Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:23

JewEmm schreef:
Wat ik erg grappig vind is dat het gesprek dat hier ontstaat over verschillende geloven, dus ook een prima onderwerp is waar je met Jehova getuigen over kunt praten. Met hun insteek, wat je zelf weer stof tot denken geeft.

Dat klopt. Ik heb een collega gehad die JG is en daar kon je heel goed mee discussiëren over geloof en religie. Bleef altijd leuk, informatief en respectvol.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:30

Nikass schreef:
Moos99 schreef:
Ze gaf aan in het begin van haar post maar één keer te reageren en als er verdere vragen zijn wilt ze gepb't worden. :)

En dat vind ik dus jammer, en ook een beetje raar, want de discussie wordt hier gevoerd. En het komt, zoals eerder al werd gezegd, over alsof JG niet voor andere meningen open staan.

Beste Nikas,
Ik reageer niet meer omdat dan het hele doel van het topic overhoop gehaald zou worden.
En het topic dus OFF TOPIC zou gaan.

Het topic gaat over hoe jullie ervaringen met ons zijn. Daar kan ik dus niet over meepraten aangezien ik zelf een Getuige ben. En een van de regels van bokt is om het ON topic te houden.
Als ik meer zou reageren zou het topic gaan over wat wij geloven.
Met mijn ene post ben ik dus eigenlijk al een beetje buiten de regel van Bokt gegaan.

En als ik zie hoe er gereageerd is op mijn ene post, dan zou het ook nog eens geen eerlijke en fijne discussie worden. Dat is nou niet echt leuk om mee te moeten maken.
Bokt is voor mij een forum waar ik wil genieten van mijn liefde voor paarden. Niet een forum waar ik iedere keer met een knoop in mijn hart naar toe ga om in verbaal mootjes gehakt te worden en mezelf te moeten verdedigen (wat ik best kan, maar het is niet leuk).
Wij (en ik dus ook) willen graag LEUKE gesprekken (met geven en nemen, en niet alleen maar slaan en verdedigen). Ook op internet. En helaas kunnen mensen op internet niet aardig blijven in een groep als het over ons gaat (en wij zijn niet eens terroristen, maar vreedzame mensen :? ). Dat heb ik op een ander forum al eens meegemaakt, dus ik ga daar op Bokt gewoon niet aan beginnen. En dat is, vermoedt ik, ook de reden waarom de andere getuigen op Bokt niet reageren.
Het is niet dat wij niet voor andere meningen open staan.
Wij zijn juist nieuwsgierig naar andermans mening/denkwijze/geloof. Waarom denk je dat ik dit topic heb doorgelezen?

Daarbij vindt ik het fijner om 1 op 1 met iemand te discussieren. Omdat je dan echt kunt reageren op wat die ene persoon zegt & begrijpt. In zo'n topic gaat het voor iedereen om weer iets anders. Een antwoord dat ik voor de een geef, die het ook begrijpt op die manier, wordt door een ander weer heel anders of niet begrepen.
Jezus legde ook niet alles op dezelfde manier aan iedereen uit, dat doet geen enkele goede leraar. Als je alleen al kijkt naar op hoeveel verschillende manieren hij zijn apostelen duidelijk probeerde te maken dat ze nederig moesten zijn en niet als de wereld waarin iedereen zo belangrijk mogelijk wilde zijn. En iedere keer legde hij het weer op een andere manier uit tot ze het allemaal begrepen. En zelfs hij wachte soms met iets uitleggen tot hij alleen met zijn apostelen was, omdat hij wist dat de grote groep het niet echt wilde weten/begrijpen of zou begrijpen.
Ik wil je best helpen begrijpen waarom wij dingen wel/niet doen (ik kon geen vraag van jou vinden al had je het wel over een vraag?). Maar ik ben niet zo'n ster in onderwijzen als Jezus was, en kan dit dus veel beter 1 op 1.

