Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:44

Dan nog wil dat soms bij mij niet hoor. Ik kan echt een black out hebben wat dat betreft, misschien ook een beetje faalangst om het fout te rekenen als er mensen staan te wachten, ik weet het niet.
Maar ik kan goed begrijpen dat ze even moest kijken. Al zou ik het iets anders gebracht zeggen, ik zou nooit zeggen dat ik het niet uit m'n hoofd weet...

En ik denk stiekem, dat als dit het enige was geweest, het jou ook niet zoveel had uitgemaakt. Maar je had natuurlijk al lang moeten wachten op je drankjes. Kan me goed voorstellen dat het dan wat vervelend word.

xJustMe6

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:46

Het was vooral alles bij elkaar ja hihi. Maargoed, ik heb gelukkig geduld :D.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:06

Vandaag een kerel die heel dom zat te kijken dat er nog een dopje op zijn flesje bier zat, tot zijn vrouw hem vertelde dat je die zó open kan maken :D (zijn plastic flesjes)

En een stel kerels die mijn collega bij de naam noemden (naamkaartje Annemiek) Annemiek AnnemiekE haha, AnnemiekE doet het wel. Collega; het is zonder E, gewoon Annemiek. Haha altijd leuk met AnnemiekE
Nou neem je bier en rot op :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:27

Ik mag vandaag weer van half 12 tot half 12. Ben benieuwd. Vorige week was ik nog niet gastvrij volgens een gast. Ze gingen namelijk aan een tafel zitten waar een gereserveerd bordje op stond. Dus ik vertelde ze dat de tafel gereserveerd was... Dat kon blijkbaar echt niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 12:19

Wij hebben nu preuverie. Wat betekent terras springen en hopen dat je er nog langs komt. Maar het valt me op dat et merendeel 'Ik WIL 2 biertjes' gebruikte ipv 'Mag ik .....' .. Mooi dat je 't wilt, maar we zijn geen honden :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:29

Courses schreef:
Wij hebben nu preuverie. Wat betekent terras springen en hopen dat je er nog langs komt. Maar het valt me op dat et merendeel 'Ik WIL 2 biertjes' gebruikte ipv 'Mag ik .....' .. Mooi dat je 't wilt, maar we zijn geen honden :')

Vreselijk zulk soort mensen. Hadden wij gisteren ook. Vonden het blijkbaar nodig om met hun vingers te knippen om ons te laten weten dat we ze nodig hebben. En dan ook nog boos worden als we niet gelijk komen. [Het was behoorlijk druk] Mensen maar even vriendelijk uitgelegd dat wij geen honden zijn en er ook nog andere gasten in het restaurant zitten.

Oh nog een irritatie. Een zes jarig kind dat al twee uur lang aan het gillen is. Na twee keer vriendelijk verzocht te hebben om het kind stil te houden deden de ouders en nog niks aan. Echt verschrikkelijk dat sommige mensen zo egoïstisch bezig kunnen zijn. Ik was allang buiten gaan zitten met mijn kind.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:13

Ik snap sowieso nooit zo goed dat je uit eten gaat met een kind dat moeite heeft zich te gedragen... Dan zit je zelf als ouder toch ook niet lekker? Ik zou me behoorlijk opgelaten voelen als ik daar zat met zo'n mormel en iedereen zou zich duidelijk merkbaar zitten ergeren. :=

Regel dan gewoon een oppas, dan heb je zelf ook eens een avondje rust.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:35

Konstantine schreef:
Ik snap sowieso nooit zo goed dat je uit eten gaat met een kind dat moeite heeft zich te gedragen... Dan zit je zelf als ouder toch ook niet lekker? Ik zou me behoorlijk opgelaten voelen als ik daar zat met zo'n mormel en iedereen zou zich duidelijk merkbaar zitten ergeren. :=

Regel dan gewoon een oppas, dan heb je zelf ook eens een avondje rust.

