In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:54

In dat geval snap ik het TS, dan is het nog even op je tanden bijten en er voor zorgen dat jullie vrienden een mooie vakantie krijgen.

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:57

Mee eens, ik denk dat ik voor die mensen hetzelfde had gedaan. :j

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:00

Vind het toch triest dat ts zich blijkbaar eerst moet verantwoorden voor er begrip voor haar komt. Schandalig hoe zij hier door sommigen wordt neergezet.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:03

HC: uiteraard, gelukkig mogen mensen nog altijd helemaal zelf bepalen wat die wettelijk bepaalde mensenrechten voor hen precies betekenen en wat voor soort relatie voor hen ideaal is en werkt.

Je kan een mening hebben, maar die per se willen opdringen en als enige waarheid willen zien, is evengoed behoorlijk narrow minded.

Ik vind jouw manier van reageren, rond de pot draaien, en zinnen uitvinden vol pseudo-intellectueel woordgebruik (én schrijffouten à volonté) minstens even lachwekkend als jij mijn mening over instinct vindt. Dat smiley-gebruik hoeft echt niet.

TS mag gelukkig in deze wereld nog altijd helemaal doen wat ze zelf wil.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:06

Kimbers schreef:
Vind het toch triest dat ts zich blijkbaar eerst moet verantwoorden voor er begrip voor haar komt. Schandalig hoe zij hier door sommigen wordt neergezet.

Mee eens!

Gelukkig hebben we zoiets als intuïtie. Anders zouden een hoop mensen na nog langere tijd nog harder worden gekwetst.

Apart dat ik zoveel mensen zie schrijven...nee dat zou ik nooit doen. Blijkbaar zijn ze een goedgelovige Jan en vertrouwen ze blind op anderen ongeacht vreemd gedrag. *ik geloof er niks van*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:11

Huertecilla, een normaal koppel maakt gewoon afspraken, daar hoeft geen wetboek aan pas te komen.
Als je geheimen voor elkaar hebt, loopt het vroeg of laat vast want lijken hebben de onhebbelijke gewoonte om uit de kast te komen.
Als je eerlijk tegen elkaar bent, maakt het helemaal niet uit wat je privé bespreekt via de telefoon, mail of wat dan ook, want daar zal de ander eigenlijk amper interesse in hebben. Die heeft ook zijn of haar eigen dingen en is niet bezig met voordurende controle. Want dat hoort weer in een ongezonde relatie thuis.

Wetende dat er geen enkel middel is om een vreemdganger tegen te gaan of een slechte relatie eenzijdig te verbeteren, is het altijd slim om niet verder te gaan in een relatie als er flinke achterdocht is en de ander kan je niet in geruststellen.

TS, ik snap niet waarom je het topic hebt geopend als het voor je zelf al zo duidelijk was dat je de vakantie "moest doen". Want dan heb je jezelf al antwoord gegeven.
En er zijn ook alternatieven denkbaar, zoals zeggen dat hij niet mee kan, als er werkelijk wat aan de hand is (maar dat weet je nog steeds niet zeker) en voor hem in de plaats nog een vriendin of vriend meenemen.
De mate waarin je "niet geniet" (wat ik betwijfel) omdat je het uitmaakt is niet erger dan wanneer je inje achterhoofd hebt dat je tijdens of na de vakantie kanllende ruzie gaat hebben. Lijkt mij.

Zoek toxic relationship eens op en kijk of je jezelf herkent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:16

Lastig verhaal hoor..

Want als zij hem het 'gewoon' zou vragen, en hij ontkent dat er wat aan de hand is, moet ze hem dus uiteindelijk gewoon op zn blauwe ogen geloven. En daarmee is dus voor de meesten hier de kous af?

Stel nou dat je partner vreemd gaat (hoe en waarom en aan wie dat ligt allemaal ter zijde, je hebt geen open relatie en alles is gebaseerd op vertrouwen) en je hebt een vermoeden en je vraagt t, en hij zegt "neeeeeee hoor schatje, hoe kóm je erbij?".. dan is dat wat het is? Ik geloof daar geen reet van :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:21

Cer: goed punt :P Hoe maak je dat je zeker bent zonder dat je als mens blijkbaar mag uitzoeken of er echt iets aan de hand is?
Het is niet zo zwart/wit he. Je mag zelf wel de beste bedoelingen hebben om een goede en eerlijke relatie te hebben, daarom heeft je partner die misschien niet...

