Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:29

Berdien, ik ben ook naar FBTO :j enkele pagina's terug stond al dat iemand er zeer goede ervaringen mee had.

Buitenland heb ik ook maar gedaan, vriendje en ik gaan nog wel eens onverwacht een weekendje weg ofzo. Dus voor die paar euro hoef je dat nou ook weer niet te laten. Ik ga 126 pm betalen en krijg er meer voor dan voor diezelfde 126 bij de OHRA. Ik zeg doen :+

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:40

Dan is het inderdaad verstandig :j als je geen doorlopende reisverzekering hebt :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:41

Wat is precies de toegevoegde waarde van zo'n verzekering? (Als we daarmee niet teveel offtopic gaan :+ )

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:43

Ik dacht dat een doorlopende reisverzekering voor goederen, ticket ed was en de module buitenland in je zorgverzekering voor zorg die je nodig hebt of ben ik het nu dus al een hele tijd dubbel aan het dekken? Want dat is wel goed om te weten natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 06-12-13 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:44

Hangt dus blijkbaar af van je doorlopende reisverzekering... Misschien heb jij er wel eentje die alleen goederen dekt :j

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:46

Maar een zorg verzekering gaat nooit goederen dekken, dus geen doorlopende reisverzekering lijkt me sowieso niet handig als je regelmatig in het buitenland komt. Ik zou dus wel kunnen kijken of mijn doorlopende reisverzekering ook zorg dekt. Interessant!

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:55

Jans schreef:
Nouja ze adverteren op TV met "zet aan wanneer je hem nodig hebt" en "zet weer uit wanneer je hem niet meer nodig hebt" maar dat is dus éigenlijk niet zo, want je hebt er nog niks aan als je hem aanzet :+


Natuurlijk :j Die reclames zijn ontzettend misleidend...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:00

Niet op alles zit een wachttijd trouwens. Voor chiropractor oid dus bv helemaal niet.
Ook zit lang niet altijd op de gehele module een wachttijd, maar wel voor een deel ervan.
Het kan écht heel veel geld schelen, maar je moet je wel goed inlezen.

Ik heb de module Gezinsplanning bv maar 1 maand per jaar aan staan, als ik weer nieuwe anticonceptie moet halen. Niks geen wachttijd hoor....

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:24

Magrathea schreef:
En zelfs als je ogen achteruit gaan heb je geen nieuwe bril nodig maar nieuwe glazen :j

Ach. Als je het walgelijke bedrag van 181 euro per glas toch al moet ophoesten kan dat montuurtje van 35 euro er ook wel af. Heb dan toevallig het stomme 'geluk' dat mijn rechteroog stabiel is en alleen mijn linkerglas steeds vervangen móet worden, maar dat rechterglas is op een gegeven moment ook wel versleten natuurlijk. Ik vrees er nu al voor. :=

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:08

Magrathea schreef:
Wat is precies de toegevoegde waarde van zo'n verzekering? (Als we daarmee niet teveel offtopic gaan :+ )

Een (doorlopende) reisverzekering dekt schade op reis, zoals aan je bagage bij verlies en diefstal, maar ook bij onvoorziene uitgaven en ongevallen. Apart kun je nog geneeskundige kosten meeverzekeren en ook een gekoppelde annuleringsverzekering (die vaak goedkoper is dan een annuleringsverzekering voor één reis af te sluiten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:30

Ik vindt de verzekering anderzorg wel erg misleidend.
Heb even goed bekenen, en ze zijn enkel goedkoop wanneer je eigen risco op 860,- zet. Zet je eigen risco iets minder hoog, dan zijn ze duurder dan elk ander verzekering.

