Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:55

Dat heeft de maatschappij niet opgelegd. De maatschappij ben jij, ik, wij dus. Het zijn normen en waarden en die maken we zelf (met zn allen). Normen en waarden passen zich aan aan de maatschappij, niet andersom :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:56

Ik vind het niet bij de mensheid horen (eerder bij walgelijke personen). En het is niet per se de maatschappij die dat ons heeft aangelegd. Juist omdat wij zo ver ontwikkeld zijn en door kunnen denken hoort dit niet bij de mensheid. Die weet en voelt dat bedriegen fout is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:58

Dat bedriegen fout is ben ik het mee eens hoor.

Maar dat veel mensen niet monogaam kunnen/willen zijn is wel een gegeven denk ik.

En aangezien een open relatie, polygamie, whatever, vaak allemaal een taboe is of zelfs verboden, gaan mensen het stiekem doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:03

Colway schreef:
Dat bedriegen fout is ben ik het mee eens hoor.

Maar dat veel mensen niet monogaam kunnen/willen zijn is wel een gegeven denk ik.

En aangezien een open relatie, polygamie, whatever, vaak allemaal een taboe is of zelfs verboden, gaan mensen het stiekem doen.

Niet monogaam kunnen/willen staan staat NIET gelijk met vreemdgaan.

En die laatste zin van je vind ik een rare aanname. Je gaat niet vreemd omdat je behoefte hebt naar een ander maar dat mag niet. Nee, dan moet er meer mis zijn. Want zoiets doe je je partner niet aan, als je er van houdt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:07

Dat geldt voor jou, voor anderen wellicht niet.

Ik ken wel mannen, met gezin, die echt wel van hun vrouw houden, geen scheiding zouden willen, maar vrouw lief heeft weinig zin en man een sterke drive. Manlief gaat dus vreemd zo nu en dan.

Egoïstisch...Ja best wel, maar blijkbaar is die drift zo sterk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:08

Een relatie zit vaak al niet helemaal goed, wanneer 1 partner besluit vreemd te gaan. Wanneer er dan een verleiding om de hoek komt kijken, dan gaat men wel voor de bijl. Vaak is dit spontaan in tegenstelling tot een secondlove buro, waar je heel bewust op zoek gaat naar een maaltijd buiten de deur.

Open relaties daar ligt een taboe op, men komt er niet voor uit. Net zoals het voor homosexuelen nog steeds lastig is om uit de kast te komen, je krijgt gelijk een label.
Dat je het dan stiekum moet doen, vind ik inderdaad ook onzin. Niet iedereen hoeft te weten dat je er meerdere geliefden op na houdt als je dat niet wilt, maar je partner, daar moet het mee besproken zijn, vind ik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:09

Zo sterk dat je je partner BEDRIEGT en VOORLIEGT terwijl je er van houdt? Nou dan moet er of iets mis zijn in je liefde voor je vrouw of iets in je kop waardoor je zo walgelijk egoïstisch bent en niet eens denkt aan je partner. Poeh poeh wat een liefde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:10

Colway schreef:
Dat geldt voor jou, voor anderen wellicht niet.

Ik ken wel mannen, met gezin, die echt wel van hun vrouw houden, geen scheiding zouden willen, maar vrouw lief heeft weinig zin en man een sterke drive. Manlief gaat dus vreemd zo nu en dan.

Egoïstisch...Ja best wel, maar blijkbaar is die drift zo sterk

Hebben deze mannen het daar dan ook over met hun vrouw? Voor hetzelfde geld heeft ze helemaal geen idee, dat manlief zijn sexdrive wat hoger is en zegt hij tegen haar dat hij tevreden is. Ik ben erg pro uitpraten. Als ik niet tevreden ben over mijn sexleven, zou ik daar zeker met mijn hub over hebben. Kijken wat er samen op te lossen valt, gewoon hup alle kaarten op tafel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:10

Mindim ben het eens hoor, maar blijkbaar werkt het toch niet zo. Het is inderdaad nog erg taboe. Als een mens zo zwart/wit zou zijn als we hier schetsen, dan zou de wereld een stuk makkelijker in elkaar steken. Maar dagelijks gaan er hordes mensen vreemd. Blijkbaar is er wel een behoefte bij mensen, maar kan daar (maatschappelijk?) gezien geen gehoor aan worden gegeven.