Ik ga er persoonlijk niet van in het begin vanuit dat iedereen mijn blindelings vertrouwen gewoon waard is bijvoorbeeld, dat moet je wat verdienen eerst.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:26

hannico09 schreef:
Nog even een snelle reactie van mijn kant voor we morgen op vakantie gaan.
Ik vind het vervelend dat ik door sommige als egoïstisch wordt uitgemaakt, dat ik hem gebruik om mee op vakantie te gaan. Deze 'vakantie' is ook gewoon voor 50% door mij betaald. Maar daar gaat het niet om. Het stel dat meegaat heeft deze trip als cadeau van ons gekregen. Zij hebben heel wat voor de kiezen gehad dit jaar en zaten echt in een diep dal (kindje verloren). Wij hebben flink gespaard om hun dit aan te kunnen bieden. Dit konden jullie natuurlijk weten, maar om dan zelf als egoïst uitgemaakt te worden terwijl je echt iets voor een ander doet komt toch aan.

Ik ben er van overtuigd dat de bom was gebarsten als ik hem voor de vakantie had geconfronteerd.
Het doen alsof ik van niets weet gaat me in zijn bijzijn makkelijk af, als ik alleen ben maalt het wel en als hij 's avonds een app krijgt, denk ik meteen: dat zal ze wel zijn. En nee, zo wil ik niet leven, maar daar kan ik tot volgende week woensdag niets aan veranderen. Ik ben er inmiddels achter wie het is, dankzij Facebook en dat heeft mijn wantrouwen zeker niet gesust.

Maar hoe gezellig gaat die vakantie nu zijn, nu jij denkt te weten dat je vriend vreemd gaat?
Je wilt zo niet leven, zeg je, en dat begrijp ik absoluut, maar wel nog tot woensdag? :\
Kijk daarom gebruikt men het woord "egoïst", je bent boos en gekwetst, je bent via facebook gaan uitzoeken wie die griet is, en nu voel je je nog slechter. Maar toch wil je nog eerste perse op vakantie.

Wat je voor je vrienden gedaan hebt met deze vakantie, is mooi. Ik vraag me alleen af of het een léuke vakantie gaat zijn, met hoe jij je nu moet voelen.

Het zou veel eerlijker zijn om voor de vakantie dat gesprek te voeren. Ook als de bom barst.
Want als je daar uitgeraakt, dan gaan jullie als een beter koppel op vakantie. Als hij of jij er door dat gesprek toch een punt zou achter zetten, dan is dat heel jammer, maar als hij echt vreemd gaat zoals hier wordt aangenomen, dan wil je toch niet met zo iemand op vakantie? Jammer dan voor die 50% die je betaald hebt, maar ik zou liever thuis in m'n uppie zitten dan dat ik op vakantie zou moeten met de gedachten en gevoelens die jij nu hebt. IK zou willen weten of mijn vent fysiek en mentaal bij mij zit, zoniet hoef ik niet op reis met hem. Anders zou ik het gevoel hebben een leugen te leven.

Anyway, ik wens je toch veel plezier en succes op vakantie.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:38

Ik snap ook niet dat TS dit kan, maar de term egoïst klopt hier toch gewoon niet? Integendeel, naar mijn gevoel cijfert TS zich gewoon juist volledig weg om de lieve vrede en de leuke vakantie van de anderen niet te verpesten. Correct vind ik het ook niet, maar dan vooral naar de TS zelf toe, die moet leren voor zichzelf op te komen en dat is iets dat ik wel mis uit haar posts.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:41

Gewoon doen wat je hart je ingeeft TS. Als jij een week kunt faken dat het goed zit tussen jullie dan is het toch prima? Maak er wat van! Succes en probeer ook nog wat te genieten!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:42

Huertecilla schreef:
Margee schreef:
Mensenrechten..... belachelijk.... als die mensen die daar echt problemen met hebben zouden willen dat het om een mobiel ging.

