vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:41

Inderdaad gewoon zeggen dat al het volgende contact via de mail loopt en dat op app, sms, belletjes niet gereageerd wordt.

Paola33

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:52

Ik weet wat je doormaakt, zit op dit moment in dezelfde situatie. Alleen praten mijn ex en ik wel. Voor mij is onze koopwoning iets minder belangrijk, aangezien ik ook geen werk heb. Ik ben als eerst dat aan het oplossen en hij regeld de dingen voor het huis. Ik woon daar nu op het moment omdat ik nergens heen kan met de katten. Kan wel naar mijn ouders toe maar die hebben een jonge hond en jonge kat. Mijnkayten zij helaas geen honden gewent. Wij hebben gelukkig 3 opties voor het huis, want als we gaan verkopen houden we alle 2 een grote schuld over. Staan namelijk nog 2 huizen in onze straat te koop. Waarvan 1 blijkbaar snel weg moet, want die staat voor een erg lage prijs te koop. Maar we zin bezig om mijn naam te laten schrappen uit de hypotheekakte. Dit ligt inmiddels al ruim anderhalve week bij de hypotheekverstrekker, maar nog niets gehoord. Ga hier van de week nog even achter aan want ik heb vanaf eind maart geen ww meer. En moet 1 maart bijstand aan gaan vragen, mocht ik voor die tijd geen werk vinden. Dus misschien kunnen we elkaar helpen met tips via mail of per pb.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 16:02

Mijn ex en ik praten wel, maar hij wil daar gewoon blijven wonen. Dit zal door een te laag inkomen en een studiefinanciering nooit kunnen. Daarom moet hij iemand zoeken die garant kan staan zodat ze mij kunnen schrappen. Anders zullen ze dat nooit doen in ons geval. Ik geef hem daar bewust een bepaalde tijd voor omdat hij het anders kan rekken naar het oneindige.

Ik woon nu weer bij mijn ouders en mijn katten zijn bij iemand anders onder gebracht. Hoop ze uiteindelijk mee te kunnen nemen naar een eigen onderkomen, maar mijn moeder is bang voor katten :roll:

Ik werk bij 2 bedrijven (doe ik al een hele tijd) om zo veel mogelijk te verdienen om alles te kunnen betalen.
Niemand ideeën over die leesbevestiging?

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:08

Je kan bij je mail een leesbevestiging meesturen, zal zo even voor je kijken en per pb sturen, zit nu op de ipad

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:31

ik heb je een pb gestuurd

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:08

En aangetekend versturen per post is ook altijd handig.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:46

Dat laatste is slim. Je zult idd nog wel even met hem te maken hebben ivm huis.....

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 19:02

Hij heeft de mail gelezen hoor.
Hel!
Ik ben een huichelaar en leugenaar en kan die mail nooit geschreven hebben.
Hij gaat niet akkoord met de achterstand want die moet ik maar oplossen want hij heeft altijd meer betaald (inkomen van hem was ook groter vandaar dat hij meer ingelegde)
Ik voel me nu erg boos en verdrietig. Ik wil absoluut niet BKR geregistreerd worden, dan gaat de ellende nog langer duren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:05

Dan is het denk ik de hoogste tijd om je rechtsbijstand in te schakelen TS! Ik heb niet het idee dat hij bereid is om nu nog op een 'nette' manier medewerking te geven.

Dikke kniuf :(:)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:09

He wat rot....
Vriendin van me heeft echt nog jaren lang problemen met haar ex gehad wbt huis. Die liet haar alles oplossen en had zelf geen zin er uit te gaan. Tot n rechtszaak aan toe. Doe alstublieft alles via aangetekende brieven, prinr direkt je mails uit etc. Wil je niet bang maken, maar je kunt het beter maar hebben, die bewijzen. In t ergsts geval heb je ze voor niets ;-)

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 19:18

Heb al een map aangemaakt om alles in te bewaren.
Voel me er letterlijk beroerd door.

Dadelijk inderdaad maar eens gaan kijken wat de volgende stappen worden.
Heb m'n werk al ingelicht mocht hij komen om te kijken wanneer ik werk ofzo. Hij wil namelijk langs komen, geloof alleen niet om het rustig te bepraten :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:33

Geen idee of jullie overwaarde hebben maar anders krijg je een BKR registratie als je met verlies verkoop (ook als NHG dr schuld aflost).

