Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:07

Eigenlijk is er niks aan, je voelt er niets van ofzo :') Nee, dat soort dingen hoef ik thuis allemaal niet van dichtbij te gaan onderzoeken in de praktijk.

MarlindeRooz

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:13

Mygod dit topic is helemaal uit de hand geëscaleerd. _O-
Of in de hand als ik het zo lees. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:19

Ach, de meelezende jeugd kan er maar van leren dat liefde en respect en communicatie de basis moeten zijn, dat je niet gemiddeld moet presteren om een normale relatie te hebben en dat kleine kantjes net leuke pluspuntjes kunnen zijn. Toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:21

Ja zoiets, ik hoor denk ik nog bij de meelezende jeugd. :=

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:22

hihi uit de meeleespositie haha,

op dit moment geen vriend dus kan helaas niet meer meepraten :( soms mis ik dat samen zijn wel hoor. gewoon het bij elkaar zijn en met elkaar. achja komt ooit wel weer haha

maar idd mannen die zo praten van ik heb nog wel een lekker worstje dit dat dat is echt not done.... en knap ik ook keihard op af, ook vind ik dat wij vrouwen dat eigenlijk ook niet moeten doen haha

*kruipt terug*

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 06:37

Varekaj schreef:
Ach, de meelezende jeugd kan er maar van leren dat liefde en respect en communicatie de basis moeten zijn, dat je niet gemiddeld moet presteren om een normale relatie te hebben en dat kleine kantjes net leuke pluspuntjes kunnen zijn. Toch?

Maar niet dat rondjes draaien als een propellor leuk is hoor.... erover ouwehoeren OK, maar dit gaat mij een stap te ver ;( Mijn eerste gedachte was *auwwwww*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:01

Wat belangrijk is denk ik, is dat je niet te krampachtig er over doet samen. Lachen is heel belangrijk, dat maakt andere dingen ook makkelijker bespreekbaar. Natuurlijk heeft de een minder zin dan de ander, maar als je niet goed weet hoe je elkaar moet beminnen wordt het er ook niet beter op.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:35

Pas maar op, straks krijgen we een nieuwe nominatie-hype op Facebook _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:19

Mayflower_ schreef:
Om even OT te blijven :')

Tsja hoevaak seks:

Volgens mijn vriend te weinig, volgens mij teveel. :D

+:)+
Het gaat inderdaad niet om het nummer, het aantal, maar om de percepties.
Ondanks de emoticon is dat teveel/te weinig wel een dubbel aantikkend gewicht op de onbalans.

Hoeft geen probleem te zijn uiteraard, doch om dit duurzaam probleemloos te houden zal het voor beiden door iets anders op de weegschaal gecompenseerd moeten worden EN besproken.

Dat laatste is oh zo belangrijk en het is ook hier op dit onderwerp triest helder hoe gevoelig dit onderwerp ligt; zelfs anoniem, niet persoonlijk en zonder beschuldigingen zit menigeen bij voorbaat al op de kast. Laat staan dat men het eigen 'verzaken' in de afspraken zal opbrengen.
Sex is overal in de samenleving, wordt volop gebruikt om van alles te verkopen aan man en vrouw, de handel er in ook een mega business op zich doch het is tegelijkertijd taboe. Hypocrisie als cultuur.
De statistieken laten zien wat het resultaat is.
Ok, ok, ik weet het; hier op dit onderwerp is de verzameling van de minderheid vertegenwoordigd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:42

Ennnnn daar is HC weer. :wave: "Verzaken" ook echt. :')
Alsof seks een recht is, waar (in de meeste gevallen) de vrouw gebruikt voor wordt. Bij ons is het een uiting van intimiteit en liefde, zo intiem dat ik het alleen met mijn partner wens te delen en vice versa.
In een relatie draait het nou eenmaal om compromissen sluiten, voor seks in een relatie is dat niet anders.

Ik wil graag 4x per week patat eten, maar mijn partner niet dus sluiten we een compromis en eten we 1x per week patat. Ik ga dan toch ook niet, al dan niet stiekem, buiten de deur patat eten zodat hij alleen met zijn bordje bloemkool zit? |o

Hilarisch topic trouwens. Ben ik dan de enige vrouw die haar man in z'n kont knijpt als hij de trap op loopt? :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:47

Waar ik laatst achter kwam, verkrachting binnen een huwelijk was in Nederland tot 1991 NIET strafbaar omdat het inderdaad als plicht werd gezien. Vond ik best schokkend, beetje middeleeuws...