Verhogen van eigenrisco geeft bij meeste ongeveer 3 euro voordeel per maand per 100,- extra risco. (of wel 36 euro voordeel per 100 euro risco dat je neemt). Wel zijn verzekeringen die bijv premie 1 euro hoger maken en met extra eigenrisco 4 euro voordeel geven in plaats van drie. Opdie manier lijkt voordeel groter maar dat is dus eigenlijk niet.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:45

Hmm, ik zit nu bij Menzis en heb de basis + aanvullende jongeren verzekering.. Ben nu zo'n 112 euro per maand kwijt, maar zit ook veel aan eigen risico.. Voordeel is echter wel dat bv. anticonceptie geheel gedekt word.. :')

Alleen ik heb bijvoorbeeld maar 7 keer fysio op jaar basis, super weinig dus en ga daarom dan ook nooit naar de fysio allen als het écht nodig is. Toch zou ik wel vaker willen, of eigenlijk zelfs moeten aangezien ik soms toch behoorlijk last van mijn rug heb..... blijf er nu maar mee door lopen.

En dat zou ik dus voornamelijk willen wijzigen voor het aankomende jaar, zou toch liever regelmatig naar een (sport) fysio willen gaan.. Ook kom ik 2 keer per jaar bij de tandarts en een paar keer per jaar toch wel bij de huisarts (verschild wel, maar kom er toch nog wel eens als ik na een val toch iets niet helemaal goed vertrouw o.i.d.). En mocht ik toch onverhoopt ineens in het ziekenhuis belanden zou ik wel graag willen dat ik gewoon goed verzkerd ben en niet voor onverwachte (hoge) kosten kom te staan....

Nu zat ik te denken aan ZK via de KNHS maar geen idee of dat wel wat is...
Vind het op de site ook nog onduidelijk in wat ze dan precies dekken (vind Menzis daar toch wel een heel stuk beter in).

Kon echter alleen in het topic niet veel vinden over ZK / KNHS..?

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:54

@_Marinke_ : Er zijn meer verzekeraars die de anticonceptie pil vergoeden, daarnaast zou je ook met een jongeren polis bij Avéro Achmea goedkoper kunnen verzekeren als nu, en deze biedt ook meer dekking voor jou fysio behoefte (12x) Misschien heb je hier wat aan dit is via mijn werk.
Stel zelf jou zorgpolis samen met collectieve korting: http://www.zoverzorgd.nl/6784

Echt een onwijs handige tool om je zorgverzekering samen te stellen.
Je hebt in deze tool de keuze om te kiezen voor natura of restitutie, wel of geen fysio en of tand!

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:06


Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:19

Wat een gezoek en gepuzzel!
Ik twijfel tussen fb to en ds w geloof ik...

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:13

Ik ben net overgestapt naar FBTO :j

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:38

En waar kom je vandaan?

Hoe snel hoor je of ze je aan nemen?

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:52

Zekur (Unive).

Volgens mij ben ik al geaccepteerd :+ FBTO kent geen medische keuring/acceptatie vooraf.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:55

Berdien schreef:
Ik ben net overgestapt naar FBTO :j


Ik ook vanmiddag.
Direct goedgekeurd en sta al in het systeem. super! :D

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:56

Jolliegirl schreef:
Berdien schreef:
Ik ben net overgestapt naar FBTO :j


Ik ook vanmiddag.
Direct goedgekeurd en sta al in het systeem. super! :D

Owke gaat dat zo snel?
Ook aanvullend?

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:56

Ik heb een aantal aanvullende modules aangezet ja, en mijn polis is ook al zichtbaar en alles. Geeft een goed gevoel dit :j

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:08

Owke wauw.
Kan zo ook geen negatieve dingen kwa vergoedingen vinden.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:15

Ik heb 1 aanvullende module.. Tandars .
En geloof ik 100 extra eigen risico ofzo.. :)

Fijne service. :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:27

Zo, ik heb eindelijk een keuze gemaakt; menzis. Voor 101 euro per maand prima verzekerd! Alleen wettelijk eigen risico en krijg 6 keer fysio vergoed en 75 procent tot 350 euro voor de tandartsbehandeling en controles. Geen kronen en geen orthodontie :) voor orthodontie hoop ik nog wat uit de huidige verzekering te halen dus heb er vaart achter gezet :)
Verder oa nog werelddekking ziektekosten en anticonceptie krijg ik nog een stuk vergoed.

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:38

En hebben jullie de online versie of de versie waarvoor je moet bellen?
(Ik zie dat in ene op de site staan)