Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjouks

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:26

Salsa Breeze was weer erg leuk, heb nu alweer zin in de volgende editie. Ik ken er altijd een heel aantal mensen, van de donderdagavond, maar ook omdat ik geen salsa breeze mis :P Vanavond kan ik helaas weer niet, maar dat halen we volgende week dubbel in natuurlijk :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 02:19

Vanavond weer lekker bij Salsashakers wezen vrijdansen. M'n danspartner kon helaas niet maar inmiddels ben ik er nu vaak genoeg geweest om niet meer volledig een outsider te zijn en dus willen mannen van daar ook wel met me dansen. Heerlijk gedanst dus uiteindelijk.
En natuurlijk wisten wij hier allemaal al lang dat dansen goed voor je is, maar hoe goed merkte ik net toch weer even. Ik had nl. vreselijk last van pijn in m'n nek (bovenaan m'n rug/onderaan nek), mede veroorzaakt door zwaar stalwerk gisteren. Kon m'n hoofd één kant op niet goed naar beneden buigen zonder het te voelen. Nu, na een avondje dansen is die pijn helemaal weg! Knoop weg, pijn weg, weer helemaal soepel. Da's toch mooi!

Misschien morgen nog even naar Apeldoorn maar dat weet ik nog niet zeker, maar vrijdag in ieder geval weer naar Zutphen naar de 2e editie van de XXL party. Dat belooft een leuk feest te worden en uiteraard hoop ik heel hard dat ik dat VIP-arrangement win ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:57

Goed dat je toch nog ff naar Zutphen gekomen bent!
Pijn is je nek nog steeds weg?

Vrijdag belooft inderdaad een leuk feest te worden!!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:02

Vanavond het grote feest op de dansschool!! Lijkt een erg groot succes te worden :D
Gisteravond nog even wezen dansen in Vaassen wat ook erg leuk was met veel bekenden. Onwijs veel gedanst!

Ik heb sinds maandag mijn eerste bril en merk vooral met dansen dat het echt wennen is. Afstanden na een draai inschatten is nogal lastig, dus bots regelmatig (bijna) op de dansvloer

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:06

Ja leuk, heb er helemaal zin in vanavond en check om de haverklap Facebook of ik dat VIP arrangement gewonnen heb.
Vaassen klonk gezellig maar ja, ik had natuurlijk gewoon lekker les :D Ging lekker en daarna vrijdansen was ook weer héérlijk, dansmaatje was er weer helemaal bij en beter in z'n vel dus we gingen als een speer :D

Oeh, lijkt me idd wel heel lastig met dansen, als je net een bril hebt is het toch al zo wennen en kun je volgens mij ook best een beetje draaierig zijn (beetje 't gevoel wat ik heb als ik een bril op zet terwijl ik er geen nodig heb schat ik zo in). Da's met dansen natuurlijk extra lastig.
Véél dansen dan maar vanavond, des te sneller ben je gewend ;)

Tot vanavond! *gaat bedenken wat ze in vrédesnaam aan moet... rokje of nette broek? Gisteren een leuk rokje gescoord bij de kringloop maar moet er éigenlijk nog iets meer voor afvallen dus voel me er niet helemaal happy in denk ik. Ik neig dus naar m'n nette zwarte broek... maar daar heb ik weer niks leuks op vind ik :P *

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:21

Haha ik heb ook al een paar keer gekeken.. Maar het wordt nog spannend gehouden!
Les ging goed las ik op facebook he?

Inderdaad je schat het gevoel goed in! Mandag was het lekker rustig op de dansvloer dus had ik er niet zoveel "last" van! Maar gisteravond toch meer terwijl het gewone draaierig zijn wel over is!

Ik ga voor een Jurkje met een legging(ik vind panty zo naar in mijn dansschoenen). Trek aan waar jij je het fijnste in voelt en lekker in kan dansen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:28

Ja, doe ik ook hoor, ik denk dat ik toch voor de broek ga en wat harder m'n best ga doen om dat rokje de volgende keer aan te kunnen ;) ('t is wel echt een zwierig 'salsa'-rokje).

Nu maar es even wat doen want ik moet vanavond al vroeg weg, moet Chris thuis ophalen want die heeft geen auto momenteel en de auto zit nog vol Raya-haar... het is momenteel onmogelijk om haarloos van stal weg te komen, niet normaal! :P

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:21

Ik ben een volgende keer benieuwd naar je rokje. Ik heb een nieuw jurkje wat ook leuk zwiert.

