Love_Swing schreef:Mensen die ''knappie'' of ''me knappie'' zeggen vind ik ook zwaar irritant worden.
Dan moet je er misschien een zalfje op smeren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Liekess schreef:Wel grappig dat sommigen hier net doen of ze zelf altijd foutloos spellen/formuleren, maar als je dan in hun profiel kijkt zie je net zo goed veel voorkomende foutjes![]()
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik vind het allemaal nog best meevallen op Bokt, en daarnaast is het nog steeds geen taalforum.
juliedo24 schreef:Met I am loving it leg je nadruk op de tijdsduur of is het een uitzondering, bijvoorbeeld: usually I walk to school, but now I am cycling. I am waiting for the bus for half an hour now. Dat hoeft toch helemaal niet met die slogan? Tenminste, ik heb geleerd dat je dan gewoon I love it moet doen![]()
Ben nu ook wel benieuwd hoe het écht moet.
amberboktt schreef:Dat 'poown' komt denk ik van het overdreven uitspreken/schrijven van pony. Ik zeg het ook wel eens voor de grap. Bijvoorbeeld: 'Wat ben jij een lieve Pennypoownie!'. Serieus gebruik ik het niet.
xHaithi schreef:Aan poownie maar ik mij ook weleens schuldig, maar dat is eerder een plagerige, overdreven koetchie koetchie uiting. Mooie omschrijving, ik weet hetIk gebruik het ook zeker nooit in serieuze context.
Bomba schreef:Waar ik me lichtelijk aan kan ergeren zijn gister in plaats van gisteren en tuurlijk in plaats van natuurlijk. Tuurlijk gebruik ik in spraak wel, maar in geschrift nooit.
antje_vip schreef:Ik vond het eerst ook irritant, net als 'wilt', maar taal is nou eenmaal dynamisch en zoals het er nu naar uitziet gaat dit de nieuwe spelling worden...
_Zeppelin schreef:antje_vip schreef:Ik vond het eerst ook irritant, net als 'wilt', maar taal is nou eenmaal dynamisch en zoals het er nu naar uitziet gaat dit de nieuwe spelling worden...
Dat 'wilt' inderdaad.. Gruwelijk irritant!
Volgens mij een van de eerste dingen die je leert op de basisschool?
Verder vind ik dat 'me' i.p.v. 'mijn' vaak wat ordinair overkomt. Kan het in ieder geval niet serieus nemen.

En alles wat hier ook al genoemd wordt
Of het schrijven zonder leestekens, onmogelijk leesbaar gewoon!!Aranel schreef:Ik heb iemand in mijn fb lijst staan waarbij de dt regel een gevalletje klok en klepel is
Bvb: supperlieve vriendt heb ik togh!
Net lekker wedstrijd gehadt!
En meer van dat soort. Ernstig
amberboktt schreef:Dat 'poown' komt denk ik van het overdreven uitspreken/schrijven van pony. Ik zeg het ook wel eens voor de grap. Bijvoorbeeld: 'Wat ben jij een lieve Pennypoownie!'. Serieus gebruik ik het niet.
xSlvna schreef:Helemaal mee eens Maaike![]()
Ik maak me zelf wel schuldig aan het gebruiken van woorden als 'Fissa' (vooral de zin "Denk je is fissa" als mam uit de tent wil lokken). Er is opzicht niks mis met straattaal, als je maar weet tegen wie je het gebruikt.
Vind overigens ook dat overiges overig ens oovrigens etc. ook erg lelijk staat. En opzicht is opsicht opzigt opsigt op zigt op zicht etc. ook incorrect.
Ik zou eerst de t weghalen en er dan een spatie tussen zetten. Iselda schreef:Maar opzicht is toch goed?
Is een normaal Nederlands woord ..