Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:55

Santos_05 schreef:
@elineS, persoonlijk worden vind ik absoluut niet netjes in een discussie.

Mensen een boete laten riskeren door ze mee te laten reizen op een abbo die je zelf niet hebt, dat is pas niet netjes.

Dat de mee-reizers zelf verantwoordelijk zijn voor het riskeren van een boete, doordat ze niemand kunnen vinden die ja zegt, tja, dat is hun eigen verantwoording. Maar ze laten denken dat het allemaal in orde is, om ze een oor aan te naaien.. Dat vind ik pas niet netjes... Walgelijk inderdaad.

Als we het in context moeten plaatsen, Marley, zegt jouw gedrag heel wat meer over wat voor mens jij bent (anderen belazeren) dan een opmerking via het internet van mijn kant. Ook niet netjes. Maar in ieder geval niet wagelijk.

@Sizzle: Natuurlijk, ik zeg ook niet dat mensen niet mogen discussiëren. Gaat u gang :D Ik snap alleen niet waarom de nee mensen ook maar meteen denken en verwachten dat de 'bedelaars' dit gedrag (het vragen) niet zouden mogen vertonen.. En daar houd ik niet van. Een mening opdrukken omdat JIJ denkt dat iets onjuist iets. Iets waarvan vele anderen in het OV het wel prima vinden.

Dat mensen niet gediend zijn van meereizers in het OV kan ik ook best begrijpen. Veroordeel de nee mensen ook absoluut niet. Wel degenen die vervolgens de mee reizers bedelaars, schooiers en onbeleefd noemen..

Andersom ook de meereizers die mensen aso of onbeleefd noemen als ze gewoon nee zeggen, op een normale manier.

Ik heb geen probleem met mee-reizers, ja of nee mensen.. Maar ik begrijp niet waarom bepaalde mensen meteen hun botte mening moeten doordrukken, mensen veroordelen tot aso en bedelaars, ze een oor aan naaien, en ze ook maar eens gaan uitmaken wat andere mensen wel of niet mogen en horen te doen.

Inoterry schreef:
Vjestagirl schreef:
De mensen die hier weleens een kortingskaartje kopen voor ze iemand gevonden hebben: wat doen jullie als je niemand kunt vinden om mee te reizen? Toch instappen? Een nieuw kaartje kopen?

Die stappen dikwijls toch gewoon in en komen dan met smoezen als diegene waar ik mee samen zou reizen is onverwacht niet op komen dagen, mijn reisgenoot is eerder uitgestapt en ik had er geen erg in, er heeft iemand mij geholpen met het kopen van een kaartje.......

Dat is een aanname. Misschien doen mensen dat wel, maar ik heb dat nooit zo gedaan. Als ik niemand had om mee te reizen, ging ik echt niet met een ongeldig kaartje reizen en dan een smoesje verzinnen. Want ja, dat is wel tegen de regels.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:59

Nee hoor, geen aanname maar jarenlange ervaring :Y)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

Inoterry schreef:
Nee hoor, geen aanname maar jarenlange ervaring :Y)

+1
Ook ik kom ze elke werkdag wel tegen.. Verkeerd gedrukt, mijn vriend/vriendin is niet ingestapt, ik wist niet dat ik een kaartje met korting had, mag dat dan niet? Alle smoesjes komen voorbij. Natuurlijk is het niet zo zwart wit en kan iemand inderdaad een foutje maken, maar door gerichte vragen te stellen kom je daar al snel genoeg achter. Mensen die de boel belazeren krijgen dan een nieuw kaartje en kunnen hun kortingskaartje inleveren.

En dat mensen vinden dat anderen dit gedrag niet zouden moeten vertonen is ook een mening. Waar een ieder recht op heeft. :)

Het hoort nou eenmaal niet op die manier. Daar kan je lang over discussieren, maar zo simpel ligt het wel.
Dat er mensen zijn die het prima vinden dat een vreemde met hun mee reist, moeten ze zelf weten. Maar dat wil niet zeggen dat we er allemaal zo over moeten denken en het moeten accepteren.

