Santos_05 schreef:@elineS, persoonlijk worden vind ik absoluut niet netjes in een discussie.
Mensen een boete laten riskeren door ze mee te laten reizen op een abbo die je zelf niet hebt, dat is pas niet netjes.
Dat de mee-reizers zelf verantwoordelijk zijn voor het riskeren van een boete, doordat ze niemand kunnen vinden die ja zegt, tja, dat is hun eigen verantwoording. Maar ze laten denken dat het allemaal in orde is, om ze een oor aan te naaien.. Dat vind ik pas niet netjes... Walgelijk inderdaad.
Als we het in context moeten plaatsen, Marley, zegt jouw gedrag heel wat meer over wat voor mens jij bent (anderen belazeren) dan een opmerking via het internet van mijn kant. Ook niet netjes. Maar in ieder geval niet wagelijk.
@Sizzle: Natuurlijk, ik zeg ook niet dat mensen niet mogen discussiëren. Gaat u gang
Ik snap alleen niet waarom de nee mensen ook maar meteen denken en verwachten dat de 'bedelaars' dit gedrag (het vragen) niet zouden mogen vertonen.. En daar houd ik niet van. Een mening opdrukken omdat JIJ denkt dat iets onjuist iets. Iets waarvan vele anderen in het OV het wel prima vinden. Dat mensen niet gediend zijn van meereizers in het OV kan ik ook best begrijpen. Veroordeel de nee mensen ook absoluut niet. Wel degenen die vervolgens de mee reizers bedelaars, schooiers en onbeleefd noemen..
Andersom ook de meereizers die mensen aso of onbeleefd noemen als ze gewoon nee zeggen, op een normale manier.
Ik heb geen probleem met mee-reizers, ja of nee mensen.. Maar ik begrijp niet waarom bepaalde mensen meteen hun botte mening moeten doordrukken, mensen veroordelen tot aso en bedelaars, ze een oor aan naaien, en ze ook maar eens gaan uitmaken wat andere mensen wel of niet mogen en horen te doen.
Inoterry schreef:Vjestagirl schreef:De mensen die hier weleens een kortingskaartje kopen voor ze iemand gevonden hebben: wat doen jullie als je niemand kunt vinden om mee te reizen? Toch instappen? Een nieuw kaartje kopen?
Die stappen dikwijls toch gewoon in en komen dan met smoezen als diegene waar ik mee samen zou reizen is onverwacht niet op komen dagen, mijn reisgenoot is eerder uitgestapt en ik had er geen erg in, er heeft iemand mij geholpen met het kopen van een kaartje.......
Dat is een aanname. Misschien doen mensen dat wel, maar ik heb dat nooit zo gedaan. Als ik niemand had om mee te reizen, ging ik echt niet met een ongeldig kaartje reizen en dan een smoesje verzinnen. Want ja, dat is wel tegen de regels.

.