Echte dierenliefhebbers eten geen vlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:22

Blijft wel interessante discussie al vind ik zelf. :)
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij eet en dat respecteer ik ook.

Ik heb er meerdere keren ook aan gedacht om vegetariër te worden, maar ik vind vlees gewoon te lekker. Tegenwoordig probeer ik meer vlees te kopen met een beter leven keurmerk en als het kan bij kennissen die een veehouderij hebben. Daarvan weet ik dat die koeien een goed leven hebben gehad.

Wat ik mij dan weer afvraag naar aanleiding van deze stelling:
Waarom eten sommige vegetariërs dan wel vis en geen andere diersoorten? Het is geen vlees, maar vissen zijn ook dieren. Dus worden die dan alleen gegeten omdat daar belangrijke voedingsstoffen in zitten?

NoorW

Re: Echte dierenliefhebbers eten geen vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:27

Bij mijn weten zijn er maar heek weinig vegetariërs die dat doen. Alle vegetariërs die ik ken (inclusief mezelf), zien vis gewoon als "vlees".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:57

Als je vis eet ben je geen vegetariër meer, dan ben je een flexitarier. Ook niks mis mee, maar onder het mom van 'flexitarier' zou je ook eens in de zo veel tijd vlees kunnen eten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 00:23

Als je wel vis eet maar geen vlees, dan ben je een pescotariër. Flexitariër ben je als je af en toe vlees/vis eet. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:13

Als je wel vis eet ben je een neppietariër :')
Alles of niks vind ik.

Ik werk in een visrestaurant en er zijn heel veel mensen die wel vis eten, maar als ik vervolgens vraag of ze ook vegetariër zijn in verband met spekjes bij de groente en/of aardappels, krijg ik vaak heel verontwaardigd te horen dat ze vegetariër zijn. Euh en die vis dan? :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:58

_sharonnn schreef:
Als je wel vis eet ben je een neppietariër :')
Alles of niks vind ik.

Ik werk in een visrestaurant en er zijn heel veel mensen die wel vis eten, maar als ik vervolgens vraag of ze ook vegetariër zijn in verband met spekjes bij de groente en/of aardappels, krijg ik vaak heel verontwaardigd te horen dat ze vegetariër zijn. Euh en die vis dan? :+

Ben ik dus niet de enige die er zo over denkt, ha ha ha! En dan te bedenken op welke gruwelijke wijze die dieren worden gevangen en doodgaan (stikken).

Heb trouwens gisteren voor het eerst een heel klein stukje Kangoeroe-vlees gegeten. Moest het even geestelijk verwerken, maar het was niet vies. Het smaakte naar Quarterpounder, maar dat heel zoet. Heb voor de komende dagen weer genoeg vlees gehad (ben dus volgens de gegevens een flexitariër). :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:42

Ik ben van de week begonnen met het slachten van onze konijnen, maar 2 per dag vind ik wel genoeg :P

Weet nog niet hoe ze smaken maar het vlees ziet er super uit, veel beter als dat wat je uit de supermarkt haalt (en dat is hier al niet slecht als je dat vergelijkt met Nederland).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:35

Bah nee, ik heb dagenlang zitten janken toen mijn laatste konijntje vanzelf dood ging. Als ik zoiets alleen al van een afstandje zou zien.. :=

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:28

@Century, bedankt voor je antwoord! Weer wat geleerd :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:38

nerina_97 schreef:
@Century, bedankt voor je antwoord! Weer wat geleerd :D

Graag gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:41

Emmaa_ schreef:
Als je vis eet ben je geen vegetariër meer, dan ben je een flexitarier. Ook niks mis mee, maar onder het mom van 'flexitarier' zou je ook eens in de zo veel tijd vlees kunnen eten.

Pescotariër heet dat. Een Flexitariër eet een of meerdere keren per week geen vlees.