Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Sammy_xxs

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:48

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind ook dat je niet moet klagen als je alleen vegetarisch eten krijgt.
Ik ben ook een echte vleeseter, maar als ik een dag geen vlees eet ga ik echt niet dood hoor :roll:
En vegetarische gerechten kunnen ook inderdaad erg lekker zijn!
Het is de dag van het bruidspaar, wees blij dat je te eten krijgt?!
Meestal word je niet eens uitgenodigd voor het diner, als je dan word uitgenodigd vind ik dat je daar wel rekening mee mag houden, dat niet alles is zoals jij het wil, want daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat toch om de gezelligheid?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:38

Het is jouw bruiloft, dan mag je toch zelf weten wat je serveert? Als het jou geen goed gevoel geeft dode dieren te serveren dan doe je dat toch niet? Jouw bruiloft en als mensen dan per se vlees willen eten stappen ze maar even de snackbar binnen :D . Gaat toch maar om één dagje?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:43

Overigens weet ik nu helemaal zeker dat een bruiloft geven gewoon net zo´n ellende is als een erfenis verdelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:49

Het is meer miserie Lusitana, trouwen vond ik leuk en heb een leuk feest gehad maar die organisatie!!!! Maar goed dat dat maar eenmalig was. :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:14

Ik neem meteen van je aan dat het byzonder stressvol is.
Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit zou trouwen, het in spijkerbroek naar het gemeentehuis is en meer niet.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:30

Daarom moet er ook helemaal geen punt van gemaakt worden, normaal weet je ook niet wat je te eten krijgt op een bruiloft en zie je het allemaal wel. Kun je dan bij een "vegetarische bruiloft" :D ook gewoon doen toch? Lijkt me helemaal geen probleem eigenlijk.

Niemand hier ervaring mee eigenlijk die het al gedaan heeft en wat de reacties er op waren?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:36

Het was niet mijn eigen bruiloft, maar ik ben dus pas op een bruiloft geweest waar het dus wel allemaal vegetarisch was. Heb geen rare reacties van gasten gehoord. Iedereen vond het niet meer dan normaal, gezien dat de bruid al jaren vegetarisch eet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:41

verootjoo schreef:
xx_Horsiex schreef:

Jeetje wat een overtrokken reactie. Normaal kan ik mij vrij goed vinden in je reacties maar dit :(

Er word nergens gezegd dat er honger wordt geleden of wat dan ook, en er wordt op een normale manier gediscussieerd.

Ik kan me normaal niet vinden in zijn reacties maar ben het hier helemaal mee eens :+
wat een idioot gedoe, gewoon eten wat de pot schaft en van een dag zonder eten ga je niet dood zeiden mijn ouders altijd.
En dan gaan zeuren dat je naar huis wilt... Bel dan lekker een taxi ipv je ouders te irriteren dat je naar huis wilt.

Denk je echt niet dat ik dat al had voorgesteld. Ik mocht van mijn ouders echt niet als 14 jarige even een taxi bellen om naar huis te gaan hoor. En eten wat de pot schaft? Ik werd toen de tijd echt ziek van te veel kruiden, zelfs nu kan ik nog erge kramp krijgen als er ergens te veel kruiden in zitten, mede daarom eet ik nogsteeds behoorlijk vlak. Ookal kan ik dan nog zo'n honger hebben, dan ga ik nogsteeds iets niet eten waarvan ik weet dat ik niet lekker word.

Edit: te veel quotes, even aangepast hoop dat het nog klopt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:09

De mensen die doorgaans niets lusten zonder vlees zijn meestal de typische groente-aardappels-vlees met kuiltje jus eters. Die zijn sowieso moeilijk om tevreden te krijgen bij een uitgebreide luxere maaltijd.
Ik heb pas nog bij een sterren restaurant gegeten en daar waren 5 van de 6 gangen toch ook gewoon zonder vlees. Maar dat was zo lekket dat je dat echt nog geen seconde door hebt.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:07

Ik had afgelopen week een bruiloft waarbij het bruidspaar ervoor gekozen had vrijwel alleen veganistisch te serveren. Het ging om een driegangenmenu met een paar amuses. Zij zijn zelf vegetarisch, maar hadden een aantal veganistische gasten. Ik vond het leuk dat de kok (1 ster) echt zijn best had gedaan iets moois te creeren (als vegetarier heb je vaak wel het idee dat jouw gerecht er maar een beetje bij wordt gedaan). Voor de mensen die normaal vlees eten was het misschien een beetje wennen, maar ik geloof dat ze goed gegeten hebben.