p.s. Dit had een PB moeten zijn. Maar blijkbaar heb ik op de verkeerde knop gedrukt :? . Maar jullie mogen het ook allemaal weten, hoor :) .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:54

Ik vind dat je t een beetje te zwaar maakt Zippora. Maar als je hier niet wil discussiëren is dat je goed recht, alleen begrijp ik niet waarom je dan toch post in eerste instantie en dan afsluit met de mededeling dat je niet meer in het topic reageert.
Dan voer je dus een monoloog en daar is een discussie forum niet voor. Dat er af en toe wat uitgewijd wordt mbt het onderwerp lijkt me minder erg. (Zolang het leuk blijft) Als het teveel off topic gaat is er altijd wel iemand die daar even op attendeert.
Ik heb geen vraag aan jullie. Weet heel goed hoe ik over dingen denk en hoe ik in het leven wil staan. Ik hou sowieso niet van dogma's en waarheid verkondigers.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:34

Joolien schreef:
Er wordt veel negatief gesproken over Jehova's aan de deur. Opdringerig, voet tussen de deur, etc. Zelf heb ik dat nooit meegemaakt. Altijd vriendelijke mensen, moet mooie normen en waarden die netjes en correct zijn. Zo ook vandaag. Een stel van rond de 35 jaar met 2 kinderen stond aan de deur. Ze vroegen mij wat ik van kinderen in de huidige samenleving vond. Zo ontstond er een leuk gesprek wat ik echt ook interessant vond. Ik ben zelf wel gelovig opgevoed, maar nooit wat mee gedaan, maar de normen en waarden die in de bijbel staan vind ik eigenlijk heel correct en heel toepasbaar. Het gesprek duurde 5 minuten, ik heb ook meteen aangegeven dat ik wel gelovig ben opgevoed maar geen behoefte heb aan het geloof vandaag de dag. Dat respecteerde ze ook, en ondanks dat had ik toch een leuk gesprek met de man. Na 5 minuten gaven ze me een interessant tijdschriftje af, en vertrokken ze uit eigen wil. Ik heb hier echt een goed gevoel aan over gehouden en vond het erg interessant.

Nu ben ik benieuwd, want ik heb dus nog nooit een slechte ervaring gehad. Waar komen die ervaringen dan vandaan? Ik kan deze mensen alleen maar prijzen hoe vriendelijk ze zijn. Dat ze er verder andere ideeën op na houden van wat ze wel en niet mogen vind ik in dit geval een ander verhaal.

Doet het altijd goed zo'n onderwerp. :D

Ik ben ook een keer in gesprek gegaan aan mijn deur, dat duurde echt wel wat langer dan 5 minuten, de spreekwoordelijke voet tussen de deur. Volgens hun gaan mensen zoals ik niet naar het beloofde land. :') Zal altijd proberen vriendelijk te blijven maar zal wel kort en duidelijk zijn dat ik geen interesse heb, vind het zelf heel onprettig als ze aan mijn deur komen, als ik interesse heb zoek ik ze wel op.

mick75

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:18

Heb het hele topic doorgelezen, wil nog even terugkomen op het voet tussen de deur.

Vroeger, 30, 40 jaar geleden, gebeurde dat wel letterlijk door SOMMIGE jehova's getuigen. Heb het als kind wel een paar keer meegemaakt. Sinds ongeveer 20, 25 jaar of zoiets werd het verboden of in elk geval ten zeerste afgeraden, en kwam er de mogelijkheid klachten in te dienen als men heel erg opdringerig was. Sinds die tijd is het hele opdringerige en agressieve dan ook flink afgenomen, zeker in vergelijking met heel vroeger. Denk dat veel verhalen daarover hetzij figuurlijk zijn, hetzij overgenomen verhalen van lang geleden, van verjaardagsverhaaltjes en zo.

