Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:58

Heb vanochtend mijn rijles gehad. Godzijdank was ik vandaag (in overleg uiteraard) om 8 uur al ingepland. Toen ik thuisgebracht werd zag ik al flinke takken liggen waar ik even daarvoor zelf nog gereden had. Onderweg naar de winkel ook flinke takken. Op de terugweg alweer meters verder gewaaid. Hier gaan met name de zakken met plastic afval de tuin door, maar ik blijf nu toch echt binnen, vertrouw de bomen hier niet. Zullen niet omvallen, maar we hebben al echt grote takken gehad met vergelijkbaar weer. Zusje heeft vandaag tentamen, in Amsterdam, maar die is gelukkig al veilig en wel op de plaats van bestemming. En zie nu tak nummer 2 uit de eik.... al een tikje groter dan de eerste.
Vogels blijven hier nog net op hun plek hangen met zwaar geflapper.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:59

LiiNd_Y schreef:
Ik woon in overijssel en hier begint het nu meer aan te trekken. paar minuten geleden een enorme rukwind gehad! Moet vanmiddag nog met de trein naar Zwolle om een toets te maken. tot nu toe rijden alle treinen nog. Doe denk ik voor de tijd de paarden al naar binnen, je weet maar nooit. Draad kan ook kapot waaien.

Maar hier begint het nu dus heftiger te worden (omgeving Hardenberg)

Hier de draden inderdaad kapot gewaaid! Gelukkig de paarden op stal.. Omgeving Zwolle!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:59

Nou het gaat hier toch wel erg hard hoor. Tuinset inclusief eettafel gemaakt van steigerhout staat niet meer op z'n plaats..

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:00

het gaat hier nu echt als een malle tekeer (Drachten) := de dakplaten van een naastliggend gebouw kwamen net al voorbij waaien :=

Littera

Eeb tweede dode? :(

Ik moet zo boodschappen doen. Denk dat ik lopend ga, anders waai ik met tas en al weg. :')

SAKKIA

Nee die van ons zit veilig binnen, die is sowieso niet vertrouwd buiten, dus die mag alleen onder begeleiding naar buiten :+

Onze andere is wel buiten en die redt zich wel. Ligt meestal op het openhaardhout van de buren te slapen. Toen de buurman dat zag heeft hij een wat ruimer plekje voor haar gemaakt op het hout. Ligt ze droog en helemaal uit de wind.

Ik heb geen idee of wij bomen hebben die op ons huis kunnen vallen := Sowieso 1 kleintjes, maar die zal niet echt schade veroorzaken en die andere is net gekapt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:01

Het wordt hier nu ook donker met wat regen erbij, dat maakt het wel enger.

Anoniem

Het is dat ik eten in huis heb voor vanavond... als ik avondeten had moeten gaan halen was ik elk bezorgrestaurant gaan opbellen :')

Anoniem

En jahoor, de eenden zijn ook uit de sloot gewaaid! Sommige rollen om, en anderen waaien gewoon de kant op. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:02

Resistance schreef:
En jahoor, de eenden zijn ook uit de sloot gewaaid! Sommige rollen om, en anderen waaien gewoon de kant op. :')

^)

Anoniem

http://tinypic.com/player.php?v=2w6xd2d&s=5#.Um5DoHD3F5k
Even een videotje hoe het hier achter mijn huis er aan toe gaat, de katten willen naar buiten (op het balkon) dus voor k de deur open deed moest ik die even weg sturen xD in het begin is het het ergste maar het gaat erg met vlagen..
De katten hebben overigens niks door xD
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-13 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

mbkaatje

wonderworst_ schreef:
Celiien schreef:
Ben ik de enige die zegt dat het mij allemaal wel mee lijkt te vallen := Tenminste ik had het erger verwacht :')

nee hoor, bij code rood verwacht ik veel 'spannender' weer.. misschien dat het gewoon bij ons nog mee valt :p

Hier valt het niet echt mee hoor. Maar misschien heeft het noorden van de kustlijn het zwaarder te verduren. In Amsterdam zijn al twee mensen omgekomen. Dat vind ik dus niet "meevallen".

SAKKIA

Oooohhh zielig vind ik dat altijd :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:03

Echt heel bizar, er is een steen naar beneden gevallen bovenop ons dak (hoop dat het heel is maar ga niet controleren nu), er komen regelmatig ambulances met sirene aan langs (doorgaande weg richting ziekenhuis) en tegelijk stralende zonneschijn en afgezien van de wind eigenlijk heerlijk weer nu. Regen nog nauwelijks gevallen. Maar bij ons valt het mee, maar windkracht 6 alleen wel windstoten. Maar als ik lees Friesland windkracht 11 dan ben ik hier heel blij mee :D
Mijn hondje liep ook als een krab opzij met uitlaten

BaileyMix

Friesland is wel het ergst he?

