Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:29

Ennnn we hebben zaterdag of maandag een bezichtiging :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:45

Eulogy schreef:
Ennnn we hebben zaterdag of maandag een bezichtiging :o

*\%/*

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:03

Hier ook ineens goed nieuws, wij hebben per 15 maart een huur appartement :). Blijkbaar is de truc om nog brutaler te zijn dan de makelaar, dan kan er ineens heel veel geregeld worden.

Het is wel een redelijk oud appartement, maar geen gebreken gelukkig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:46

Napie schreef:
Ik zit al in de verhuizing. Elke week rij ik uit Drenthe naar Brabant met een paar dozen. 1 april definitief over. Wel lastig dat ik bij hem intrek en veel eigen spullen weg moet doen. Ook past lang niet alles in zijn huis en verdwijnen dozen vooral naar zolder. Morgen mag ik een nieuwe auto ophalen die ik heb gekregen van hem. Beetje als compensatie denk ik. Dan halen wr ook een tuinschuur op waar ik mijn paardenspullen in kwijt kan. Stal is ook geregeld. Erg fijn.

zijn huis staat te koop want we willen samen iets nieuws beginnen. Helaas is het een hele dure omgeving en voor 3 ton krijg je nog een huis wat prut blijkt te zijn. We beginnen te twijfelen of we echt moeten gaan verkopen of dat we het huidige huis gaan aanpassen voor twee personen (gebrek aan goede opbergmogelijkheden)

Eng is dat hè, iemand anders zijn huis gaan wonen.
Als het fout loopt dan hang je.

Ik zit in zelfde schuitje alleen vriend wil niet het huis verkopen. Het is geen optie is 3 jaar geleden pas gekocht en zal flinke restschuld op zitten.
Helaas voor mij daar wonen.

Hier is al datum geprikt alleen heeft ons samenwonen waarschijnlijk ook een rouwrandje zoals het er nu uit ziet laat ik mijn 32-jarige pony inslapen en godogod dat zoveel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:18

Wij gaan heel waarschijnlijk al binnen 2 weken samenwonen ineens :o

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:00

Gaaf! Gefeliciteerd!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:38

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik ga nu mijn 'nieuwe' auto ophalen. En daarna door naar ons nieuwe appartement. We hebben zondag de sleutel gekregen, en ik ga beginnen met verven.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:57

Wauw, gefeliciteerd! Ik zou willen dat het hier ook wat vlotter verloopt, hier in de omgeving gaan de huizen in onze prijsklasse écht als warme broodjes over de toonbank. We nemen nu telkens onze aankoopmakelaar direct de 1e bezichtiging mee zodat we meteen actie kunnen ondernemen. :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:28

Oei veel mensen die in dezelfde vijver aan het vissen zijn dus. Vervelend! Hopelijkt komt er snel weer iets op jullie pad!

Hier stond een huis te koop waardoor we de plannen toch een aantal maanden naar voren aan het halen waren, ook ineens verkocht.. Nouja, dan moest het nog niet zo zijn... Sparen we gewoon nog even door! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:39

:oo Ik was mijn eigen topic uit het oog verloren (per ongeluk ontstipt denk ik)! :o

Eulogy wat gaaf, spannend! :D
Sushilla; leuk verven in het appartement! Wanneer verwachten jullie erin te komen?

Boemklatsch; Vervelend dat de huizen zo snel verkocht worden. Denk dan maar zo; dan is het ook niet ons geschikte huis. Jullie komen vanzelf een huis tegen die voor jullie als een warm broodje de toonbank over gaat. :j

Targaryen; jammer zeg! Maar goede instelling, jullie komen vanzelf wat nieuws tegen. :j

Zo, heb even de laatste reacties gepakt, blijf vanaf nu weer keurig meelezen. :j

Het huisje waar we toen hebben gekeken is het toch niet geworden en we kijken nu rustig wat rond. De zoektocht staat momenteel wel even op een laag pitje. Ik moest voor een tijdje geleden weg bij mijn werk omdat ik geen vast contract zou krijgen en ben ergens anders begonnen. Heb het hier alleen niet naar mijn zin dus druk bezig met het zoeken van ander werk. Dat willen we toch wel even afwachten voordat we weer actiever gaan zoeken. Mijn vriend heeft net weer een contract gekregen voor een jaar en ze willen hem een opleiding laten volgen dus we verwachten en hopen dat het volgende contract vast wordt. :j

Helaas verdienen wij voor sociale huur teveel geld dus als we actiever gaan zoeken is dat de particuliere sector. Af en toe kijken we weleens want voor het goede huisje (je zult het maar net tegenkomen!) willen we de sprong wel wagen (mocht ik nog geen andere baan gevonden hebben is dat geen ramp, ik ben hier zo goed als zeker van verlenging contract) maar we gaan niet ergens zitten wat het voor ons net niet is zodat we maar samenwonen. :)
Vanaf aanstaande vrijdag passen we samen op een huis van de eigenaar van 2 paarden die ik rijd. Daar zitten we dan 1.5 week en zo passen we vaker samen op huizen van familie/vrienden. Is ook leuk. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:55

Eugoly, spannend!! En gefeliciteerd :D

Boemklatsch, zoek je in Eindhoven? Wist niet dat het daar zo storm liep??