Zelf zou ik liefst ook geen vleesopties aanbieden. Dat doe ik op mijn eigen feestjes eigenlijk nooit. Ook vind ik het leuk als mensen verrast zijn door wat ze van me te eten krijgen :) . Mijn vriend houdt wel heel erg van hamburgers, dus misschien dat er één bio-hamburger optie zou zijn. Daarnaast zou ik wel overwegen 'kip' te serveren met nepkip bijvoorbeeld, zodat mensen het idee hebben dat ze toch iets bekends eten.

Veganistisch, glutenintolerant, geen gist of fruit mogen eten, het is zoals het is. Ze mogen allemaal komen, en ik zal proberen ervoor te zorgen dat er voor iedereen voldoende is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:51

Urielle schreef:
Ik heb toen ik een tijd geleden weer vegetarisch wilde eten gevraagd om lekkere recepten maar veel konden mensen toch niet opperen ... ('google eens op...' ja dat snap ik ook wel, maar dan kom je juist uit op vieze dingen als gevulde aubergine of bonenschotels :r Als je mensen hun persoonlijke aanraders vraagt komt er blijkbaar ook niet veel omhoog 'de vegaballetjes van de Aldi zijn best lekker hoor :)) Nou jeuh, de opwinding werd me bijna teveel... ;) )

Maar overtuig me: een gerecht zonder kaas, zonder vlees, zonder vis/schelp-/schaaldieren, geen pasta, geen rijst, geen bonen, geen aubergine, voor mijn kinderen mag het niet pittig of pikant zijn en ivm allergieën geen melk of ei bevatten, geen roomsauzen, geen Italiaanse kruiden, geen tofu of taugé of dat soort spul. Maar wel smakelijk, vullend en het gevoel gevend dat je een complete maaltijd gegeten hebt.

Ben benieuwd of er iemand een lekker weekmenu in elkaar kan zetten voor me waar ik het hele gezin blij mee kan maken.

ik vind je post erg leuk en uitdagend :D

wat dacht je van linzensoep met wortels en een uitje?
anderhalve kop rode linzen koken met 5 dikke penen, 2 uien en wat karwijzaad koken in groentebouillon.
op smaak maken met wat peper en voor de diehards een beetje sambal.
daarnaast kun je stokbroodje serveren.

of zelf falafelballetjes maken in bulk, lekker smullen en de rest invriezen voor een volgende keer.
of zelf lasange maken met courgette ipv lasangebladen.
maar ik snap je probleem, dat streept veel weg, maar aan de andere kant vind ik het ook leuk om erover na te denken :D

voor de vleeseters serveer ik soms iets van de vegetarische slager :)
dat lijkt erop en smaakt ernaar, dan heb ik toch eht idee dat ik mn best heb gedaan en zij dat het mij echt wat kan schelen en dat ik ze tevreden wil hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:23

Gevuld aubergine kun je mij juist weer voor waker maken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:57

Karuna, voor mij is het melkvrij, glutenvrij, geen soja ook en bij voorkeur geen varken. Ik heb dus hetzelfde als jij maar ik ben dan gewoon blij als ze aardappeltjes en vlees voor me hebben. Je kunt niet alles hebben en zie ook geen reden om er over te.mopperen. Op vakantie met een groep heb ik wel eens een week patat gegeten met vlees, terwijl iedereen allerlei culinairs kreeg. Jammer maar helaas, ik lig er niet wakker van en ben blij dat ik eten heb en niet zelf hoef te koken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:21

Lusitana schreef:
Ik neem meteen van je aan dat het byzonder stressvol is.
Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit zou trouwen, het in spijkerbroek naar het gemeentehuis is en meer niet.