Woningbehoud voor je ex is dus jou inzet. Probeer ook hem hier in te betrekken.

Helaas voor jou kan hij verkoop heel lang rekken door helemaal niets te doen of te regelen.

Juridisch getouwtrek maakt medewerking niet beter natuurlijk. Als je in gesprek kan gaan met hem zou ik dat absoluut doen. Probeer te blijven communiceren. Het kost veel tijd en energie maar betaald zich later terug.

Advies inwinnen kan altijd. Vaak is een oriënterend gesprek met een advocaat gratis.

Knuffel vanaf hier. Ik weet helaas hoe heftig het is.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:42

Oei, dat is vervelend!

Zou inderdaad maandag al met je rechtsbijstand verzekering gaan bellen, om daar alvast alles bekend te hebben.

Verder de e-mails niet alleen opslaan in een map op je computer, maar ze ook op internet opslaan (dropbox of zo) en steeds zo snel mogelijk uitprinten. Dit allemaal om alles te hebben, zodra je een computercrash krijgt of zoals iemand die ik ken een ex die haar computer hackte en daar alles verwijderde (zelfs haar complete e-mailadres verwijderde...) Hoeft natuurlijk allemaal niet aan de orde te zijn, maar liever dat je alles 3x hebt, dan niet meer...

Verder gewoon jouw deel netjes blijven betalen van de hypotheek en als het altijd volgens een bepaalde verdeling is geweest die gewoon volhouden. Dat is tenslotte via je bankafschriften gewoon terug te vinden dat het altijd op een bepaalde manier ging.

Heel veel succes!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 19:47

Het grootste probleem is: als hij niet betaald. Ik kan mijn deel wel betalen maar daar heeft de bank geen boodschap aan. Als hij niet betaald stellen ze mij ook verantwoordelijk.

Ik ga nu juist meer betalen dus eigenlijk alleen voordelig voor hem. Als ik meet ga betalen, dan hij automatisch minder.

Zit echt even met de handen in het haar. Zo slecht is het helemaal niet wat ik voorstel en hij krijgt de kans om de woning te behouden. Maar hij wil me gewoon door laten betalen ofzo.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:03

some1 schreef:
Het grootste probleem is: als hij niet betaald. Ik kan mijn deel wel betalen maar daar heeft de bank geen boodschap aan. Als hij niet betaald stellen ze mij ook verantwoordelijk.

Ik ga nu juist meer betalen dus eigenlijk alleen voordelig voor hem. Als ik meet ga betalen, dan hij automatisch minder.

Zit echt even met de handen in het haar. Zo slecht is het helemaal niet wat ik voorstel en hij krijgt de kans om de woning te behouden. Maar hij wil me gewoon door laten betalen ofzo.

de kans dat hij wilt dat jij mij blijft betalen is vrij groot als ik dit zo lees.
ik snap dat je niet met een Negatieve BKR regestratie wilt komen.

ik zou gewoon even via de rechtswinkel of een advocaat advies in zien te winnen.
want jij moet wel zo snel mogelijk verder kunnen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:18

jeetje ts balen.

ga bekijken wat de beste manier is om het voor elkaar te krijgen. is dit vol gas met een advocaat of kun je beter met hem praten.

uiteraard lijkt het me handig sowieso alles schriftrlijk bij te houden etc. en eventueel al rechtsbijstand te zoeken ik bedoel dan meer in de communicatie naar hem.

succes

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:38

TS, dit is natuurlijk weer gemanipuleer van zijn kant. Geen discussie aangaan en maandag de rechtsbijstand benaderen. Er valt met hem in zo'n periode niet te praten en tja, wat is eerlijk. Ik vind het knap dat je het zo lang met hem hebt volgehouden met alle ups en downs en de rest. Korte metten mee maken, geen reactie geven. Laat idd de communicatie maar via de rechtsbijstand lopen. Jij hebt afstand en rust nodig. Het is al ingewikkeld genoeg zo.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:02

En nu krijg ik een mailtje dat het hem beter lijkt dat het geld naar hem overgemaakt wordt aangezien hij in het huis woont >;)
De voornaamste reden dat ik de financiën wil doen is omdat hij graag impulsaankopen doet en ik absoluut niet wil dat dat met geld voor hypotheek en dergelijke gebeurd. En als hij er bij kan is daar wel kans op.

