max66 schreef:nee, maar het steekt mij wel als bedrijven personeel nodig hebben maar dit niet kunnen krijgen, terwijl er zoveel werklozen zijn. Dit gaat er bij mij niet in!
als je boven de 20 solliciteert bij een winkel vinden ze je al te duur
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Overdreven geschreven uiteraard, maar zulk soort sollicitaties zijn er dus wel.
Waar je merkt dat de motivatie ver onder 0 is.
Miepie77 schreef:Probleem is ook dat men jarenlang veels te hoge hypotheken heeft gekregen van de bank, waardoor nu alle andere kosten hoger worden en t salaris stil staat de hypotheek een steeds grotere last word, want je wil toch in je huis blijven wonen, daar hebben mensen in huurwoningen niets mee te maken.
Er is op TE grote voet geleefd en nu word alles bijgesteld, ook voor de mensen met eigen woningen.
T is een keus om arm in je koophuis te gaan zitten met auto en paard, een uitkering kies je niet voor, zeker niet een WIA als je volledig arbeidsongeschikt word verklaard. Je kan als werkende arme je huis verkopen en anders bv een kamer verhuren, je kan je paard verkopen, bijbetalende bijrijders nemen je kan een kleinere auto nemen enz, iemand met een uitkering kan niet kiezen, die is alles kwijt, dat gaat gewoon niet van een uitkering, tenzij een familielid ze overeind houd.
Petpa schreef:jilleroo schreef:Denk jij als 16 jarige al na over een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik iig nietsnap je insteek wel maar je kunt niet iedereen in hetzelfde hokje stoppen :p
Ik heb er gelukkig wel aan gedacht
Petpa schreef:jilleroo schreef:Denk jij als 16 jarige al na over een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik iig nietsnap je insteek wel maar je kunt niet iedereen in hetzelfde hokje stoppen :p
Ik heb er gelukkig wel aan gedacht
Miepie77 schreef:Probleem is ook dat men jarenlang veels te hoge hypotheken heeft gekregen van de bank, waardoor nu alle andere kosten hoger worden en t salaris stil staat de hypotheek een steeds grotere last word, want je wil toch in je huis blijven wonen, daar hebben mensen in huurwoningen niets mee te maken.
Er is op TE grote voet geleefd en nu word alles bijgesteld, ook voor de mensen met eigen woningen.
T is een keus om arm in je koophuis te gaan zitten met auto en paard, een uitkering kies je niet voor, zeker niet een WIA als je volledig arbeidsongeschikt word verklaard. Je kan als werkende arme je huis verkopen en anders bv een kamer verhuren, je kan je paard verkopen, bijbetalende bijrijders nemen je kan een kleinere auto nemen enz, iemand met een uitkering kan niet kiezen, die is alles kwijt, dat gaat gewoon niet van een uitkering, tenzij een familielid ze overeind houd.
russel schreef:Q , heel veel mensen hoor, wij zagen ook in de afgelopen 5 jaar alles interen..steeds een stapje meer..er valt niets meer te bezuinigen, paarden aan huis met veel gras en war plakjes hooi is best te doen. Hooivoorraad inkopen, vakantiegeld eraan....
Paard de deur uit? Maar wel keihard blijven werken en toezien dat er geen potjes zijn voor jouw?
Is dat dan dat de bijstander wil zien? Toch ook dankzij ons dat dat allemaal kan?
Maar om dan te denken dat iedereen met baan het beter heeft?
flicka schreef:Svp on topic blijven, je blijft maar schoppen he russel. Het is trouwens JOU. JOUW is bezittelijk voornaamwoord.
Ik heb off topic ruim 40 jaar gewerkt, en jij met je grote mond?
De TS heeft haar eigen topic verlaten volgens mij. Het gaat hier niet meer om rond te komen van een minimuminkomen. Het gaat hier om werkenden en mensen die gewerkt hebben en nu met een uitkering thuis zitten.
Dat is dus totaal off topic en ik ga temmen want het wordt nogal beledigend.