Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:55

Ik kom steeds meer leuke topics tegen op bokt! Wat een verhalen zeg haha.
Wat mij altijd is bijgebleven is dat een vriendin van mij in een rijtjeshuis woonde, als je dan door de voordeur naar binnen ging en vervolgens door de achterdeur naar het plein, de achterdeur recht tegenover de voordeur stond. Dus je eigenlijk weer recht over kon steken naar de voordeur. Ik snap er nog de ballen van, altijd als ik langs dat blok fiets denk ik er weer aan en hoe ik er toch bij kom... eigenlijk zou ik nog eens in dat huis moeten kijken om het raadsel op te lossen haha.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:56

melody7 schreef:
_/-\o_ nou je 't zegt.... weet ik nog wel een héél erge.... mijn zusje en ik waren paardje aan 't spelen, en ik had een touw om haar middel geknoopt alleen uhh, toen moest ze poepen... dus zij op de wc... ik had touw nog vast enne uhh, toen kon ik het laten om aan dat touw te trekken, volgens mij waren we toen 7 ofzo... alleen toen viel dus net haar 'boodschap' ernaast, ons moeder boos, heeeel boos, en ik kwam niet meer bij van 't lachen volgens mij :')

HAHAHAHAHAHAHAHAHA _O- _O-

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:08

Wat me ook altijd is bijgebleven is dat ik samen met mijn nicht eieren ging zoeken in het land. Ik had denk in totaal iets van 10 eieren gevonden en die heb ik samen met de eieren van mijn nicht in mijn zakken van mijn nieuwe jas gestopt en in mijn broekzakken, in mijn shirt enz. Tot we slootje moesten springen en ik viel, alle eieren stuk. Ik weet niet wat ik nou erger vond, dat de kleine vogeltjes nu dood waren, ik vies was en onwijs stonk, of dat het mijn nieuwe jas was..

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:04

Ik heb ook een keer naar de telefoonlijn van de Venz gebeld voor een stuggie (jawel, een suggestie), dat er te weinig chocolaatjes in de hagelslag zat (van die gekleurde dingen, die in de vorm van de laatste film waren).
En het mocht van me papa! En die mevrouw werd heel erg boos, en ik heul erg verdrietig!
En toen moest papa aan de telefoon komen en kreeg papa op z'n kop van die mevrouw. En toen zei papa tegen die mevrouw dat ze het niet zo hoog op moest pakken omdat je zoiets kan verwachten als je het telefoonnummer op kinderbroodbeleg zet. En toen heb ik lekker geen straf gekregen *\%/*

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:42

Wat een stomme reactie van die vrouw van venz zeg! Is toch juist leuk :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:46

Zo had ik een keertje geschreven naar willem wever, hoe van die kleine kraaltjes gemaakt werden. Kreeg weken later een brief terug dat ze er een uitzending van wouden maken, en heb vervolgens niks meer gehoord! ;( Was echt super verdrietig! Was een jaar of 8

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:54

Ik deelde vroeger een slaapkamer met mijn broer (4 jaar ouder).
Als het dan rond sinterklaas tijd was, en we hoorden geluiden..
Durfte ik me niet meer te bewegen in bed.
Ik was zo bang dat zwarte piet op zolder was!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:19

Een goede vriendin van mijn moeder van vroeger is getrouwd met Adriaan (van Bassie).

Als we daar op visite gingen was ik altijd daarna compleet van slag omdat hij natuurlijk zn acrobatenpak niet aan had.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:07

amanda2 schreef:
Een goede vriendin van mijn moeder van vroeger is getrouwd met Adriaan (van Bassie).

Als we daar op visite gingen was ik altijd daarna compleet van slag omdat hij natuurlijk zn acrobatenpak niet aan had.... :=

_O- _O- _O-

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:10

Ik was vroeger verliefd op adriaan :P

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:28

Ik had het met mijn ouders over dit topic en zij hadden nog een leuke..

Ik was als kind echt als de dood voor spijkerpoepen _O- Meen ik serieus! Als we dat moesten doen was het huilen, huilen! Weet niet eens meer waarom ik het zo eng vond, maar ik had wel een giga fantasie (zie een paar pagina's terug mijn verhaal over Voldemort uit de wc :') ) dus ik denk dat het daar mee te maken heeft :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:15

Marije112 schreef:
Ik heb ook een keer naar de telefoonlijn van de Venz gebeld voor een stuggie (jawel, een suggestie), dat er te weinig chocolaatjes in de hagelslag zat (van die gekleurde dingen, die in de vorm van de laatste film waren).
En het mocht van me papa! En die mevrouw werd heel erg boos, en ik heul erg verdrietig!
En toen moest papa aan de telefoon komen en kreeg papa op z'n kop van die mevrouw. En toen zei papa tegen die mevrouw dat ze het niet zo hoog op moest pakken omdat je zoiets kan verwachten als je het telefoonnummer op kinderbroodbeleg zet. En toen heb ik lekker geen straf gekregen *\%/*

Achut hoe gemééééééén :(:) . Ik vind het jaren later nog steeds zielig voor je :') _O-
Zo was er wel laatst een jongetje dat een brief had geschreven waarom ze tijgerbrood tijgerbrood noemen, terwijl het toch meer op de vlekken van een giraf lijkt? Die hebben het jongetje teruggeschreven dat het een geweldig idee was en nu heet het daar giraffenbrood :)) .