Vandaag langs notaris geweest voor ons samenlevingscontract en testamenten..
Als je naar buitenloopt ben je even 10 minuten heel ongelukkig :')
Je hoort vooral; 'Als jij overlijdt, dan.. ' en 'Als je partner overlijdt dan..' of zelfs 'Als jullie beide overlijden, dan..' en ook 'Als jullie uit elkaar gaan, wat dan..' :+

Niet iets om heel vrolijk van te worden haha, maar aan de andere kant ook wel weer iets moois, want nu wordt het echt definitief en worden we elkaars erfgenamen.

Documenten worden nu naar hypotheek adviseur gestuurd en die stuurt ze door naar de bank..
Gister is het huis getaxeerd (moet voor de hypotheek).

En zo gaat het allemaal vlot door, heerlijk, kom maar op :):)

Vorige week de vloer, lampen en gordijnen besteld en nu zijn we zo wat compleet :D
Alleen het huis nog waar het allemaal in mag.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 01:32

Oeh dat lijkt mij best spannend officieel inderdaad Nancy!

@Kaitlyn, zo heb je een soort vakantie lijkt me steeds, lekker en leuk zeg.

Eulogy, nu willen we natuurlijk ook meer weten...? Wat, waar, foto's?

Wij keken vandaag op de site van onze woningcorporatie, waar stond dat de sleutel van ons appartement (en 36 andere appartementen en nog 20 gezinswoningen) februari/maart al opgeleverd gaat worden, in plaats van april (!!!!??)
Wij nu dus stiekem nu best wel opgewonden, en een mailtje gestuurd of dat inderdaad klopt.

Maar... Ik keek wat verder op de site, en toen kwam ik een nieuwsbericht tegen van 23 januari: "Eerste kijkmiddag van *onze straat* geslaagd!"
...... -O- Er was dus blijkbaar een kijkmiddag, en wij hebben geen uitnodiging gekregen...

En eigenlijk ben ik nu best wel teleurgesteld en vind ik het lastig te bevatten dat er een kijkmiddag is geweest terwijl wij niet uitgenodigd zijn, dat lijkt haast niet te kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:38

Bedankt allemaal! :D Het wordt echter, ben ik bang, alleen nog wel een beetje een ramp om ook echt iets te vinden. Ik heb hier vrij onverwacht ineens heel leuk werk gevonden en begin al op 3 maart, dus dan moet ik zijn verhuisd. Maar goed, we willen in het centrum en dat is hier zo gewild dat alles echt binnen een dag weg is. We zouden gister een bezichtiging hebben maar werd afgebeld, heb toen nog voor 6 andere appartementen gebeld die recentelijk waren geplaatst (waaronder in de laatste 13 uur) maar niks :n Dat zal dus nog behoorlijk stressvol worden - ik moet 28 februari mijn kamer uit dus ben bang dat dat even in zijn kamer intrekken wordt. Maar goed, alsnog heel leuk en we vinden vast wel iets!

Boemklatsch, zelfde probleem dus, jammer is dat he! Wij zullen denk ik ook meteen actie moeten ondernemen als we eindelijk een bezichtiging kunnen krijgen haha.

Kaitlyn, wat balen zeg! Maar zoals je zegt, komt vast wel weer goed, al duurt het nu misschien iets langer. Lijkt me inderdaad wel erg leuk om op zo'n huis te 'passen' dan, inderdaad een soort vakantie!

Nancy, wat gaat dat allemaal vlot joh! Leuk hoor :D

Nachtlampje, wat gek inderdaad. Klinkt eigenlijk alsof dat inderdaad gewoon een foutje is geweest? Wel erg leuk als jullie inderdaad de sleutel eerder zouden krijgen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 10:49

Wow Nancy wat officieel allemaal, spannend! :):)

Nachtlampje; ja inderdaad een soort vakantie. Paardjes 's ochtends vroeg al voeren en naar buiten, dan van 8 tot 5 werken, dan snel naar "huis", paardjes weer hooi bijvoeren, dan eten koken, dan naar eigen paard die iets verderop staat. Druk druk! Maar volgende week hoef ik maar 3 dagen te werken want heb er 2 vrij gevraagd, dus dan kunnen we lekker van onze vrije tijd en elkaar genieten. :)

Wow dat gaat snel al! Wel vreemd van die kijkmiddag, kan het niet zijn dat ze 2 kijkmiddagen doen ofzo? Om de mensen een beetje te verdelen? Omdat er staat "eerste kijkmiddag"..
Kun je niet bellen om opheldering te krijgen?

