS had in haar situatie meteen het gevoel dat het foute boel was, maar blijft hem in bescherming nemen. Die logica ontgaat mij volledig.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:03

Ik vind het heel erg vervelend om te lezen dat er een aantal bokkers misbruikt zijn.

Maar ik denk ook dat zij zich moeten beseffen dat hun situatie niet de situatie van de TS is :)

Je kan niet zeggen die man is zo en zo, want zo was mijn misbruiker ook. Dat weet je gewoon niet :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:14

Ik zeg ook niet dat hij zo is, maar wel dat zijn gedrag - zoals de TS beschrijft - wel heel erg typerend is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:40

Ook al is 20 jaar geen 11 dan kun je nog naiif zijn. Misschien ziet ts ook wel altijd het beste in mensen (wat een top kwaliteit is!) maar gaat ze zich kver een paar jaaf ook pas beseffeb dat het toch anders was dan ze dacht als 20 jarige

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:05

Ik vind het jammer en naif dat jij nog steeds jezelf afvraagt waarom je niet terug kunt komen op de school.
Denk even logisch na!
Jij hebt een medewerker beschuldigt van seksueel ongewenst gedrag. Dan kun je toch niet verwachten dat je een jaar later gezellig met zijn allen kunt samenwerken?
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je dit niet in ziet.
Denk even verder dan jezelf. Dit is voor de school, andere collega's, de man in kwestie geen gezonde ontwikkeling mocht jij terug komen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 13:28

Ik zal het nog een keer proberen rustig uit te leggen. Ik hoop dat degenen die het niet met mij eens zijn wel mijn standpunt respecteren.

De werkrelatie is vanaf begin tot eind gezellig maar ook op en top functioneel geweest. Het eindresultaat was goed, de sfeer was prettig en we waren gewoon veel op elkaar aangewezen. Daardoor praat je ook wel eens over wat niet-zakelijke dingen. Daardoor is hij meer over mij te weten gekomen. Omdat ik eerder altijd heel verlegen en gesloten was, was hij hierdoor best verrast. Ik denk dat hij daardoor een andere sympathie voor mij heeft gekregen, enerzijds waardering, misschien een aspect medelijden, maar ik denk ook zeker dat hij het vooral gezellig vond om te kunnen kletsen tijdens het werk.

Op het moment dat hij voor het eerst fysiek contact zocht dmv kietelen reageerde ik daar niet negatief op. Ik vond het ook prima dat hij dat deed, ik merkte dat ik het kon hebben van hem. Daardoor is hij een stapje verder gegaan, al dan niet bewust en heeft hij mij geknuffeld. Ook hierop heb ik niet negatief gereageerd, hoewel ik hier wel vraagtekens bij kreeg. Die twijfels heb ik ook via de app besproken en tevens aangegeven dat ik niet verliefd was. Hierna is er een tijdje niks bijzonders gebeurd en ik geloof ook zeker dat hij me wel in de gaten hield wat dat betreft. Toch is het bij het afscheid nemen wel verder gegaan in een soort opwelling van zijn kant en dat had nooit mogen gebeuren. Ik had het misschien wel tussen ons moeten houden, maar ik vond dat niet correct en daarnaast was ik op dat moment ook vreselijk geschrokken.

Ik heb die eerste mail dan ook geschreven met als kern dat we met elkaar om de tafel moesten, maar wel met een gespreksleider erbij, omdat dit hele gebeuren voor eens en altijd de wereld uit moet. Helaas wist ik niet dat er een meldplicht was en het regelrecht naar de directie zou gaan. Vanaf daar is dit een zaak van seksuele intimidatie geworden, terwijl dat helemaal niet aan de orde was! Er is geen sprake geweest van dwang of machtsmisbruik. Ik ben niet bang voor die man en er is hier ook geen sprake van een Stockholm syndroom.

Bokkers kunnen mij in twijfel trekken, maar ik weet echt zeker dat hij geen kwaad wilde. Dat blijkt uit de samenwerkingsrelatie die we hadden, maar vooral uit het feit dat hij me heeft los gelaten toen ik weg wilde. Hij had alle gelegenheid om gewoon verder te gaan: de deur was op slot en de school bijna verlaten. Maar dat wilde hij helemaal niet, hij wilde dat ik het ook leuk zou vinden. Hij heeft ook nooit onder mijn kleren gezeten bijv., of me op verkeerde plaatsen aangeraakt. Helaas heb ik vrij impulsief gereageerd en had ik mijn emoties niet op een rijtje (dit is ook wel te lezen in de openingspost).

Ik heb inmiddels een groot deel van dit verhaal ook gedeeld met een vakantiekracht met wie ik voordat dit allemaal begon heb samengewerkt. We wilden allebei volgend jaar graag terugkomen, en ik vond het niet eerlijk om tegenover hem te huichelen. Hij schrok in de eerste plaats ook best van wat er was gebeurd, maar hij gaf ook aan dat hij voor de bouwvak al wel had gemerkt dat hij veel met mij bezig was. Wel op een positieve manier, maar dat hij altijd mij bij dingen betrok, bijv. dat ik iets heel goed kon, terwijl anderen het ook konden doen. Hij geloofde ook niet dat de intenties slecht waren, maar hij begreep ook heel goed dat dit veel te ver was gegaan.