ElineS

Re: Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:08

Hmm, ik vind dat dan niet weer kunnen, gewoon instappen met een kortingskaart en op goed geluk hopen iemand te vinden.. En zo niet dan maar liegen. Nee, die mogen van mij ook wel een boete krijgen. Dat gaat mij weer een stap te ver.

Maar Nanne, zo simpel ligt het niet in mijn ogen. Jij vind dat het niet zo hoort. Ik vind dat het prima kan. Er worden geen regels overtreden. Je vraagt op het perron of je met iemand mee kan reizen op de korting. Zo ja, superfijn, geen regels overtreden. Zo nee, dan niet. (Eerder genoemde situatie zoals hierboven is natuurlijk anders).

Als je het niet accepteert, dat gedrag, dan kan je gewoon nee zeggen, heb je er daarna geen last van.. Maar je kan niet verwachten dat omdat jij het niet accepteert, het maar verboden moet worden. Anderen accepteren het namelijk wel.

En als je het vervelend vind dat mensen in nog geen halve minuut je iets vragen en jij dat dus ervaart als last en irritatie, dan heb je iets om aan te werken, want oef, dan gaat je leven wel uit veel irritaties bestaan.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:12

Is een beetje kwestie van normen en waarden. Het ligt maar net aan je normen en waarden of je dit normaal vindt of niet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:14

Ik belazer helemaal niemand :')
Ik zeg alleen dat als jij niet de kans wil lopen in de maling genomen te worden, je ook niet onterecht een kortingskaartje moet kopen. Nergens staat dat ik dat doe.... Dus dat zegt nog steeds meer over jou, want ik betaal gewoon mijn kaartje, val niemand lastig en wil zelf ook niet lastig gevallen worden. Ik neem niemand in de maling :') degene met een onterecht kortingskaartje wel, die nemen de conducteur/ns in de maling, dus wat voor negatiefs zegt dat over mij?? Niks :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:23

ElineS schreef:
Hmm, ik vind dat dan niet weer kunnen, gewoon instappen met een kortingskaart en op goed geluk hopen iemand te vinden.. En zo niet dan maar liegen. Nee, die mogen van mij ook wel een boete krijgen. Dat gaat mij weer een stap te ver.

Maar Nanne, zo simpel ligt het niet in mijn ogen. Jij vind dat het niet zo hoort. Ik vind dat het prima kan. Er worden geen regels overtreden. Je vraagt op het perron of je met iemand mee kan reizen op de korting. Zo ja, superfijn, geen regels overtreden. Zo nee, dan niet. (Eerder genoemde situatie zoals hierboven is natuurlijk anders).

Als je het niet accepteert, dat gedrag, dan kan je gewoon nee zeggen, heb je er daarna geen last van.. Maar je kan niet verwachten dat omdat jij het niet accepteert, het maar verboden moet worden. Anderen accepteren het namelijk wel.

En als je het vervelend vind dat mensen in nog geen halve minuut je iets vragen en jij dat dus ervaart als last en irritatie, dan heb je iets om aan te werken, want oef, dan gaat je leven wel uit veel irritaties bestaan.

Dan verschillen wij van mening, wat ook prima is. :)

Er worden in wezen wel regels overtreden daar iemand al een kortingskaartje koopt voordat diegene zeker weet dat hij of zij met iemand mee kan reizen. Dan koop je mijn inziens al willens en wetens een kaartje waar je eigenlijk niet op mag reizen. Snap je wat ik bedoel?

Verboden hoeft het van mij niet te worden hoor. Het zou fijn zijn als een ieder zich aan de voorwaarden houdt. ;)

Als ik er moeite mee zou hebben dat men mij wat vraagt, had ik een andere baan moeten zoeken. Ik werk zelf namelijk bij de NS en mensen zijn gek op vragen stellen. Het liefst meerdere keren dezelfde vraag.. :')
Maar ik moet dan wel bekennen dat men aan mij ook niet vraagt of ze op korting mee mogen reizen. Terwijl ik overigens wel een kortingskaart heb. :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:26

ElineS schreef:
Je vraagt op het perron of je met iemand mee kan reizen op de korting. Zo ja, superfijn, geen regels overtreden.

