Had je der nou maar een waar je iedereen op kon zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robijntjah schreef:Haha Jeps, stiekem doe ik iedere dag iets te veel maar dit keer was het ook ff emotioneel zwaar...
Tries heeft me verrast
[ITP] Mijn ontmoeting met Mo!
Robijntjah schreef:Dames, ik heb een probleem en misschien dat jullie je licht er eens over willen laten schijnen.
Mo heeft een tijd geleden dat ongeluk gehad met mijn staleigenaar bij het buiten zetten. Hierna is het een tijd goed gegaan en nu, toevallig na mijn val, schijnt het weer slechter te gaan. Ze kunnen haar niet eerst mee de weide in nemen en omdraaien want dan 'trekt ze je helemaal mee de wei door' dus laten ze haar nu voor de wei al los, met als resultaat dat ze van de week al op de weg liep. En natuurlijk weet ze dan al snel van te voren wanneer ze los mag en gaat ze idd lopen trekken...
Het gekke is dat ik, noch al mijn vrienden en sommige Stalgenoten dit gedrag herkennen.
Sowieso het mee sleuren, 1 keer wat druk op het touw en mevrouw staat stil.
Mijn staleigenaar heeft het idee van een halster met een ketting over haar neus geopperd maar ik vind dit nogal een maatregel... Daarbij is Mo deels kopschuw en dit zal alleen maar verergeren en ik vrees ook het buiten zetten probleem groter maken.
M.i. Ligt het probleem niet bij Mo maar bij de manier waarop er mee om gegaan wordt (angst, stress, agressie).
Helaas ben ik nu dus zelf niet bij machte om het een week over te nemen... En ik ga woensdag op vakantie!
Iemand van julie ideeën?