Mannen in konten knijpen of er op petsen als ze voorover gebogen staan (als de broek gespannen staat....) ben ik helemaal voor.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 21-08-14 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:02

Ik ben helemaal voor kontknijpen, maar dus niet als iemand een trap oploopt. Dat is echt het enige moment dat hij er even moet afblijven, hoe verleidelijk ook.

Ivm dat propellor draaien: dat was dus een grap. Of zo was het toch bedoeld. De vriend in kwestie ging er echter volledig in mee, stelde er geen vragen bij en had gewoon een big smile op zijn gezicht. Hilarisch hoe een anders zeer nuchtere vent daar gewoonweg in trapt. Ik heb het dus nog niet uitgetest en we zijn dat ook absoluut niet van plan :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:03

Niwla schreef:
Ennnnn daar is HC weer. :wave: "Verzaken" ook echt. :')
Alsof seks een recht is, waar (in de meeste gevallen) de vrouw gebruikt voor wordt. Bij ons is het een uiting van intimiteit en liefde, zo intiem dat ik het alleen met mijn partner wens te delen en vice versa.
In een relatie draait het nou eenmaal om compromissen sluiten, voor seks in een relatie is dat niet anders.

Ik wil graag 4x per week patat eten, maar mijn partner niet dus sluiten we een compromis en eten we 1x per week patat. Ik ga dan toch ook niet, al dan niet stiekem, buiten de deur patat eten zodat hij alleen met zijn bordje bloemkool zit? |o

Ja, inderdaad; 'verzaken'. Merk op dat het tussen haakjes staat :)*
Daarmee doel ik op een eventuele afspraak van wederzijdse exclusiviteit. Die is alleen uitvoerbaar wanneer de randvoorwaardes blijven gelden :)*
Dat is nog niet zo voor de hand liggend want een dergelijke afspraak wordt makkeljk gemaakt in het begin van een dan nog lichamelijk stormachtige relatie.
Vervolgens vindt menigeen hier het 'in het begin veel, later veel minder' normaal, maar het NIET evident dat DUS de afspraak opnieuw besproken moet worden :? 8)7

1. Sex is inderdaad een belangrijke levensbehoefte en de individuele invulling een recht.
Dat is nu net het hele punt.
Ook dat het niet gelijk de plicht van de ander is.

2. Dus komen we bij het eventuele compromis, bij het identificeren, bespreken en oplossen. Stiekem is NIET de oplossing. Net zo min als negeren of aannemen dat de partner zich maar moet aanpassen, want dat leidt vanzelf tot buiten de deur gaan eten. Dat is dan twee keer fout, van BEIDEN.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:05

Varekaj schreef:
Ik ben helemaal voor kontknijpen, maar dus niet als iemand een trap oploopt. Dat is echt het enige moment dat hij er even moet afblijven, hoe verleidelijk ook.

Ivm dat propellor draaien: dat was dus een grap. Of zo was het toch bedoeld. De vriend in kwestie ging er echter volledig in mee, stelde er geen vragen bij en had gewoon een big smile op zijn gezicht. Hilarisch hoe een anders zeer nuchtere vent daar gewoonweg in trapt. Ik heb het dus nog niet uitgetest en we zijn dat ook absoluut niet van plan :')

Mij werd van jongsaf geleerd dat er op de trap niet gespeeld werd, dat dat om ongelukken vragen is. Manlief knijpt zoveel in mijn kont als hij wil (alleen niet te hard want dat wordt blauw. :') Maar dat weet ie wel dat ik bij het minste blauw ben) maar NIET op de trap. Als hij in zijn boxer rond loopt kan ik het ook niet laten. :o :9 Kan het niet helpen... :+:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:09

Ik heb bij mijn man een keer mogen mikken met plassen. Ik vond het helemaal geweldig en heb maar niet gezegd dat ik er ook eentje wil, want dan was HIJ volledig afgeknapt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:18

Daar bestaan plasteuten voor hoor :Y)

