[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:10

Zo'n zak in huis halen is vragen om moeilijkheden.
Mijn mams heeft onderhand geleerd geen extreem lekkers in huis te halen. Want zodra wij het opmerken, wordt er net zolang gezeurd tot het op gaat :P

Scheelt dat we altijd erg weinig lekkers in huis hebben.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:20

Oh ik ben zó blij dat ik niet zo warm loop voor al dat lekkers (ben meer gek op hartig en warm eten)..

Doanique, die beschrijving van jou is echt heerlijk, doet me aan iets van vorig jaar denken.

Hele zware werkdag op het werk (studiedag voor de leerlingen, 8 uur lang vergaderen voor het personeel) en 's morgens keek ik al naar buiten en toen zag ik wat dwarrelen <3.. Twee uur later dwarrelde het wat harder buiten en tegen de tijd dat we met zijn allen gezamenlijk geluncht hadden waren een paar collega's (die ver moesten) al richting huis gegaan i.v.m. sneeuw en ijs en NS enzo..
Laat mijn bus (lijn 15 in Amsterdam) nou ALTIJD rijden.. ;) Dus ik was gebleven om nog vier uur te vergaderen en daarna een leuke quiz en een biertje te doen met collega's als afsluiter.
Daarna lekker naar huis gegaan, het werd inmiddels donker en toen ik thuis kwam stond pa al te koken, terwijl vriendlief er nog niet was.. Hij had eerder thuis moeten zijn dan ik..
Eindelijk, na twee uur wachten en bellen en bellen en de stoep sneeuwvrij maken en bellen kwam mijn vriend eindelijk thuis met een GROOT cadeau voor mij en mijn pony...
Hij had zelf een mega-slee in elkaar gelast, waar je lekker languit op kan zitten met kussens en dekens enzo <3 ik zal het nooit meer vergeten :j

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:13

Mijn moeder kwam vandaag langs de Zeeman, daar lagen allemaal al kerstspullen! Van slingers tot ballen tot kaarten.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:16

Hoewel ik hou van kerst en de hele sfeer errond vind ik het persoonlijk nog veel te vroeg om nu al spullen te zien verschijnen. Laat het eerst maar even herfst worden, Halloween, Sinterklaas (hier vieren we Sint-Maarten en op een andere dag) alvorens we richting kerst gaan.

Denk wel dat ik dit jaar eens een kerststukje in elkaar ga proberen toveren voor op tafel. En iets aan de voordeur hangen, is ook zo gezellig voor mensen die op bezoek komen.
Oh en kaarsjes met dennengeur en wierookstokjes :))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:19

Die spullen vind ik inderdaad ook echt te vroeg. Hoe leuk ik die tijd die komen gaat ook vind en erg ik daar ook naar uit kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:02

Vind het vooral storend voor jonge kinderen, die raken zo helemaal het besef van het jaar kwijt. net zoals het idiote idee dat ik onlangs al een stel ouders hoorde roepen "als je niet braaf bent komt de Sint niet en de kerstman ook niet". In godsnaam, dat is nog 3 maanden ver, hoe wil je dat een kind van 5 of 6 dat goed kan plaatsen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:02

Overburen bij mijn ouders lijken al kerstlampjes voor het raam te hebben... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:12

Wat LIEF van die slee! <3 <3

Jeetje nu al lampjes := en tja 'je bent niet lief genoeg dus de sint komt niet...' slaat inderdaad nergens op. Hij komt toch ook op school waarom dan niet thuis _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:14

Zoontje van mijn vriend (wonen in Madrid) snapt er niets van dat als Sinterklaas uit Madrid komt hij hem nog nooit heeft gezien en dat de spanjaarden hem niet kennen :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:26

hihihi Rocymax... Hilarisch!
En nu al lampjes... tjah. Beetje zonde inderdaad, kinderen raken zo inderdaad het hele besef van heet jaar kwijt.. En schermen met ' als je nu niet lief bent komt Sinterklaas niet' vind ik echt het walgelijkste wat een ouder kan doen... Dat is echt zó communicatie van het laagste niveau..

Wij hebben wel de ramen nog met rood lint beplakt en met plaksneeuw, maar dat komt omdat we dit jaar te lui zijn geweest om het schoon te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:39

Mijn buren hebben aan hun trap (denk ik) blauwe neonlichtjes. Hun voordeur is mat glas, dus je kan al raden wat voor sfeertje dat geeft naar buiten toe. Vorig jaar hadden ze er niet beter op gevonden om witte lampjes rond hun keukenraam te doen met gordijnen dicht en dan rode lampjes ipv blauwe in hun inkomhal.