Leuk raya haar!
Ik werk nog ff van 18-20 vanavond! Dus mee zo al klaar maken

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:54

Zo ineens ben ik terug, ik was druk in de weer op internationale concoursen.. :')

Vanavond ga ik naar Pal Mundo in zoetermeer, het moet een heel groot en mooi feest zijn.
En het beste van alles is dat Romeo Santos komt!!! <3

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:20

Hee ik ben gister ook naar Pal mundo geweest..wat was het druk he bij Romeo Santos! Maar wel heel erg gaaf en heerlijk gedanst! Vanavond nog mensen die naar Kizondag gaan in het Luxor in Arnhem?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:16

Ik ben net naar een matinee feestje in Amersfoort geweest, wat een dooie boel zeg... Het begon om 15:30u met een workshop, maar daar hadden we geen interesse in en onze ervaring is dat feestjes vaak een beetje op gang moeten komen. We waren er om 17:00u en we zijn nu dus alweer terug. Zegt genoeg denk ik ;)

Wij vonden dat er echt totaal geen sfeer was, we kregen een beetje het idee bij iemand in de huiskamer te zitten. Verder was het echt een kleine dansvloer, weinig mensen (gelukkig maar, anders was de vloer te vol geweest) en de muziek vonden we ook niet helemaal lekker. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijk! We kwamen in elk geval niet echt in the mood en zijn na een paar dansjes dus maar weer vertrokken. De mensen die we kenden vertrokken gelijk met ons en die zijn doorgereden naar Zeewolde, maar wij kregen trek en zijn dus afgetaaid :D

Over Pal Mundo; mijn buurman heeft een taxibedrijf en die moest gister wat mensen naar het feest brengen en weer ophalen. Volgens zijn klanten was het een super feestje geweest!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:28

Jessy90 schreef:
Hee ik ben gister ook naar Pal mundo geweest..wat was het druk he bij Romeo Santos! Maar wel heel erg gaaf en heerlijk gedanst! Vanavond nog mensen die naar Kizondag gaan in het Luxor in Arnhem?

Wat was het druk he.... Zo blij dat wel toch voor de VIP hadden gekozen.
Heerlijk gedanst en wat een mooie man is het.
De show was meer dan ik had gehoopt en gedacht. Al met al een heel gaaf feest!
Ik heb nu wel zere pootjes..:')

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:08

Oei, Romeo Santos live! Gaaf!
Was er wel ruimte om te dansen?

Jammer Joyce, zo'n sfeertje.

Hoe was het feest vrijdag in Zutphen?

Hoe ging het dansen met je bril Tuttebel?
Heb zelf eigenlijk altijd harde lenzen in maar sinds een jaar op kantoor een bril op i.v.m. veel achter de pc zitten, droge ogen.. Heb 1 les een keer mijn bril op gehad, werd er helemaal gek van. Met paardrijden ook. Dus denk er voortaan wel aan om mijn lenzen in te doen ;)

Vrijdagavond naar het salsafeest van Salsipuedes geweest. Waren de eerste op de dansvloer en in het begin was het een gemoedelijk sfeertje. Maar rond 1u stonden er alleen maar dansers uit het showteam, leraren, echt hoog niveau te dansen. Leuk om te zien maar niet erg toegankelijk. Blij dat dat op de feestjes van mijn dansschool toch niet zo is.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:04

De filmpjes die ik voorbij zag komen van Pal Mundo waren echt jaloersmakend!

Het feest in Zutphen was naar mijn idee erg geslaagd! Workshop was ook erg leuk! Het beviel me allemaal wel!! Onwijs veel gedanst.
Met mijn bril dansen ging redelijk goed ondanks dat ik hem zelf soms raakte met stylingmomenten :P

Wat Jammer Ethelate als er zo'n "showballen" sfeer hangt :S

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 01:05

Zutphen was super. Workshop vond ik stukken leuker dan de vorige keer, beter te doen en gewoon leuk. Hing een veel gemoedelijker sfeertje dan de eerste keer vond ik en het niveau van dansers was ook wat gevarieerder (vorige keer lag het erg uit elkaar, grote groep erg goede dansers en een groep 'beginners'. Nu was 't van alles wat (ja, de beginners zijn natuurlijk wat verder met z'n allen zo 3 maanden later, dat helpt ook). Later op de avond kwamen er wel wat meer echt goede dansers maar dat ging volgens mij niet ten kosten van de sfeer (ik moest om 01.00 weg omdat Chris de volgende ochtend vroeg moest werken dus weet niet hoe het 't laatste uur was).
Ik vond het in ieder geval een zeer geslaagd feestje. De vorige keer had ik iets van 'ik weet niet of ik weer ga', nu heb ik iets van 'ok, wanneer is de volgende?'.

Ik zag op FB iets over een 3 daags festijn in Amersfoort/Nijkerk in Juli. Lijkt me zo gaaf om een keer zo'n heel weekend mee te maken maar ben bang dat dat toch nog een beetje te hoog gegrepen is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:39

Nee dat is.niet te hoog gegrepen (is me verteld ;) )! Mijn dansleraren gaan daar lesgeven en draaien, en hebben ons toevallig gister gezegd dat het voor de wat meer beginnende dansers ook echt super leuk is!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:38

Oh ok, dat is leuk! Dan ga ik 'em es in m'n agenda zetten.