Wij hadden hier een familie in het hotel, opa en oma, hun kinderen en aanhang en dan dus de kleinkinderen. Totaal een groep van 17 personen. Maar jeetje wat een drama als dat allemaal aan tafel ging. Kinderen die door het restaurant rennen/schreeuwen/ed, ouders die totaaaal niet opletten en ervan uit gaan dat wij een kinderdagverblijf geworden zijn.
Je krijgt van de kinderen de meest ongepaste en onbeleefde vragen, ik snap dat kinderen er soms wat uit floepen, maar wees er dan als ouder op zijn minst bij en los het op...

Sommige ouders vinden gewoon dat hun kinderen goed opgevoed zijn, terwijl ze in werkelijkheid de tent volledig afbreken.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:00

Inderdaad, kinderen kunnen soms een grote irritatie zijn.

Hoe vaak voel ik mij wel niet een acrobaat, als ik weer onverwacht kinderen moet gaan ontwijken met vol dienblad of armen vol hete borden :+

En de onbeleefde kinderen. pfff.. Laatst kreeg ik naar mijn hoofd toen ik langsliep met alle borden van een 5-persoonstafel die ik net had afgeruimd (dus duidelijk zwaarbeladen :+ ) : 'Hee jij, stop! Breng mij water ja?' Ouders zeiden er niks van.
Helaas had mijn collega hem al kraanwater gegeven. Eigenlijk mogen wij dit niet schenken. Met uitzondering natuurlijk bij wijn en medicijnen. Ik ben toen doorgelopen en nadat ik de borden weggebracht had naar hem toe gegaan en gezegd dat ik nu tijd voor hem had en dat dit het laatste glas kraanwater was omdat wij dat eigenlijk niet mochten schenken.
Je zag de ouders gewoon opgelucht zijn :=

'T kan best een leuk jochie zijn, komt ook wel vaker. Maar volgens mij niet de makkelijkste..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:07

Waarom mogen jullie geen kraanwater schenken Inney?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:11

Volgens mij hebben we dat in het verleden wel gedaan. Maar dan krijg je mensen die het dagmenu bestellen + water, en dan lopen wij gewoon heel veel omzet mis.
Nou doen we er vaak niet heel moeilijk over als je al meerdere drankjes hebt gehad.

Bij ons in de buurt bij de horeca is dit overigens heel normaal.

Bij wijnen schenken wij wel gewoon water, ook halve liter/liter kannen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:25

Hmm oke.
Ik vind dat echt vreselijk bizar, water moet imo gewoon verkrijgbaar zijn. Ik drink bijvoorbeeld graag een glas kraanwater met ijs naast mijn gewone drinken(vooral op een hete zomerdag, zodat ik kan genieten van mijn drankje en water gebruik als dorstlesser). Maar ik lust geen spa water(oid, doe mij maar kraanwater).
Ooit heb ik ergens gegeten waar we moesten voor een karaf kraanwater bij onze fles wijn := , daar ging ook meteen de fooi weer terug in mijn portemonnee.

Wij schenken gewoon kosteloos kraanwater en bij de diners staan er standaard karaffen kraanwater met ijs op tafel en worden bijgevuld waar nodig.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:36

Gister was er niet lekker gepland door de vele mensen die op vakantie zijn, waardoor we dus met erg weinig stonden en echt de benen onder onze kont uit renden.
Prima, het ging best goed, we hielden alles wel vrij goed bij, komt er opeens een mevrouw binnenstieren:
Schat, ik moet een koffie en een asbak hebben. Geef ook een doekje voor de tafel dan zal ik wel even de buitendienst overnemen.
Pardon? :wow:

Geen hallo/goedemiddag. Geen ''mag ik alsjeblieft''.
Als je vraagt of wij de tafel nog een keer willen afnemen doen we dat gerust hoor, ik vond dit echt een beetje onbeschoft.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:08

Ik kom even binnenvallen, zag deze foto en moest hem met jullie delen!