Ah, wel nee joh. Zo moeilijk en stressvol is het niet hoor.
Heb ook nog nooit een erfenis verdeeld, maar ben wel getrouwd. En nee, je kan nooit met iedereen rekening houden en tevreden houden dus kun je maar beter zorgen dat je het precies zo doet zoals jij wilt ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:32

Ik vind het helemaal niet zo'n raar idee eigenlijk. Als de bruid normaal geen vlees eet om dierenwelzijn vind ik het niet raar dat iemand geen vlees wilt serveren op haar bruiloft. Alleen zou ik dan er wel voor zorgen dat het vegatarische buffet uitgebreid is en goed klaargemaakt met veel variatie zodat alle stugge vleeseters misschien toch gaan inzien dat het niet alleen een blaadje sla is :+ Vinden ze het niets kunnen ze na afloop altijd nog naar de Mac toe..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:33

Sizzle schreef:
De mensen die doorgaans niets lusten zonder vlees zijn meestal de typische groente-aardappels-vlees met kuiltje jus eters. Die zijn sowieso moeilijk om tevreden te krijgen bij een uitgebreide luxere maaltijd.
Ik heb pas nog bij een sterren restaurant gegeten en daar waren 5 van de 6 gangen toch ook gewoon zonder vlees. Maar dat was zo lekket dat je dat echt nog geen seconde door hebt.

+100!

Je hebt soms nu eenmaal moeilijke eters die niet zo veel lusten, die zijn sowieso moeilijk tevreden te krijgen en zijn dit ook gewend.
Ik heb familieleden die vooral vroeger bijna niks lustten maar die zijn dat gevoel inmiddels gewend en zaniken er nu als volwassenen ook niet over.

Terwijl wij er in ruil voor dat fijne gedrag rekening mee proberen te houden.
Overigens lustten ze zo weinig dat ze op een gegeven moment "gedwongen" waren toch meer dingen te gaan leren eten. _O- Nu wordt het dus steeds makkelijker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:52

Je hebt ook mensen die echt alleen maar geprakt eten met een laag appelmoes lusten :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:12

Sizzle schreef:
Je hebt ook mensen die echt alleen maar geprakt eten met een laag appelmoes lusten :+

Quilty...:o maar verder lust ik ook alles hoor. Maar hier eten we per dag idd een pot appelmoes weg :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:17

Word je dat niet heel erg zat na een tijdje? :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:03

Dat is een teken van suikerverslaving. Er zijn er ook die overal ketchup op doen voor hetzelfde effect.
Dus nee, dat worden ze niet zat, integendeel, ze kunnen er niet buiten, en als ze in een restaurant "een grote mensen menu" moeten kiezen kunnen ze daar soms best moeite mee hebben of halen in via een zoet toetje.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:21

Wow, dat is een snelle conclusie die wordt getrokken of ligt dat aan mij? En het lijkt me ook redelijk irrelevant voor dit topic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:28

Nee dat ligt niet aan jou, vind het ook nogal veroordelend en zelfs denigregrend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:39

We waren aangeland bij kieskeurige eters en dus al half off topic.

Maar als je het niet geloven wilt, neem dan maar eens de proef op de som.
Een week lang elke dag een pot appelmoes en daarna helemaal geen suiker meer. Eens kijken hoe je je dan voelt en hoe snel je op zoek gaat naar snoep of ook maar iets met suiker erin. Dan snap je misschien dat mijn bewering niet uit de lucht komt vallen.

Het is een algemeen gegeven en niet persoonlijk, veroordelend of denigrerend bedoeld. Als het zo wordt opgevat, hierbij excuses.

*edit Overigens vallen mensen misschien over het genoemde "grote mensen menu", maar dat is om onderscheid te maken van "kindermenu" dat immers over het algemeen ook vol met suiker zit, al is het maar om de patat.
Het staat er dus niet om te zeggen dat ze niet volwassen tegenover eten staan ofzo. ;)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-12-13 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:44

Wat een goed idee!!! Ik ben zelf al 25 jaar hartstikke vega en mocht ik ooit trouwen met mijn huidige liefde, dan denk ik dat ik voor de vega bruiloft ga. En degenen die daar moeite mee hebben, komen maar lekker niet. Simpel. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:45

Suiker werkt helaas verslavend, dat is echt zo..
Helaas hier ook een sugar-junk..
Maar ik eet geen appelmoes over mijn eten! :D (hoewel ik het wel heul lekker vindt! )