Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:28

XMandylover schreef:
Paardje1005 schreef:
Waarom horen anderen je stem anders dan dat je zelf hoort?

Is dat zo ?

:')

Ja.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:28

XMandylover schreef:
Paardje1005 schreef:
Waarom horen anderen je stem anders dan dat je zelf hoort?

Is dat zo ?

Neem je stem maar eens oo. Mijn stem is achterlijk

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:37

noorhermans1 schreef:
waarom ik altijd zeg; voor deze toets heb ik echt een 3 en dan een 10 hebben en als ik zeg; ik heb hiervoor echt een 8, een 4 hebben :+

dat heb ik dus ook ! , soms ben ik mijn ouders al helemaal voor aan het bereiden op een slecht punt
en dan heb ik een goed punt , en soms denk ik dit heb ik echt goed gemaakt , en dan heb ik nét een voldoende :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:41

Boheme schreef:
murness schreef:

Ohh raap me op..

Waarom een boterham (bijna) altijd op de besmeerde kant valt...

Die kant is zwaarder :)

nee, alle tafels hebben ongeveer dezelfde hoogte. Als een boterham valt maakt die een bepaald aantal draaiingen waardoor hij bv anderhalve keer draait en daarom met belegde kan op de grond komt
als de tafels weer hoger of lager waren gebeurde dat niet. Ooit eens ergens gelezen

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:39

Leffroi schreef:
Citaat:
Déjà vu :)

Je brein verwerkt het onbewust iets te snel dat het al een kleine herinnering is; dus het komt later aan in je bewustzijn waardoor je denkt dat je het eerder hebt meegemaakt of hebt gezien. Klein foutje met verwerken zeg maar :+

Raar eigenlijk, want soms heb ik dat ook en weet ik zéker dat ik dat vorige week bijv. een keer eerder gezien heb xD

Daarom heb ik als puber zijnde dingen gedroomd die tussen de 10 en 30 jaar later gebeuren. Dan weet ik de dromen nog, omdat ik ze heb opgeschreven. De details gaan zelfs zo ver... dat ik complete woorden en gevolgen heb gedroomd. Dit komt dan ook uit. Of je droomt die nacht over een man in een streepjes pyama die de sloot in loopt. Je verteld dit 's morgens aan je moeder, omdat je thuis woont, gaat vervolgens naar school. Als je na twee dagen 's middags thuis komt, word er aan je gevraagd of je die droom nog weet. Blijkt dat het je opa is geweest die het die nacht ervoor heeft gedaan. Oftewel: ik droom op nacht 1 dat op nacht 2 mijn opa 's nachts een zelfmoord poging doet, maar toch weer het water uitkomt. Dat laatste omdat hij het te koud vond!
Dus klein foutje verwerken ben ik niet met je eens.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:41

SindyKaya schreef:
XMandylover schreef:

Is dat zo ?

Neem je stem maar eens oo. Mijn stem is achterlijk

Ja, maar het ding waarmee je opneemt, vervormt je stem ook. Zoals een mobiel ofso. Die maken je stem ok heel anders :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:41

Waarom zien mensen er anders uit of zie je mensen anders als je zo langer aan gaat kijken?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:43

SienenIvo schreef:
Waarom zien mensen er anders uit of zie je mensen anders als je zo langer aan gaat kijken?

Omdat als je ze even aankijkt, je niet alle details etc ziet. Maar waneer je gaat staren, zie je echt alle details enz. En dan lijken ze anders ( ik zeg maar wat :+)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:43

JasmijnJoy schreef:
SienenIvo schreef:

Omdat als je ze even aankijkt, je niet alle details etc ziet. Maar waneer je gaat staren, zie je echt alle details enz. En dan lijken ze anders ( ik zeg maar wat :+)

Maar dan lijkt hun gezicht zo anders. Zijn dat dan details?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:44

XMandylover schreef:
XMandylover schreef:
Wie heeft scheldwoorden bedacht :)*

Niemand die een antwoord weet :')

Omdat men woorden steeds raarder begon te vinden. En de samenleving steeds preutser werd onder leiding van 'schijnheiligen' van de kerk. En dat men dat als godslastering zag. Terwijl ze zelf wel vreselijk sex, zuip en vreetfestijnen hadden en het celibaat aanprezen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:45

mobart schreef:
xDaantjxx schreef:
Hmmm ik ben altijd al benieuwd geweest naar hoe dat met bellen zit.
Je pakt een losse telefoon, toetst een nummer in en juist daaaar gaat die telefoon over.
Is misschien logische verklaring voor, maar vind zo raar.
Je hoort elkaar terwijl je soms mijlen ver van mekaar af betn

Ik vraag me dit dus af met faxen, want het papier wat je erin doet komt er bij jou weer uit én bij degene naar wie je faxt. Maar gaat er dan een 'kopie' door de telefoonlijn? :+

Ja er gaat dan een kopie door de telefoonlijn! De afbeelding of tekst wordt via de telefoonlijn verzonden als een soort piepjes ( denk aan vroeger inbellen op internet, dat soort geluidjes) en dan weet de fax aan de andere kant wat hij printen moet.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:46

SienenIvo schreef:
JasmijnJoy schreef:

Maar dan lijkt hun gezicht zo anders. Zijn dat dan details?