Arc_En_Ciel schreef:
Ze waren ze zat omdat ze altijd ziek waren. Ze waren altijd buiten en aten van alles..
Op een gegeven moment kregen ze wormen die ook overgebracht konden worden op mensen.
Omdat zw dus niet wilden dat het hele gezin besmet zou raken met alle gevolgen van dien hebben ze ze weggebracht.
Zoiets leg je moeilijk uit aan een driejarig kind..

Mijn ouders waren ook helemaal niet into dieren. Dus toen mijn moeder het konijntje beu was, had ze mij wijsgemaakt dat er een lieve vrachtwagenchauffeur was langsgekomen die hem wilde meenemen voor gezelschap op zijn lange reizen. B-)
In werkelijkheid had ze hem gewoon losgelaten in het bos. Ik weet nu echter wel dat als ik ooit huisdieren zou hebben, ik er véél anderser meer ga omgaan dan mijn ouders := .

Oh, en we hadden ook elk jaar kippen. Maar 's winters waren de kippen altijd weg. En mamalief zei dat de kippen verhuisd waren naar een mooie grote boerderij om gezellig nog lang en gelukkig bij de boer op het erf te mogen wonen. Ik mocht ze alleen niet gaan bezoeken, want de boer had niet zo graag bezoek :Y) . We aten opvallend veel kip in die periodes maar het lichtje is pas jaren later gaan branden.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:22

natuurlijk iets met paarden
ik was een jaar of 6 en de sinterklaas optocht was net geweest.
We liepen terug langs een grote dressuurstal waar Amerigo ook stond :)
Opeens zag ik sinterklaas en Amerigo staan op de binnenplaats van die stal.
Sinterklaas stapte van Amerigo en deed zijn baard af :')
Mijn ouders zagen het eerst niet totdat ik hen erop wees. Toen sinterklaas zijn mijter afzette en bruin haar bleek te hebben stonden mijn ouders met een bek vol tanden...
Als smoes verzonnen ze dat sinterklaas het koud vond in Nederland en dat hij een extra baar en extra haar nodig had in de zomer in spanje loopt hij altijd zonder baard en met bruin haar :j ...
Als klein meisje heb ik het zo gelooft toen mijn ouders 3 jaar later vertelden dat sinterklaas niet bestond kwam dit verhaal gelijk weer terug :P .

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:51

Hahaha geweldig
Zo vertelde mijn moeder laatst dat de oude hamster helemaal niet perongeluk ontsnapt was
die hamster ontsnapte altijd uit zn hok en beet in alles en iedereen ook kabels etc en toen hij weer eens ontsnapt was en bij de deur zat heeft mn moeder de deur maar opengezet

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:53

Kwanyin schreef:
Marije112 schreef:

Achut hoe gemééééééén :(:) . Ik vind het jaren later nog steeds zielig voor je :') _O-
Zo was er wel laatst een jongetje dat een brief had geschreven waarom ze tijgerbrood tijgerbrood noemen, terwijl het toch meer op de vlekken van een giraf lijkt? Die hebben het jongetje teruggeschreven dat het een geweldig idee was en nu heet het daar giraffenbrood :)) .

Arc_En_Ciel schreef:
Ze waren ze zat omdat ze altijd ziek waren. Ze waren altijd buiten en aten van alles..
Op een gegeven moment kregen ze wormen die ook overgebracht konden worden op mensen.
Omdat zw dus niet wilden dat het hele gezin besmet zou raken met alle gevolgen van dien hebben ze ze weggebracht.
Zoiets leg je moeilijk uit aan een driejarig kind..

Mijn ouders waren ook helemaal niet into dieren. Dus toen mijn moeder het konijntje beu was, had ze mij wijsgemaakt dat er een lieve vrachtwagenchauffeur was langsgekomen die hem wilde meenemen voor gezelschap op zijn lange reizen. B-)
In werkelijkheid had ze hem gewoon losgelaten in het bos. Ik weet nu echter wel dat als ik ooit huisdieren zou hebben, ik er véél anderser meer ga omgaan dan mijn ouders := .

Oh, en we hadden ook elk jaar kippen. Maar 's winters waren de kippen altijd weg. En mamalief zei dat de kippen verhuisd waren naar een mooie grote boerderij om gezellig nog lang en gelukkig bij de boer op het erf te mogen wonen. Ik mocht ze alleen niet gaan bezoeken, want de boer had niet zo graag bezoek :Y) . We aten opvallend veel kip in die periodes maar het lichtje is pas jaren later gaan branden.

