Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:34

Als ik een keer in de buurt ben kom ik zeker langs :j Neem ik wel moeilijke eters mee, ben zelf vegetarisch en mijn zus veganistisch.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:37

MyLittleLove schreef:
Als ik een keer in de buurt ben kom ik zeker langs :j Neem ik wel moeilijke eters mee, ben zelf vegetarisch en mijn zus veganistisch.

Vegatarisch is sowieso geen enkel probleem!
Veganistisch, zou ik mogen vragen wat daarbij wel allemaal mag?
Gezien veganistisch is toch geen producten die afkomstig van dieren zijn toch? :)
Dus geen kazen oid ook niet, dus dan kom je uit op groentes en fruit etc? :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:40

Van mij mag het trouwens mooi weer worden. M'n baas heeft allemaal nieuwe mensen aangenomen omdat het vorig jaar zo'n ramp was, maar nu hebben we echt een groot personeeloverschot. Over twee weken kan ik maar twee dagen werken. Mij te weinig..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:41

Courses schreef:
Vegatarisch is sowieso geen enkel probleem!
Veganistisch, zou ik mogen vragen wat daarbij wel allemaal mag?
Gezien veganistisch is toch geen producten die afkomstig van dieren zijn toch? :)
Dus geen kazen oid ook niet, dus dan kom je uit op groentes en fruit etc? :)

:j Geen melk en ei, dus ook geen kaas. Valt prima te vervangen, maar voor de zekerheid zeggen we altijd dat ze allergisch is.

Zo kwamen wij bij een restaurant in Duitsland, en hebben zeker 3 keer aangegeven dat mijn zus geen melk, ei en kaas eet. Ja, ze zouden er rekening mee houden. Dus er zat geen kaas in, maar er was wel een enorme hoeveelheid hollandaise-saus overheen gekwakt (waar dus ei inzit). We hebben maar een kale salade besteld voor d'r en ik heb het gerecht van haar opgegeten. Bediening gaf helemaal geen alternatief en stond maar toe te kijken hoe mijn zus in d'r sla prikte :n

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:42

Wij werken straks met 4 man op de vloer, maar dat word echt afgewisseld. Ik ga veel openen enzo denk ik, gezien ik daar momenteel nu mee bezig ben alles te gaan leren.

Ik ga nu kegel-en zalencentrum Hindriks bekijken! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:43

Volgens mij hoeft dat helemaal geen probleem te zijn LittleLove.
Ik zit me nu even snel de menukaart door te gooien haha :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:43

Allergisch is inderdaad het slimste om te zeggen. Ik moet zelf toegeven dat als ik hoor dat iemand allergisch is, dat ik eerder geneigd ben om overal !!!! bij te zetten en alles 4x te checken dan wanneer iemand iets 'niet lust'. Let dus op: niet lust, dus niet dat ik een vegetariër vlees voor zou schotelen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:44

Ik vraag altijd of er allergieën zijn, en dat word altijd goed opgepakt door de keuken. Wij hebben ook wat dat betreft echt een goeie keuken. Die zijn heel eerlijk en houden overal rekening mee :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:47

Bij die kegel en zalencentrum, die jongen is KNAAAP! Hihi :+
Die mag bij mij best het restaurant in komen.
Ben echt super benieuwd hahaha :+ - ramptoerist -

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:51

Kegel-en Zalencentrum;

De eigenaar die wijst mensen hun tafel, loopt zo weer terug naar de bar ... :')
Staan ze lekker met z'n alle daar bij de bar omg haha :') Wat vreselijk.

