"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:30

Love_Swing schreef:
Mensen die ''knappie'' of ''me knappie'' zeggen vind ik ook zwaar irritant worden.

Dan moet je er misschien een zalfje op smeren :))

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:46

Echt vreselijk! Net als wouden.. 'wij wouden naar me paard'
WOUDEN?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:50

Sincere schreef:
Echt vreselijk! Net als wouden.. 'wij wouden naar me paard'
WOUDEN?

Als je reageert kun je echt minstens de moeite doen om het topic door te lezen.
Dat is minstens zo irritant als spelvaudten

Bomba

Re: "Me paard is me liefde"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:30

Ik weet dat wouden officieel gebruikt mag worden, maar persoonlijk vind ik het een erg lelijk woord die ik dan ook nooit gebruik en stoor me er stiekem toch wel aan.. :')

Waar ik me lichtelijk aan kan ergeren zijn gister in plaats van gisteren en tuurlijk in plaats van natuurlijk. Tuurlijk gebruik ik in spraak wel, maar in geschrift nooit.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:45

Liekess schreef:
Wel grappig dat sommigen hier net doen of ze zelf altijd foutloos spellen/formuleren, maar als je dan in hun profiel kijkt zie je net zo goed veel voorkomende foutjes :+
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ik vind het allemaal nog best meevallen op Bokt, en daarnaast is het nog steeds geen taalforum.

Ik zie niet dat iemand pretendeert foutloos te schrijven. Nederlands is best een lastige taal en iedereen kan fouten maken.

Wouden vind ik echt een vreselijk woord. Weet nu dat het mag maar ik ben niet van plan dat woord ooit te gaan gebruiken.

De poown snap ik nog steeds niet. Als ik in het Engels pony uitspreek hoor ik geen w. Maar dat het een soort van Engelse verbastering is zou inderdaad goed kunnen.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:48

Dat 'poown' komt denk ik van het overdreven uitspreken/schrijven van pony. Ik zeg het ook wel eens voor de grap. Bijvoorbeeld: 'Wat ben jij een lieve Pennypoownie!'. Serieus gebruik ik het niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:51

juliedo24 schreef:
Met I am loving it leg je nadruk op de tijdsduur of is het een uitzondering, bijvoorbeeld: usually I walk to school, but now I am cycling. I am waiting for the bus for half an hour now. Dat hoeft toch helemaal niet met die slogan? Tenminste, ik heb geleerd dat je dan gewoon I love it moet doen :o
Ben nu ook wel benieuwd hoe het écht moet.

'I love it' betekent gewoon 'ik hou er van' maar 'I'm loving it' geeft de bezigheid van het houden van aan (ik ben er van aan het houden) in het mooi Nederlands zou dat dan iets zijn als 'ik geniet er van'.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:54

amberboktt schreef:
Dat 'poown' komt denk ik van het overdreven uitspreken/schrijven van pony. Ik zeg het ook wel eens voor de grap. Bijvoorbeeld: 'Wat ben jij een lieve Pennypoownie!'. Serieus gebruik ik het niet.

Voor de grap snap ik het wel en dan stoor ik me er ook niet aan maar sommigen gebruiken het te pas en te onpas en dan vraag ik me wel eens af wat er mis is met "pony" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:55

Bomba schreef:
kyraties schreef:
Ohh, ik word gek van dat woordje ''me'' .....

Haha, ik moet stiekem wel een beetje lachen om je onderschrift. Het is namelijk niet my proud, maar my pride :j

Ehh ik ben ook wel eens me proud tegengekomen
alleen in een andere context.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:57

Aan poownie maar ik mij ook weleens schuldig, maar dat is eerder een plagerige, overdreven koetchie koetchie uiting. Mooie omschrijving, ik weet het :') Ik gebruik het ook zeker nooit in serieuze context.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:59

xHaithi schreef:
Aan poownie maar ik mij ook weleens schuldig, maar dat is eerder een plagerige, overdreven koetchie koetchie uiting. Mooie omschrijving, ik weet het :') Ik gebruik het ook zeker nooit in serieuze context.

Heel soms.....so naughty, but I like it
Ach hoe ouder hoe gekker.
Ben niet braaf, maar netjes en dat is iets heeeeel anders.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:02

Bomba schreef:
Waar ik me lichtelijk aan kan ergeren zijn gister in plaats van gisteren en tuurlijk in plaats van natuurlijk. Tuurlijk gebruik ik in spraak wel, maar in geschrift nooit.

