Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colway schreef:Dat bedriegen fout is ben ik het mee eens hoor.
Maar dat veel mensen niet monogaam kunnen/willen zijn is wel een gegeven denk ik.
En aangezien een open relatie, polygamie, whatever, vaak allemaal een taboe is of zelfs verboden, gaan mensen het stiekem doen.
Colway schreef:Dat geldt voor jou, voor anderen wellicht niet.
Ik ken wel mannen, met gezin, die echt wel van hun vrouw houden, geen scheiding zouden willen, maar vrouw lief heeft weinig zin en man een sterke drive. Manlief gaat dus vreemd zo nu en dan.
Egoïstisch...Ja best wel, maar blijkbaar is die drift zo sterk
Mindim schreef:Hebben deze mannen het daar dan ook over met hun vrouw? Voor hetzelfde geld heeft ze helemaal geen idee, dat manlief zijn sexdrive wat hoger is en zegt hij tegen haar dat hij tevreden is. Ik ben erg pro uitpraten. Als ik niet tevreden ben over mijn sexleven, zou ik daar zeker met mijn hub over hebben. Kijken wat er samen op te lossen valt, gewoon hup alle kaarten op tafel.
Colway schreef:Mindim ben het eens hoor, maar blijkbaar werkt het toch niet zo. Het is inderdaad nog erg taboe. Als een mens zo zwart/wit zou zijn als we hier schetsen, dan zou de wereld een stuk makkelijker in elkaar steken. Maar dagelijks gaan er hordes mensen vreemd. Blijkbaar is er wel een behoefte bij mensen, maar kan daar (maatschappelijk?) gezien geen gehoor aan worden gegeven.
Daarom is communicatie ook zo belangrijk in je relatie en ik denk dat enigszins een openminded houding je ook ver kan brengen. Zonder dat je je man met een rode strik om z'n zwans de kroeg in jaagt
Geryon schreef:Zo sterk dat je je partner BEDRIEGT en VOORLIEGT terwijl je er van houdt? Nou dan moet er of iets mis zijn in je liefde voor je vrouw of iets in je kop waardoor je zo walgelijk egoïstisch bent en niet eens denkt aan je partner. Poeh poeh wat een liefde
kiki1983 schreef:Geryon schreef:Zo sterk dat je je partner BEDRIEGT en VOORLIEGT terwijl je er van houdt? Nou dan moet er of iets mis zijn in je liefde voor je vrouw of iets in je kop waardoor je zo walgelijk egoïstisch bent en niet eens denkt aan je partner. Poeh poeh wat een liefde
Ennnn dank je wel he! Ik zou mijn leven voor mijn vent geven. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om ooit bij hem weg te gaan. Hou zielsveel van hem en mijn/zijn vreemdgaan heeft daar helemaal niks mee te maken. Tis lust geen liefde.
cooper schreef:Mijn vraag is dus: dames in een relatie, stel manlief komt éérlijk vertellen dat hij behoefte heeft aan wat anders...Wat is jullie reactie?
Colway schreef:cooper schreef:Mijn vraag is dus: dames in een relatie, stel manlief komt éérlijk vertellen dat hij behoefte heeft aan wat anders...Wat is jullie reactie?
Wij zijn sowieso redelijk open minded en er is wel eens, met wederzijds toestemming gebeurd (in bijzijn van overigens) nu weer een lange periode niet. Seks is absoluut een punt waar we vaak over praten en als hij echt behoefte heeft aan wat anders, dan denk ik graag met hem mee. Andersom zou dat ook het geval zijn. Al denk ik dat juist omdat het bespreekbaar en wellicht mogelijk is, dat het nu niet meer ter sprake komt. Wij denken er beiden hetzelfde over.
Eerlijk gezegd zie ik de komende 40 jaar seks met 1 partner niet echt zitten
kiki1983 schreef:Bedriegen is liegen, mensen in een waan laten die er helemaal niet is. Ik lieg niet. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt om een leven lang trouw te blijven. Ik ben zeer loyaal maar trouw nu eenmaal niet. Accepteerd mijn vent dat niet ja dat is zijn probleem. Hij wist waar hij aan was begonnen hoor. Het is leuk dat jullie met je "verkering' van 3 maandjes niet vreemdgaan maar probeer het eens een heel leven lang. Hoor je over 80 jaar nog wel.
kiki1983 schreef:Bedriegen is liegen, mensen in een waan laten die er helemaal niet is. Ik lieg niet. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt om een leven lang trouw te blijven. Ik ben zeer loyaal maar trouw nu eenmaal niet. Accepteerd mijn vent dat niet ja dat is zijn probleem. Hij wist waar hij aan was begonnen hoor. Het is leuk dat jullie met je "verkering' van 3 maandjes niet vreemdgaan maar probeer het eens een heel leven lang. Hoor je over 80 jaar nog wel.
kiki1983 schreef:Geryon misschien is de Pearl een goed idee voor jou? Ik lieg niet en bedrieg ook niet. Vreemdgaan: Ja maar bedriegen niet. Ik lieg nergens over, kan alles open en eerlijk zeggen. Snap sowieso niet wat het jou interesseerd. Het is toch mijn relatie?
kiki1983 schreef:Geryon misschien is de Pearl een goed idee voor jou? Ik lieg niet en bedrieg ook niet. Vreemdgaan: Ja maar bedriegen niet. Ik lieg nergens over, kan alles open en eerlijk zeggen. Snap sowieso niet wat het jou interesseerd. Het is toch mijn relatie?