Moet er een tekening bij? En dan klagen ze dat mijn voortuin met onkruid (mijn bloementuintje vooraan groeit beetje wild en door elkaar met lavendel en dergelijke) "een vreemde indruk nalaat" :Y)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:07

Varekaj schreef:
Mijn buren hebben aan hun trap (denk ik) blauwe neonlichtjes. Hun voordeur is mat glas, dus je kan al raden wat voor sfeertje dat geeft naar buiten toe. Vorig jaar hadden ze er niet beter op gevonden om witte lampjes rond hun keukenraam te doen met gordijnen dicht en dan rode lampjes ipv blauwe in hun inkomhal.

Moet er een tekening bij? En dan klagen ze dat mijn voortuin met onkruid (mijn bloementuintje vooraan groeit beetje wild en door elkaar met lavendel en dergelijke) "een vreemde indruk nalaat" :Y)

:') :')

Voor kerstversiering vind ik het nu echt nog te vroeg, op z'n vroegst komt dat er begin december pas in. Eerst gezellig herfsten! Ik behandel met de taallessen die ik geef nu ook het thema 'herfst', zoveel om daarover te vertellen en te beleven en mee te nemen :)!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:10

Ik zit nu heerlijk bij de open haart met een warme kop thee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:27

Ik zit op de bank met een warme mok verse soep en een hoop kopzorgen om mijn (misschien iet meer) vriendje. heb wel heerlijk gereden vandaag, maar wat wordt het al vroeg donker!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:36

In de winter drink ik altijd warme chocolademelk met slagroom :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:33

Nayomie schreef:

Wafel erbij of een pannenkoek of stukje taart of cake... Mjam!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:34

Varekaj schreef:
Nayomie schreef:

Wafel erbij of een pannenkoek of stukje taart of cake... Mjam!

Heerlijk :9 Laat de winter maar weer komen! :D

Trouwens, ze verwachten dat de elfstedentocht dit jaar wél doorgaat hé!?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:47

Dát zou helemaal geweldig zijn , de elfstedentocht *\o/* *\%/* *\%/*
Dan zit ik echt de hele dag voor de buis, zo gezellig!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:48

Ja inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:49

Dan zit ik ofwel binnen te bibberen ofwel buiten in de sneeuw of met de paarden op pad om van het winterlandschap te genieten :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:10

Nayomie, echt? Waar heb je dat gelezen?
Heb wel gelezen van dat extreme smelten van poolijs waardoor het wel eens een hele strenge winter kon worden.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:31

Ik hoorde wel van een topschaatster in mijn omgeving dat er goede hoop is inderdaad. :j
Het schijnt meestal zo te zijn dat hij eerst nét niet doorgaat, dat het het jaar erop wel kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:33

Jiwa schreef:
Ik hoorde wel van een topschaatster in mijn omgeving dat er goede hoop is inderdaad. :j
Het schijnt meestal zo te zijn dat hij eerst nét niet doorgaat, dat het het jaar erop wel kan.

Ooooh maak me gek!! _/-\o_

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:41

Ooh dat zou echt heel gaaf zijn! Maar laat het eerst maar eens winter worden! Heb wel weer zin in de heldere, lichte en zonnige dagen van de late winter, met ijs, sneeuw en thuis schaatsen kijken. Heerlijk ook altijd om na een paar dagen vries, iedereen weer langzaam om het ijs proberen te stappen, waarna vervolgens het halve dorp op 1.slootje staat en daarna iedereen kijkt of de ijsbaan al open is. Maaaaar, eerst herfst met gevuld speculaas! :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:07

Ik ben mijn eerste sjaal aan het "breien"! Na jaren achter elkaar mislukte pogingen tot normaal breien heb ik breiringen gekocht en dat is ideaal. Ik hou van sjaals en wil ze in alle kleuren en maten en dan is het zelf maken wel lekker goedkoop!

Zit nu ook met een sjaal om, van oma gehad, heeft ze speciaal voor mij gemaakt.. Chocoladegeur waxdingetje in mijn geurbrandertje en winterthee. Ik heb het koud en dan moet het nog winter worden :=