Zelf vind ik wie dan ook aan de deur irritant, onze bel staat gewoon uit. Wie voor de deur staat heeft onze telefoonnummers ook, dus als je er toch in wil dan bel je eventjes op de foon in plaats van aan de deurbel. We wonen in een appartement, en wie ondanks de sticker dat wij niet kopen aan de deur en al bekeerd zijn en zelf onze goede doelen bepalen toch aan durft te kloppen krijgt een niet heel vriendelijke verwijzing naar die sticker op de deur. Die hangt er niet voor niets. Het is ook niet voor niets dat wij onze benedenbel uit hebben staan en geen bovenbel hebben.

Ik vind echter de verschillende opvattingen over ik zal het maar samenvatten onder geschiedenis, wel enorm interessant. Allerlei stromingen hebben een eigen kijk op met name het begin van het Christendom. Ik gebruik die informatie zelf om te proberen uit te dokteren hoe het in mijn ogen hoogstwaarschijnlijk is gegaan. Ben overtuigd atheist, maar de religieuze verhalen vertellen ook heel erg veel over de geschiedenis, manieren van denken van toen en nu, normen en waarden door de jaren heen. Dat vind ik dan weer wel interessant. Echter moet ik wel in de juiste bui zijn voor dergelijke gesprekken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:38

Weer even bijgelezen en wat mij het hele topic al opvalt, is dat de niet-gelovigen hun ervaringen rondom de topic-titel opschrijven en werkelijk nergens volhouden dat een jezus of god niet bestaat (alleen zeggen dat zij er niet in geloven), en de gelovigen (ongeacht welke vorm) blijven spreken over hoe het ooit is gegaan (alsof het feiten zijn). De niet-gelovigen geven aan dat geen enkel geloof (wel of niet gelovig) de enige waarheid is, maar de gelovigen schrijven (toch) alsof het wel de enige waarheid is.
Zolang je er niet bij bent geweest, kun je niet beweren dat het zo is gegaan. Wat al eerder genoemd is: fluister één persoon iets in het oor en na een paar personen is het verhaal totaal anders. Zo lijkt mij dat ook met het overleveren van (bijbel)verhalen. Niemand kent de waarheid en niemand kan beweren dat het de enige waarheid is. Het is alleen jammer dat (sommige) JG aan de deur blijven komen om te beweren dat het de enige waarheid is en dat strookt bij de meeste niet-gelovigen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:42

Shenavallie: dat is nu juist geloof... Gelovigen geloven dat hun waarheid de waarheid is, dat hun god de enige god is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:08

Je wordt door gelovig te zijn toch niet ineens sociaal beperkt of wel?
Dat je dat geloofd is prima maar dan nog kan je respecteren dat Klaas niet geloofd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:22

Maar het is toch vanzelfsprekend dat een gelovige schrijft wat hij gelooft? Of moet je dan echt bij elke zin zetten dat je dat gelooft en misschien wel niet voor iedereen de waarheid is? Ik dacht dat dat wel uit de meeste verhalen te lezen was :=

Dat het verkondigt wordt als de waarheid; het is voor mij ook de waarheid. Het staat verder iedereen vrij om te geloven of het al dan niet de waarheid is wat mij betreft :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:24

LadyMadonna schreef:
Shenavallie: dat is nu juist geloof... Gelovigen geloven dat hun waarheid de waarheid is, dat hun god de enige god is

Dat snap ik, dat snap jij, maar het gaat om de manier waarop het gebracht wordt (zowel op straat als in dit topic). Om dit topic even samen te vatten:

1. Ongelovige: Ik geloof niet dat er een god is, maar kan ook niet zeggen of ze wel of niet bestaan. Wat de echte en enige waarheid is, zal niemand kunnen zeggen. Wat iemand wil geloven, moet een ieder voor zichzelf weten. Als men mij maar niet lastig valt.
=> Houdt de waarheid in het midden en geeft de gelovige de ruimte om te kiezen voor wat hij/zij wil geloven.

