Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:13

Maureen95 schreef:
Ja ik zag ze staan bij de ikea. En toen was ik het meest blij van alle spullen die ik gekocht had met de ikeapaarden :o Ze zijn echt handmade want als je ze naast elkaar zet is de ene grote dan de ander :P
Das wel een goed idee Takkie! Waar kan je zulke zakken halen? Ik was eigenlijk bijna alles op 30 graden omdat ik bang ben dat ik mn was verkloot :')

Doekjes voor nieuwe kleren gewoon de action, ideaal ^^ 1 op de was leggen en geen gedoe met verkleuren.

Ik heb normaal :

Washandjes-handdoeken-keuken doeken dus theedoeken etc - ondergoed (alleen boxers bhs niet)- beddengoed en sokken op 60 a 90 graden. Kleding en bhs op 30 , wol is een vak apart :')

Renee

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:22

Ik heb altijd:

Washandjes handdoeken en schoonmaakdoeken op 90 graden.
Bedden goed op 60 graden (ben toch een beetje bang voor krimpen, wat vrij onhandig is met beddengoed).
Gewone kleding en ondergoed op 30 graden (behalve als ik het als viezer dan normaal aanschouw dan 40 graden).

Ik scheid mijn kleiding op licht getint en donker getint die doe ik sowieso in hun eigen trommeltje. En de rest gooi ik bij elkaar.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:04

Sorry tijdje niet gereageerd, maar bij ons ishet over 2 weken intrekken in ons huisje.
Hier hebben we bijna alles. Alleen wat pannen nog haha

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:16

Ik heb mijn zoektocht tijdelijk stop gezet, mijn contract op mijn werk verloopt namelijk eind dec ;(
Dat zou betekenen dat ik maar 3 of 4 maandjes zou kunnen huren en daarna mijn inschrijftijd van 3,5 jaar kwijt zou zijn :n
Of ik moet nog snel ander werk vinden, maar ik ben bang van niet |o

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:30

Ik lees hier al een tijdje mee maar vind het tijd dat ik mee ga praten :D Dit weekend voor het eerst gereageerd op een 2 kamerappartement en ik ben geëindigd als 5e, dus ik denk niet dat het hem gaat worden. Wel heel jammer want het leek me een superleuk appartement.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:37

@Karlijn, dat is al heel wat hoor gelijk 5e eindigen! dan zal het vast niet heel lang duren voordat je iets vindt.

Wij zijn nu 9e geeindigd bij een huisje, dus misschien weer bezichtigen.. horen dinsdag meer.
Ook over een week een bezichtiging in een huisje die eigenlijk te duur is, waarbij we een lief gezicht gaan optrekken.. agh ja we moeten wat he hahaha

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:59

Renee is tijdelijke huur niet wat? Zoals kraakpand o.i.d.?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:08

Tijdelijke huur is een optie, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar iets vast :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:23

@ Nanno: je krijgt hier punten per maand dat je ingeschreven bent, dus er kunnen altijd mensen zijn die langer ingeschreven zijn. Succes ket je bezichtiging volgende week!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:36

Zijn er mensen die voor mij de voor- en nadelen kunnen opsommen van tijdelijk wonen, antikraak etc?
Ik moet uiterlijk 1 oktober een andere woonruimte hebben, werk fulltime maar daarnaast natuurlijk verzekeringen en de paardjes (2, een duitse rijpony en shetlander) voor eigen rekening. Dus qua prijsverhouding en wachttijden leek mij antikraak of tijdelijk huren een mogelijke optie.. alleen heb er gewoon geen ervaring mee, dit zal de eerste keer een woning op eigen naam zijn.
Zijn er ook mensen die goede of juist slechte ervaringen hebben met interveste, en wie weten er mogelijk meerdere websites waar ik mij op zou moeten oriënteren? (omgeving rotterdam, ridderkerk, vlaardingen, barendrecht, rhoon etc.)

