Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:15

Nou ik dacht dat we heel veel gemeen hadden, maar volgens mij was hij niet zo super blij met zijn brief, weet niet precies, kan mijn vinger er niet op leggen..

Hun adressen staan bij hun profiel op de website en ik weet wat ze gedaan hebben via hun website. 1 van hun heeft er meteen heel open en eerlijk over verteld, het hoe en waarom en dat vond ik erg fijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:28

Hoe kom je aan hun adressen.. heb je het topic wel eens doorgelezen, TS.. :O

Mijn kerel in Arizona is echt leuk. Hij heeft echt humor, superleuk. Volgens mij is hij het type dat prima in afzondering in een hutje in de bergen kan leven in zelfvoorziening zegmaar. Hij schrijft dat hij vroeger vaak ging jagen, vissen, klimmen, survivalen etc. Ik ben dan wel vegetariër, maar iemand die een dier zelf jaagt (en dat kundig doet zonder onnodig lijden van het dier) en alles gebruikt (dat doet hij ook) kan ik mee leven :j liever dat dan lekker lui een stukje vlees uit de supermarkt trekken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:39

http://www.change.org/petitions/inmates ... ree-states

Teken! :)

Ik vind net een heel leuk uitziend profiel van een meisje waarmee ik veel overeenkomsten heb. Blijkt ze in exact dezelfde unit te zitten als mijn andere vrouwelijke inmate :+ niet heel verstandig ok die te gaan schrijven dus. Wel jammer. Ze houdt ook van paardrijden :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:06

Magrathea schreef:
http://www.change.org/petitions/inmates ... ree-states

Teken! :)

Ik vind net een heel leuk uitziend profiel van een meisje waarmee ik veel overeenkomsten heb. Blijkt ze in exact dezelfde unit te zitten als mijn andere vrouwelijke inmate :+ niet heel verstandig ok die te gaan schrijven dus. Wel jammer. Ze houdt ook van paardrijden :D

Hihi, had ik laatst ook! Vraag me dan af of ze het ook goed met elkaar zouden kunnen vinden!
Petitie getekend :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:11

Haha ja!
Mja het wordt wel afgeraden door writeaprisoner, dus ik doe het maar niet.
Als ik echt niks meer hoor van mijn andere inmate dan misschien wel. Ze zit toch nog 11 jaar ofzo :+ tijd zat.
Die vrouw heeft 15 jaar voor het vernietigen van bewijsmateriaal... Effectief heeft ze een auto verplaatst die net was gecrasht en iets meer dan nodig zou zijn om veiligheidsredenen :? Echt ontzettend stom...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 12:44

Magrathea schreef:

Mijn kerel in Arizona is echt leuk. Hij heeft echt humor, superleuk. Volgens mij is hij het type dat prima in afzondering in een hutje in de bergen kan leven in zelfvoorziening zegmaar. Hij schrijft dat hij vroeger vaak ging jagen, vissen, klimmen, survivalen etc. Ik ben dan wel vegetariër, maar iemand die een dier zelf jaagt (en dat kundig doet zonder onnodig lijden van het dier) en alles gebruikt (dat doet hij ook) kan ik mee leven :j liever dat dan lekker lui een stukje vlees uit de supermarkt trekken

Het is mijn eigen profiel... dus ja... en als jij het topic goed had doorgelezen had je gesnapt wáárom ik het niet meer wist... ( volgens mij had ik het in dit topic vermeld ) ;)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:17

Ik heb nu wat anzichtkaartjes van Groningen gekocht, die stuur ik ze zo ff op.. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:28

Ten eerste betreft het een topic, ten tweede, wil je nou zeggen dat je best een vraag 3x mag stellen omdat het jouw topic is? Ten derde, en dat geldt niet alleen voor dit topic: als je een vraag hebt bij een topic dien je eerst het topic door te lezen om te zien of de vraag niet al beantwoord is. Dat is sociaal en niet in strijd met de boktregels :) en ten vierde... Niet persoonlijk maar wil jij een penpal zijn als jr blijkbaar zo'n slecht geheugen hebt?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:28

arian_wolf schreef:
Magrathea schreef:

Het is mijn eigen profiel... dus ja... en als jij het topic goed had doorgelezen had je gesnapt wáárom ik het niet meer wist... ( volgens mij had ik het in dit topic vermeld ) ;)

Je kan ook de moeite nemen om het terug te lezen ipv zo'n beetje elke pagina dezelfde vraag te stellen :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:37