De glijdende schaal is een non´argument´ wat je op alles los kan laten. Ook op met een derde een glas gaan drinken.

Zoals al eerder is opgemerkt gaat het om het pricipe. Nét als bij intieme gevoelens en daar wel/niet open over zijn. Dat is binair en niet gradueel.
Maar ja, gesplitse flexibelheid bij moraal en afmeten daarvan viert hoogtij hier.

Ik begrijp je Jip en Janneke taal voor jou moeilijk is, maar ja, eerlijk gezegd komt dit ook veel intelligenter over natuurlijk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:44

Huertecilla schreef:
Oh en verder is een ieder onschuldig tot schuld bewezen is.
In het geval van de ts is zíj de enige bewezen schuldige.

Ja mooi verhaal HC :D
Hoe bewijs je iemands schuld in zo'n geval dan? Gewoon naar vragen en verwachten dat ie eerlijk antwoord geeft? :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:47

Stral schreef:
Ik snap ook niet dat TS dit kan, maar de term egoïst klopt hier toch gewoon niet? Integendeel, naar mijn gevoel cijfert TS zich gewoon juist volledig weg om de lieve vrede en de leuke vakantie van de anderen niet te verpesten. Correct vind ik het ook niet, maar dan vooral naar de TS zelf toe, die moet leren voor zichzelf op te komen en dat is iets dat ik wel mis uit haar posts.

Ja als je het zo stelt is egoïst idd het verkeerde woord.
Tenzij ze gewoon echt zooo graag op reis wil dat het haar niet kan schelen hoe de sfeer op vakantie gaat zijn haha. Het is best mogelijk dat ze het daar ineens niet meer voor zichzelf kan houden en de bom gewoon door barst.

Ik zou het niet kunnen. Ik wil weten of ik met mijn vent of "haar" vent vertrek.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:04

JunkDeLuxe schreef:
Stral schreef:

Ja als je het zo stelt is egoïst idd het verkeerde woord.
Tenzij ze gewoon echt zooo graag op reis wil dat het haar niet kan schelen hoe de sfeer op vakantie gaat zijn haha. Het is best mogelijk dat ze het daar ineens niet meer voor zichzelf kan houden en de bom gewoon door barst.

Ik zou het niet kunnen. Ik wil weten of ik met mijn vent of "haar" vent vertrek.

Ze zei hier wel dat ze al heel lang niet op reis geweest was, maar eerlijk, denk dat het eerder een gebrek aan 'strijdlust' is. Kop in 't zand steken en doen alsof het niet gebeurt allemaal, dan moet je er ook niet mee omgaan. Ik zou het zelf ook ab-so-luut niet kunnen hoor! Maar TS komt braver over dan ik, ergens halverwege de reis zou ik vriendlief allicht verdrinken in 't zwembad ofzoiets 8-)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:18

misschien nog even de nieuwste uitleg van de TS lezen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:20

dan hoop ik dat je beter toneel kan spelen dan het gemiddelde koppel want dat "voel" je echt wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:28

Cer schreef:
Gewoon naar vragen en verwachten dat ie eerlijk antwoord geeft? :')

Gewoon op een normale manier naar vragen zou de eerste stap moeten zijn.
Het antwoord van je partner geloven is normaal.

Maak je hierin als imperfecte mens onverhoopt een vergissing, dan keer je op je schreden terug.

Indien anders dan is er wat mis met de relatie en/of degene die niet praat/gelooft.

Elementaire relatiekunde dit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:17

Huertecilla schreef:
Gewoon op een normale manier naar vragen zou de eerste stap moeten zijn.
Het antwoord van je partner geloven is normaal.
Maak je hierin als imperfecte mens onverhoopt een vergissing, dan keer je op je schreden terug.
Indien anders dan is er wat mis met de relatie en/of degene die niet praat/gelooft.
Elementaire relatiekunde dit.