2. Overtuigd ongelovige: Ik geloof niet, maar dan ook helemaal nergens in. Dood is dood. Ik wil er ook helemaal niets van weten. Misschien zit ik er wel naast, maar dat is wat ik op dit moment vind.
=> Houdt de waarheid min of meer in het midden, maar neigt sterk naar zijn/haar eigen waarheid.

3. Gelovige: Ik geloof wel, omdat jezus en god ooit hebben gezegd dat...... (uiteenzetting van voorbeelden van verhalen uit de bijbel). Als iemand niet gelooft, komt hij/zij niet bij god. Als je gedoopt bent, krijg je restricties opgelegd en moet je leven naar het woord van de bijbel. Wat god en jezus zeggen is zoals het is.
=> Blijft volhouden dat hun waarheid de enige waarheid is.

4. Gewezen of minder actieve gelovige: Ik geloof wel, maar ben niet meer aangesloten bij een kerkgenootschap. Ik geloof op mijn eigen manier, maar ben wel volgens bepaalde regels opgevoed. Ik geloof dat er een god is, maar dat is alleen een gevoel. Ik kan niet zeggen of het ook waar is, het is iets voor mijzelf.
=> Houdt de waarheid ook iets meer in het midden, maar gaat op eigen gevoel af zonder anderen te overtuigen dat het wel de enige waarheid is.

Correct me if I'm wrong, maar zo is ongeveer dit topic verdeeld naar mijn idee.

Wat heeft dat met de OP te maken: voor dit topic lijkt het erop dat JG (maar ook vele andere strenge geloven) onder de 3e noemer vallen. Wanneer één van de deelnemers in een gesprek sterk overtuigd blijft van zijn/haar eigen visie, dan ben ik bang dat er geen sprake is van een leuk gesprek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:26

verootjoo schreef:
Maar het is toch vanzelfsprekend dat een gelovige schrijft wat hij gelooft? Of moet je dan echt bij elke zin zetten dat je dat gelooft en misschien wel niet voor iedereen de waarheid is? Ik dacht dat dat wel uit de meeste verhalen te lezen was :=

Dat het verkondigt wordt als de waarheid; het is voor mij ook de waarheid. Het staat verder iedereen vrij om te geloven of het al dan niet de waarheid is wat mij betreft :)

Die laatste zin geef je heel mooi weer. ;)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:44

Ik heb wel vaker gesprekken met Jehova's gehad. Meestal zijn ze wel vriendelijk, maar ze gaan vaak zo lang door over het onderwerp. Maar heb nog nooit echt onbeleefde jehova's voor mijn deur gehad. Het boekje neem ik vaak ook nog wel aan en ga het gesprek soms ook aan.

Ik heb eerder verschillende soorten erg fanatieke gelovigen om me heen gehad die mij vaker probeerden te bekeren, zelfs een keer was er een priester die mij vertelde dat het zo zonde was, dat ik zo'n goed mens was, maar naar de hel ging omdat ik niet geloofde. Toen heb ik verteld dat als er een God bestaat, ik niet geloof dat hij zo hypocriet zou zijn om een goed mens niet naar de hemel te sturen alleen omdat diegene niet gelooft in een God. Dan ben ik ook snel klaar met zo'n gesprek :')

Maar over het algemeen vind ik een goede discussie, zonder vooroordelen en dergelijke, altijd leuk, dus als ik tijd heb ga ik graag het gesprek aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:46

Ayasha schreef:
Dat je dat geloofd is prima maar dan nog kan je respecteren dat Klaas niet geloofd.

En vica versa..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:03

Shenavallie schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat snap ik, dat snap jij, maar het gaat om de manier waarop het gebracht wordt (zowel op straat als in dit topic). Om dit topic even samen te vatten:

1. Ongelovige: Ik geloof niet dat er een god is, maar kan ook niet zeggen of ze wel of niet bestaan. Wat de echte en enige waarheid is, zal niemand kunnen zeggen. Wat iemand wil geloven, moet een ieder voor zichzelf weten. Als men mij maar niet lastig valt.
=> Houdt de waarheid in het midden en geeft de gelovige de ruimte om te kiezen voor wat hij/zij wil geloven.