Daarom is communicatie ook zo belangrijk in je relatie en ik denk dat enigszins een openminded houding je ook ver kan brengen. Zonder dat je je man met een rode strik om z'n zwans de kroeg in jaagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:11

Je hoeft niet zo te 'schreeuwen' Geryon.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:12

Mindim schreef:
Hebben deze mannen het daar dan ook over met hun vrouw? Voor hetzelfde geld heeft ze helemaal geen idee, dat manlief zijn sexdrive wat hoger is en zegt hij tegen haar dat hij tevreden is. Ik ben erg pro uitpraten. Als ik niet tevreden ben over mijn sexleven, zou ik daar zeker met mijn hub over hebben. Kijken wat er samen op te lossen valt, gewoon hup alle kaarten op tafel.

Nee, vrouw weet het niet. Overigens ken ik alleen de man, niet de vrouw. Dus geen intiem vriendschappelijk contact. Als ik vrouw zou kennen zou ik er wat mee doen, maar heb de vrouwen in kwestie nooit gezien/gesproken

Voor mensen dingen gaan denken, die mannen zijn kennissen van me, geen scharrels :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:12

Colway schreef:
Mindim ben het eens hoor, maar blijkbaar werkt het toch niet zo. Het is inderdaad nog erg taboe. Als een mens zo zwart/wit zou zijn als we hier schetsen, dan zou de wereld een stuk makkelijker in elkaar steken. Maar dagelijks gaan er hordes mensen vreemd. Blijkbaar is er wel een behoefte bij mensen, maar kan daar (maatschappelijk?) gezien geen gehoor aan worden gegeven.

Daarom is communicatie ook zo belangrijk in je relatie en ik denk dat enigszins een openminded houding je ook ver kan brengen. Zonder dat je je man met een rode strik om z'n zwans de kroeg in jaagt

Ik vind dat je het spannend moet houden, zie er leuk uit voor elkaar, communiceer, ga avondjes uit, heb lol. Probeer de sleur uit de relatie te houden en ga niet elke avond samen op de bank voor de tv hangen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:15

Dat sowieso, maar ik denk echt dat er mensen zijn, mannen en vrouwen, voor wie dat niet genoeg is.

En natuurlijk zouden die daar eerlijk over moeten zijn naar hun partner en dat bespreekbaar maken

Maar als partner nee zegt dan is het of einde huwelijk, of een innerlijke drift beheersen die wellicht moeilijk beheersbaar is.

Daarom zeg ik, open minded zijn zodat het niet zwart/wit is, maar er nog 50 tinten grijs mogelijk zijn ;-)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:18

Ik vraag me eigenlijk af..

Er zijn (jammer genoeg) ontiegelijk veel vrouwen die bedrogen worden of bedrogen hebben.
Hebben deze dames dan ook een gesprek gehad met hun partner , dat hij iets miste, dat er werd aangegeven dat er iets niet juist zat en dat er de behoefte was om het op een ander te zoeken?
Ik vind het namelijk best interessant dat iedereen maar roept= praat er dan over met je partner.
Maar ik heb maar zelden een koppel gezien waarbij er daadwerkelijk genoeg lef (en openheid) was om te kunnen zeggen: Goh schat, ik voel me nogal ongelukkig, de sex voldoet niet/ik voel me onaantrekkelijk en wil graag weer iets 'plukken'...etc

Dit hebben we al aangeraakt in de discussie, maar ik vraag me écht af hoeveel dames er écht van gediend zouden zijn als manlief open en eerlijk kwam vertellen dat hij tekort kwam, en Als dat gebeurt, wat is dan de bedoeling? wat doe je daar als vriendin dan mee? Want als monogamie prioriteit is in de relatie, en manlief komt vertellen dat hij toch echt nood heeft en iets mist, dan is er ondanks dat de man voor hij vreemgaat en dus eerlijk aangeeft daar behoefte aan te hebben, er toch geen oplossing (zelfs meer problemen)? Hij krijgt dan waarschijnlijk nog de deur tegen zijn gezicht en kan het afbollen (want wie beter kan, kan beter gaan...) of hij krijgt te maken met een ineens erg jaloerse/onzekere vriendin
dan zwijg je als man toch?