In een ideale wereld is dat helemaal waar :j maar ik geloof niet dat je zo ver van de bewoonde wereld af zit dat je niet meer in de gaten hebt dat er heel wat mensen zijn die het zo nauw niet nemen met waarheid en trouw en regeltjes..

ík zou het ook niet meer dan normaal vinden dat iemand eerlijk is, maar ik ben niet zo naief om te geloven dat dat dan ook daadwerkelijk altijd zo is.

Citaat:

En dan ben je hier.. en dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:42

Cer schreef:
ík zou het ook niet meer dan normaal vinden dat iemand eerlijk is, maar ik ben niet zo naief om te geloven dat dat dan ook daadwerkelijk altijd zo is.

Ik kies ervoor om mijn partner het voordeel van de twijfel te geven.
Vind twijfel niet prettig, dus kies voor vertrouwen.

Op onderzoek uitgaan omdat ik mijn partner niet geloof is voor míj .... ja eigenljk ondenkbaar. Heb het nog nooit gedaan, controleren of mijn partner wel de waarheid sprak/spreekt over intieme gevoelens voor een ander oid.

Toch ben ik juíst heel realistisch mbt beperkte houdbaarheid van duurzaam, bedrog en hypocrisie.
Al met al is dit inmiddels helemaal een kern van de interne tegenstelling van het ideaalmodel van onze samenleving, van waarom wat ik dat een faalprogramma vind.

Voor de slechte lezers; hier staat NIET dat ik tegen monogamie ben en ook niet dat ik tegen sexclusief daarin ben.
Er staat wel dat ik voor praten ben en tegen bedrog. Het wantrouwen wat Cer verwoord is imo geen basis voor een duurzame relatie.

En hier?
Mbt de TS blijf ik erbij dat ze niet in de telefoon had mogen kijken.
Dat ze vóórdien, toen haar onlustgevoelens speelden, dáárover laagdrempelig en niet confronterend had moeten beginnen.
Dat heeft ze niet gedaan en nú zou ze imo daarover met excuses moeten beginnen en alsnog niet confronterend haar onlust uitleggen.
Indien ze de reactie van haar partner niet kan vertrouwen, dan is er imo een beschadigde basis voor een liefdesrelatie. Bij elkaar blijven kan dan uiteraard prima, doch dan is er wel een andere basis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:43

Cer: maar met mensen waarvan je vermoedt dat die het niet zo nauw mee nemen met trouw en de waarheid... waarom wil je daar uberhaupt een relatie mee beginnen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:50

Sheran schreef:
Maar met mensen waarvan je vermoedt dat die het niet zo nauw mee nemen met trouw en de waarheid... waarom wil je daar uberhaupt een relatie mee beginnen?

Tatáááá :)*
Tenmiste, wanneer het een onvoorwaardelijke liefdesrelatie betreft.

Kijk, je kan om verschillende redenen verschillende types relaties aangaan/onderhouden.
Waar het imo zo fundamenteel fout zit, is dat hier hypocriet over gedaan wordt.

Veel mensen zijn bij elkaar om heel andere redenen dan liefde. Het is doorgaans wél voorwaardelijk.
Dat niet erkennen, bespreken en belasten met allerlei oneigenlijke aspecten belasten dan die relatie met onhaalbare aannames. Dat weten de betrokkenen eigenelijk best doch ze kiezen voor zelfbedrog en zo zaaien ze een basis van wantrouwen.
Kijk en dáár ben ik nu tegen :)*
Tegen de hypocrisie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:52

Huertecilla schreef:
Ik kies ervoor om mijn partner het voordeel van de twijfel te geven.
Vind twijfel niet prettig, dus kies voor vertrouwen.

Nou, dat vond ik heel ingewikkeld maar daar hebben mijn partner en ik het uitgebreid over gehad.. nu kies ik daar ook voor :j
maar dat is voorheen wel eens vies tegengevallen :')

Citaat:
Op onderzoek uitgaan omdat ik mijn partner niet geloof is voor míj .... ja eigenljk ondenkbaar. Heb het nog nooit gedaan, controleren of mijn partner wel de waarheid sprak/spreekt over intieme gevoelens voor een ander oid.

zoveel mensen zoveel verschillende ideeen ervaringen theorieen etc..