@HC: hier is de behoefte bij ons wisselend. Meer zou leuk zijn, maar voor ons hoeft dat niet. Wij zijn bereid, in samenspraak, om met elkaars libido rekening te houden en ons daarop aan te passen. Ja seks is belangrijk voor ons, het hoort er immers bij. Maar wij verkiezen eerder monogamie en ons aanpassen op elkaar dan buiten de deur gaan eten, wij voelen ons daar het meest gelukkig bij.
Als mijn partner in het buitenland zit, dan blijven onze behoeftes ook bestaan. Nu kunnen we de afspraak maken dat we in die periodes die behoefte dan invullen met een extra persoon: ik hier een extra vriendje, hij ginds de dames van plezier. Hier voelen wij ons geen van beiden prettig bij. Het is net die exclusiviteit die onze seks zo leuk maakt, we vinden het elkaar waard om steeds die periodes op droog zaad te overbruggen.
En net dat bewust kiezen voor exclusiviteit tussen de lakens zorgt ervoor dat we creatief blijven, dat we erover praten en problemen gaan aanpakken pv te zeggen "zoek het uit" en de lol ergens anders gaan zoeken. Die monogamie stimuleert ons om open te blijven staan voor elkaar en aan de relatie te werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:26

Qimm schreef:
Waar ik laatst achter kwam, verkrachting binnen een relatie was in Nederland tot 1991 NIET strafbaar omdat het inderdaad als plicht werd gezien. Vond ik best schokkend, beetje middeleeuws...

Net als de exclusiviteit.
Die is defacto daarmee per 1991 ook achterhaald.
Als het geen recht is, is het ook geen plicht.

Een HEEL belangrijk punt dit; dat sex in een huwelijk geen recht/plicht is.
Het hield exclusieve toegang tot een vaste partner in.
Nu is het wel exclusief plicht maar zonder recht op toegang.
Voor m en v.
Beiden blijken namelijk ongeveer even vaak buiten de deur te eten.

Het huwelijk is een ZAKELIJKE overeenkomst waar de sex geen deel meer van uitmaakt. Geen recht/plicht meer dus evenmin mbt exclusiviteit en ook de aanname mbt het vaderschap hoort er dus uit.

Duurzame relatie en huwelijk horen NIET door elkaar gehaald te worden evenmn als afspraken over sex en eventuele exclusiviteit.
Verder is verandering een gegeven. Het is imo zowel naief als hypocriet om te ontkennen dat dit mbt sex genegeerd kan worden en vernderende randvoorwaardes niet tot heroverwegen van afspraken leidt.
Nogmaals, de statistieken tonen aan waar dat toe leidt.

Uiteraard niets mis met afspreken van monogamie Varekaj. Evenmin om in principe af te spreken dat dit voor altijd is.
Het laatste houdt alleen wel in dat in echte openheid bespreken noodzaak is, want vernadering is een gegeven. Compromissen ook. Dus idem bijstellen van invullingen. Alleen dan heeft duurzame monogamie een kans. Niet bij genegeerde frustraties.
Helemaal _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-08-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:26

Varekaj schreef:
En net dat bewust kiezen voor exclusiviteit tussen de lakens zorgt ervoor dat we creatief blijven, dat we erover praten en problemen gaan aanpakken pv te zeggen "zoek het uit" en de lol ergens anders gaan zoeken. Die monogamie stimuleert ons om open te blijven staan voor elkaar en aan de relatie te werken.

Dat vind ik een goede bewoording van hoe ik het ook ervaar :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:31

Varekaj schreef:

Ik wil bij deze meegeven aan de meelezende jeugd dat het NIET standaard in het relatiepakket zit op de pipi uit de wiewie van je vriendje te mikken :') .

Mijn vriend vraagt ook eens als hij mee mag gaan als ik ga plassen
"eh waarom?"
"Ja, stel dat we ooit op vakantie gaan, en onze auto gaat stuk. En er is in de weide omgeving nieeeeeemand of niets. En jij moet dringend. Dan kan je toch beter nu oefenen dat je je nu al op je gemak voelt als ik erbij sta."

Eh juist ja :+ .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:33

Varekaj schreef:
En net dat bewust kiezen voor exclusiviteit tussen de lakens zorgt ervoor dat we creatief blijven, dat we erover praten en problemen gaan aanpakken pv te zeggen "zoek het uit" en de lol ergens anders gaan zoeken.

