"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:54

Nog iemand met puppievet... :(:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:54

Wat is dat nu weer voor een kinderachtige vreemde reactie Russel. Zo lastig om antwoord te geven op een vraag zonder direct mijn leeftijd te gaan checken? "Ik heb wel een kloppend beeld", says who? :')

Zie overigens mijn edit, autocorrect had er wat anders van gemaakt.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:55

Dat jij een kloppend beeld hebt Russel, is jouw mening. :)
Ben inderdaad ook wel benieuwd wat jij een gezond gewicht vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:56

Nogmaals gezond staat er buiten, dat is subjectief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:57

russel schreef:
Nog iemand met puppievet... :(:)

Och, en jij vind anderen gemeen in hun oordeel? Jij vind grotere maten normaal, prima toch. Anderen niet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:58

Nee Chelle_dora, ons beeld klopt niet, we zijn te jong (met puppyvet :+ ) :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:58

russel schreef:
Dit is dik...

http://grappige-fotos.blogspot.nl/2013/ ... ensen.html

Overigens vind ik jullie oordelen best wel gemeen.....

Sorry, maar dit is extreme obesitas..
En ik ken genoeg dikke mensen die prima binnen "normale" confectiematen vallen, bijv. iemand van 1.65 lang met maat 46?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:01

Heeft ze die maat en lengte? Staat dat in het filmpje, heb hem niet afgekeken naar het eind..dus weet het niet...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:01

Puppyvet? :') Ik heb niet gezegd dat ik puppievet heb.. Maar deze vrouw is gewoon niet volslank. Er bestaat ook iets van een bmi meter, als je meer weegt dan 150 kilo ben je daarop met bijna geen enkele lengte gezond.. Dat is wel ergens op gebaseerd denk ik. Als het zomaar door iemand met puppyvet was bedacht, dan zou het echt niet gebruikt worden door artsen ed :')

Edit: Maar als jij dit slank vindt moet je dat natuurlijk zelf weten :))
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 05-05-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:02

xSlvna schreef:

Yes... ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:03

Ik heb zelfs dat puppievet niet... :wow: Nu zie ik de wereld anders.

Nee even zonder gein, mijn moeder is volslank, meid uit OP is gewoon dik.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:05

Arc_En_Ciel schreef:
Ik zie net pas Russel's reactie, dit noem ik niet volslank, dit noem ik echt obesitas hebben. Deze vrouw weegt sowieso meer dan 150 kilo, en dat is gewoon niet gezond.

Helaas... Deze vrouw weegt 15 stone en volgens mij is dat zelfs onder de 100kg :=

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:06

Darah3 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ik zie net pas Russel's reactie, dit noem ik niet volslank, dit noem ik echt obesitas hebben. Deze vrouw weegt sowieso meer dan 150 kilo, en dat is gewoon niet gezond.

Helaas... Deze vrouw weegt 15 stone en volgens mij is dat zelfs onder de 100kg :=

Dan is ze vast 1 meter 40 ofzo :+

Edit; 95 kilo inderdaad. Dan zal ze vast in die richting zitten qua lengte.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:08

Alsnog is 95 kg gewoon té veel voor die lengte. Je ziet het toch gewoon, het is gewoon niet even 'een laagje vet' dat ze op haar ribben heeft.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:10

xSlvna schreef:
Alsnog is 95 kg gewoon té veel voor die lengte. Je ziet het toch gewoon, het is gewoon niet even 'een laagje vet' dat ze op haar ribben heeft.

:j inderdaad. Er kan trouwens nog wel een hele lange discussie volgen over of ze wel of niet dik is. Voor mensen die dit als dik zien, is het gewoon overduidelijk dat het dik is. Dat kun je niet uitleggen. Het ligt er gewoon aan waar je grens zit :')
Als je niet wil geloven/zien dat dit dik is, gaat dat ook niet gebeuren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:12

russel schreef:
Dit is volslank, maar onder de mageren onder ons is dit dik...., maar de mageren zullen zichzelf als slank zien...