Nou, ik zag ooit snel een hele leuke jongen. Toen zag ik hem weer, maar langer. En toen bedacht ik me toch.
Dus je hersenen maken dingen ook anders, voroal als je erover gaat nadenken/fantaseren.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:50

Doanique schreef:
Waarom hebben sommige dames wel menstruatiepijn en ik niet? Ik heb letterlijk nergens last van.

Dat heb ik me ook regelmatig afgevraagd. Bij de eisprong een mes dat door je lijf heen schiet en bij menstruatie een mes met weerhaken dat lekker heen en weer aan het raggen is. Als andere vrouwen/meisjes dan nergens last van hebben/hadden was ik wel eens flink jaloers.

Weggebokt

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:53

Rainbow
Sorry heel erf off topic maar ik moest toch lachen om jou paarden info op je profiel

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:54

Heeft dat niet met je hormonen te maken? :+

Ik vraag me af waarom bij (bijna?) iedereen de wijsvinger een beetje naar binnen gedraaid staat (naar je middelvinger toe)?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:00

Jij hoort je stem anders, omdat je je eigen stem van buiten en van binnen hoort. Dus ook door de klankkast in je schedel en oren. Een ander hoort alleen je stem van buiten :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:04

Captain_ schreef:

Ik vraag me af waarom bij (bijna?) iedereen de wijsvinger een beetje naar binnen gedraaid staat (naar je middelvinger toe)?

Krijg nou het heen en weer, ik dacht serieus dat ik de enige was. . . beide wijsvingers naar binnen gedraaid.

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:05

Captain_ schreef:

Ja idd, vraag ik me ook af.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:05

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:14

wie is er ingodsnaam op gekomen om kaas te maken

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:16

Gistria schreef:
wie is er ingodsnaam op gekomen om kaas te maken

Slechtste mens ever 8)7

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:18

Heb niet alle deeltjes gelezen want dan red ik het vandaag niet eens meer om naar het paard tegaan haha.

Maar wat is nou echt een dajavu?
Hoe kan dat dat je soms in een situatie zit dat je denk HE? dit heb ik eerder meegemaakt?
Vind het zelf niet prettig overigens raak altijd een beetje gedesorienteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:23

Hoe komen we uit de crisis?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:23

kosseh schreef:
xDaantjxx schreef:
Nee is niet beter door je neus.
Is juist "slechter" omdat je neus er ook kapot van gaat. Doe je alles via je mond en longen heeft je neus en bijna geen klap van

Hmmm ik ben altijd al benieuwd geweest naar hoe dat met bellen zit.
Je pakt een losse telefoon, toetst een nummer in en juist daaaar gaat die telefoon over.
Is misschien logische verklaring voor, maar vind zo raar.
Je hoort elkaar terwijl je soms mijlen ver van mekaar af betn

Die cijvers worden omgeschakeld naar een signaal, die worden gestuurd naar de dichtbezijnde telefoon mast en dan gaat het via kabels als elektrische Singalen naar de de mast die bij de gene die je belt in de buurt is. De telefoon van die gene zet die Singalen over in tonen en dat hoor jij als spraak.

Via kabels via satteliet bedoel je denk.
Word anders vrij lange kabel van hier naar australie

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:28

Citaat:
Waarom een boterham (bijna) altijd op de besmeerde kant valt...

Citaat:
nee, alle tafels hebben ongeveer dezelfde hoogte. Als een boterham valt maakt die een bepaald aantal draaiingen waardoor hij bv anderhalve keer draait en daarom met belegde kan op de grond komt
als de tafels weer hoger of lager waren gebeurde dat niet. Ooit eens ergens gelezen

De werkelijke reden is (volgens mijn weten) dat de besmeerde kant zwaarder is en dus naar onderen kantelt.

Jou theorie zou kunnen kloppen als de tafel zo laag is dat de boterham de wenteling naar het zwaarste punt van de boterham niet kan maken.