'Hoe heet dat ding?' NEEEEEEE :')
NEEEEE. Dat is hetzelfde als 'Hier is je voedsel!'
Omg, die jongen is wel echt heel leuk trouwens :')

Omg, 'Wij zijn geen wijnkenners, misschien kan je zelf even kijken?'
Ze kijken niet op of om, hahaha :')
AH. DIE JONGEN IS ECHT KEILEUK HAHAHAHAHAHA <3 IK VIND 'M ECHT LEUK HAHAHAHAHA. :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:52

Hier word ook altijd super netjes rekening gehouden met allergie. Bij mijn weten nooit echt klachten over gehad.
Moet eerlijk bekennen dat ik met sommige gasten wel eens medelijden heb hoor, die mogen vanwege allergie echt heeel weinig eten. Zou mij super moeilijk lijken. Ben dan altijd wel dankbaar dat ik voor voedsel niet allergisch ben(voor zover ik weet dan).

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:53

De aflevering bij restaurant Snowbase nemen ze de groep van dat restaurant mee waar ik werk, De Zwaan in Etten-Leur. Erg leuk om even te zien :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:53

Wie heeft het nummer van die Kevin uit de aflevering van Hindriks? :+

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:54

Courses schreef:
Kegel-en Zalencentrum;

De eigenaar die wijst mensen hun tafel, loopt zo weer terug naar de bar ... :')
Staan ze lekker met z'n alle daar bij de bar omg haha :') Wat vreselijk.

'Hoe heet dat ding?' NEEEEEEE :')
NEEEEE. Dat is hetzelfde als 'Hier is je voedsel!'
Omg, die jongen is wel echt heel leuk trouwens :')

Omg, 'Wij zijn geen wijnkenners, misschien kan je zelf even kijken?'
Ze kijken niet op of om, hahaha :')
AH. DIE JONGEN IS ECHT KEILEUK HAHAHAHAHAHA <3 IK VIND 'M ECHT LEUK HAHAHAHAHA. :+

Hahahaha ja echt te bizar :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:54

Ik heb wel een vriend, maar die jongen is wel echt donders knap :')
Okay, ik houd al op hahaha.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:58

Haha gespamd. Bij het bier verwijs ik ook altijd naar de bierkaart. Ik weet precies wat voor bier we hebben maar meestal gaat het zo:
Ik wil een biertje
Wat voor biertje wilt u meneer(99% van de tijd meneer)
Wat heb je?
We hebben natuurlijk een aantal fruitbieren en witbier, blondbier, wat tropischere biertjes en uiteraard nog de gewone biertjes.
Dan zie je vraagtekens ontstaan en dan geef ik meestal maar de bierkaart. Maar dat komt vaak alleen op het terras voor.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:03

Vorige week zouden vriendin en ik high tea doen in Alkmaar, netjes gebeld van te voren nee hoor vanaf 1 uur was geen probleem en high tea hoefde van tevoren niet gereserveerd te worden.. Dus wij staan daar om half 2. Nee hoor high tea kan pas vanaf 3 uurr.. Ehh ik had gebeld en er was mij verteld dat het wel kon??. Ja mevrouw daar kan ik niks mee, anders moet u later maar terug.komen. Nou wij dachten kan gebeuren dus we nemen wel een clubsandwich prima.

20 min verder..30 min verder.. Mevrouw wilt u misschien vragen hoe lang het nog gaat duren? Ja hoor ik kom direct bij u terug.. Na 3 keer bestellingen gebracht te hebben en 15 minuten later. Hij wordt nu voor u gemaakt, het heeft inderdaad wat langer geduur d dan normaal dus daarom wil ik u een gratis drankje aanbieden. nou ook prima. Alleen kwam het broodje pas na een kwartier samen met het nieuws dat de drankjes die we besteld hadden er miet meer waren dan toch iets anders? Nou vooruit.. Moest alleen bij het brengen van de rekening vragen of wij.ons gratis drankje nog.geserveerd kregen (20 minuten na bestelling. ) beetje jammer

Heb zelf ook in de horeca gewerkt dus je kan mij niet wijsmaken dat 6 tafels buiten en 5 binnen met mensen druk is voor 2 bediening! Volgende keer gaan we wel naar de locatie in Haarlem.. Veel beter geregeld!