Jongens, als je last hebt van je korte termijn geheugen kan je daar toch niks aan doen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:40

Nope, dat snap ik. Ik heb ook last van mijn korte termijn geheugen (gehad) doordat ik veel alchohol heb gedronken rond mijn 16e. Echter kreeg ik al heel snel de tip om gewoon dingen op te gaan schrijven in een boekje en als ik iets niet meer wist daarin te kijken :)*
Overigens klinkt dit meer als een lange termijn issue, maar goed, ik ben geen dokter.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:01

Had hier ooit wel is van gehoord, maar nog nooit erover nagedacht om het zelf ook te gaan doen.
Heb net het hele topic door zitten lezen en ben toch wel nieuwsgierig geworden, misschien dat ik over een tijdje ook maar is een brief ga sturen :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:11

Leuk Nicky :) zeker doen, het is echt leuk!
Of nou ja, soms heb je pech met je penpal (heb je ws ook wel gelezen) maar ik heb geluk gehad :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:17

Ik heb nog steeds niets gehoord van de 2 dames die ik heb geschreven :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:26

Hoe lang is het geleden? Vergeet niet dat de post in gevangenissen langzamer beweegt dan daarbuiten...

Ben je niet vergeten je adres erin te zetten :+

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:44

Volgens mij al een tijdje terug, dat Quellian ongeveer tegelijk met mij brieven verstuurd heeft, ik heb al 2 ruim terug.. Weet niet welke gevangenissen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:59

4 april (net ff gekeken) :j
Eh, welke gevangenissen... volgens mij Texas en eh... aan de andere kant :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:30

Oef dat is inderdaad wel lang terug! Ze zouden toch niet kwijt zijn geraakt in de post, zou zonde zijn.

Ga die meid schrijven die mij leuk leek, maar die anders ruzie gaat maken met mijn andere inmate :+

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:06

Linkje Margarathea? Misschien heb ik ook nog wel belangstelling. Wil en kan eigenlijk nog wel eentje schrijven.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:12

Apart ook dat ze beide nog niet terug geschreven hebben, ik heb de mijne naar Texas ook 4 april verstuurd, hij heeft op 14 april eentje terug gestuurd en deze is 24 april bij mij aangekomen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:01

Ik heb een brief gestuurd naar mijn vrouwelijke penpal. Bedacht me dat ze misschien mijn adres kwijt was, dus heb die nog eens gestuurd. En tevens het bericht dat ik ervan uit ga dat als ze niet antwoordt, ze niet meer wil schrijven. Hoop dat ze ok is...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:58

Citaat:
Even if you review my profile and decide not to write or write someone else, thank you for your time and then you for giving others like me an escape from the reality we face on a day-to-day basis. Your attempt at reaching out to people in my situation is greatlyappreciated. God Bless.

Deze persoon zou je toch acuut gaan schrijven, haha. Zo netjes en beleefd!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:15

Ja inderdaad!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:06

Jeetje hij heeft 30 jaar maar er is niet terug te vinden wat hij heeft gedaan. Ja 'Engaged in Organized Criminal Activity' volgens zijn profiel. Nou daar is ie lekker mee, als hij vrijkomt is ie 58.

Gister trouwens een heel spannende docu gezien op national geographic over de 'Texas 7', zeven gevangenen die ontsnapten uit een gevangenis. 48 dagen voortvluchtig geweest, en het was ze bijna gelukt om helemaal uit de handen van de politie te blijven. Eentje heeft zelfmoord gepleegd, de rest zit in death row of is al geexcecuteerd.

Pfft sommige ads zakt mn broek van af hoor! Er is een meisje in Texas die sinds haar 15e vastzit(!!!), in 2003 was dat, en in 2033 pas vrijkomt. Ze zit vast voor moord terwijl een ander heeft toegegeven deze moord op zijn geweten te hebben, niet zij. Ik kan echt niet begrijpen dat ze daar serieus denken dat dit een effectieve manier is om criminaliteit aan te pakken :n

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:18

Volgens mij heb ik die docu ook eens gezien!
Vind het trouwens sowieso bizar dat ze zo'n jong persoon zo'n lange straf geven. Op mijn 15e zag ik nog niet de gevolgen in van de keuzes die ik maakte (gelukkig geen hele foute keuzes gemaakt) en ben je vaak impulsief bezig. Een 15-jarige of een 25-jarige die een moord pleegt, dat is toch echt een heel verschil en ik vind dat ze daar ook naar moeten oordelen.