Verdriet wordt steeds minder, boosheid steeds meer.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:15

Nooooo way, nooit doen he. Dan doet ie er vanalles mee, behalve t huis betalen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:19

Heb je al een goede(!!!!) advocaat? Zo nee, maandagochtend als eerste naar op zoek gaan. Dat heeft niets te maken met dat je niet meer met elkaar kan praten of anders wat maar om de gemoederen te bedaren en met een bepaalde afstand dingen te regelen is dat in zulke gevallen écht veel handiger!
Je hebt heel veel van iemand gehouden (en dat doe je ongetwijfeld nog, dat heeft tijd nodig) maar je kan daar nu echt niet meer op afgaan. Ineens is alles anders... ontzettend pijnlijk dat iemand ineens zo anders blijkt te zijn en toch echt zo anders doet. Maar bescherm jezelf nu! neem een advocaat en kijk waar je recht op hebt en hoe het het makkelijkste geregeld kan worden. Daar heb je alleen maar voordeel van en dan hoef je je door hem niet zo te laten kleineren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:27

Tja hij heeft het nu eigenlijk geweldig mooi voor mekaar. Doordat jij alles op alles zet om geen BKR registratie te krijgen kan hij jou onder druk zetten mee te betalen voor zijn huis. En ook nog eens meer dan je meebetaalde toen jullie nog bij elkaar waren. Hij heeft het huis voor zichzelf en jij betaald.

Imo dus niet meer op reageren en maandag direct naar de rechtsbijstand. Alles naast de email uitprinten en aangetekend naar hem versturen. En bereid je maar voor op een harde dobber, dit gaat hij niet zomaar opgeven. Heel veel sterkte meis.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:29

some1 schreef:
Hij heeft de mail gelezen hoor.
Hel!
Ik ben een huichelaar en leugenaar en kan die mail nooit geschreven hebben.
Hij gaat niet akkoord met de achterstand want die moet ik maar oplossen want hij heeft altijd meer betaald (inkomen van hem was ook groter vandaar dat hij meer ingelegde)
Ik voel me nu erg boos en verdrietig. Ik wil absoluut niet BKR geregistreerd worden, dan gaat de ellende nog langer duren :n

Bah wat vervelend zeg! Maar jullie hebben toch een samenlevingsovereenkomst, of had ik dat verkeerd gelezen? Zo ja, staat daar dan ook niet in dat hij akkoord is gegaan met een groter deel betalen? Bij ons staat er namelijk in dat de lasten zijn verdeeld naar ons inkomen (mijn vriend legt 60% in en ik 40%).

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:57

Jeetje, je hebt mijn verhaal per pb gehad, maar ben toch blij dat wij tot nu toe gewoon kunnen overleggen met alles. Heftig snap dat je boos wordt, dit is gewoon niet mee willen werken maar tegen werken. Ik zou echt advies gaan inwinnen bij de rechtsbijstand. En laat dan dingen op papier zetten, dit is ten alle tijden rechtsgeldig. Heb helaas ook een rechtzaak gehad tegen een ex werkgever over mondelinge afspraken. Gelukkig ben ik in mijn gelijk gesteld. Echt mijn mond valt hier van open en mijn aanbod blijft staan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:23

Misschien moet je gewoon 'even terug in huis gaan wonen'
En dan met een nieuw 'vriendje'
Kijken hoe snel hij er dan vaart achter wil zetten om alles te regelen <<)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:53

Wat een verhaal TS!
Wat ben je dapper en sterk! Ik vind het heel knap dat je deze beslissing hebt genomen.

Ik denk dat het inderdaad verstandig is rechtsbijstand in te schakelen, daarnaast is het slim om alles op papier te hebben. Dus inderdaad zoveel mogelijk printen.

Vind het echt super knap dat je voor jezelf hebt gekozen! Alles komt uit eindelijk goed, blijf daar in geloven!

:(:)