Of welke vrouw hier zou het oké vinden dat manlief dan maar op een ander gaat? of welke vrouw zou niet superonzeker worden als de man eerlijk verteld behoefte te hebben aan een ander?
Wat ik maar wil aangeven is: de man kan in vele gevallen beter zwijgen en gewoon doen, dan verliest hij zijn vriendin waar hij veel van houdt niet, dan krijgt hij niet te maken met een onzekere vriendin, en dan heeft hij toch ontlading gehad.
Want als de man open en eerlijk praat kan hij vertrekken, of word hij scheef aangekeken door zijn vriendin omdat zij 'voelt niet goed genoeg te zijn' ....

Mijn vraag is dus: dames in een relatie, stel manlief komt éérlijk vertellen dat hij behoefte heeft aan wat anders...Wat is jullie reactie? :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:20

Geryon schreef:
Zo sterk dat je je partner BEDRIEGT en VOORLIEGT terwijl je er van houdt? Nou dan moet er of iets mis zijn in je liefde voor je vrouw of iets in je kop waardoor je zo walgelijk egoïstisch bent en niet eens denkt aan je partner. Poeh poeh wat een liefde :D

Ennnn dank je wel he! Ik zou mijn leven voor mijn vent geven. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om ooit bij hem weg te gaan. Hou zielsveel van hem en mijn/zijn vreemdgaan heeft daar helemaal niks mee te maken. Tis lust geen liefde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:20

Als mijn vriend komt vertellen dat hij behoefte heeft aan een scharrel erbij, dan zou ik het echt tof vinden dat hij het eerlijk durft te zeggen. Samen wil ik best kijken naar opties (wat mist hij precies in de relatie?).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:22

kiki1983 schreef:
Geryon schreef:

Ennnn dank je wel he! Ik zou mijn leven voor mijn vent geven. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om ooit bij hem weg te gaan. Hou zielsveel van hem en mijn/zijn vreemdgaan heeft daar helemaal niks mee te maken. Tis lust geen liefde.

Alsjeblieft :D Vreemdgaan is bedriegen. En bedriegen heeft niet enkel te maken met lust ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:24

cooper schreef:
Mijn vraag is dus: dames in een relatie, stel manlief komt éérlijk vertellen dat hij behoefte heeft aan wat anders...Wat is jullie reactie? :)

Wij zijn sowieso redelijk open minded en er is wel eens, met wederzijds toestemming gebeurd (in bijzijn van overigens) nu weer een lange periode niet. Seks is absoluut een punt waar we vaak over praten en als hij echt behoefte heeft aan wat anders, dan denk ik graag met hem mee. Andersom zou dat ook het geval zijn. Al denk ik dat juist omdat het bespreekbaar en wellicht mogelijk is, dat het nu niet meer ter sprake komt. Wij denken er beiden hetzelfde over.

Eerlijk gezegd zie ik de komende 40 jaar seks met 1 partner niet echt zitten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:24

Geryon schreef:
Alsjeblieft :D Vreemdgaan is bedriegen. En bedriegen heeft niet enkel te maken met lust ;)

Want jij bent de expert en kent andermans intenties en beweegredenen?? :j ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:25

Bedriegen is liegen, mensen in een waan laten die er helemaal niet is. Ik lieg niet. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt om een leven lang trouw te blijven. Ik ben zeer loyaal maar trouw nu eenmaal niet. Accepteerd mijn vent dat niet ja dat is zijn probleem. Hij wist waar hij aan was begonnen hoor. Het is leuk dat jullie met je "verkering' van 3 maandjes niet vreemdgaan maar probeer het eens een heel leven lang. Hoor je over 80 jaar nog wel.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:27

Colway schreef:
cooper schreef:

Wij zijn sowieso redelijk open minded en er is wel eens, met wederzijds toestemming gebeurd (in bijzijn van overigens) nu weer een lange periode niet. Seks is absoluut een punt waar we vaak over praten en als hij echt behoefte heeft aan wat anders, dan denk ik graag met hem mee. Andersom zou dat ook het geval zijn. Al denk ik dat juist omdat het bespreekbaar en wellicht mogelijk is, dat het nu niet meer ter sprake komt. Wij denken er beiden hetzelfde over.

