Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marije1109 schreef:Zal nu wel een bak ellende over me heen krijgen maar ik vind dat wanneer een volwassen vrouw (want dat is ts) zover meegaat in de avances en dan op deze manier hoog spel speelt, de school helemaal gelijk heeft.
Natuurlijk was deze man wellicht naïef, maar relaties met leeftijd verschil komen toch echt vaker voor.
Nu is het leven van deze man beschadigd, de school is gedwongen tot actie....ik vind het niet meer dan logisch dat je niet terug mag komen en dat ze dus eigenlijk nu ook uitgesproken zijn.
pmarena schreef:TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen en zoals je er nu in staat, ben ik het eigenlijk helemaal met je eens
Toen je berichten gaandeweg vertelden wat er aan de hand was, was het een simpele kwestie: de man was duidelijk erg gesteld op je en het was duidelijk dat er een hele dunne lijn zat tussen of het nu ging om een man die gewoonweg een beetje door je betoverd was, of dat het een viezerik betrof.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om er vanuit te gaan dat het wel een ouwe viezerik zal zijn die een heel stappenplan gesmeed heeft om een onschuldig meiske eens zover te krijgen dat hij zijn lusten op haar kan botvieren.
Natuurlijk komt dat voor, maar de kans is zo ontzettend veel groter dat het gewoon gaat om ook maar een gewone man die die gewoonweg affectie voelt en waarbij dit groeit...en die gewoonweg een beetje betoverd wordt en steeds warmere gevoelens krijgt... omdat hij daarin niet duidelijk gecorrigeerd wordt.
Je berichtjes lezend dacht ik: zeg nu eens ècht duidelijk dat je dat lichamelijke contact niet wilt.
En goedzodat je niet naar zijn huis bent gegaan.
Toen verdorie dat je hem die gymzaal op slot ziet doen en meer van dat soort fratsen daarvoor, en dat je dan nog steeds niet even héél duidelijk de spelregels met hem doorneemt...terwijl dat wel hoog nodig was...![]()
Maar ik begrijp het ook wel, je wilt geloven in de goede intenties èn hij heeft natuurlijk heel specifiek gezegd dat hij je geen kwaad zou doen.
Maar jij vatte dat denk ik op als dat hij wel een gepaste afstand zou houden, terwijl hij er denk ik mee bedoelde dat hij niets tegen je zin zou doen.... en dat hij daarmee bedoelde dat hij geduld zou hebben ofzo zodat jij je meer op je gemak kon gaan voelen
Wat dat betreft zie ik dus ook niet direct kwade bedoelingen van een ouwe viezerik, maar meer een man die de betoverde indruk had dat er iets tussen jullie aan het opbloeien was. Nog steeds niet netjes natuurlijk zeker gezien zijn machtspositie en het leeftijdsverschil en dat je toch wèl subtiel hebt aangegeven dat je geen interesse had.
Hij is gewoon te ver gegaan, is er te makkelijk vanuit gegaan dat jij het toch ook wel prettig leek te vinden, heeft zijn ogen gesloten voor de aanwijzingen dat dat niet zo was.... iets met een roze bril denk ik
Vond het jammer dat je na dat gymzaal gedoe niet gewoon die man zelf confronteerde met de hele duidelijke boodschap dat je dit absoluut niet wilde en dat je zo zou peilen of je gewoon samen met hem afspraken kon maken om dit achter jullie te laten. En dan even heel goed duidelijk zijn ogen openen dat dit dus echt NIET verder zou gaan zo en dat het lichamelijke contact gewoonweg over moest zijn.
Als het dan nog niet duidelijk genoeg was geweest dan had je altijd nog "hogerhand" er bij kunnen halen.
Denk ook niet dat je dan in gevaar had geweest in de tussentijd want je was zelf na dat gymzaal-incident ook plotseling heel bewust van de grens die overschreden was, zodat je jezelf daar duidelijker tegen had kunnen beschermen.
Maar het is anders gelopen.
Ik kan me voorstellen dat ze deze man nu niet kwijt willen als hij verder gewoon een fijne kerel is die goed zijn werk doet en zich niet misdraagt jegens de leerlingen of iets. Zeker gezien hij zo te horen niet zomaar vervangen kan worden. Het is gewoon een domme lül geweest dat hij door die veels te roze bril naar je gekeken heeft... die fout kunnen ze hem vergeven. Als het bij 1x blijft.
Dat snap jij, dat snap ik
Ik kan me ook voorstellen dat ze niet het risico willen lopen dat hij nogmaals door je betoverd raakt en ze jullie niet meer samen willen laten werken. Om jou te beschermen. Maar ook de man en de school te beschermen natuurlijk.
Ik denk dat het risico ook te groot is dat jullie weer regelmatig 1 op 1 "alleen" zouden zijn gezien zijn werk en jouw werk dat je daar doet? Denk je zelf niet dat het min of meer onmogelijk is om volgend jaar weer in dezelfde situatie te zitten...? Dat het dan niet "gevaarlijk" wordt om weer dezelfde problemen te krijgen of dat het na dit gebeuren voor alle partijen heel erg ongemakkelijk aan gaat voelen...?
Kortom: denk je zelf dat het wèl goed mogelijk is om volgend jaar weer op een hele leuke manier hetzelfde werk te komen doen op de school?
Of is er eigenlijk geen andere conclusie mogelijk is dan: 1 van de 2 kan blijven, maar samen in dezelfde functie is geen optie meer?
En tja als de man er blijft werken, dan ben jij dus degene die niet mag werken.
Zie je wel een mogelijkheid om "gewoon" weer leuk verder te gaan volgend jaar, na een goed gesprek met vertrouwenspersoon + directeur + deze man waarbij de lucht geklaard wordt en iedereen het prima achter zich kan laten, dan kan je er natuurlijk voor gaan
Maar het lijkt me best lastig voor alle partijen om er nog een goed gevoel bij te kunnen krijgen?
Nog even afsluiten met dat het natuurlijk duidelijk is dat de man te ver is gegaan, dat boven alles, voordat mensen beweren dat ik zeg dat het jouw schuld is TS...want dat zeg ik absoluut niet. Jouw melding is het gevolg van deze man zijn acties
Jet4You schreef:Stockholm Syndroom heet dat.
antje_vip schreef:Citaat:Overigens wilde hij niet meer van mij. Dat heeft hij ook letterlijk aangegeven: 'er zal nooit iets tussen ons gebeuren, dat beloof ik je'. Hij heeft dus ook nooit de verwachting gehad mij in bed te krijgen oid.
Ik denk dat je je daar op verkijkt...