Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:21

Tink89 schreef:
Ik ga vanavond beginnen met inpakken. Weet niet zo goed wat ik als eerste moet doen. Bij de vorige verhuizing waren dat de kaarsen enzo, maar ik verhuis pas eind november en heb geen idee of dat praktisch is. Misschien is het slimmer om nog even te wachten, maar ik heb ontzettend het gevoel dat ik iets moet gaan doen. Ben wel klaar met afwachten.

Wat hebben jullie als eerste ingepakt?

lol, ik begin ook elke keer vreemd genoeg met de ditjes en datjes in de woonkamer, zoals kaarsen en beeldjes..

ik denk dat het voor de 'vrouw' een practische manier is.. het ruimt je woongedeelte voor het oog op en geeft visuele ruimte om verder in te pakken op de een of andere manier..

Kir: je keuken ziet er super uit, respect hoor dat je dat in die hitte voor elkaar gekregen hebt.

--

wij zitten hier nu op zo'n 70% ingepakt, met nog kleine anderhalve week..

de tuinspullen zijn inmiddels naar de buurman gegaan (wat moet ik met een 20 jaar oude kettingzaag die ook nog eens licht roestig is, terwijl ik naar een appartement ga.. buurman maakt tuinmeubels van boomstronken.. en die wilde m graag hebben).. zwembad met toebehoeren heeft inmiddels een nieuw baasje, evenals het witgoed dat vervangen wordt (kan nog wel een rondje mee, maar was wel aardig gedateerd).

vandaag even helemaal niets.. hooguit het grootste deel van de kleding nakijken, eventueel een extra keer wassen en inpakken minus de kleding voor de komende week.. maar vooral even genieten van het koelere weer hier om een beetje bij te komen van al het rennen en vliegen..

volgende week dinsdag hebben we een relax dag ingebouwd, zodat we de laatste dag en de dag van de verhuizing lekker uitgerust kunnen beginnen.

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:31

Ik begon met berghok := , maar daar kwamen ook 9 zakken vuil weg :=

Toen mijn slaapkamer prul en toen woonkamer prul. Keuken moet nog

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:31

Tjah, ik ben 7 maanden geleden verhuisd en heb alle 'zooi' achtergelaten. Ook alle kleding toen al uitgezocht. Ik heb dus echt niets dat weg moet. Alles moet mee.

En ik krijg 20-11 de sleutel en verhuis 5/6-12. Kan dus niet eerder dingen overbrengen.

Achja, ik begin wel gewoon met een paar dozen labelen 'tuin', 'woonkamer' en 'slaapkamer' en dan gooi ik daar wel dingen in die ik tegenkom en niet meer nodig denk te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:36

Pff mijn pa soms |o |o , ik voer de konijnen dat weet hij en wat doet ie voeren |o . 1 konijn moet ander voer ivm diarree etc , ik naar hem roepen die moet ander voer nee hoor voert het gewoon dan heb je een kwaaie aan mij -:(-

Dus die moeten asap over naar nieuwe huis :\

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:29

Ik weet ook niet waar te begonnen met verhuizen.. Heb al wat prullen mee, maar heb nog niet veel kasten om dingen in te leggen/zetten. Moet ook nog kuisen na het keukenavontuur, zowat overal zit terug stof en zagemeel.

Vandaag kippenhok afgemaakt!
Wil graag luikjes maken voor aan de ramen, dus vandaag al eens getest of ik een poortje in elkaar kreeg en dat is best goed gelukt. :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:32

Oehh kipjes! , zou er in feite ruimte voor hebben :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:16

Mooi deurtje
Ik twijfel of ik weer kippies neem, ik vind ze altijd erg leuk en gezellig maar ze trekken ook veel ongedierte aan die ik niet bij m'n cavia's en konijnen wil

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:24

Buren waarschuwen voor vossen en de kipjes gaan er al zitten voordat verhuizen.
Dus morgen stroomdraadje onderaan, stroomdraadje bovenaan, net erover en de buren het hokje dicht laten doen in de avond.

Ik vind ze wel leuk en gratis eitjes is ook altijd fijn. + dat ze het keukenafval fel verminderen.

We hebben ze nu zitten op een zowat verloren plekje in de tuin vlakbij het gasvat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:43

Ik zal ze in onze voortuin willen bij de vijver maar omdat we vrijwel gelijk aan het bos zitten twijfel ik er nog over.

Mijn eenden en laatste kippen zijn overigens niet door vossen maar door een mannelijke das opgegeten .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:54

Ik wil wel een geitje op ons balkon maar dat mag niet van vriendlief. Flauw -O-.

Morgen verhuizing nr. 2 van dit jaar. Gelukkig zijn het slechts 2 spreekkamers die een verdieping hoger gaan, maar toch is het even stressen zo vlak voor de vakantie. Oh en mijn collega is hoogzwanger (bijna 39 wk :wow:) dus als die vandaag bevalt dan hebben we wel een klein probleem in de planning :+.

Nieuwe meubels zijn uitgezocht en haal ik morgen op, vandaag ga ik alvast nieuwe accessoires shoppen! Foto's van het eindresultaat volgen tzt.

@ Tink89: De accessoires, rommel-laatjes en weinig gebruikte keukenspullen heb ik als eerste ingepakt. Maar het meeste werk heb je toch in de laatste dagen.

Afbeelding
't is goedgekomen :').

