Maar het kan ook spreektaal zijn, ik ken genoeg mensen die uit andere delen van het land komen en voor mijn gevoel heel gestoord praten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar het kan ook spreektaal zijn, ik ken genoeg mensen die uit andere delen van het land komen en voor mijn gevoel heel gestoord praten
UMayDream schreef:Ik kan echt niet tegen huilende/zeurende/jengelende kinderen.. Sowieso kinderen in het algemeen erger ik me heel snel aan.Neefjes/nichtjes etc vind ik wel hartstikke leuk en gezellig maar alles wat ik niet ken, brrr. Ik ben geen kinderhater oid, maar ik kan er gewoon niet mee omgaan en erger me kapot aan lawaaimakende kids
Elan_GV schreef:UMayDream schreef:Ik kan echt niet tegen huilende/zeurende/jengelende kinderen.. Sowieso kinderen in het algemeen erger ik me heel snel aan.Neefjes/nichtjes etc vind ik wel hartstikke leuk en gezellig maar alles wat ik niet ken, brrr. Ik ben geen kinderhater oid, maar ik kan er gewoon niet mee omgaan en erger me kapot aan lawaaimakende kids
Of de peuterschool die vraagt of je een ochtend of middag ook wil blijven.. euh nee.. mijn eigen prima, maar ik ga niet vrijwillig tussen andere peuters zitten. Ben absoluut geen kinderhater, maar heb niet voor niks voor de bovenbouw gekozen tijdens mijn pabo studie..
Geef mij maar wat oudere kinderen.
Ik ergerde me ook dood aan die ouders die hun kids niet in toom kunnen houden. Ben je op bezoek met de hele meute bij de lammetjes, mijne staat schattig een lammetje melk te geven en dan zijn er 2 kids die rondrennen, beestjes hartstikke bang en moeders beide maar zeggen, dat mag niet hoor.. HUH wat.. bij de arm pakken en streng toespreken! %&^%$
unihorses schreef:dat veel van jullie wat hebben tegen stakke leggingsik sport erin
en loop dan ookgewoon in me zilverglans legging en zebraprint laarzen naar me paarden toe, te voeren ( direct na sport ) door de hele woonwijk. zal wel al veel mensen hebben geiiriteerd

Vind moeders in winkels ook vaak zo soft. Alsof ze bang zijn dat kind een keer tegen te spreken.
Als ik zeg geef hier of stoppen, gebeurt dat ook gewoon.. 
NeverGiveUp schreef:Emmaa__; echt belachelijkVind moeders in winkels ook vaak zo soft. Alsof ze bang zijn dat kind een keer tegen te spreken.
Denk soms dat ik een hele strenge moeder wordtAls ik zeg geef hier of stoppen, gebeurt dat ook gewoon..
En anders als ik thuis kwam wel, zodat ik het de volgende keer niet in mijn hoofd zou halen om zoiets te flikken. Ik werd gewoon aan mijn arm vastgepakt en flink hard op een stoel geramd en als ik dan niet bleef zitten was 1 vinger in de lucht voldoende om te weten dat ik anders de klos zou zijn.Anthea schreef:Meiden die shorts/dekjes/iphonehoesjes/bikini's willen met een print van de Amerikaanse vlag, maar voor de rest zijn ze nog nooit in Amerika geweest. Maar de vlag is zo cool, The Hills is zo gaaf en 'I love New York'. Bah.
Emmaa_ schreef:NeverGiveUp schreef:Emmaa__; echt belachelijkVind moeders in winkels ook vaak zo soft. Alsof ze bang zijn dat kind een keer tegen te spreken.
Denk soms dat ik een hele strenge moeder wordtAls ik zeg geef hier of stoppen, gebeurt dat ook gewoon..
Mijn ouders waren nooit bang om een tik uit te delen in dat soort situaties hoorEn anders als ik thuis kwam wel, zodat ik het de volgende keer niet in mijn hoofd zou halen om zoiets te flikken. Ik werd gewoon aan mijn arm vastgepakt en flink hard op een stoel geramd en als ik dan niet bleef zitten was 1 vinger in de lucht voldoende om te weten dat ik anders de klos zou zijn.
Nou moet ik zeggen dat mijn ouders ons nooit echt mee uit eten hebben genomen toen mijn zusje en ik nog héél jong waren. Wij hadden het nooit zo breed en mijn ouders vonden het zonde om zo veel geld uit te geven zodat wij kipnuggets en patat konden eten en dan vervolgens de helft konden laten staan. Uit eten was voor ons echt speciaal, en nu mijn zusje en ik wat ouder zijn kunnen we het ook echt op prijs stellen.
MarjaG schreef:Mijn ouders namen ons wel mee uit eten toen we heel jong waren (althans toen ik heel jong was ben nl. veruit de jongste van het gezin). Zij hadden het standpunt dat ze ons overal mee naartoe moesten kunnen nemen en dat we wel wisten hoe we ons moesten gedragen. Ik heb mijn kinderen ook van jongs af aan meegenomen als we uit eten gingen. Uiteraard in eerste instantie met wat speelgoed en later met een boekje. Ze wisten heel goed dat door een restaurant rennen, veel lawaai maken etc. niet mocht. We hebben alleen maar complimenten gekregen dat ze zich zo goed gedragen. Conclusie: je kunt er als ouder heel veel aan doen.
Als mijn ouders het hadden gekund waren we ongetwijfeld wel wat vaker uit eten geweest, helaas was dat niet het geval. Zo lang kinderen zich goed kunnen gedragen in restaurants vind ik het prima, maar zodra ze wel rondjes gaan rennen en lawaai gaan maken is het echt mijn grootste irritatiepunt.
UMayDream schreef:Ik kan echt niet tegen huilende/zeurende/jengelende kinderen.. Sowieso kinderen in het algemeen erger ik me heel snel aan.Neefjes/nichtjes etc vind ik wel hartstikke leuk en gezellig maar alles wat ik niet ken, brrr. Ik ben geen kinderhater oid, maar ik kan er gewoon niet mee omgaan en erger me kapot aan lawaaimakende kids
) en een blik red bull weg, nou daar kan ik echt geen medelijden mee hebben. En dan maar zeggen dat het in je genen ligt, nee het ligt in het feit dat je gewoon heel veel ongezonde dingen eet. Daar kan ik écht niet tegen.
Emmaa_ schreef:Ik moet zeggen.. Ik heb geen antipathie tegenover dikkere of vollere mensen, ben zelf ook niet de slankste. Maar zo heb ik ook een klasgenoot die zichzelf werkelijk volpropt met alles wat er maar te vinden is in de kantine bij ons. Die werkt binnen 2 uur twee broodjes gezond, drie van die halve litertjes Vifit (vivit? kan me ineens niet meer herinneren hoe je het schrijft) en een blik red bull weg, nou daar kan ik echt geen medelijden mee hebben. En dan maar zeggen dat het in je genen ligt, nee het ligt in het feit dat je gewoon heel veel ongezonde dingen eet. Daar kan ik écht niet tegen.
Ik ben niet de allerslankste, komt omdat ik een half jaar niet heb kunnen sporten, maar ik leef gewoon op bruine boterhammen met kaas en limonade of water wat ik in flesjes meesleep. Ik ga 3/4 keer per week naar de sportschool en je zal mij nooit horen zeuren dat ik dik ben. Ben daarin toch wel weer trots op mezelf