Moet wel lachen om de buren, die hebben gewoon de was buiten gehangen :7 Heb al een aantal sokken hier door de tuin zien gaan en hun lakens waaien heel hun tuin door :')

Geryon

BaileyMix schreef:
Ja ik vind het wel meevallen, maar wel wat ik had verwacht. Alleen de weeralarmen enzo en hoe de media er mee omgaat maakt het altijd 100x erger dan het is :')

Hoe kan je dit mee vinden vallen.

Hier in het dorp is veel schade, verderop gewonden en een overledene. Ik zie bijna overal om me heen kapotte hekken en andere kapotte dingen, (bijna) omgevallen bomen (die de weg blokkeren), bij een soort coffeeshop is het hele dak kapot en de helft weggewaaid. Heb al een aantal keer de brandweer of ambulance gehoord. En wij hebben een busje en camper laten komen om te plaatsen voor ons tuinhuis omdat die al bezig was met wegwaaien (heeft één open kant).

Is het zo grappig dat dieren helemaal mee worden genomen door de wind?!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 28-10-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Salou

De dakpannen waaien van het dak, er zijn al twee bomen omgegaan in de straat, de paarden waaien zo ongeveer de wei uit en om duistere redenen hebben we geen toegang meer tot kraanwater. Wauw
Laatst bijgewerkt door Salou op 28-10-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Resistance schreef:

_O- Sorry ondanks dat het zielig is zie ik het ook helemaal voor mij...
*denkt aan het filmpje met mama eens en de babyeendjes die over straat vlogen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:04

wonderworst_ schreef:
Celiien schreef:
Ben ik de enige die zegt dat het mij allemaal wel mee lijkt te vallen := Tenminste ik had het erger verwacht :')

nee hoor, bij code rood verwacht ik veel 'spannender' weer.. misschien dat het gewoon bij ons nog mee valt :p

_O- Ik zie alleen de bomen wat heen en weer gaan maar dat was het toch ook wel zegmaar :=

SAKKIA

Annett1990 schreef:
[ Video ]

Even een videotje hoe het hier achter mijn huis er aan toe gaat, de katten willen naar buiten (op het balkon) dus voor k de deur open deed moest ik die even weg sturen xD in het begin is het het ergste maar het gaat erg met vlagen..
De katten hebben overigens niks door xD

Heeft er nou iemand was buiten hangen? Zal wel lekker snel droog zijn....... :=

unihorses

friesland is het wel raar aan de gang nu ja...
maar zit nog even te kijken of ik nu naar buiten ga...
ff kijken of alles nog heel is bij de paarden.
maar ja, dan moet ik door bomen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:05

Geryon schreef:
BaileyMix schreef:
Ja ik vind het wel meevallen, maar wel wat ik had verwacht. Alleen de weeralarmen enzo en hoe de media er mee omgaat maakt het altijd 100x erger dan het is :')

Hoe kan je dit mee vinden vallen.

Hier in het dorp is veel schade, verderop gewonden en een overledene. Ik zie bijna overal om me heen kapotte hekken en andere kapotte dingen, (bijna) omgevallen bomen (die de weg blokkeren), bij een soort coffeeshop is het hele dak kapot en de helft weggewaaid. Heb al een aantal keer de brandweer of ambulance gehoord. En wij hebben een busje en camper laten komen om te plaatsen voor ons tuinhuis omdat die al bezig was met wegwaaien (heeft één open kant).

Is het zo grappig dat dieren helemaal mee worden genomen door de wind?!

Waar zit je?

Amaris

Ik woon dan wel in het zuiden maar begin bijna spijt te krijgen dat ik de kipjes vandaag buiten heb gelaten en de deur van hun schuur open heb laten staan. Wel vastgezet met stoeptegels, maar ik hoop dat die het houden dat die deur niet stuk slaat...

Op ns.nl stond dit bericht:
Het treinverkeer moest worden gestaakt door de vele bomen op het spoor en voorwerpen in de bovenleiding.

Daar moest ik wel een beetje om gniffelen. Zie al allemaal wasgoed en tuinstoelen enzo in de leidingen hangen :')

Littera

Ik doe de voordeur open en zie letterlijk WASGOED voorbij vliegen. :') Denk dat iemand dacht dat het met deze wind wel goed zou drogen...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:06

Ja mijn buren dus ook, snap echt niet dat dat in je opkomt om nu de was buitent e hangen :')