Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:11

Haha, ik ga hem vanavond of morgen pas ophalen, dus ik moet nog even geduld hebben :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:29

Oehhh oke, spannend :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:50

Ik ben verslaafd :D
Vandaag 2 keer de hond uitgelaten met longboard en ook nog met mn pony aan de hand geboard, heb ik mooi wat houvast als ik bijna val. :')
Volgensmij kan ik mn fiets wel verkopen. :))

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 16:12

jaaah arbor axis black and white voor 120 gevonden, fijne wieltjes fijne lagers. niks meer aan doen... behalve beetje lakken want er is een chip uit

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:39

Gaaf! Foto? :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:21

Als k m heb! En alles doorgaat enzo

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:15

Net even 5km op het longboard gedaan :j
Had niet veel tijd, maar heb een mooie nieuwe route ontdekt. Mooi langs de Maas, fijn afvalt, weinig verkeer, brede weg. Wat wilt een mens nog meer :D

Ik word ook steeds sneller, heb die 5km in 20 minuten gedaan(Waarvan deels bergop en slecht wegdek). Dus dan ga ik 15KM per uur. Haalde zelfs fietsers in :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 00:57

Lekker hoor!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:18

Ik heb gisteren de 180 step beide kanten op geleerd samen met een vriend.
We zaten heel dicht bij het water dus ik durfde niet helemaal voluit te gaan maar het is echt leuk! :D
Volgende keer ga ik leren sliden!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:26

Ik heb een board gekocht, het is een Arbor pintail geworden, en ik ben er heel blij mee, nadat ik bij de sector nine was geweest niet meteen het JAAA DAT IS HEM gevoel, maar bij deze dacht ik miiinnneee! Al wilde ik bij het pinnen nog wel bijna even wegrennen, want zelfs tweedehands is het niet goedkoop.
Nu kilometers gaan maken. :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:50

Oehhh gaaaaf!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 01:25

Hahahaha told you so XD

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:33

Ik kom mij ook melden in dit topic!
Longboarden zat al een tijdje in m'n hoofd, maar heb nooit de kans gehad om het een keertje te doen. Vorige week kon ik het dan eindelijk een keertje proberen en kreeg meteen een klein lesje over hoe het moest. Ik had het al snel onder de knie! Natuurlijk nog niet op hoge snelheid haha, maar ik heb er gevoel voor. Mijn verwachtingen werden waar gemaakt. Het is heerlijk om te longboarden!
Nu zit ik er over na te denken om ook een longboard aan te schaffen (oke misschien ga ik het eerst nog een keertje proberen). Ik wil er goed over nadenken welk board ik wil, want ik wil het meteen goed doen. Op dit moment heb ik deze op het oog:

http://www.sickboards.nl/nl/longboards/2069-riviera-cherry-blossom-complete.html

http://www.sickboards.nl/nl/longboards/5103-riviera-beta-fish-drop-through-complete.html

http://www.inconcrete.nl/longboard/completes/arbor-longboards-axis-bamboo.htm

Het liefst heb ik wel een board met flex, dit heb ik namelijk ook geprobeerd en dat vond ik eigenlijk wel erg fijn ook al word het vaak afgeraden voor beginners.
Wat ik voornamelijk wil doen is lange afstanden afleggen. Ik woon niet in een stad dus echt veel bochten ect kom ik niet tegen. Natuurlijk kom ik wel eens in een dorp of stad maar niet voornamelijk.
Ik heb het topic doorgelezen en al veel geleerd over boards. Toch vraag ik jullie of jullie misschien nog tips hebben.

Zijn er hier eigenlijk mensen die nu een longboard hebben en daardoor de fiets vaker laat staan? Bijv als je nog wat moest halen bij de winkel dat je dan je board pakt? Mij lijkt het ergens handiger en sneller, klopt dat?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:42

Phen schreef:
Longboarden zat al een tijdje in m'n hoofd, maar heb nooit de kans gehad om het een keertje te doen. Vorige week kon ik het dan eindelijk een keertje proberen en kreeg meteen een klein lesje over hoe het moest. Ik had het al snel onder de knie! Natuurlijk nog niet op hoge snelheid haha, maar ik heb er gevoel voor. Mijn verwachtingen werden waar gemaakt. Het is heerlijk om te longboarden!
Nu zit ik er over na te denken om ook een longboard aan te schaffen (oke misschien ga ik het eerst nog een keertje proberen). Ik wil er goed over nadenken welk board ik wil, want ik wil het meteen goed doen. Op dit moment heb ik deze op het oog:

http://www.sickboards.nl/nl/longboards/2069-riviera-cherry-blossom-complete.html

http://www.sickboards.nl/nl/longboards/5103-riviera-beta-fish-drop-through-complete.html

Het liefst heb ik wel een board met flex, dit heb ik namelijk ook geprobeerd en dat vond ik eigenlijk wel erg fijn ook al word het vaak afgeraden voor beginners.
Wat ik voornamelijk wil doen is lange afstanden afleggen. Ik woon niet in een stad dus echt veel bochten ect kom ik niet tegen. Natuurlijk kom ik wel eens in een dorp of stad maar niet voornamelijk.
Ik heb het topic doorgelezen en al veel geleerd over boards. Toch vraag ik jullie of jullie misschien nog tips hebben.

