Shadow0 schreef:angelaatjuh schreef:En tegenwoordig met alle digitale dingen etc. ben je toch altijd wel via een manier traceerbaar lijkt mij.
Ik blijf me verzetten!![]()
En ja, de AH wil graag al die persoonsgegevens, om mensen beter te kunnen manipuleren. (Ja sorry, maar zo simpel ligt het gewoon.)
Big Data vind ik juist om die reden razend interessant, ik heb er een vak over gevolgd en wat je allemaal mee kan is fantastisch. Ik vind dat 'manipuleren' wel een hele negatieve lading heeft in dit geval, in mijn ogen gebruikt het bedrijf (in de geval AH) simpelweg moderne technieken om hun assortiment beter op de behoeften van de klant aan te passen. Daar profiteert niet alleen het bedrijf van, maar ook de klanten. Je zou het ook klantvriendelijkheid kunnen noemen
maar goed, tot zover mijn betoog over waarom Big Data niet zo'n groot probleem hoeft te zijn als sommige mensen ervan maken
dees_daan schreef:Ik schrik echt een beetje van de houding van sommige caissières/medewerkers hier..
€50 is gewoon een wettig betaalmiddel dus die hoor je niet te weigeren.
€100 of hoger mág je weigeren als daar een bordje van bij de kassa hangt.
Maar €50 weigeren? Ik vind het echt belachelijk..
Ook al moesten wij 4 of 5 keer bij vragen, ja dat is vervelend maar daar kan de klant niks aan doen, je hoort het aan te nemen, reden om te weigeren heb je niet.. Dat je geen wisselgeld het is jou probleem, niet dat van de klant, die betaald met een wettig betaalmiddel dus doet niets verkeerd.
Als we dan toch gaan gooien met wetten, in de wet staat ook dat je met pasmunt moet betalen. Strikt genomen is wisselgeld dus een service die een winkel verleend.
Ik heb ook wel eens een verkoop geweigerd, niet in de supermarkt waar ik nu werk overigens, maar bij een tankstation. Vanwege veiligheidsredenen was daar geen kluis aanwezig waarvan een sleutel in het pand was. Omdat we wel altijd wisselgeld moesten hebben voor tankende klanten. Een snoepje kan je terugleggen, brandstof niet was de gedachte daarachter. Als ik nog maar 2 tientjes had en één vijfje hield het echt op.

Ook een meneer die heel lief voor oudere mensjes boodschapjes haalt terwijl die zelf ook genoeg meegemaat heeft en al op leeftijd is. Hij blijft positief, zoveel respect voor die man

. Van sommige mensen vermoed ik gewoon dat ze diep ongelukkig zijn en al hun frustratie er aan de kassa uitgooien
.
. Ik vraag soms heel voorzichtig of ze toevallig kleiner hebben, als ze dat niet hebben dan probeer ik het terug te geven en anders te wisselen bij een andere kassa.