Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:59

Wauw zeg! Weet je of ze wel thuis waren?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 18:14

Nope, geen idee, maar denk het niet...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:05

En het is weer zaterdag....

Buurvrouw belde net aan om te melden dat ze vanavond weer mensen over de vloer hadden en dat het dus wat lawaaierig kon zijn. Waardeer ik absoluut, alleen jammer dat ze niet thuis gaf toen ik zei dat ik dat prima vond zolang de muziek rond half 11/11 uur maar zachter ging en ik er niet weer tot half 2 's nachts last van zou hebben.
Reactie van haar was weer of ik geen oordoppen in kon doen en dat ze het kinderachtig vond dat ik de politie gebeld had. Waarop ik dus weer zei dat ik het kinderachtig vond dat ze geen rekening met mij willen houden en wat ze met mijn raam hebben gedaan.
Heb ook aangegeven dat ik niet telkens aan de deur wil komen, helemaal niet als ze een slok op hebben. Ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Hierop heeft ze mij haar telefoonnummer gegeven zodat ik haar een sms kan sturen als het zachter moet.
Vond het iig fijn dat ze aan de deur kwam, heb ik haar ook gezegd en we hebben het er best goed over kunnen hebben.

Wil het bovenstaande best proberen, als ze er op reageren en daadwerkelijk de muziek zachter gaan doen lijkt het mij een prima oplossing. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat!
Ben zelf eerst bij een vriend op bezoek, dus pas later thuis, ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:07

Wat een omdraai _/-\o_ , ben heel benieuwd hoe en wat nu....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:08

Ik ook, ze zullen wel nattigheid voelen omdat de politie al 2x geweest is. Geloof dat ze bij de 3e keer stelselmatige overlast de muziekinstallatie innemen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:14

Goed gereageerd Liselot, zei ze nog wat over jouw raam of keek ze beschaamd de andere kant op?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:15

Ze ontkende het, maar dat had ik ook niet anders verwacht

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:25

Nou dat geeft toch een sprankel hoop...
Ben benieuwd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:18

Buurvrouw stond er net alweer :D ze hebben een radio dichterbij waar ze zitten gezet en die voluit gezet en hier geluisterd of ze hem konden horen. Dit was niet het geval en ze zeggen nu dat ze het op die manier gaan doen vanavond.
Vind dit een hele fijne ontwikkeling! Krijg echt de indruk dat ze nu hun best doen om de overlast te beperken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:19

Zo..Dat zou fijn zijn zeg! Het lijkt er in ieder geval op alsof ze moeite willen doen. Al kan t natuurlijk puur eigenbelang zijn zodat ze hun geliefde geluidssysteem kunnen houden maar hey, maakt niet uit! Als je er maar geen last van hebt :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:43

Wat een fijne ontwikkeling zeg! +:)+ Hopen dat deze constructieve lijn zo doorzet.

Ik hoop dat dit je ook kan helpen je vooroordelen over deze mensen weg te nemen, want blijkbaar valt er dus wél met deze mensen te praten en zijn ze dus toch een stuk minder asociaal dan het beeld wat er hier van ze gevormd was. ;)

Houd de dialoog in ieder geval gaande, daarmee voorkom je een loopgravenoorlog en hoef je je zelf ook niet meer onaangenaam te voelen als je de straat in komt, of dat je vrienden uit moet gaan nodigen omdat je bang bent voor wat er deze zaterdagavond weer zal gaan gebeuren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:46

Ik had helemaal geen vooroordeel over deze mensen. Mijn mening was is puur en alleen gevormd door hun acties :)
Voor dit gedonder dacht ik namelijk dat het gewoon hele schappelijke mensen waren.
Neemt niet weg dat ik blij ben met de huidige ontwikkeling, ben alleen benieuwd of ik niet weer blij word gemaakt met een dode mus, maar we gaan gewoon van het goede uit

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:53

Liselot schreef:
Ik had helemaal geen vooroordeel over deze mensen. Mijn mening was is puur en alleen gevormd door hun acties :)
Voor dit gedonder dacht ik namelijk dat het gewoon hele schappelijke mensen waren.
Neemt niet weg dat ik blij ben met de huidige ontwikkeling, ben alleen benieuwd of ik niet weer blij word gemaakt met een dode mus, maar we gaan gewoon van het goede uit

Als alles wel goed gaat dan moet je ze voor zijn en heel snel(desnoods van het tankstation) een bosje bloemen geven, kost je nu misschien 15 euri maar dan heb je waarschijnlijk echt nooit geen last weer, die buurman heeft toch niets in te brengen bij vrouwlief en dan heb je die helemaal ingepakt, succes.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:00

Liselot schreef:
Als alles wel goed gaat dan moet je ze voor zijn en heel snel(desnoods van het tankstation) een bosje bloemen geven, kost je nu misschien 15 euri maar dan heb je waarschijnlijk echt nooit geen last weer, die buurman heeft toch niets in te brengen bij vrouwlief en dan heb je die helemaal ingepakt, succes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:53

Wat een omslag ineens, zou echt fijn zijn voor beide partijen als het nu opgelost zou zijn op deze manier

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:00

IKbenEllen schreef:
Amaris schreef:
Toch wel bijzonder eigenlijk, dat soort mensen. Iedereen weet dat als je het echt bont maakt in een huurhuis dat je gewoon een probleem hebt. Maakt het zulke mensen dan gewoon niet uit dat ze elk moment uit hun huis gezet kunnen worden? Of zouden ze zoiets hebben van 'dat overkomt ons niet'?

Echt, je moet heel heel heel veel op je kerfstok hebben om je (huur)huis uitgezet te worden. Vriendin van me zit al jaren naast zo'n idioot. Tot rechtszaken toe, ook de woningstichting krijgt hem er niet uit.

dat klopt zeker
ik woon nu drie jaar in mijn huidige huis en heb al 3 jaar een dronke buurvrouw schuin boven me wonen die regelmatig de muziek hard aan heeft staan
woningbouw gewaarschuwd
wijkagent
het is gewoon geen doen
mijn buren boven ons maken ook tot 's avonds laat herrie en ook heel vaak al vanaf 's morgens 6 uur.
dus je begrijpt als mijn boven buren tot 's avonds herrie maken en dan mijn dronke buurvrouw 's nachts muziek draait en dan de boven buren 's morgens om 6 uur herrie maken er weinig nachtrust hier is.

dus ik hoop echt dat het met jouw buren wel lukt om ze op te laten houden er is niets ergers als mensen die je nachtrust verstoren

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:19

Wat een positieve ontwikkeling TS!
Ik hoop dat deze trend zich voortzet!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:13

Alles goed gegaan gisteravond :)?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:15

Ik ben ook erg benieuwd!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:16

Was om half 2 pas thuis en toen was het stil, heb heerlijk geslapen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:22

Super +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:20

Awesome ! Hopelijk blijft het zo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:02

xEmily schreef:
Liselot schreef:

Helemaal mee eens, dus straks snel even langs gaan en heel blij en opgewekt zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:14

Ik zou er niet al teveel aandacht aan schenken, ik bedoel, het zou toch normaal moeten zijn dat ze zo doen, daar zou ik ze geen bloemen voor gaan geven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:24

Het is inderdaad 'normaal', maar als het daardoor blijft en je op goede voet met de buren verder kunt (en op zaterdag een goede nachtrust), zou ik dat voor de zekerheid wel doen hoor :j het is eigenlijk te idioot voor woorden dat het 'moet', maar het wordt waarschijnlijk door de buren wel op prijs gesteld :j net zoals het door TS op prijs gesteld wordt dat ze er rekening mee houden. :)