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:02

Plien succes :+ :D

Iemand toevallig ervaring met inductiekookplaten?
Nu de onze gesneuveld is bij plaatsing, willen we graag inductie.
Potten en pannen moeten we sowieso nieuw kopen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:06

Wat een zooi Plien! :D Ik ben blij dat mijn huis er zelfs bij een verhuizing nog opgeruimder uit ziet. is dat nou vuil ondergoed en een colafles op de grond? Of is het een plastic zakje? :p Je hebt wel lekker veel statiegeld :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:07

Kirrr schreef:
Plien succes :+ :D

Iemand toevallig ervaring met inductiekookplaten?
Nu de onze gesneuveld is bij plaatsing, willen we graag inductie.
Potten en pannen moeten we sowieso nieuw kopen.

Ja, had in mijn vorige huis die van € 300 van de Ikea en was er ontzettend tevreden over. In het begin even wennen, maar zo veel makkelijker schoonhouden en veeeeel sneller dan de andere kookmethoden. Als er geen kickass gasfornuis van 90 cm breed incl. oven in mijn nieuwe huis zat, zou ik het zo weer doen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:11

Ik las van die van Ikea dat die veel lawaai maakte.
Nu in de solden heb je voor €400 ook keuze voor een Bosch toestel..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:15

Ik heb nog nooit een geluid gehoord bij mijn inductiekookplaat. Komt misschien ook doordat ik van gas af kwam en dat maakt sowieso veel geluid. Heb het iig niet als storend ervaren.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:17

Tink89 schreef:
Wat een zooi Plien! :D Ik ben blij dat mijn huis er zelfs bij een verhuizing nog opgeruimder uit ziet. is dat nou vuil ondergoed en een colafles op de grond? Of is het een plastic zakje? :p Je hebt wel lekker veel statiegeld :D

Dit was afgelopen december. Geloof het of niet maar de dag erna was het huis helemaal leeg en stonden de spullen in het nieuwe huis. Dat ondefinieerbare item op de grond was inderdaad een plastic zak :j.
Verhuizen is een goede reden om statiegeldflessen weg te brengen, we konden er royaal van ontbijten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:22

Zoo wat een zooi :=

Vandaag komt begeleiding, bange poes MOET komen en de poezenkamer is nog niet af voor haar. Zo eerst douchen daar en poezenkamer afwerken

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:55

Ik heb het einde van de maand als goede reden voor statiegeld :D

En ik heb gisteren niks meer ingepakt, wel met de planning bezig geweest, maar verder nog niks. Alle tijd en het was te warm. Wel handig om bij de supermarkt vast bananendozen mee te nemen enzo. Gaat toch makkelijker als dat niet allemaal in één keer hoeft en ze zijn zoooo handig voor servies. Zelfde geldt voor vloeipapier bij de xenos/ikea enzo.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:44

Zo ziet mn slaapkamer er ook uit. Allemaal dozen en spullen... veel al ingepakt. Maar met moet nog tot eind dit jaar wachten.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:52

Zo ik heb een tijdje niet gereageerd ivm de drukte maar lees altijd wel bij! Zag dat er meer mensen in het hete weekend bezig zijn geweest! Afzien he! Wij begonnen om 6u in de ochtend maar het bleef zweten!

Dat enorme appartement ziet er ook supergaaf uit zeg!! Heel erg tof!

Onze badkamer is eindelijk af :) ze zijn er een maand mee bezig geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:06

Mooi!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:36

Mooi geworden <3

Hier zijn we aan het verhuizen nouja mijn schoonmoeder hihihi
Dus jou even en dan kunnen we eindelijk zelf klussen en verhuizen

Een nieuwe bank word het nu eerst niet door omstandigheden maar dat is niet erg

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:02

Mooi Reusje! Niet helemaal mijn smaak, maar wel strak en netjes :)

Ik kan ook echt niet wachten tot ik straks weer een bad heb. Mis het zo!

Nog 135 dagen... tiktak, tiktak

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:48

wow super badkamer Tink.. ik houd wel van dat hout met zwart steen.
pff nog 135 dagen, lijkt nog lang.. maar straks alles in een stroomversnelling natuurlijk

vandaag even weinig gedaan.. we hebben alleen de tapijten gereinigd gedroogd en opgerold.. eentje net uit de biotex gehaald (mijn oude kat was een paar keer beroerd geworden en toen ik het weghaalde zag ik, dat het ondanks dat het schoongemaakt was nare plekken had achtergelaten.. dus nu grof geschut).. hing buiten te drogen.. maar goed, regen spoelt de laatste biotex er dan maar uit zullen we maar denken.. als het morgen niet droog is verhuisd ie naar de schuur om daar verder te drogen.. Andere twee zijn ingerold en ingetapted.. begint aardig leeg te worden nu..

nog 8 nachtjes slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:53

Wauw gaaf die badkamer :oo

Ik heb zaterdag geverfd , bah niks aan :=

135 dagen vliegen zo om :j

Bange poes is net thuis , die stakker zo bang dat breekt mijn hart altijd. Nu nooit meer verhuizen , pas al ze overleden is mag ik weer van mezelf , die stress steeds pfft

Afbeelding

Afbeelding

ik moet wachten op verhuispremie -O- , kan er in feite wel in. Morgen nog 1 muur beneden even verfen en trapgat :)