Eulogy; gefeliciteerd met je baan, leuk! :D Wordt nu wel spannend inderdaad om een huisje voor die tijd te krijgen. Lekker blijven reageren en dan inderdaad desnoods maar even met elkaar op zijn kamer. Is dan ook maar een tijdelijke oplossing. :j

Het is inderdaad jammer dat we dat niet door hebben laten gaan, maar omdat ik weg moest bij mijn andere werk en ik naar een nieuwe baan ging vonden we het allemaal net wat te riskant. Helemaal nu ik het dus ook niet naar mijn zin heb en weer door ga zoeken. Heb weer op mijn oude functie gesolliciteerd (mocht na 3 maanden weer), had daar met 28 uur per week net zoveel geld als nu met 40 uur per week dus dat is ook wel lekker. :o

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:25

Yesterday schreef:
LdJ, hoe was het bij de verkoopmakelaar?

Ik was ervan overtuigd dat ik gereageerd had :o

Ja, huis was nog niet veranderd in staat :+ We gaan het een en ander uitzoeken en dan wellicht overgaan tot actie :) Heeeeel spannend allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:18

God ik heb vandaag al zo'n 3 hartaanvallen gehad _O- Hier komt mijn essay, moet het echt even opschrijven haha:

We zijn gisteravond gaan kijken bij een appartement en waren allebei heel erg enthousiast. Omdat alles hier dus echt binnen no time weg is en omdat ze eigenlijk dit weekend al willen verhuren, hebben we gisteravond dus meteen alles op een rijtje gezet en gekeken of we het kunnen betalen, gemaild dat we het appartement wilden en vanmorgen meteen gebeld.

Nou, gisteravond kwamen we erachter dat we beide niet genoeg geld op onze Engelse rekeningen hadden staan voor de borg omdat we de borg van onze huidige kamers nog niet terug hebben. Ik kon het makkelijk betalen van m'n Nederlandse spaarrekening maar ik wist dat ze geen buitenlandse rekeningen zouden accepteren en dat we echt vandaag al de borg zouden moeten betalen. Dus ik vanochtend naar de bank geracet om geld van m'n Engelse spaarrekening over te boeken naar m'n betaalrekening, geld te pinnen van m'n Nederlandse rekening en dat er dan bij de bank meteen op m'n Engelse rekening te laten zetten. Nou, toen stond er dus precies genoeg op want ik kon ook weer niet teveel in 1 dag pinnen. :')

Vervolgens whatsappt vriendlief me dat hij de makelaar had gebeld en dat ze zeiden dat het al verhuurd was...... HOE DAN, gisteravond toen we de bezichtiging hadden waren ze al gesloten, het was gisterochtend pas op de site geplaatst en hij had nog voor 9 uur gebeld. Gelukkig was dat een foutje (hij had verkeerd gekeken of zo, fijn) en nu zijn ze onze gegevens aan de huidige huurders aan het doorgeven blijkbaar.

Dussss ik zit vol spanning op m'n werk te wachten tot m'n vriend me whatsappt, aaahhhh! := Het was echt perfect, ongemeubileerd (heb hem eindelijk over kunnen halen! Haha, dus we kunnen mooi naar Ikea dit weekend), 10 minuten lopen van zijn kantoor af, parkeren voor de deur voor mij en alles echt splinternieuw. En een wasmachine, grote vriezer en tuin! En ook nog eens heel betaalbaar.
Mijn ouders komen morgen voor een week hierheen, met de auto, dus dat zou ook wel heel goed uitkomen allemaal.

Nu hopen op goed nieuws, ik zit mezelf echt gek te maken :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:20

WHAAH WAT GAAF! *\%/*

En spannend. :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:04

Waaaauw Eulogy wat gaaf! Fijn dat het voor jullie nu ook zo snel geregeld is zeg!