Je mag op het merendeel van de stations ook niet op het perron zonder geldig vervoersbewijs. Zodat je terwijl je staat te wachten op het perron ook niet lastig word gevallen door bedelaars, hangjeugd etc. :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:28

Ik snap wat je bedoelt Nanne. Ik kan er ergens ook wel inkomen. Ik begrijp de kant ook wel die zegt dat het niet zou mogen... Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, feitelijk overtreed je niet daadwerkelijk de regels. Want de regel en de voorwaarde is gewoon simpelweg dat je met iemand kan meereizen met abbo of student ov met een kortingskaart. Er is geen voorwaarde dat dit al van te voren bekend moet zijn, voordat jij het kaartje koopt, dat het een bekende van je moet zijn etc etc. Dus ik vind niet dat iemand iets onbehoorlijks doet. Heeft NS er een probleem mee, kan ik inkomen, maar dan zullen ze die voorwaarden specifieker moeten maken, zodat ze daadwerkelijk een poot hebben om op te staan.

@Marley, op jouw ga ik verder niet eens meer reageren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:00

Wauw ElineS... Is het zo moeilijk te begrijpen dat anderen het gewoon vervelend vinden dat het gebeurd? Niet eens dat zij er mee aan moeten werken, maar het feit dat het überhaupt gebeurt?

Die opmerking kwam trouwens van mij, dat iemand wel ja kan zeggen terwijl hij dat eigenlijk niet wil. Ik vind het behoorlijk respectloos van je dat je dan maar vindt dat iemand assertiever moet worden. Wie weet is die persoon wel eens in aanraking gekomen met iemand die met korting mee wilde reizen en die toen agressief werd. Nogal logisch dat je dan de volgende keer ja zegt, ook al ben je het eigenlijk niet eens met die gang van zaken.

Ook wens ik degenen succes die dit doen, met de uitgangscontroles die soms plaatsvinden :) als diegene met wie jij mee reisde gewoon door is gelopen sta je daar met je kortingskaartje...

Nog even, ElineS, wat vind jij ervan dat dankzij dit soort praktijken de kaartjes echt duurder gaan worden op termijn?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:37

Ik heb nooit gezegd dat ik die mensen niet begrijp. Ik begrijp het best wel dat mensen het vervelend vinden hoor. Zeker als het vaker gebeurd. Maar ik zie gewoon niet wat de moeite is om gewoon te zeggen "Nee, daar doe ik niet aan." en dan lekker verder gaan met wat je ook aan het doen was. Zonder mensen meteen bedelaars en al het andere te noemen wat hier voorbij is gekomen.

Dat ze het vervelend vinden wat er gebeurd en dat anderen het doen, ook allemaal dikke prima. Maar dat geeft ze het recht niet het te verbieden. Nee zeggen en de andere kant opkijken, klaar.

Ik ga nu een misschien wat vreemde vergelijking maken, die 100x erger is, maar die uitgaat van hetzelfde principe van iets niet zelf accepteren, maar gewoon kunnen wegkijken. Niet om nou te zeggen dat het net zo erg is, maar om wat ik bedoel duidelijker uit te leggen, met een mainstream voorbeeld.

Stel jij bent tegen homoseksualiteit . Dat vind jij vervelend. Als een homo naar jouw toekomt met een voorstel, kan jij gewoon nee zeggen. Maar dat betekend niet dat jij het recht hebt om twee homo's die iets met elkaar willen, dat te verbieden. Nee zeggen en de andere kant opkijken als je het vervelend vind.

Of, stel, jij hebt een hekel aan huisdieren. Honden vind jij vervelend... Je zegt dan ook nee tegen het hebben van een hond.. Je vind honden in het park irritant. Om over hun uitwerpselen bij jouw op het grasveldje voor de deur nog niet te spreken.. Maar, anderen verbieden om een hond te hebben, dat kan je niet maken.

Dat je het vervelend vind is tot daar aan toe en daar mag je 100 redenen voor hebben, dat vind ik ook interessant om te lezen, maar iets verbieden en ontzeggen is niet aan die persoon.

Het is allemaal binnen de regels van NS. Wil NS dit niet meer hebben, is het aan hun om er iets aan te doen. Zolang dat niet gebeurd, gewoon lekker doordoen. Maar zo denk ik dan.