Dat met dat konijn heeft mijn moeder mij ook een keer geflikt! Ik had een konijn wat nog wel eens beet en toen was ik er bang voor geworden. (moet ik er wel bij zeggen dat ik dat konijn weer van mijn buurjongen had gekregen, omdat hij er ook bang voor was) Op een dag was ie weg en volgens mijn moeder was hij naar een heeeeeele lieve man die nog heel veel andere konijntjes had... Uhu :\

Die van Adriaan zonder acrobatenpak vind ik ook echt geniaal!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:32

Het had als bijkomend voordeel dat ik altijd als eerst de neiwue boekjes en platen had.
Dat vond ik dan wel weer stoer.
Vertelde er niemand bij dat ik letterlijk misselijk was na een bezoek. Dat was natuurlijk niet cool.
:D

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:19

Ik herinner mij er weer 1. Toen mijn broertje net was geboren was ik 5 jaar. De kraamhulp was bezig hem te verschonen en toen de luier uit was ging hij plassen. Ik rende naar mijn moeder en riep: Mam!!! hij doet ut, hij werkt!!!! _O-

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:29

Hahaha!

Ik ging toen ik bijna 5 was met mijn vader naar mijn moeder die in het ziekenhuis was bevallen van mijn zusje.

Ik heb de mevrouw, die ook op de zaal lag, gevraagd of ze soms met ons wilde ruilen,
Ik wilde nl liever n broertje... :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:30

Een paard dat dood neervalt, uit het niets, vreemd genoeg? ;(

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:31

_O- En hoe reageerde die mevrouw??

Mijn zusje (was toen 2 jaar) rende 3 dagen al roepend door het huis toen mijn jongste zusje net geboren was.. ;-)
Heb toen 3 dagen: 'wéééééééh Baby, Wééééééééh Baby' aan moeten horen :')

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:33

Hahaha, ik was een jaar of 8 en ik had net op school dictee gehad. Hier had ik onder andere het woordje 'huishouden' geleerd en dat je in het huishouden spullen gebruikt etc... :P .
Toen mijn ouders iets van een week later het journaal gingen kijken ging het over huiselijk geweld en dat het steeds meer voorkwam enzo. Zegt mijn vader per ongeluk in plaats van huiselijk geweld: he, het moet niet gekker worden met dat huishoudelijke geweld....

dus ik riep keihard: ooooh zijn er mensen die lepeltjes slaan? :+
mijn ouders moesten heel hard lachen en ik snapte er natuurlijk niks van :o

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:07

Toen ik op de kleuterschool zat, dacht ik dat de juf op school woonde.

Om te laten zien dat ze n gewoon huis had,
Mocht ik een keer mee tussen de middag bij haar n boterham eten.

Was opzich al n avontuur,
Maar de juf had thuis een losvliegende kanarie en die is die middag in haar tas gekropen.
Juf was meer met mij bezig en had t niet gemerkt.
Toen zij op school haar tas open deed, vloog zo die vogel er uit. :o

Had t gelukkig overleefd, maar toen zijn we met de hele klas lang bezig geweest het getraumatiseerde vogeltje weer te vangen. (20 rennende en gillende kleuters, dat zal vast geholpen hebben ;j )

Was een spannende middag!
:)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:12

Een fietser die onder een vrachtwagen kwam... de fietser heeft er nogal wat letsel aan overgehouden. Ik weet het nog steeds, en ik ben ook nog steeds bang voor bussen/vrachtwagens/tractors/andere grote voertuigen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:29

Ik weet ook nog toen mijn broer en ik vier jaar waren en mijn broertje die werd gedoopt. Mijn broer en ik kregen ruzie over wie de kaars mocht vast houden, voor de kerk :') .

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:17

Ik was rond de 9 jaar oud en wij gingen met onze manege les op buitenrit, iets wat we wel vaker deden en ik was er gek op. Alleen ik moest op Whoopy, een grote, niet moeders mooiste, vos met afgeschuurde manen van de zomer exceem. Oh en ze schommelde heel erg onder het lopen. Dus ik chagerijnig omdat ik op die slome knol moest. Dit was omdat we een andere route gingen als normaal.

Dus wij onderaan een soort van dijk met de groep en boven op liep een man met twee rottweilers, los. Totdat een van de twee de dijk af kwam en de groep pony's op hol sloegen. Gelukkig waren we nog niet zo ver van de manege af want alle pony's rende terug. Wat was ik blij met brave Whoopy. Die in een kalm galopje terug ging en netjes stopte bij het bord van de manege aan het begin van de oprijlaan. Sinds die dag wilde ik enkel nog op Whoopy omdat ik ervan overtuigd was dat ze mijn leven van die enge rottweiler had gered. Er waren meerdere kinderen gevallen maar verder als schaafwondjes en blauwe plekken kwam het niet.

Word trouwens nog nerveus van rotweilers ook al weet ik dat ze echt niks doen, het gebeurt gewoon