Is gister ook niet meer dialect wat in het schrift wordt overgenomen? Het wordt hier in de omgeving namelijk erg veel gezegd.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:05

antje_vip schreef:
Ik vond het eerst ook irritant, net als 'wilt', maar taal is nou eenmaal dynamisch en zoals het er nu naar uitziet gaat dit de nieuwe spelling worden...

Dat 'wilt' inderdaad.. Gruwelijk irritant!
Volgens mij een van de eerste dingen die je leert op de basisschool?

Verder vind ik dat 'me' i.p.v. 'mijn' vaak wat ordinair overkomt. Kan het in ieder geval niet serieus nemen.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:09

_Zeppelin schreef:
antje_vip schreef:
Ik vond het eerst ook irritant, net als 'wilt', maar taal is nou eenmaal dynamisch en zoals het er nu naar uitziet gaat dit de nieuwe spelling worden...

Dat 'wilt' inderdaad.. Gruwelijk irritant!
Volgens mij een van de eerste dingen die je leert op de basisschool?

Verder vind ik dat 'me' i.p.v. 'mijn' vaak wat ordinair overkomt. Kan het in ieder geval niet serieus nemen.

Ja, inderdaad! Ik vind het vooral erg ordinair.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:14

Het zou ME een worst wezen :z

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:36

Ohhhh heerlijk topic!! Ik klikte inderdaad op de titel om te kijken wat voor topic dit nou weer was :')
Vreselijk dat ge-me :') En alles wat hier ook al genoemd wordt :r :P Of het schrijven zonder leestekens, onmogelijk leesbaar gewoon!!

En nu maar hopen dat ik zelf geen fouten heb gemaakt hahaha!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 03:25

Aranel schreef:
Ik heb iemand in mijn fb lijst staan waarbij de dt regel een gevalletje klok en klepel is :')
Bvb: supperlieve vriendt heb ik togh!
Net lekker wedstrijd gehadt!

En meer van dat soort. Ernstig :+

En ik heb dus iemand in mijn vriendengroep die "wedstrijdt" schreef. En na verbetering nog elke keer fout :')

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:37

Gister zeggen wij ook. In groningen is het sowieso al de gewoonte om alles af te kappen. Zo wordt eten eetn etc. Waarschijnlijk zal gisteren ook te lang zijn en is gister er in geslopen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:51

amberboktt schreef:

Hey, ken jij mij pony? Ze heet namelijk penny en ik noem haar altijd Pennypoownie. Haha :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:23

Soraya10 schreef:
Het zou ME een worst wezen :z

Zal (als het over nu gaat :Y) )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:26

xSlvna schreef:
Helemaal mee eens Maaike _O-

Ik maak me zelf wel schuldig aan het gebruiken van woorden als 'Fissa' (vooral de zin "Denk je is fissa" als mam uit de tent wil lokken). Er is opzicht niks mis met straattaal, als je maar weet tegen wie je het gebruikt.

Vind overigens ook dat overiges overig ens oovrigens etc. ook erg lelijk staat. En opzicht is opsicht opzigt opsigt op zigt op zicht etc. ook incorrect.

Opzicht? :P Ik zou eerst de t weghalen en er dan een spatie tussen zetten.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:31

Maar opzicht is toch goed?
Is een normaal Nederlands woord ..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:33

Slina schreef:
Opzicht? :P Ik zou eerst de t weghalen en er dan een spatie tussen zetten.

Er is een verschil tussen:

"In welk opzicht bedoel je dat?"
en
"Op zich heb ik daar geen moeite mee."

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:50

Iselda schreef:
Maar opzicht is toch goed?
Is een normaal Nederlands woord ..

Agree. Ze bedoelt inderdaad denk ik opzicht gezien het feit dat ze vervolgens opzicht op vele foute manieren spelt om even te laten zien hoe sommige mensen opzicht spellen. Het klopt inderdaad dat de zin wat vaag is maar ik denk dat in deze context het woord opzicht geheel goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:16

Ze moeten de Nederlandse taal gewoon makkelijker maken. Haalde altijd hoge cijfers op Nederlands. Maar de helft ben ik alweer kwijt.