Eerlijk gezegd zie ik de komende 40 jaar seks met 1 partner niet echt zitten

Dank voor de eerlijkheid :)
Ik had ook wel verwacht van enkele bokkers dat er open over gepraat kan worden, maar deze vraag is eerder gericht aan bokkers die minder open-minded zijn.
Zoals jullie het doen, daar kan ik alleen maar respect voor hebben, maar hoeveel dames steigeren nog niet bij het idee alleen al dat manlief dénkt aan een ander meisje? Die beweren dan bij hoog en laag dat hij eerst moet komen praten, terwijl zij net degene zijn die de deur dichtgooien als er ook maar één gedachte bij hun vriend opkomt waarbij zij niet degene zijn die op het voetstuk staat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:29

kiki1983 schreef:
Bedriegen is liegen, mensen in een waan laten die er helemaal niet is. Ik lieg niet. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt om een leven lang trouw te blijven. Ik ben zeer loyaal maar trouw nu eenmaal niet. Accepteerd mijn vent dat niet ja dat is zijn probleem. Hij wist waar hij aan was begonnen hoor. Het is leuk dat jullie met je "verkering' van 3 maandjes niet vreemdgaan maar probeer het eens een heel leven lang. Hoor je over 80 jaar nog wel.

Als jouw vent er vanaf weet ga je dus niet vreemd 8)7 Je doet nu alsof ik het raar en erg vind als je behoefte hebt aan anderen na een lange relatie. Dat is niet waar. Ik heb het over vreemdgaan, dus bedriegen. En dat doe zou je je partner gewoon niet aan moeten willen doen. Ookal is je behoefte nog zo groot. Je gaat je partner niet bedriegen en voorliegen :n Bah zo egoïstisch.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Geryon misschien is de Pearl een goed idee voor jou? Ik lieg niet en bedrieg ook niet. Vreemdgaan: Ja maar bedriegen niet. Ik lieg nergens over, kan alles open en eerlijk zeggen. Snap sowieso niet wat het jou interesseerd. Het is toch mijn relatie?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

kiki1983 schreef:

12,5 jaar getrouwd inmiddels en allebei nog steeds in de overtuiging dat het niet nodig is om vreemd te gaan. Mijn ouders en mijn schoonouders: 41 jaar getrouwd en nog steeds dezelfde overtuiging. Mijn beste vrienden: 31 jaar getrouwd en ook nog steeds met diezelfde overtuiging. Als ik 80 jaar getrouwd ben, verwacht ik niet eens meer te leven, laat staan nog seks te hebben :+

Cooper, je vroeg wat 'men' zou doen/vinden. Wij praten regelmatig over onze relatie en ja, ook over seks. Het blijkt alleen gelukkig dat we allebei geen behoefte hebben aan een ander. En nee, ik geloof ook niet dat hij dat wel heeft, maar dat voor mij verzwijgt. Wat heet minder open-minded :') In onze relatie is een ander erbij geen optie, maar dat zijn ook de afspraken die je maakt. Dat maakt je nog niet minder open-minded.

kiki1983 schreef:
Geryon misschien is de Pearl een goed idee voor jou? Ik lieg niet en bedrieg ook niet. Vreemdgaan: Ja maar bedriegen niet. Ik lieg nergens over, kan alles open en eerlijk zeggen. Snap sowieso niet wat het jou interesseerd. Het is toch mijn relatie?

Dat is ook een beetje onzin wat je nu zegt. Jullie vallen puur en alleen over een verschil in de definitie van 'vreemdgaan'. Jij bedoelt daarmee 'seks met een ander dan je partner', zij bedoelt daarmee 'seks met een ander dan je partner zonder dat je partner het weet'.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:33

kiki1983 schreef:

Dan ga je dus niet vreemd. Misschien moet je eens mijn post doorlezen in plaats van meteen in de verdediging schieten :)

Wat het mij interesseert? Ik plaats een algemene reactie en jij reageert erop vanuit jouw relatie, die dring jij mij op := Ik reageer daarop.