2. Overtuigd ongelovige: Ik geloof niet, maar dan ook helemaal nergens in. Dood is dood. Ik wil er ook helemaal niets van weten. Misschien zit ik er wel naast, maar dat is wat ik op dit moment vind.
=> Houdt de waarheid min of meer in het midden, maar neigt sterk naar zijn/haar eigen waarheid.

3. Gelovige: Ik geloof wel, omdat jezus en god ooit hebben gezegd dat...... (uiteenzetting van voorbeelden van verhalen uit de bijbel). Als iemand niet gelooft, komt hij/zij niet bij god. Als je gedoopt bent, krijg je restricties opgelegd en moet je leven naar het woord van de bijbel. Wat god en jezus zeggen is zoals het is.
=> Blijft volhouden dat hun waarheid de enige waarheid is.

4. Gewezen of minder actieve gelovige: Ik geloof wel, maar ben niet meer aangesloten bij een kerkgenootschap. Ik geloof op mijn eigen manier, maar ben wel volgens bepaalde regels opgevoed. Ik geloof dat er een god is, maar dat is alleen een gevoel. Ik kan niet zeggen of het ook waar is, het is iets voor mijzelf.
=> Houdt de waarheid ook iets meer in het midden, maar gaat op eigen gevoel af zonder anderen te overtuigen dat het wel de enige waarheid is.

Correct me if I'm wrong, maar zo is ongeveer dit topic verdeeld naar mijn idee.

Wat heeft dat met de OP te maken: voor dit topic lijkt het erop dat JG (maar ook vele andere strenge geloven) onder de 3e noemer vallen. Wanneer één van de deelnemers in een gesprek sterk overtuigd blijft van zijn/haar eigen visie, dan ben ik bang dat er geen sprake is van een leuk gesprek.

Ik heb niet dit hele topic tot op de letter nagelezen, maar hoe vaak ik niet te horen krijg waar mijn verstand zit, en of het echt nodig is dat ik in sprookjes geloof...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:02

Maar dat is toch altijd zo? Als mijn waarheid is dat een bal blauw is, maar jij vi d m rood, gaan we daar niet uitkomen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:06

Nee en dat vind ik prima. Maar zeg dan niet dat niet-gelovigen altijd zo netjes met gelovigen omgaan... (was jij niet, dat weet ik :) )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:15

NatasjavE schreef:
JewEmm schreef:
Wat ik erg grappig vind is dat het gesprek dat hier ontstaat over verschillende geloven, dus ook een prima onderwerp is waar je met Jehova getuigen over kunt praten. Met hun insteek, wat je zelf weer stof tot denken geeft.

Dat klopt. Ik heb een collega gehad die JG is en daar kon je heel goed mee discussiëren over geloof en religie. Bleef altijd leuk, informatief en respectvol.

En dat gebeurd dus ook. Hele interessante gesprekken. En dan hebben we gelijk de link met de openingspost ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:37

Blue_Eyes schreef:
Nee en dat vind ik prima. Maar zeg dan niet dat niet-gelovigen altijd zo netjes met gelovigen omgaan... (was jij niet, dat weet ik :) )

Geloof ik direct.

Nu is het ook best lastig.

Niets zo moeilijk al discussiëren over iets wat voor beide partijen een waarheid is.

Geloven of niet geloven is zo persoonlijk. Het raakt je hetgeen wie je bent. Het vormt je in je zelfbeeld. En dan is er iemand anders van mening dat dat beeld niet klopt.

Dat maakt het denk ik dat het makkelijker is om een verschil van mening te hebben over wat een mooi schilderij is en wat niet dan dat je van mening bent dat God wel of niet bestaat.

De een heeft de ander al heel snel beledigt(vaak onbedoeld) en dan een "sneer" terug geven is al snel gemaakt.