Hier stip je een raak punt aan.
Dat 'zoek het uit' houd ook consequenties in.
Wanneer de partner dat dan doet, heeft degene die het opmerkt daar dan uiteraard NIETS meer over te mauwen.

Terug naar het huwelijk is defacto door het afschaffen van recht/plicht mbt sex net als aannames over het vaderschap vervallen een eventueel overspel ook geen grond meer voor scheiden.
Je kan nu eenmaal niet en de kool en de geit sparen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:42

Kwanyin schreef:
Varekaj schreef:

Ik wil bij deze meegeven aan de meelezende jeugd dat het NIET standaard in het relatiepakket zit op de pipi uit de wiewie van je vriendje te mikken :') .

Mijn vriend vraagt ook eens als hij mee mag gaan als ik ga plassen
"eh waarom?"
"Ja, stel dat we ooit op vakantie gaan, en onze auto gaat stuk. En er is in de weide omgeving nieeeeeemand of niets. En jij moet dringend. Dan kan je toch beter nu oefenen dat je je nu al op je gemak voelt als ik erbij sta."

Eh juist ja :+ .

Ik moet gelijk denken aan de prachtige foto-poster van het Goningse kunstmuseum welke tot enorme verontwaardiging leidde, maar ook tot instant diefstal van elke poster door degenen die het wel waardeerden. Hilarische illustratie van de hypocrisie als cultuur.
Hoewel het onderwerp op zich mij niet roert, zou ik die poster vanwege de artistieke kwaliteit EN de associatie met de hypocriete heisa GRAAG ophangen hier. Bv wat hogerop in het trappenhuis.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:55

Plaatje van de poster?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:56

phormicola schreef:
Ik heb bij mijn man een keer mogen mikken met plassen. Ik vond het helemaal geweldig en heb maar niet gezegd dat ik er ook eentje wil, want dan was HIJ volledig afgeknapt _O-

Doet mij er trouwens aan denken. Wat ook wel eens leuk kan zijn, heel serieus beginnen over het onderwerp plasseks. En maak het zo serieus mogelijk, zoiets van dat je gehoord hebt dat het heel erg goed voor je huid is of voor je pijnlijke gewrichten ofzo...eerste gesprek afsluiten met "ik hoop wel dat je me hierdoor niet anders gaat bezien, ik wil gewoon open met je zijn. Denk er gewoon even over na, dat is alles wat ik vraag."
}:)
Waarschijnlijk ook bruikbaar als je een tijdje geen zin hebt :+ .

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:03

Ik zag laatst iets voorbij komen over dat elke dag seks met je partner goed voor je relatie schijnt te zijn. Achteraf gezien was het al een oud artikel maar goed. Nu zitten wij onder het gemiddelde en zijn inmiddels 6,5 jaar samen maar nog wel jong. We hebben dan ook besloten om te kijken hoe het is 'aan de andere kant'. Veelal zie ik herkenbare dingen: moe, weinig tijd, je weer moeten wassen enz. Ook moet ik zeggen dat we niet samenwonen. Ik woon bij mijn pa thuis en mijn vriend woont bij ons in. Ik kan mezelf dan ook niet helemaal geven (in de zin van geluid maken) omdat ik dan denk aan het feit dat mijn vader alleen met een muur ertussen van ons gescheiden is. Met het artikel in ons achterhoofd gaan we kijken hoe we het ervaren om het boven het gemiddelde te doen. Het kan immers nooit kwaad. Ik schrok namelijk nog al toen ik las wat het gemiddelde was en vroeg me af of dit 'echt' is of meer een verwachting van de maatschappij.
Zijn er meer mensen die hun gemiddelde omhoog hebben gegooid en zo ja hoe hebben jullie dat ervaren? Ik ben erg benieuwd.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:08

Whaha, ik weet denk ik wel welk artikel jij bedoelt: mijn moeder heeft die gedeeld op FB met de zin erbij: "helemaal mee eens" Uhm mam, had ik dat willen weten? Nog een pijnlijke reactie eronder van mijn (ex) schoonzusje die net uit elkaar zijn/gaan mede ivm de seksuele relatie: "Lekker realistisch ook!!"
:+