Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:32

de kerstmarkten in duitsland zijn vandaag ook dicht, bremen en oldenburg.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:32

windstil hier (waddinxveen).

Op naar school, wie weet dat de dag brengt, treinen rijden nog volgens de site :j

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:33

Wooow ben omgewaait in groningen

Jamiefris

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:33

Grapje ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:35

Regen vind ik ook niet zo erg hoor, maar heb weinig zin om de sloot in te waaien := Vorige keer heb ik namelijk van het station naar huis gelopen, ik waaide gewoon weg met fiets en al :+ Was wel in open veld en daar hoef ik nu niet doorheen.

Shirley, thanks :D Die zware windstoten overleef ik wel. En zoals clhufl zegt, ik vind het ook vaak zwaar overdreven, al die weerwaarschuwingen. Het is hier wel vaker 'gevaarlijk' volgens KNMI en dan waait het alleen nog maar een beetje :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:35

De wind begint hier alweer lekker aan te trekken. Ben benieuwd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:36

Hier in Zutphen begint het nu best flink te waaien al. Zit wel op het station, misschien dat het daardoor erger lijkt :+ ns begint al goed met minstens 10min vertraging. Moet eigenlijk tot 6uur werken maar ga rond half 3 naar huis. Wil niet vast komen te zitten in zwolle. ..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:36

In open gebieden is het al snel winderiger.
De wind begint hier nu ook aan te trekken, maar ik denk dat ze er in het dorp nog niets van merken :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:39

Nou ik ben in ieder geval op school gekomen :+ Volgens mij hebben m'n klasgenoten helemaal niks meegekregen over die hele storm :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:40

Ook hier begint de wind aan te trekken.
Vorige keer hebben we behoorlijk veel stormschade gehad, ik woon nl antikraak (betaal dus wel gewoon huur/servicekosten lol) in een oud en slecht onderhouden pand.
Vorige keer was de koepel van de badkamer eraf gewaaid, 2 ramen stukgewaaid en 2 ramen uit de 'sponning' die niet meer terug erin konden (ramen konden sowieso niet meer open daar omdat de kozijnen zo verrot zijn dat als hij eenmaal open is je hem er nooit meer terug in krijgt).
En lekkage in de kelder (ons pand is het laagste punt tussen 2 opgehoogde bouwterreinen en we hebben dus een lek in de fundering), pomp hebben we gelukkig nog staan voorr het geval het weer gebeurd lol

edit:
Zaanstreek trouwens maar wel bebouwd gebied (waar ons pand dan weer volledig vrijstaand is met bouwterrein er omheen, dichtsbijzijnde huizen zijn op 200 m)
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 05-12-13 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Themba

Hier nog niks.. Met vanmiddag naar Groningen voor het werk Inc rolstoelbus en Inc client. Gaat een leuk ritje worden haha... Ben benieuwd en anders houden we een hele lange pauze bij een iets te duur restaurant op kosten van de baas.

Dioxide

Hier in Limburg is er stilte voor de storm. Ik maak me er niet zo druk over, vooral niet omdat de Telegraaf er 2 dagen geleden al over aan het rellen was..

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:41

Niet te hopen dat dat ook voor Zeeland geldt? Ik woon namelijk aan de kust haha.. :P

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:48

Toch gaan de wolken al best hard als ik naar de lucht kijk.
Ben benieuwd wat het wordt vandaag.
De paarden staan buiten, ga nu eerst de boxen maar eens doen, als het me dan te gortig wordt kan ik ze altijd binnen halen en staan ze er gelijk lekker bij

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:50

Hier begint de wind iets op te pakken maar niet dat ik zeg wow wat een wind :) een gezond briesje, het waait hier altijd wel omdat het inderdaad open gebied is

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:51

Ik zit inmiddels in Groningen. Het valt nu nog mee dus ben benieuwd wat het vanmiddag word..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:52

Ik wou zeggen, het hangt er maar net vanaf waar je zit. Mijn ouders wonen in Zuid-Holland in de stad en ze praten daar al over storm als het daar eens net zo hard waait als het hier dagelijks doet :')

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:54

Dioxide schreef:
Hier in Limburg is er stilte voor de storm. Ik maak me er niet zo druk over, vooral niet omdat de Telegraaf er 2 dagen geleden al over aan het rellen was..

Want alles wat de telegraaf schrijft is bij voorbaat al niet waar? Tja, zo kun je het ook bekijken. :+ Vind het alleen niet zo'n goede reden om het maar niet te geloven. De telegraaf schreef ook dat Paul Walker dood was, en ja, dat is ook waar. :+

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:57

Hier in emmen is het heel erg rustig, eigenlijk haast windstil te noemen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:58

ik vind het toch al behoorlijk waaien hoor

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:58

Nouja, ik begrijp Dioxide wel. De Telegraaf is toch een beetje een sensatiekrant. Maar in dit geval zou ik het inderdaad wel serieus nemen, want de Telegraaf is niet de enige die het roept :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:59

Ik zou vanmiddag van 2 tot 5 gaan vrijwilligerswerken. Maar zit nu te twijfelen om 't af te zeggen. Als 't echt zo hard gaat waaien en regenen...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:00

Cerera schreef:
Dioxide schreef:

Want alles wat de telegraaf schrijft is bij voorbaat al niet waar? Tja, zo kun je het ook bekijken. :+ Vind het alleen niet zo'n goede reden om het maar niet te geloven. De telegraaf schreef ook dat Paul Walker dood was, en ja, dat is ook waar. :+

Waar zeg ik dat het niet waar is? Ik praat over rellen. Nog voor het KNMI een weerbericht uit had gegeven was daar al een enorme krantenkop met horrorverhalen. Komop man, sensatiezoekers en onnodige bangmakerij.

Als het gaat stormen kun je er toch weinig aan doen. Alleen zorgen dat je jezelf, je dieren en je spullen in veiligheid gebracht hebt en geen onnodige risico's gaat lopen door extreem weer op te zoeken en je er aan bloot stelt.

Ik hoop dat voor alle Bokkers in de code oranje gebieden het mee gaat vallen en de schade beperkt blijft.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:01

In groningen erg rustig hoor.
heb net gevraagd of ik vanmiddag thuis mag werken. Denk dat het wel mag, dus dan ben ik om 12.00 uur weg en moet ik nog even snel laatste sint koopjes doen en dan snel naar huis en daar verder werken. Lekker in mijn eigen keuken, met poezebeesten en kopje thee. Gierende wind om het huis, gezelliger kan bijna niet :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:01

Cerera schreef:
Dioxide schreef:

de telegraaf schrijft wel vaak onzin ja :')