Zijn er hier eigenlijk mensen die nu een longboard hebben en daardoor de fiets vaker laat staan? Bijv als je nog wat moest halen bij de winkel dat je dan je board pakt? Mij lijkt het ergens handiger en sneller, klopt dat?

Hey! Allereerst welkom in dit topic, hahaah! Super dat je ook wilt beginnen met longboarden. Misschien dat je dan een semi-flex board kan kopen? Ik heb een vrij stijf board, daar toch wel spijt van. Zit wel een beetje flex is, maar niet enorm. Over welk board je moet kopen kan je beter het beste zelf kijken naar wat je voorkeuren zijn. Als ik ze zo naast elkaar zet zijn ze vrijwel hetzelfde. Ik denk dat je zelf het beste kan opzoeken welke het meeste flex heeft, en welke je het mooiste vindt. Als iets je niet bevalt kan je altijd nog de bushings veranderen en de trucks losser/vaster maken. Ook is het misschien handig als je zelf langs sickboards gaat en ze uitprobeert? Dan kan je de boards tenminste voelen voordat je een van ze koopt.

Ik gebruik zelf mijn fiets nooit meer, reden is vooral omdat er bij mij ondanks goede (En veel!!) sloten altijd fietsen worden gestolen. Altijd dubbel afgesloten met zo'n dik kettingslot van 40 euro aan de achterband. Dus nu gebruik ik het board vooral voor kortere afstanden of als ik naar een andere stad ga.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:50

Ik zie net dit topic voorbij komen, ik heb alleen de eerste pagina gelezen en ga komende tijd op mijn gemakje de rest van de pagina's doorlezen :D

Mijn vriend en ik hebben een oude camper gekocht, die zijn we nu aan het opknappen en het leek ons heel vet om longboards te halen, zodat we op een leuke en sportieve manier de omgeving kunnen verkennen als we straks op pad gaan met de camper. Mijn vriend had vroeger een skateboard waar hij veel mee op pad ging, ik heb maar een paar keer op een skateboard gestaan. Maarrr, ik wakeboard wel, al heb ik geen idee of dat in mijn voordeel gaat werken ;) We zijn nu druk aan het kijken voor longboards, zodat we alvast kunnen oefenen en straks gewoon als echte pro's over de boulevards en door de dorpjes kunnen scheuren :D En het lijkt me helemaal vet om de hond ook te leren netjes mee te lopen, is weer eens wat anders dan fietsen met de hond.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:13

Ik zit op de boot naar schiermonnikoog :) eens zien of daar mooie board routes zijn te vinden

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:08

Cyella schreef:
Phen schreef:

Hey! Allereerst welkom in dit topic, hahaah! Super dat je ook wilt beginnen met longboarden. Misschien dat je dan een semi-flex board kan kopen? Ik heb een vrij stijf board, daar toch wel spijt van. Zit wel een beetje flex is, maar niet enorm. Over welk board je moet kopen kan je beter het beste zelf kijken naar wat je voorkeuren zijn. Als ik ze zo naast elkaar zet zijn ze vrijwel hetzelfde. Ik denk dat je zelf het beste kan opzoeken welke het meeste flex heeft, en welke je het mooiste vindt. Als iets je niet bevalt kan je altijd nog de bushings veranderen en de trucks losser/vaster maken. Ook is het misschien handig als je zelf langs sickboards gaat en ze uitprobeert? Dan kan je de boards tenminste voelen voordat je een van ze koopt.

Ik gebruik zelf mijn fiets nooit meer, reden is vooral omdat er bij mij ondanks goede (En veel!!) sloten altijd fietsen worden gestolen. Altijd dubbel afgesloten met zo'n dik kettingslot van 40 euro aan de achterband. Dus nu gebruik ik het board vooral voor kortere afstanden of als ik naar een andere stad ga.

Bedankt voor de informatie! Ze zijn inderdaad bijna het zelfde alleen is het ene deck wat groter dan de andere.
Ik zou ze graag willen uitproberen maar Sickboards en Inconcrete zitten beide in Den Haag en dan is toch echt te ver reizen. Weet jij of misschien iemand anders of er ook een longboard/skateshop in Noord-Holland zit waar je ze kan uitproberen?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:16

Hm er zit wel een skateshop in Alkmaar, maar weet niet of die ook (goeie) longboards hebben

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:21

Ja klopt! Ik heb hem net gevonden op internet(http://www.rollin.nl/). Ze verkopen wel longboards van Riviera en Arbor. Ik denk dat ik evengoed wel even langs ga en wat ga proberen. Dan kan ik in ieder geval verschil voelen tussen de boards.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:22

O da's wel prima idd :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:14

Hallo longboarders

ik heb sinds paar maanden in mijn hoofd zitten dat ik wil leren longboarden. Is er misschien iemand die leuk vindt om mij te laten kennismaken met een longboard? In Amsterdam? (evt tegen een vergoeding/kratje bier :P )

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:23

Hey! Welkom in dit topic, hahaha!

Ik woon helaas in Maastricht, als je in de buurt bent ben je natuurlijk welkom ;)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 15:41

Van harte welkom op dit topic

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:00

Welkom, jammer dat ik ver uit de buurt woon, anders leek t me er leuk

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:55

Morgen ga ik langs Rollin in Alkmaar! Even kijken of ik wat boards kan uitproberen en of ze mij wat meer kunnen vertellen ect. Ben heel erg benieuwd en kijk er erg naar uit!