Overigens heb ik nog steeds niks van de school gehoord. :( Dat irriteert me flink op dit moment...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:52

Ik wens je het beste.... en trek me hierbij terug uit dit topic. Je hebt echt psychische professionele hulp nodig....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:02

Tja ik weet niet zo goed wat ik er van denk :D

Aan de ene kant denk ik ja het kan zijn dat jij een eenmalig geval bent en hij wel echt gevoelens voor je heeft/had. Probleem alleen is dat hij daarbij verder ging dat jij wilde en wat gebruikelijk is als collega's zijnde. Vooral in het licht van collega's en dat jij dit niet wilde is hij gewoon te ver gegaan en snap ik dat dit onder seksuele intimidatie valt. Ook al zeg jij ja ik heb er niks op uit gedaan maar moet dat dan? Ik heb een vriendin die in de kroeg elke keer werd vastgepakt door een jongen, ze zei daar niks van en opeens ging ie verder en wilde ie haar zoenen. Toen zag ik haar kijken en heb die gozer gelijk aan de kant gezet en aangegeven dat ie op kon flikkeren. Vriendin durfde gewoon niks te zeggen en die bevroor. Ze is me dankbaar geweest dat ik toen heb ingegrepen. Zat zij toen fout? Nee, ze was gewoon niet zo assertief, zat die gozer fout, tja hij ging gewoon door zonder ook maar ergens op te letten of te vragen..opzich niet erg, alleen daarna kwam ie dus gewoon weer terug om haar lastig te vallen nadat hij wist dat ze dit niet wilde, tja en dan ben je als man dus wel verkeerd bezig. Iets wat ik ook in jouw verhaal terug lees (dat ie ondanks jouw afwijzingen gewoon doorgaat).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:20

slimmerik schreef:
Ik wens je het beste.... en trek me hierbij terug uit dit topic. Je hebt echt psychische professionele hulp nodig....

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:26

Ik snap niet zo goed wat ieders probleem nu verder is?

Is het verhaal van TS zoals zij het ervaren heeft, nu echt zo moeilijk om voor de simpele waarheid aan te nemen?

Wat is toch die behoefte om het verhaal per-sé spannender te willen maken dan het waarschijnlijk is :?

Ik zie dit toch wel erg vaak hoor, dat een bokster een verhaal doet en dat de man over wie het gaat, meteen maar als 1 of ander monster weggezet moet worden in plaats van dat men de mogelijkheid open houdt dat het ook maar gewoon een redelijk normaal iemand is met zijn goede en mindere kanten...

Vind het best bizar om nu meteen maar lekker sappig te willen denken dat de man in dit verhaal een vuile viezerik is die van alles uitvreet op die school en dat TS ternauwernood aan zijn gruwelen ontsnapt is, en dat TS een dom wicht is die getikt is dat ze hem niet aan de hoogste boom opknoopt.... wat een onnodig spektakel weer joh :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:30

dat is ook ruimschoots overdreven, en nergens voor nodig! De pot verwijt de ketel .....

Ik blijf er bij dat 'maak je geen zorgen, ik ga je niet neuken' tegen een collega in een afgesloten ruimte de grenzen van fatsoenlijk gedrag ver overschrijdt en dat verdient op zijn allerminst een hele fikse waarschuwing.

TS, ik wens je heel succes; ik deel jouw mening over zijn gedrag niet, maar ik heb respect voor de manier waarop je je opstelt en hoe krachtig je je verwoordt. Dat heb je in ieder geval ervan geleerd, super!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:35

Pmarena
Niet rot bedoeld maar het valt me vaker op dat als Bokkers niet jou persoonlijke mening delen je ze wegzet als verschrikkelijke Bokkers en flink gaat overdrijven om dat duidelijk te maken.

Ook hier ga ik met lielle mee.

Ik vind ts ook enorm sterk over komen en dat hen ik al eens aangegeven en herhaal ik graag nog eens.

Maar in haar denkwijze over die man kan ik het ook niet eens zijn

Dat voorzichtiger steeds verder gaan is een tactiek.
En met de deur op slot een voor bedachte raden. Niet per ongeluk het moment.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:26

Is je goed recht om dat te vinden hoor :)

Bij jou valt me vaker op dat je niet leest en iemand vervolgens dingen kwalijk neemt die diegene helemaal niet zegt of voelt...zo hebben we allemaal wat :P

Ik vind het gewoon echt bizar om in dit geval tegen TS te zeggen dat ze professionele psychische hulp nodig heeft, omdat ze niet mee gaat in een lekker sappige dramatisering van hetgeen waar zij als enige het hele plaatje van kan zien en inschatten omdat het HAAR verhaal en belevenis is en niet wat je als lezer van haar topic er zelf bij bedenkt / overheen projecteert.

Ik vind het echt een gebrek aan respect jegens de TS om haar verhaal in twijfel te trekken en te doen alsof ze niet goed snik is -O-