Ik ben niet mager maar dit is écht niet volslank. Dit is flink wat overgewicht. De plaatjes die jij laat zien zijn nog extremer, maar deze dame is toch echt wel dik te noemen hoor.
Veel modellen zijn inderdaad te mager (al wordt dat tegenwoordig minder), dat vind ik ook niks. Er zit gelukkig een heel gebied tussen mager en overgewicht ;)

Wbt de vraag van Kinke: ik vind dit niet vreselijk, maar ook niet fijn om naar te kijken. Als ik zou moeten kiezen kijk ik liever naar iemand die ik aantrekkelijk vind.

Ja, logisch dat jongere meiden eerder slank zijn, die zwaren op latere leeftijd nog wat uit. Als het goed is zijn dat echter vrouwelijke vormen, dat staat niet gelijk aan vet.
Leeftijd heeft er niks mee te maken. Hoe je voor je lichaam zorgt wel (de uitzonderingen daargelaten die bijv door ziekte of medicijngebruik weinig keuze hebben). Ik vind het vreemd dat er hier gesuggereerd wordt dat je als je ouder bent overgewicht meer geaccepteerd zou worden? Alsof het normaal is om dik te zijn op oudere leeftijd? Hele vreemde instelling.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:13

Ik ontken nergens dat ze geen overgewicht heeft.
Het verschil tussen (boven) 150kg en 95kg vind ik persoonlijk nogal groot en ze zal echt niet zo klein zijn als ik haar vergelijk met anderen op foto's.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:21

chelle_dora schreef:
Ook die modellen hebben tegenwoordig richtlijnen en 'veel te mager' is al een hele tijd absoluut niet meer het modebeeld... Maar goed als maat 46 tegenwoordig normaal is,dan kan ik me voorstellen dat een ieder met maat 36 gelijk mager is ja.

Dit meisje heeft een appelfiguur. Daardoor lijkt ze nog eens optisch dikker dan dat ze daadwerkelijk is.
Ze heeft absoluut overgewicht, maar als ze 6 maanden gezond zou eten zou ze meteen weer in een normale maat passen hoor. Ze past met haar broek waarschijnlijk in een normale confectie maat.

Overigens lopen er nog steeds veel te magere modellen rond.
Een aantal jaar geleden was maatje 0 de norm, nu is er inmiddels maatje extra 0.
Dus maatje extra nul..

Wist je trouwens dat Victoria Secret haar modellen aanraad om elke dag maximaal 1200 calorieen per dag te eten? Dat is een crash dieet.

Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:24

Ik las laatst een interview met een man die altijd de nabewerking doet van veel (grote) reclames en modeshoots, en hij zei dat hij tegenwoordig bijna meer aanvragen krijgt om modellen dikker te shoppen dan dunner (denk aan dikkere armen, ribben minder zichtbaar maken, etc). Nu hopen dat deze omwenteling ook in real life steeds meer plaats gaat vinden.

Wbt het wel/niet passen in normale confectiematen: ook als je daar wel in past kan je gewoon veel te dik zijn... ligt maar net aan je lengte en je bouw.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:26

Krijgen die VS maar zo weinig te eten? Ze ogen redelijk gezond (met nadruk op redelijk, ze ogen niet zo mager als vele anderen) en doordat ze best bespierd zijn lijkt het er op dat ze voldoende eten maar gewoon goed sporten.

Alsnog vind ik magere modellen juist wél goed, juist om er voor te zorgen dat meer mensen denken dat mager zijn goed is en gewoon zorgen dat ze er 'in de buurt komen' in plaats van dik te worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:33

Met dat laatste ben ik het niet eens...