Afbeelding

Ik heb echt een hekel aan mensen die hun kinderen laten rondrennen alsof het een speeltuin is..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:26

_O-

Die is echt mooi. :')

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:32

ik heb de indruk dat sommige mensen fooi verwachten. ik vraag me af hoe dit komt.
Jullie krijgen toch gewoon loon zoals een ander?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:35

Ik zie hier echt nergens posts waaruit dat naar voren komt hoor?

Er is hier volgens mij vrij recent een kilometeres lang discussietopic over geweest en dat was niet zo'n gezellig topic geloof ik, dus ik weet niet of het wel zo wijs is om deze vraag te stellen.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:41

Konstantine schreef:
Ik zie hier echt nergens posts waaruit dat naar voren komt hoor?

Er is hier volgens mij vrij recent een kilometeres lang discussietopic over geweest en dat was niet zo'n gezellig topic geloof ik, dus ik weet niet of het wel zo wijs is om deze vraag te stellen.

ik bedoel niet hier ofzo, al zag ik het in het begin van het topic wel eens langskomen.
maar ik heb zo algemeen de indruk dat dit verwacht word vandaar dat ik het vroeg.
heb je anders een linkje naar dat topic, dan lees ik het daar wel ff

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:53

Ik was aan het zoeken, maar ik kon het zo snel niet vinden... Wel over fooi aan de krantenjongen, dat topic keert ook elk jaar weer terug :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:07

In Italië dan koop je dus een bord pasta voor 10 euro of zo in het restaurant en dan rekenen ze zelf al standaard de fooi erbij- die moet je dus ook betalen. :')

Maar ok, ik geef in Nederland eigenlijk nooit fooi, in het buitenland wel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:19

Ik geef wel eens fooi, maar geen astronomische bedragen.
Er zijn meerdere landen waar fooi verplicht is, maar dat vind ik echt niet kunnen... Fooi moet je verdienen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 20:32

inochiyo schreef:
ik heb de indruk dat sommige mensen fooi verwachten. ik vraag me af hoe dit komt.

Heb ik nog weinig gezien in dit topic. Ik verwacht geen fooi, maar het is wel er lekker aan het eind van de maand :) Tja, sommige landen is het verplicht ja. Hier niet :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:06

Courses schreef:
inochiyo schreef:

Heb ik nog weinig gezien in dit topic. Ik verwacht geen fooi, maar het is wel er lekker aan het eind van de maand :) Tja, sommige landen is het verplicht ja. Hier niet :)

Hier hetzelfde, ik verwacht het niet. Maar vind het wel heel fijn, ook omdat het een teken is dat men meer dan tevreden was!
Momenteel leef ik van mijn fooiengeld☺. Mijn loon gaat voornamelijk op aan dure opleiding en de paarden. Dus ben blij met alle beetjes extra! Maar nogmaals ik verwach het niet en vind de verplichtig in andere landen echt bizar en belachelijk!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:22

Ik had van de week iemand die met zijn vingers knipte om mijn aandacht te krijgen, geloof mij, dat doet hij nooit meer ;) :D

Hij heeft na mijn tirade wel 3x zijn excuses aangeboden, ik ben verdikkie geen hond

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 01:18

Caira schreef:
Ik had van de week iemand die met zijn vingers knipte om mijn aandacht te krijgen, geloof mij, dat doet hij nooit meer ;) :D

Hij heeft na mijn tirade wel 3x zijn excuses aangeboden, ik ben verdikkie geen hond

Ik zou het wel grappig vinden als er straks een geïrriteerd bericht in het topic zou verschijnen van iemand die zijn excuses moest aanbieden van een serveerster terwijl zij een tirade aan het houden was :=. Ik zou het echt not done vinden als gast zijnde, ook al was hij misschien ook niet zo netjes.