Dan het andere. Ik snap ook best dat er mensen zijn die geen nee durven te zeggen, ofwel door hun karakter, door hun opvoeding of een vervelende gebeurtenis. Allemaal heel erg vervelend.. Maar het is onmogelijk om van de maatschappij te verwachten dat zij hier constant rekening mee moeten houden. Ik kan niet zien, iemand die ik niet ken, of die ja zegt omdat hij/zij het echt prima vind of het niet durft te zeggen. Die mensen zullen toch echt uiteindelijk voor zichzelf moeten opkomen en dus assertiever worden, omdat ze zich anders zelf behoorlijk vastzetten in het leven.

Ik heb met een vriendin die overal ja op zegt, terwijl ze het niet wil, al moeite genoeg om door te hebben wanneer ik haar wel of niet iets moet vragen (constant, weet je het zeker? Echt niet doen als je het niet wil hé etc), laat staan met een vreemde.

Maar om nou dat als argument te gebruiken, dat je zulke dingen niet meer mag vragen... Nou, dan kan je dus helemaal niets meer vragen van andere mensen, omdat je nooit 100% zeker kan weten wie wel assertief genoeg is en wie niet.

Dat komt dus voor rekening van de persoon zelf. Die persoon moet zelf met de vervelende situatie van het niet nee kunnen zeggen leren omgaan... En kan niet verwachten dat de hele maatschappij constant rekening met hem/haar houd. Dat gaat ver buiten het redelijke.

Denk niet dat NS zomaar de prijzen omhoog kan gaan gooien vanwege deze redenen. Ik denk dat als ze er echt ontzettend last van gaan hebben, ze de 40% korting met meereizen er eerder vanaf gooien of verminderen tot 1 persoon per abbo/studentkaart in plaats van de nu 3 (of 4, wat was het?)

Prijzen zullen vast wel omhoog gaan. Als ik al kijk naar het prijsverschil tussen nu en 2009, oef. Paar euro verschil hier en daar.. Maar per jaar word er wat op gegooid en dan merk je het niet zo. Och, die paar cent. Maar dat kunnen ze ook alleen maar beperkt doen en ik denk dat ze zowat al de maximale prijzen hanteren zonder dat ze teveel tegendruk krijgen van de klanten. Dus dat loopt wel los.

Ik kom hier niet om mensen expres te beledigen. Dat is niet mijn intentie. Ik wil niemand mijn mening opdrukken. Dat is ook niet mijn intentie. Dat iemand hier anders over denkt, vind ik ook prima. Zolang dit maar binnen het respectvolle is.. En ik vind mensen tot bedelaars benoemen, ze aso noemen, onbeschoft (dus beledigingen van beide kanten), ze met je laten meereizen al heb je geen abbo, niet binnen het respectvolle.. En dan wil ik ook nog weleens mijn respect voor zulke mensen verliezen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-07-14 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:45

ElineS je moet even de gedraging en de gedachte ontkoppelen. De meeste mensen hebben aangegeven gewoon beleefd NEE te zeggen, maar in gedachte (!!) denken ze: wat een bedelaar of schooier.
Wie ben jij dan wel dat jij besluit dat mensen dat niet mogen denken?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:47

Daar heb je een punt Sizzle :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:53

Dat is al vaker mis gegaan in dit topic. Mensen geven aan wat hun mening is daarover, ofwel hun gedachtegang. Dat is niet perse hetzelfde als de wijze waarop ze reageren.
Als iemand mij daarvoor stoort terwijl ik aan het lezen ben vind ik dat ook behoorlijk irritant maar zal gewoon normaal antwoord geven tegen die persoon. In dit topic schrijf ik dan dat ik dat ongewenst vind omdat ik hier mijn mening aan het geven ben. Snappie?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:54