Hoop dat jullie mij middels dit topic een beetje op weg kunnen helpen. :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:43

_Karlijn schreef:
@ Nanno: je krijgt hier punten per maand dat je ingeschreven bent, dus er kunnen altijd mensen zijn die langer ingeschreven zijn. Succes ket je bezichtiging volgende week!

ja dat snap ik, maar dat je al zo hoog komt is al heel wat hoor! :D

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:46

Gowlan schreef:
Zijn er mensen die voor mij de voor- en nadelen kunnen opsommen van tijdelijk wonen, antikraak etc?
Ik moet uiterlijk 1 oktober een andere woonruimte hebben, werk fulltime maar daarnaast natuurlijk verzekeringen en de paardjes (2, een duitse rijpony en shetlander) voor eigen rekening. Dus qua prijsverhouding en wachttijden leek mij antikraak of tijdelijk huren een mogelijke optie.. alleen heb er gewoon geen ervaring mee, dit zal de eerste keer een woning op eigen naam zijn.
Zijn er ook mensen die goede of juist slechte ervaringen hebben met interveste, en wie weten er mogelijk meerdere websites waar ik mij op zou moeten oriënteren? (omgeving rotterdam, ridderkerk, vlaardingen, barendrecht, rhoon etc.)

Hoop dat jullie mij middels dit topic een beetje op weg kunnen helpen. :)

Vaak krijg je een tijdelijk wooncontract.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:57

Je kan er zo uitgezet worden. .
Mijn zus heeft het huisje!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:58

Gefeliciteerd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:31

Jaaaaa ik heb nu ook zo'n Ikea paardje <3 <3
ik was zo blij als een kind toen ik ze eindelijk vond in de Ikea en mijn vader vond dat zo schattig dat ik het paardje van hem kreeg *\o/* *\o/*

voelde mij op slag even 20 jaar jonger :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:44

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:52

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:10

_O- vuurneon

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:14

Ik stond er al mee in de winkel te knuffelen :') geen idee wat de overige bezoekers dachten haha, mijn pa is het gelukkig gewend dat ik dan in een soort blije autistische modus ga :') (had ik als kind al, dan vroegen onbekenden aan mijn ouders of alles wel goed was met mij, ja hoor :j ze is gewoon blij :Y) )
Paardje mocht zelfs niet in de tas :') ik wou het niet loslaten.

Kom ik thuis, zegt mijn vriend; wat is dat voor een afschuwelijk ding! |o
Helaas voor hem, ik ben verliefd op paardje dus paardje staat gewoon vol in het zicht in de woonkamer <3
(Hij is er gelukkig nu wel wat meer aan gewend en paardje is lief!)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-08-14 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:15

Hahaha geniaal :') ik zie het al helemaal voor me

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:38

Hahaha prachtig :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:06

lekker rustig hier, is iedereen druk aan het klussen? dan is het natuurlijk een goed teken!

vandaag was dé dag met de twee bezichtigingen.
Vanmorgen om half 12 bij een nieuwbouw appartement geweest.. Maandelijks bedrag ligt net iets boven de grens waarbij je nog kans maakt op huursubsidie, waardoor deze dus iets duurder is dan dat we van te voren bedacht hadden maar natuurlijk wel erg mooi en alles nieuw.
Het was super mooi, slaapkamer aan de kleine kant maarja valt mee te leven, woonkamer met openkeuken en mooie keramische kookplaat enzo.. was super! mooie grote ramen dus heel licht. Kunnen we per direct in als we willen.. we hebben besloten er een nachtje over te slapen, mijn vriend moet nog berekeningen doen of het allemaal wel echt mogelijk is maar waarschijnlijk wel.

Volgende appartement was vriendlief alleen heen gegaan omdat ik dan in zijn winkel kon staan(ik had zo'n zelfde appartement al een keer bezichtigd).
Naja na een nieuwbouw appartement is dit natuurlijk oud en lelijk.. maargoed hier zaten ook wat voordelen aan ten opzichten van het nieuwbouw appartement, zoals het balkon op het zuiden en 2 extra kamer dus net even wat meer ruimte. Maarja je moet mijn vriend niet een nieuwbouw met een oud appartement laten vergelijken want dan is het al duidelijk.. meneer smetvrees wilt natuurlijk nooit meer een oud appartement.

Hopelijk kunnen we van de week zeggen dat we een huisje hebben maar dat is dus nog even spannend..
pfoeh ik ben nerveus :o :o

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:54

Spannend Nanno!

Ik sta nog steeds 4e op het eerste appartement waar ik op gereageerd heb en ik heb vanmiddag ook gereageerd op een tweede, maar daar zijn in een dag al heel veel reacties op dus ik vrees dat dat hem niet wordt. Wel jammer, want dat appartement is in een leuke wijk. Sluitingsdatum is donderdag, dus dan weet ik meer :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:20

Ik heb toch gereageerd op een appartement en ik sta 1ste :D Morgen is de sluitingsdatum en ik begin nu toch wat zenuwachtig te worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:22

Niet teveel verheugen dan is de klap groter :P