Doanique schreef:De wenteltrap heb ik op school geleerd
Ilona, bij wie heb je dat?
Ik weet niet zo goed wie dat was, heb ook niet alles doorgelezen, alleen de eerste 6 pagina's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doanique schreef:De wenteltrap heb ik op school geleerd
Ilona, bij wie heb je dat?
xJitskee schreef:Wat ik uit de duitse luistertoets heb geleerd was dat het kwam door de x en y chromosomen. Een vrouwtje is xy en het mannetje xx. Katten komen in zwart-wit en roodwit enzo voor,dan heb je dus de 2 kleuren bij het mannetje op het x chromosoom. Dan kan er geen 3e kleur op het x chromosoom en bij de poes ligt hij op het y chromosoom,waardoor hij dus niet 3 kleuren kan hebben. ofzoiets. ik had een goede uitleg,maar die weet ik dus niet meer helemaal
Gaby schreef:Doanique schreef:Hoeveel graden heeft een driehoek?
Wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo stenen.
190 graden in totaal. (Stelling van Phytagoras, a kwadraat + b kwadraat = c kwadraat) 60 graden in elke hoek als deze aan alle kanten even lang is.
Annemiek80 schreef:xJitskee schreef:Wat ik uit de duitse luistertoets heb geleerd was dat het kwam door de x en y chromosomen. Een vrouwtje is xy en het mannetje xx. Katten komen in zwart-wit en roodwit enzo voor,dan heb je dus de 2 kleuren bij het mannetje op het x chromosoom. Dan kan er geen 3e kleur op het x chromosoom en bij de poes ligt hij op het y chromosoom,waardoor hij dus niet 3 kleuren kan hebben. ofzoiets. ik had een goede uitleg,maar die weet ik dus niet meer helemaal
psssssttt mannetjes zijn XY en vrouwtjes XX
xJitskee schreef:Gaby schreef:190 graden in totaal. (Stelling van Phytagoras, a kwadraat + b kwadraat = c kwadraat) 60 graden in elke hoek als deze aan alle kanten even lang is.
Even zwaar.
In de herhaling:
Wat is trouwens bij Aardrijkskunde een hotspot?
En wat is een tecktonische plaat?
Cheetah ... 45 kilometer per uur?
De som van de hoeken in een driehoek is toch 180 graden bij mijn weten
lifaya schreef:110 tot 120 km/u is het snelste van een cheetahEen gazelle behaalde volgens mij uit mijn hooft de 90/100 km/u. Alleen de Cheetah is na een kilometer al uitgeteld en de gazelle kan nog een lange tijd doorrennen
Cheetahs moeten dus in 1 x de prooi vangen anders lukt het niet
Annemiek80 schreef:Beeldenstorm: De strijd tussen de protestanten (die toen in opkomst waren) en de katholieken, tijd van Maarten Luther (nee niet martin luther king
muntdrop schreef:-wat is de melkweg?
-wiie was Napoleon?
-hoe hete de eerste president van de vs?
Adamootje schreef:Annemiek80 schreef:Beeldenstorm: De strijd tussen de protestanten (die toen in opkomst waren) en de katholieken, tijd van Maarten Luther (nee niet martin luther king
Dat is niet de beeldenstorm wat jij hier uitlegt, maar de reformatie waar Maarten Luther en Calvijn (en nog een andere, ik weet de naam niet meer) een grote rol bij speelden.En strijd was het niet echt, het was meer een beweging tegen de kerkelijke macht en de paus. Men noemt de kerk wel de katholieke kerk, maar voor de reformatie had je helemaal geen protestantisme en katholicisme.
Ik vind het wel grappig dat mensen soms domme opmerkingen maken (ik doe het zelf ook wel eens). Als iedereen alles in de wereld zou weten zou ik gek worden.Krijg je allemaal beterweters...
saroanda schreef:Gaby schreef:D'r was ook een Lodewijk Bonaparte en die stond ook ergens bekend om.
Da's de broer van