Nu douchen en omkleden voor twee uurtjes socializen bij Salsashakers.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:42

Hoe was de social Francis?
Ik heb over moeten slaan.. Gisteren in roestig nietje uit zo'n hogedruk tacker gestaan(bleef in mijn grote teen hangen met lat en al) nu al fikse ontsteking dus kuur antibiotica.
Hoop dat ik er vrijdag weer op kan staan want ik wil geen les missen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 02:01

Ouch meid, wat een pech, dat klinkt niet lekker! Hopelijk trekt 't snel schoon (weken in soda om het open te houden, of in water met wat T-tree olie, dat ontsmet ook en werkt de ontsteking sneller weg).
't was rustig. Niet heel veel gedanst maar wel lekker gedanst. Heb nu zelf ook minder gevraagd en tja, dan dans ik dus ook gelijk minder, kennelijk ben ik nog niet ingeburgerd genoeg in het salsawereldje om ook veel gevraagd te worden (geldt niet alleen vanavond hoor, maar ook op party's. Als ik geen heren vraag dans ik gewoon bijna niet. Weet niet waar het aan ligt en 't frustreert me soms wel want ik voel me af en toe zo'n 'bedelaar' en bijna 'smeken' of iemand alsjeblieft met me wil dansen). Maar goed, 't was gezellig en volgende week is't vast weer wat drukker. En dan moet ik zelf maar gewoon weer meer vragen.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:16

Weken in soda heeft geen zin in, het is helemaal gesloten en wss ontsteking is niet oppervlakkig.. dat is wat de huisarts me zei..

Jammer dat het zo rustig was. Lastig he dat niet ingeburgerd zijn!! Ik weet ook niet wat het aan ligt maar het frustreert mij ook..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:05

Ai dat klinkt akelig! Hopelijk helpt de AB goed en kan je snel weer dansen.
Mocht het toch gaan ontsteken dan is weken in de soda een aanrader.

Francis, lastig is dat!
Wat ik van de heren hoor is dat veel vrouwen zo verveeld/chagrijnig staan (of zitten, dat is al helemaal niet toegankelijk) te kijken. Dat is als man echt niet makkelijk om op af te stappen.
Probeer er dus actief en vrolijk bij te staan en vriendelijk contact te leggen.
Vrijdag was ik samen met mijn vriend en hij kent daar veel mensen, dus ging ook even een paar dansjes met bekende doen. Ik dacht even relax aan de bar staan, maar werd eigenlijk meteen door andere gevraagd. Terwijl er waren in het begin duidelijk te weinig mannen, maar de meeste meiden stonden zo super verveeld om zich heen te kijken, dat nodigt ook niet uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:59

Wat Ethelate zegt merk ik ook wel sterk. Vaak als ik juist niet gevraagd wil worden ga ik half van de dansvloer af zitten, met een drankje in mijn hand en maak ik niet teveel oogcontact. Dan zie ik er lekker ontoegankelijk uit :D Maar als ik vrolijk aan de kant sta, een beetje met mensen om me heen sta te kletsen of een beetje met de muziek mee sta te bewegen, dan word ik wel regelmatig gevraagd. Maar dat gebeurt trouwens alleen als m'n vriend met een ander aan het dansen is, want anders durven ze geloof ik niet zo goed, hahaha.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:30

Dat 't zo werkt met hoe je langs de kant staat weet ik, ik sta dan ook meestal ergens langs de dansvloer of aan de bar maar dan met m'n rug naar de bar (afhankelijk van locatie/situatie) en kijk veel naar de dansers en beweeg eigenlijk ook altijd wel mee op de muziek. Lijkt me toch dat ik dan wel duidelijk 'signaal' dat ik wel wil dansen. Ik heb ook nog nooit 'nee' gezegd dus daar kan het ook niet aan liggen. En dat je op een andere dansschool of feestje met onbekenden niet gevraagd wordt kan ik nog wel begrijpen maar op eigen dansschool vind ik 't toch raar. Dan zijn er 2 heren die mij standaard wel vragen (waarvan één helemaal niet zo fijn is om mee te dansen maar vooruit maar) en dan Chris, mijn danspartner. 't Komt er dus meestal op neer dat wanneer Chris er is ik voornamelijk met hem dans, terwijl ik - ookal dans ik heerlijk met Chris hoor, da's echt relaxed dansen voor mij - ook best graag met anderen zou dansen.
Nou ja, 't zal vast wel komen naarmate ik langer dans en beter wordt, maar ik zie op feestjes een paar beginners van de dinsdag wel gevraagd worden en dan ga ik toch aan mezelf twijfelen (kennelijk niet leuk/blond/strak/jong genoeg?).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:30

Is het niet omdat je samen met Chris komt, dat ze denken dat jullie bij elkaar horen?
Als ik bij mijn vriend sta zijn er alleen bekende die mij vragen, maar vreemde mannen vragen meestal alleen als je alleen (of met vriendinnen) staat.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:38

Nee, want ik ben nu al meerdere keren zonder Chris geweest en ga ook zonder hem naar party's maar dan is dat ook zo en bij mij op de dansschool weten ze ook dat we niet bij elkaar 'horen'. Hij wordt ook wel heel veel door andere dames gevraagd nu die door hebben hoe lekker hij danst, als ik pech heb dans ik zelf nauwelijks met hem tijdens nadansen na onze eigen les. (Daarnaast is Chris 'van de mannen' en hoewel hij geen overdreven 'nicht' is heb je dat na een paar keer toch ook wel door volgens mij).