Marley schreef:
Ik belazer helemaal niemand :')
Ik zeg alleen dat als jij niet de kans wil lopen in de maling genomen te worden, je ook niet onterecht een kortingskaartje moet kopen. Nergens staat dat ik dat doe.... Dus dat zegt nog steeds meer over jou, want ik betaal gewoon mijn kaartje, val niemand lastig en wil zelf ook niet lastig gevallen worden. Ik neem niemand in de maling :') degene met een onterecht kortingskaartje wel, die nemen de conducteur/ns in de maling, dus wat voor negatiefs zegt dat over mij?? Niks :D

Jawel. Jij naait iemand waarvan je vindt dat ie de regels overtreedt door hem of haar iets op de mouw te spelden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:09

Eline, jouw vergelijkingen slaan natuurlijk nergens op. Je schaadt geen onderneming door een hond te hebben, of door homoseksueel te zijn. Verder vind ik "dan moet de NS het maar afschaffen" nogal kansloos, aangezien de meeste kortingskaart-eigenaren wel af en toe dankbaar gebruik maken van de mogelijkheid die er is. Ik vind het een behoorlijk verschil of ik af en toe een keer voordelig met een paar vrienden weg kan en verder zelf altijd met korting reis, dan dat ik altijd iemand mee moet nemen "omdat het kan en mag". Beetje raar... Overigens blijft dit "meereizen" natuurlijk gewoon als je 3 of 4 man terugbrengt naar 1 en dan pak je alleen de mensen ermee die er af en toe wel op de normale manier gebruik van maken. Dat is niet de bedoeling denk ik.

Enneh, je kunt niet met iedereen rekening houden, dus houd je maar helemaal geen rekening met die vreemde? Tja... Bedenk je dat je hiermee ingaat tegen diegenes gevoel, en dat allemaal omdat jij te beroerd bent om een kortingskaart aan te schaffen (wat voor het gros van de mensen die geregeld met de trein reist nog rendabel is ook).

Maar goed, ik mag het ook al niet asociaal vinden, want ik kan gewoon nee zeggen. Zo ken ik er nog wel een paar :') Het is gewoon vervelend dat er misbruik van een fijne mogelijkheid wordt gemaakt, waar uiteindelijk anderen weer de dupe van worden die zich wel aan de regels houden. Want zeg nou zelf: hoe realistisch is het dat er voorwaarden voor komen? Dat er in de regels staat dat je alleen iemand met korting mee mag nemen als je diegene kent? Gaan ze je een overhoring geven dan? :') Je moet gewoon geen misbruik maken van de kortingskaart (en dat hoeft van mij niet in een regelboek te staan, gebruik gewoon je gezonde gevoel voor moraal en je verstand enzo). Zo simpel is het.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:53

En daar zit het verschil. Jij vind het misbruik. Ik niet.

Je weet wel lekker mijn woorden te verdraaien trouwens. Ik heb nooit gezegd dat ik helemaal geen rekening houd met mensen.. Maar ik kan toch niet ruiken of iemand ja zegt uit verlegenheid/angst of dat het gewoon oprecht ja is? Ik ben geen helderziende. Moet ik daardoor dan maar helemaal niets meer vragen? Ja, hallo, zo werkt dat niet.

Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat je iets niet mag vinden. Je mag vinden wat je wilt... Als je het asociaal vind, dan vind je dat. Maar er zit een verschil in vinden en denken, zoals iemand hier mij net keurig op wees. Zolang je op het moment dat niet tegen die persoon laat kennen, denk je wat je wilt.

Maar ga maar lekker door met woorden verdraaien ;)
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-07-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:55

ElineS schreef:

Je weet wel lekker mijn woorden te verdraaien trouwens. Ik heb nooit gezegd dat ik helemaal geen rekening houd met mensen.. Maar ik kan toch niet ruiken of iemand ja zegt uit verlegenheid/angst of dat het gewoon oprecht ja is? Ik ben geen helderziende. Moet ik daardoor dan maar helemaal niets meer vragen? Ja, hallo, zo werkt dat niet.