Mensen die mager na gaan streven lijkt me niet goed... wat je wil is dat mensen een gezond gewicht gaan nastreven wat bij hun eigen bouw past. Je kan niet allemaal dat ene "ideaal" nastreven, dan zullen mensen die van nature wat steviger zijn eruit gaan zien als een gratenpakhuis. Wat je wilt is dat mensen zich bewuster worden van hun voeding/beweging en hun lichaam en er goed voor zorgen, en er niet in doorslaan om maar mager te zijn.
Er zou gewoon een realistischer weergave moeten zijn qua modellen. Maar goed, voor designers bij fashion shows gaat dat bijv al lastig worden aangezien het makkelijker is als je gewoon hetzelfde type model hebt anders moet je telkens je kleding vermaken. En het blijft natuurlijk gewoon zo dat veel kleding beter tot zijn recht komt bij een slank model (tenzij je het speciaal zo ontwerpt dat het bij een bepaald lichaamstype past. Maar bij fashion is het model vaak meer gewoon een wandelende klerenhanger... 't gaat tenslotte om de presentatie van de kleding)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:43

Maar de modellen zijn van zichzelf iel, dus hun lichaam past vaak wél gewoon bij hun bouw. Tuurlijk moet je als steviger persoon niet graatmager worden, maar het moet niet zo zijn dat iedereen denkt 'Maar ik ben steviger net als zij, dus ik ben niet dik' terwijl ze vaak flink overgewicht hebben. Mensen mogen best naar 'mager' streven, want je wordt nu eenmaal niet dikker (uitzonderingen zijn er zeker) van sporten en gezond eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:47

Dat is niet helemaal waar. Er zijn er nog altijd veel die gewoon ondergewicht hebben en echt mager zijn. Ik ben redelijk bekend met de modellenwereld, hier in de omgeving zitten nu eenmaal zeer veel (grote) bureaus en ik ken dan ook meerdere mensen die internationaal model zijn of waren en het is echt geen wereldje waar je vrolijk van wordt. Met name de Nederlandse dames hebben vaak vrij brede heupen, zij moeten dan diëten om maar die juiste maten te krijgen maar bot kun je natuurlijk weinig aan doen.
Mensen hoeven niet naar mager te streven, maar gewoon naar een gezond gewicht en een gewicht waar zij zich goed bij voelen... dat zal voor iedereen anders liggen. Je zou je niet met anderen moeten vergelijken, dik of dun, maar gewoon naar jezelf moeten kijken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:52

russel schreef:
Dit is volslank, maar onder de mageren onder ons is dit dik...., maar de mageren zullen zichzelf als slank zien...

Nou écht niet. Het is juist typisch voor dikke mensen om een dik iemand (of vooral zichzelf :=) volslank te noemen. En mensen met een goed gewicht zijn écht te mager :') En oja, mannen willen een vrouw met vet!

Kinke schreef:
Ik doe nog eens een poging…:) Willen we dan alleen nog maar dingen zien die er 'esthetisch' verantwoord uitzien? Zoals Fiffill hierboven zegt, de meesten vinden het knap maar hoeven het liever niet te zien'. Zijn we dan zo gewend aan het kijken naar mooie mensen op t.v, in tijdschriften dat we 'liever niet kijken' naar een mens die de 1 dik vindt, de ander obese of watdan ook? (die een superknap stukje paaldansen laat zien)?

Misschien. Maar denk niet dat het er bij velen veel mee te maken heeft. Bij mij, voor zover ik weet, niet, maar is het gewoon toevallig. Het ziet er gewoon ongezond en (o.a.) daardoor erg onaantrekkelijk uit voor mij. De 'mooie' mensen op tv en in tijdschriften vind ik vaak niet eens zo heel mooi (lichaam).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:53

xSlvna schreef:

Ik ben te jong zonder puppyvet dan ben ik bang en dan vast ook nog een vreselijk ideaalbeeld dat ikzelf met mijn lengte gewoon niet boven de 60 kilo uit wil komen. Yepp. Komt vast door de generatie, tv en 100 eetstoornissen :')