De drankjes waren overigens wel goed van smaak

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:05

6 tafels buiten en 5 binnen kan chaotisch zijn, als ze allemaal in een keer binnen komen dan ;) moet binnen een kwartier redelijk kunnen lopen ja.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:07

Wat ik ook wel irritant vind is bij iemand zomaar een aperitiefje neerzetten. Ik ben 15, maar sinds dat ik 14 ben wordt er zomaar zo'n glaasje voor me neergezet. Ik drink het niet op, maar het staat wel op de rekening.
Toen ik zei dat ik pas 15 was, namen ze snel het drankje mee terug en gaven me een lolly.. eh.. tja..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:08

amenicora schreef:
Vorige week zouden vriendin en ik high tea doen in Alkmaar, netjes gebeld van te voren nee hoor vanaf 1 uur was geen probleem en high tea hoefde van tevoren niet gereserveerd te worden.. Dus wij staan daar om half 2. Nee hoor high tea kan pas vanaf 3 uurr.. Ehh ik had gebeld en er was mij verteld dat het wel kon??. Ja mevrouw daar kan ik niks mee, anders moet u later maar terug.komen. Nou wij dachten kan gebeuren dus we nemen wel een clubsandwich prima.

20 min verder..30 min verder.. Mevrouw wilt u misschien vragen hoe lang het nog gaat duren? Ja hoor ik kom direct bij u terug.. Na 3 keer bestellingen gebracht te hebben en 15 minuten later. Hij wordt nu voor u gemaakt, het heeft inderdaad wat langer geduur d dan normaal dus daarom wil ik u een gratis drankje aanbieden. nou ook prima. Alleen kwam het broodje pas na een kwartier samen met het nieuws dat de drankjes die we besteld hadden er miet meer waren dan toch iets anders? Nou vooruit.. Moest alleen bij het brengen van de rekening vragen of wij.ons gratis drankje nog.geserveerd kregen (20 minuten na bestelling. ) beetje jammer

Heb zelf ook in de horeca gewerkt dus je kan mij niet wijsmaken dat 6 tafels buiten en 5 binnen met mensen druk is voor 2 bediening! Volgende keer gaan we wel naar de locatie in Haarlem.. Veel beter geregeld!

De drankjes waren overigens wel goed van smaak

Ik vind persoonlijk niet dat je er maar van uit moet gaan dat iets 'niet te druk' kan zijn. 1 tafel met 2 personen en anderhalf uur wachten ala. Maar je weet niet wat er achter de schermen speelt qua keuken o.i.d.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:15

Ik geef het zelfs aan als mensen moeten betalen voor een mandje stokbrood (dit is bij bepaalde menu's zo, evenals extra friet bij bepaalde menu's). Soms zeggen ze: Maar dat is toch logisch! Maar ik zie het niet zitten om teleurgestelde blikken achteraf te zien.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:15

Snowbase is aan de buurt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:21

AAAH DIE MOOIBOY IS ER OOK WEER :') Was ik er net van bekomen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:24

Zullen we anders een HK maken voor bediening?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:27

'U hoeft hier ook niet te eten!' 'U moet bij de McDonalds ook meteen afrekenen!'
WAT? :') WAAT? :')
'Zal ik je helpen?' 'Ja', pardon? :')
Bestek word in een pot op tafel gezet.
Even serieus, 2 personen, dat kan je niet indekken?
Hoezo kan je niet eens je gerecht nog wijzigen? :') Staan ze bij de verkeerde tafel.
Jongens, wat is iedereen allemaal aan het doen daar?! Wat een rotzooi.
'Geef 'm dan maar lekker z'n 17,50 terug dan gaat 'ie bij McDonalds vreten'
PARDON? :+
En vervolgens zijn er mensen zonder te betalen weg gelopen omg :+

Jaaa, doe maar! Leuk! :D
Mag ik 'm openen?!
Iedereen die erin wil, even een PB'tje naar mij met je naam, en een klein verhaaltje wat je betrekking tot in de horeca is! :) Graag voor maandag 4 juli 12:00!
Laatst bijgewerkt door Courses op 03-06-12 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt