Phen schreef:Ik hoop dat je zelf wel begrijpt dat badmintonnen op het strand of in het park geen optie zal zijn ivm de financiering van de scholen. Wij moeten het doen met het materiaal dat wij hebben en that's it.
Het ging niet zozeer om de locatie, maar om de manier van spelen
(Al lijkt het me ook niet verkeerd als jongeren ipv op saaie sportvelden het bos inmogen of af en toe naar het strand gaan als je daar vlakbij zit. Gewoon... beetje leven
)
Maar daarnaast: dat de scholen niet de intentie of de mogelijkheid hebben om die financiering uit te breiden, zodat je de gymlessen eens een beetje behoorlijk in kunt richten, is voor mij dus de reden om het tot keuzevak te maken. Doe het goed of doe het niet. Als er niet genoeg geld is om het goed te doen, en dat is er niet, omdat het gewoon niet kan met 1 docent op 30 leerlingen, en ook nog eens van uiteenlopende niveau's en dwarsgezeten door de meest uitzinnige eisen, doe het dan gewoon lekker niet. Er zou wel wat van gym te maken kunnen zijn, maar niet zolang je alleen maar binnen de bestaande lijntjes kunt werken. En cijfers verplicht zijn.
Citaat:
En hoezo leer je niks qua samenspelen? Ook frisbee is een teamsport dus samenspelen zou je toch echt moeten als je een punt zou willen scoren.
Als het als teamsport alleen maar werkt omdat niemand het kan, kan niemand het genoeg om echt te leren samenspelen.
Het nut van 'leren dat een bal niet het enige is waarmee je kunt gooien' ontgaat me verder volledig... Who cares? Als leerdoel is het nutteloos.
Citaat:
Ik weet niet of ik hier überhaupt op in wel gaan. Maar wij leren precies het zelfde als de andere docenten qua leren. Alleen in plaats van Engels leren wij de leerlingen bepaalde sporten.
Ter geruststelling: ik geloof dat ik de pedagogiek, en hier en daar ook de didactiek, van docenten in het algemeen vrij treurig vind... Ik zou me er eens uitgebreider in moeten verdiepen, maar ik heb nooit de indruk gehad dat het opleidingen zijn die echt de diepte in duiken. Veel theorie, veel leren, weinig ontwikkelen. Gelukkig zijn er docenten die van zichzelf wel aardig wat inzicht in leerlingen hebben... maar de opleiding tot docent leek me altijd vrij oppervlakkig.