Ik denk dat we ons er allemaal in meer of mindere mate "schuldig" aan maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:42

Sammie schreef:
Ayasha schreef:

En vica versa..

Ik vind het prima dat iemand geloofd. Ik vind het niet prima dat die persoon me probeert te overtuigen aan mijn eigen deur. Ik ga ook niet naar diens thuis om te vertellen dat ik denk dat hun god niet bestaat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:44

Mijn ex-schoonzus met haar gezin is JG en ben dus ook een aantal keer in de Koninkrijkszaal (? ) geweest. Allemaal hele vriendelijke mensen, ook tegen ons, terwijl wij dus niet geloven in wat dan ook. Ook helemaal geen poging om ons te "bekeren" of wat dan ook.

@ Ayasha, niet iedereen leeft t leven zoals jij dat graag ziet, gelukkig gaan we er niet dood aan. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:47

Babsiej schreef:
Mijn ex-schoonzus met haar gezin is JG en ben dus ook een aantal keer in de Koninkrijkszaal (? ) geweest. Allemaal hele vriendelijke mensen, ook tegen ons, terwijl wij dus niet geloven in wat dan ook. Ook helemaal geen poging om ons te "bekeren" of wat dan ook.

@ Ayasha, niet iedereen leeft t leven zoals jij dat graag ziet, gelukkig gaan we er niet dood aan. :D

Kom op, doe niet zo onnozel. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat wanneer je mensen gaat "lastig vallen" (want dat is het in mijn ogen) met jouw visie dat je er gewoon niet van moet schrikken als mensen wat botter uit de hoek komen. Dat zegt dan nog niets over of dat ongemanierde mensen zijn of niet.

Zoals mensen BlueEyes aanspreken vind ik al evemin kunnen. Een geloof is geen sprookje. Het is van haar persoonlijk en daar heeft al evemin iemand commentaar op te leveren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:50

Ik denk trouwens dat het oprecht interessant is voro de Jehova gemeente om wat over de ervaringen te horen zoals in dit topic. Want zoals ik en nog een aantal hebben meegemaakt is het de bedoeling dat mensen op een vriendelijke manier aan de deur komen en de discussie met je aangaan ipv van je te willen overtuigen oid, maar dat het in de praktijk vaak dus anders gebeurd.

Misschien heel bot gezegd maar dat bedoel ik niet zo, maar ik vind het zo naief om in iets of iemand te geloven wat je nog nooit gezien hebt. Vooral omdat je jezelf en anderen beperkingen oplegt voor iets waarvan je niet weet of t wel waar is. En dat is wat ik zo bijzonder vind aan het geloof. Ook het feit dat Jezus wonderen heeft verricht, hoe kan dat dan? Waarom hij wel?

Allemaal van die vragen die ik gewoon niet begrijp. Vergeef me voor mijn botheid, zo bedoel ik het absoluut niet.

Ayasha, jij noemt het lasting vallen, ik vind dat niet. dat is denk ik persoonlijk.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:51

Sorry ? Ik onnozel ?

Je leeft in Nederland, een vrij land, ook voor dingen die jou wat minder aanstaan. Ik zie geen reden om zo bot te doen. Een simpele "Sorry maar daar heb ik geen interesse in" volstaat ook.

En nee ik heb geen JG aan de deur gehad die opdringerig zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:55

Mijn moeder: ""De jehova's staan voor de deur! Snel, verstop je!" _O-

Ik heb wel eens een vriendelijk gesprek met ze gevoerd, gewoon omdat ik het zielig vond dat iedereen ze afwees. Maar vervolgens staan ze elke week voor je deur, daar heb ik dan weer wat minder belangstelling voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:55

Ik leef in België. :D Een vrij land, ook voor dingen die je minder aan staan werkt dus wel erg eenzijdig in het voordeel van de jehova-getuigen.. :)

Jooolien: dat kan, er staat ook "want dat is het in mijn ogen" wat verduidelijkt dat het hier om een persoonlijke visie gaat.