Citaat:
Er staat wel dat ik voor praten ben en tegen bedrog. Het wantrouwen wat Cer verwoord is imo geen basis voor een duurzame relatie.

Nee dat is het ook niet... lijkt me logisch..

Citaat:
Dat ze vóórdien, toen haar onlustgevoelens speelden, dáárover laagdrempelig en niet confronterend had moeten beginnen.

dáár heb je een punt :j
Maar zij/hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, of hoe zeg je dat :j -:)
Er zijn maar weinig mensen onfeilbaar.. er zijn er veel meer waarbij het een beetje van de rails afloopt en er zijn er een paar waarbij het heel erg van de rails afloopt (wat oa voor enorm hilarische televisie zorgt bijvoorbeeld :') )

Maar dan vraag ik nogmaals, stel dat het helemaal volgens het boekje was gegaan 'hoi liefje, luister, ik ben wat onzeker en ik vind dat je iets te familiair doet met truus van de hoek, kun je uitleggen wat er aan de hand is?' waarop een beetje vreemdganger iets zegt als 'nee er is niks aan de hand, punt' of 'ja ze kwam een kopje suiker lenen' tot 'jeeees doe niet zo achterdochtig neuroot dat je er bent!!'. Waarbij in het laatste geval er zeker wat loos is :')
Dus, zij vraagt, hij ontkent, en dán ziet ze een berichtje... wat dan? (puur hypothetisch even voor het verhaal)?

@Sheran: omdat ze dat niet met een briefje op hun voorhoofd geplakt hebben... 'ik doe heel lief maar geloof er geen reet van'

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:52

Ik zou er op vakantie, tijdens een ontspannen dinertje over praten. Zowel hij als jij zijn dan uit jullie gewone sfeer en dat maakt de afstand tot het gebeuren wat groter. Zeg gewoon dat je je onzeker voelt en vertel gewoon eerlijk wat er is gebeurd; waarom je de conversatie bent gaan lezen. Hij zou waarschijnlijk hetzelfde ongemakkelijke gevoel hebben als het jou betrof. Tegenwoordig schijnt het 'in' te zijn om naast je relatie te flirten met anderen - goed voor je gevoel van eigenwaarde - en misschien is het dus tamelijk onschuldig. Beschuldig hem niet, veronderstel niet dat je weet wat het is, of wat hij voelt, maar vraag het gewoon.

Succes!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:01

Na 23 pagina's wordt er nog steeds op gehamerd dat TS niet in de telefoon had mogen kijken, wat ze in de openingspost zelf al toegeeft. Okee, er is een fout gemaakt, misschien moeten we TS de rest van haar leven met een loden bal der schaamte vastgeketend aan hsar enkel laten lopen.

Of misschien gaat het leven verder en moeten we naar de toekomst kijken. Hoe verder na de vakantie?

Daarbij vind ik dat er waarschijnlijk genoeg aanleiding is om TS haar fout te vergeven. Vriend liet in zijn handelingen blijken totaal niet met haar maar met iemand anders bezig te zijn. In paniek maakt zij een foutje... Maar wat vriend dreigt te doen is misschien veel erger.

En ja, onschuld totdat schuld bewezen is etc., maar niet iedereen heeft de luxe van een partner waar je 100% op kunt vertrouwen. Als mijn vriendin zich zo zou gedragen zou ik vragen wat er is en als het antwoord dan iets zou zijn als oooooh niks hoor en je mag het niet weten, dan zou ik na een tijd wel gaan twijfelen. 100% vertrouwen is dus ook maar relatief.

En blijven we niet een beetje hangen in het foutje dat is gemaakt? Moeten we het niet meer in verhouding zien? Om het te overdrijven: stel ze had in zijn telefoon gezien dat hij deel uitmaakt van een internationale kinderpornobende, zou ze dan ook niet naar de politie mogen stappen 'omdat ze zijn vertrouwen heeft geschaad'?