Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kimbers schreef:Vind het toch triest dat ts zich blijkbaar eerst moet verantwoorden voor er begrip voor haar komt. Schandalig hoe zij hier door sommigen wordt neergezet.

Hoe maak je dat je zeker bent zonder dat je als mens blijkbaar mag uitzoeken of er echt iets aan de hand is? hannico09 schreef:Nog even een snelle reactie van mijn kant voor we morgen op vakantie gaan.
Ik vind het vervelend dat ik door sommige als egoïstisch wordt uitgemaakt, dat ik hem gebruik om mee op vakantie te gaan. Deze 'vakantie' is ook gewoon voor 50% door mij betaald. Maar daar gaat het niet om. Het stel dat meegaat heeft deze trip als cadeau van ons gekregen. Zij hebben heel wat voor de kiezen gehad dit jaar en zaten echt in een diep dal (kindje verloren). Wij hebben flink gespaard om hun dit aan te kunnen bieden. Dit konden jullie natuurlijk weten, maar om dan zelf als egoïst uitgemaakt te worden terwijl je echt iets voor een ander doet komt toch aan.
Ik ben er van overtuigd dat de bom was gebarsten als ik hem voor de vakantie had geconfronteerd.
Het doen alsof ik van niets weet gaat me in zijn bijzijn makkelijk af, als ik alleen ben maalt het wel en als hij 's avonds een app krijgt, denk ik meteen: dat zal ze wel zijn. En nee, zo wil ik niet leven, maar daar kan ik tot volgende week woensdag niets aan veranderen. Ik ben er inmiddels achter wie het is, dankzij Facebook en dat heeft mijn wantrouwen zeker niet gesust.

Huertecilla schreef:Margee schreef:Mensenrechten..... belachelijk.... als die mensen die daar echt problemen met hebben zouden willen dat het om een mobiel ging.
De glijdende schaal is een non´argument´ wat je op alles los kan laten. Ook op met een derde een glas gaan drinken.
Zoals al eerder is opgemerkt gaat het om het pricipe. Nét als bij intieme gevoelens en daar wel/niet open over zijn. Dat is binair en niet gradueel.
Maar ja, gesplitse flexibelheid bij moraal en afmeten daarvan viert hoogtij hier.

Stral schreef:Ik snap ook niet dat TS dit kan, maar de term egoïst klopt hier toch gewoon niet? Integendeel, naar mijn gevoel cijfert TS zich gewoon juist volledig weg om de lieve vrede en de leuke vakantie van de anderen niet te verpesten. Correct vind ik het ook niet, maar dan vooral naar de TS zelf toe, die moet leren voor zichzelf op te komen en dat is iets dat ik wel mis uit haar posts.
JunkDeLuxe schreef:Stral schreef:Ik snap ook niet dat TS dit kan, maar de term egoïst klopt hier toch gewoon niet? Integendeel, naar mijn gevoel cijfert TS zich gewoon juist volledig weg om de lieve vrede en de leuke vakantie van de anderen niet te verpesten. Correct vind ik het ook niet, maar dan vooral naar de TS zelf toe, die moet leren voor zichzelf op te komen en dat is iets dat ik wel mis uit haar posts.
Ja als je het zo stelt is egoïst idd het verkeerde woord.
Tenzij ze gewoon echt zooo graag op reis wil dat het haar niet kan schelen hoe de sfeer op vakantie gaat zijn haha. Het is best mogelijk dat ze het daar ineens niet meer voor zichzelf kan houden en de bom gewoon door barst.
Ik zou het niet kunnen. Ik wil weten of ik met mijn vent of "haar" vent vertrek.
Cer schreef:Gewoon naar vragen en verwachten dat ie eerlijk antwoord geeft?

Huertecilla schreef:Gewoon op een normale manier naar vragen zou de eerste stap moeten zijn.
Het antwoord van je partner geloven is normaal.
Maak je hierin als imperfecte mens onverhoopt een vergissing, dan keer je op je schreden terug.
Indien anders dan is er wat mis met de relatie en/of degene die niet praat/gelooft.
Elementaire relatiekunde dit.
maar ik geloof niet dat je zo ver van de bewoonde wereld af zit dat je niet meer in de gaten hebt dat er heel wat mensen zijn die het zo nauw niet nemen met waarheid en trouw en regeltjes.. Citaat:Indien anders dan is er wat mis met de relatie en/of degene die niet praat/gelooft.
Cer schreef:ík zou het ook niet meer dan normaal vinden dat iemand eerlijk is, maar ik ben niet zo naief om te geloven dat dat dan ook daadwerkelijk altijd zo is.
Sheran schreef:Maar met mensen waarvan je vermoedt dat die het niet zo nauw mee nemen met trouw en de waarheid... waarom wil je daar uberhaupt een relatie mee beginnen?

Huertecilla schreef:Ik kies ervoor om mijn partner het voordeel van de twijfel te geven.
Vind twijfel niet prettig, dus kies voor vertrouwen.
Citaat:Op onderzoek uitgaan omdat ik mijn partner niet geloof is voor míj .... ja eigenljk ondenkbaar. Heb het nog nooit gedaan, controleren of mijn partner wel de waarheid sprak/spreekt over intieme gevoelens voor een ander oid.
Citaat:Er staat wel dat ik voor praten ben en tegen bedrog. Het wantrouwen wat Cer verwoord is imo geen basis voor een duurzame relatie.
Citaat:Dat ze vóórdien, toen haar onlustgevoelens speelden, dáárover laagdrempelig en niet confronterend had moeten beginnen.
)