Wij zijn gisteren bij 2 huizen wezen kijken! Huis 1 had ik 0 verwachtingen van, viel alles mee en toch wel een beetje verliefd op dat huis geworden! Is een net huis, wat verouderd maar niet direct grote verbouwingen oid nodig. Huis 2 leek mij leuker, had ik direct bij binnenkomst een heel groot nee-gevoel.
Vriendlief heeft vanmorgen een bod gedaan, afwachten dus! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:38

Nou blijkbaar zijn er dus meer gegadigden... Ze konden de landlord niet meteen bereiken maar gaan met hem overleggen wie hij erin wil zeg maar, vriend heeft tegen de makelaar gezegd dat wij dus vandaag de borg kunnen betalen en dit weekend de huur en hij wilde echt dit weekend al verhuren... Dus ik heb goede hoop wat betreft onze positie haha maar wil nog niet te enthousiast worden voordat het definitief is := Maar goed, nog even duimen dus! Bedankt in ieder geval :D

Al heb ik stiekem het hele appartement al ingericht in gedachten, haha

Wat gaaf zeg, hoop voor je dat dat iets wordt! Spannend!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:09

Spannend Eulogy! Ik zou dat ook doen, hele appartement al ingericht hebben in gedachten :o is ook zo leuk om te doen.

Over de kijkmiddag; die ging blijkbaar over de eengezinswoningen, en die komen dus ook per feb/maart vrij. Gelukkig dus niets gemist, maar helaas ook nog niet vroeger ons huisje. Voor ons appartement is nog geen datum bekend, het "april" wat we destijds kregen is dus ook niet meer van toepassing.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:33

Wat leuk om dit allemaal te lezen.

al wonen wij inmiddels 8 maanden samen, waarvan 2 maanden bij mijn schoonouders. Mag ik mij hier ook melden? O:)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:34

Eulogy, super spannend joh! Duimen duimen en nog is duimen! Hou je het nog met de spanning?
Ook gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Nachtlampje, gelukkig dus geen kijkmiddag gemist, maar zou wel fijn zijn als er snel bekendheid komt over de oplevering!

Boemklattsch, leuk dat je zo klik had met een huis, spannende dagen worden dit dus!

Kaitlyn, hopelijk kun je bij je oude functie weer aan de slag, en met een huis gaat het dan ook vast wel goedkomen!

Nancy, gefeliciteerd met jullie samenlevingscontract! Wordt nu snel erg officieel zeg! Spannend maar ook super leuk!

Hier is nu eindelijk de stukadoor bezig in het huis, eigenlijk zou hij al eerder beginnen, maar hij was ziek. Hopelijk is het wel snel klaar, volgende week heb ik vakantie van school dus ik wil dan zelf graag het een en ander al in de grondverf zetten enzo. Mei komt steeds dichterbij, en dan willen we erin.
7 maart wordt de keuken geleverd haha, werk aan de winkel hier dus :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:52

Hier zijn er weer een aantal waarbij het lekker opschiet leuk hoor!! IK wil ook zo graag :(

Hier ligt het nog steeds stil het huis waar wij mee bezig waren staat inmiddels alweer 2 maanden langer in de verkoop en waarschijnlijk gaan we het binnekort toch weer een keer proberen of de verkopers toch inmiddels wel wat meer willen!

Vandaag is er ook weer een heeeel erg leuk nieuw huis bijgekomen wel iest wat we zouden kunnen lenen maar eigenlijk wel wat boven ons eigen budget dus nog maar eens overnadenken en misschien toch maar een keer een bezichtiging plannen :)

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:30

leuk dit topic.

mijn vriend en ik gaan volgende week een afspraak bij de bank maken ivm hypotheek.
we zijn al druk aan het kijken naar een huisje maar dan weten we zeker wat we kunnen.

mijn vriend wilt heel graag een wat ''ouder'' huisje waar hij zelf een mooi paleisje van kan maken
hij is zelf interieurbouwer en kan erg veel. mijn broertje werkt in de bouw en zijn vader is elektricien/loodgieter. dus dat moet helemaal goed komen

ik zelf heb supppper veel zijn om ons eigen huisje te kopen maar wel erg spannend allemaal het is me allemaal nieuw

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:18

En Eulogy? Goed nieuws?

Wij hebben dit weekend ikea leeg gekocht. We hadden een hele grote bus gehuurd, we gingen dat wel ff zelf doen. Viel dat ff tegen zeg... Ons appartement is op 3 hoog, en alleen trappen. We zijn gebroken! Maar alles is boven. En alles geverfd. Dus van de week alles in elkaar zetten en dan gaan we er volgende week slapen!

Een domper was wel dat we na een hele lange zoektocht eindelijk de juiste stoelen hadden gevonden. Dus wij hebben ze besteld, zijn ze niet meer leverbaar. Ze zijn helemaal uit de productie. Nu kunnen we weer overnieuw beginnen. En ik vond stoelen al zo moeilijk...