Dus (hard gezegd) moet iemand die nergens om gevraagd heeft en lekker bezig is met zijn eigen ding doen zich ongemakkelijk voelen omdat iemand anders graag minder geld uit wil geven en vindt dat het zijn/haar recht is om daar wildvreemden voor aan te spreken?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:56

Soms liet ik mensen meereizen tot ik geen kortingsproduct meer had. Omdat ik toen nee moest zeggen werd ik uitgemaakt voor k**kerh**r. Sindsdien reist niemand meer met me mee. Asociaal gedrag.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:58

@Vjestagirl: Ja... Want het is geen schande om wildvreemden een vraag te stellen. Wat voor vraag dan ook. Of het nou deze is of een ander. Als je je daarom al ongemakkelijk om voelt, dan moet je toch echt aan jezelf gaan werken, want anders ga je het niet redden in deze maatschappij lijkt me.

@Amy: En ja, dat vind ik ook asociaal gedrag. Dat kan gewoon echt niet :n .
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-07-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:58

Als je geen nee durft te zeggen is dat iets waar je als persoon aan moet werken. Dat is geen schande, want er zijn heel veel mensen die zo zijn, maar het is wel iets waar je als persoon zelf aan moet werken en niet bij een ander neer moet leggen. Iemand die zo'n vraag stelt kan al helemaal niet ruiken of die persoon oprecht ja zegt of stiekem nee, maar zeg maar ja bedoeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:01

Ik vind het zo jammer dat je als persoon blijkbaar alles moet kunnen handelen wat de maatschappij als 'normaal' ziet. Mensen kunnen prima gelukkig met zichzelf zijn, maar omdat een ander iets wil moeten ze veranderen. Dat vind k jammer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:06

De maatschappij houd echt geen rekening met mensen die geen nee durven te zeggen.. En het zorgt alleen maar dat je in situaties komt waarin je niet wilt zijn, als je overal ja op zegt terwijl je dat niet wilt. Als men daaraan gaat werken, super. Zo niet, ook prima, dat is ieder voor zich.. Als zij er happy mee zijn. Maar de gevolgen zijn alsnog voor hunzelf en dat is dus in die situaties terecht komen die niet prettig zijn. Maar die schuld kun je niet bij de vragers leggen. Dat is oneerlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:11

^^Dat kan.. Ik denk trouwens niet dat dé maatschappij dit als normaal ziet. Anders hadden we nooit een discussie hierover gehad van 23 pagina's. En jup ik snap het ongemak om nee te zeggen, maar zie het als een mooi iets om dat op dat moment te leren. De eerste keer baal je ervan.. de tweede keer denk je nou ja zeg en de derde keer zeg je nee of rot op. En als je dat niet wil veranderen, dan zul je dus ook accepteren dat als mensen iets aan je vragen de uitkomst iets kan zijn waar jij het niet mee eens bent. Maar dan moet je ook niet zeuren dat je het er niet mee eens bent, want je hebt je kans gehad. Maar als je rekening moet gaan houden dat iemand mogelijk verlegen is en dat je dan maar beter niks kan vragen, wordt 'de maatschappij' alleen meer onpersoonlijker en afstandelijker. En dat willen we ook niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:33

ElineS schreef:

Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat je iets niet mag vinden. Je mag vinden wat je wilt... Als je het asociaal vind, dan vind je dat. Maar er zit een verschil in vinden en denken, zoals iemand hier mij net keurig op wees. Zolang je op het moment dat niet tegen die persoon laat kennen, denk je wat je wilt.

Maar ga maar lekker door met woorden verdraaien ;)

Ik vind met name je laatste zin weinig respectvol, maar ik ga toch nog even reageren :)

Je zegt wel degelijk in de post waar ik op reageerde "Ik kan niet met iedereen rekening gaan houden". Nee, dat kun je inderdaad niet, maar je kunt in elk geval zoveel mogelijk rekening houden met anderen. Geen rekening houden met een ander "omdat je niet overal op kunt letten" is onzin natuurlijk.

Verder: de meereiskorting is bedoeld zodat de eigenaar van de kaart eens vrienden/familie mee in de trein kan nemen. Gebruik je dit op een andere manier is dat in feite misbruik. En dat niet alleen: het gaat hier niet vanuit de eigenaar van de kaart maar vanuit de mensen die vinden dat een ander best die korting aan hem/haar af kan staan! Pfoe... Noem het hoe je wilt, maar iets gebruiken waarvoor het niet bedoeld is == misbruik, toch?