Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:55

Dat is fijn!! Dat zou een kopzorg minder zijn :(:)
Had je der nou maar een waar je iedereen op kon zetten := Al kan je Mo niet meer missen denk ik <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:57

Nee, weg gaat ze niet meer, al kan/durf ik nooit meer te rijden. Dan blijft ze maar veredelde knuffelpoownie!
Naja heb gisteren met een vriendin al een beetje besproken wat ik wel belangrijk vind op het moment en dat is toch dat ze wel in aanraking blijft komen met zadel en hoofdstel dus dat gaan we samen doen :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:01

Kijk ik op je profiel en lees ik dat andalusier is ...:O ik weet hoeveel pit er in zo paard kan zitten ik heb ook Andalusier !! Echt geweldig ding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:03

Haha jeps, ze is ook heel eenkennig dus vandaar dat er ook eigenlijk niemand anders op kan!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:06

Ik weet der alles van:) Dat is Types Andalusier hoor.. Heel pittig en eenkenning ..:) en byna altijd teveel engerie en druk:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:09

Dat valt opzich wel mee, afhankelijk van degene die ermee om gaat, ze is gewoon super gevoelig!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:12

Hihi:) vind iedergeval een geweldig paard om te zien ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:23

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:29

Alstublieft ga lekker genieten van zonnetje en niet te veel doen hè:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:31

Ben nu onderweg naar stal en hoor net dat ik vanavond een terrasje ga pakken :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:33

Hihihihi ook lekker toch ?? This heerlijk weetje !!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:21

Robijntjah schreef:
Haha Jeps, stiekem doe ik iedere dag iets te veel maar dit keer was het ook ff emotioneel zwaar...

Tries heeft me verrast
[ITP] Mijn ontmoeting met Mo! <3

Mooie foto s hoor!!

En verder pak goed je rust dit ook voor de wond/bot genezing :(:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 06:25

Wat maak je alweer vorderingen, hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:08

Snachts is dramatisch, word sowieso een paar keer wakker van de pijn die eigenlijk alleen te vergelijken valt met verzuring... Dus eigenlijk is een paar uurtjes achter elkaar slapen max en moet ik dan even bewegen om weer te kunnen slapen. Maarja, dat durf ik snachts niet alleen :+

Heb wat last van stress om ponylief, zit een beetje in een lastig parket en weet niet goed wat ik ermee moet...
Voor de rest gaat het overdag hartstikke goed, dan bijna pijnvrij tenzij ik een verkeerde beweging maak. Volgens mij zou ik stiekem al wat stapjes krukloos kunnen zetten maar dat doe ik niet!
Ik ben in ieder geval lekker druk, iedere mogelijkheid om even het huis uit te gaan is er 1.

Gisteren dan even bij pony geweest, vriendin heeft haar even aan halster gelongeerd en ik heerlijk geknuffeld. Savonds bij mijn schoonouders gegeten en daarna lekker een terrasje gepakt. 2 rosetjes op want ik vond dat dat mocht :Y)

En vandaag even langs de apotheek, douchen bij mijn ouders en vanavond eten met 3 klasgenootjes!

Morgen is de controle alweer en ben stiekem best zenuwachtig of alles goed staat en groeit...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:35

Waarom zit je in de stress om je paardje?? :(:)

Succes bij de controle! Ik moet morgen ook voor controle. Nu al zenuwachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:51

Robijntjah schreef:
Dames, ik heb een probleem en misschien dat jullie je licht er eens over willen laten schijnen.

Mo heeft een tijd geleden dat ongeluk gehad met mijn staleigenaar bij het buiten zetten. Hierna is het een tijd goed gegaan en nu, toevallig na mijn val, schijnt het weer slechter te gaan. Ze kunnen haar niet eerst mee de weide in nemen en omdraaien want dan 'trekt ze je helemaal mee de wei door' dus laten ze haar nu voor de wei al los, met als resultaat dat ze van de week al op de weg liep. En natuurlijk weet ze dan al snel van te voren wanneer ze los mag en gaat ze idd lopen trekken...
Het gekke is dat ik, noch al mijn vrienden en sommige Stalgenoten dit gedrag herkennen.
Sowieso het mee sleuren, 1 keer wat druk op het touw en mevrouw staat stil.

Mijn staleigenaar heeft het idee van een halster met een ketting over haar neus geopperd maar ik vind dit nogal een maatregel... Daarbij is Mo deels kopschuw en dit zal alleen maar verergeren en ik vrees ook het buiten zetten probleem groter maken.

M.i. Ligt het probleem niet bij Mo maar bij de manier waarop er mee om gegaan wordt (angst, stress, agressie).
Helaas ben ik nu dus zelf niet bij machte om het een week over te nemen... En ik ga woensdag op vakantie!
Iemand van julie ideeën?

Even uit een ander topic gequote!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:59

Hee, kan je niet kijken of degene die buiten zet een dikke wortel mee kan nemen naar het land (om mee te beginnen)? Die ze dan bij omdraaien kan geven? Ik zou ook zeer verbaasd zijn als mijn paard dit ineens zou doen hoor, die is net als zoals jij die van jou beschrijft...maargoed, eten doet toch vaak wel wonderen en misschien kan je dan wel even de cyclus doorbreken voor die persoon? Desnoods paar keer onderweg halt laten houden, hapje laten nemen als ze stil staat? Zodat die persoon zeker weet dat Mo weet dat de wortel er is?

Vervelend heh, dat soort dingen. Een andere optie? Door iemand anders buiten laten zetten??

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:16

Ik zeg, nu niet teveel klooien maar zelf met haar aan de slag als je veteraan bent. laat de mensen doe wel problemen met haar hebben het halstertouw los door de onderkant van het halster doen, dan hoeven ze haar niet los te klikken en als ze dan weg rent als ze in het land is, zal het touw door het halster glijden als je er een kant van vast houdt...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:16

Geen veteraan maar als je beter bent natuurlijk.. (stomme autocorrect op foon)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:05

zo lees het verhaal een beetje laat .. Maar sws veel sterkte met je herstel TS !!!Echt naar ... de 4 keren dat ik er af ben gevallen kwam ik weer op mn benen .. Zonder pijntjes ... Maar dit .. AUWW wat moet dat zeer hebben gedaan :(:)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:10

Kunnen stalgenoten niet eens kijken wat er gebeurt bij staleigenaar... als hij angst heeft gekregen van het ongeluk en dat op verkeerde manier uit is het voor een gevoelig paardje als Mo wel begrijpelijk dat ze niet meer snapt wat de bedoeling is.
Tja... en anders opzoek naar een plek waar ze voorlopig 24/7 naar buiten kan... dan hoeft niemand met haar te lopen. Maar ja als je woensdag al op vakantie gaat... kan ik me voorstellen dat dit nu stress geeft.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:13

Hee, morgen op vakantie als ik het goed lees? Fijn hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:18

Jeps, mits mijn controle zo goed is! Zit nu even te roken bij de ingang!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:54

Ben benieuwd Jolijn! Ik duim voor een goede uitslag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:23

Uitslag is ook goed! Foto's zijn prima, hechtingen eruit! Mag vanaf donderdag zwemmen en volledig belasten (krukken zijn voor veiligheid) mits zeer voorzichtig!
Paardrijden gaat nog wel 3 maanden duren helaas en pin hoeft er niet uit tenzij ik er last van krijg!